Gå til innhold

Hjemmegym - hvilke leverandører?


Anbefalte innlegg

Jeg skal anskaffe hjemmegym til våren. Betonggulv, 3x3 meter plass (pluss oppbevaringplass ved siden av). Tenker et power rack, stang, vektskiver og benk, samt en plattform eller et underlag av noe slag for ikke å skade gulvet. (Av samme grunn bør nok vektskivene være gummiplater) 

Hva må jeg budsjettere med, og hvor kjøper jeg? Hvilke leverandører og produsenter bør jeg kjøpe fra, hvilke bør jeg holde meg unna? Noen som har praktiske tips eller andre ting å komme med? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kjenning av meg blåste 60k på Eleikostang, rack og en god del skiver til å trene med hjemme.. det er mye penger men det er også utstyr som vil vare i mange år. Han bestilte dette direkte fra Eleiko i Sverige, tror det var litt rabatt også inne i bildet. Ville heller lagt litt penger i det enn en billig stang som ser ut som en omvendt U etter noen måneders bruk. Har personlig brukt Eleiko og Rogue-utstyr en del år men det koster selvfølgelig også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gruble2000 skrev (8 minutter siden):

En kjenning av meg blåste 60k på Eleikostang, rack og en god del skiver til å trene med hjemme.. det er mye penger men det er også utstyr som vil vare i mange år. Han bestilte dette direkte fra Eleiko i Sverige, tror det var litt rabatt også inne i bildet. Ville heller lagt litt penger i det enn en billig stang som ser ut som en omvendt U etter noen måneders bruk. Har personlig brukt Eleiko og Rogue-utstyr en del år men det koster selvfølgelig også

Takk!

Med 1RM PR på 220kg i bøy før Coronastenging så er det ikke spesielt aktuelt med utstyr som ikke tåler litt deng. Samtidig har jeg et håp om at det finnes rimeligere aktører enn de mest kjente. Eleiko er jo en megaaktør som er tungt til stede både på breddegym og styrkeløftklubber mv., og virker veldig dyre. Rogue er vel amerikanske så det blir fort veldig dyrt å importere til Norge? Eller finnes det norsk distributør av Rogue? 

I tillegg ser jeg etter praktiske løsninger (tilgjengelig for en nordmann) for f. eks. lagring av vekter, underlag og andre ting jeg ikke umiddelbart tenker på. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Herr Brun skrev (På 10.12.2020 den 12.36):

Rogue er vel amerikanske så det blir fort veldig dyrt å importere til Norge? Eller finnes det norsk distributør av Rogue? 

Du kan bestille direkte fra Rogue Europe. De har nesten samme sortiment som Rogue USA og frakt er mye billigere. 👍 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
On 12/21/2020 at 2:12 AM, Heiti said:

Kjøp noen osb plater, lim og skru de sammen og ha det på gulvet. Har det på vektløfterklubben jeg er med i, tåler noen tusen løft før de må byttes. Om du driver og slipper vektene ned fra over hodet ville jeg hatt noe hardere der vektene treffer. 

Vil ikke sokkene begynne å henge seg fast etter relativt kort tid? Mener OSB plater har ganske grov overflate?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...