Gå til innhold

Snowflake / krenkafolka ødelegger alt!


Anbefalte innlegg

Synes vi mister mer og mer av identiteten vår. Det er liksom ikke så mye lenger som har krav. Det blir mer og mer slik at man skal føle seg krenket, og liksom få et krav om å få en jobb eller passe inn ett eller annet sted. 
Det er mye fokus på at vi ikke skal diskriminere nå. Jeg har aldri slitt med at jeg misliker noen på bakgrunn av forskjellig. Men nå begynner jeg faktisk, for jeg føler at de ødelegger også for meg.

Jeg var en av disse «annerledesbarna» på skolen og har selv kjent på diskriminering. Men jeg tenker at vi alle kjenner på det av og til, og at vi har fordeler på steder mange andre ikke har. Kanskje var jeg ikke heldig i oppvekstmiljøet, men jeg fant plassen min i mer voksen alder. Jeg fant hvor jeg hadde naturlig innpass. Men også der merker jeg krenkafolka hekte seg på. De ødelegger alle verdier! Man kan kanskje si at jeg fremdeles er en smule «annerledes» og føler meg ikke helt tilpass i samfunnet. Så jeg har funnet noe jeg trives i, der er det en liten fordel å være litt annerledes. Men gleden var ikke så lang, dette er nemlig urettferdig for de som var for «vanlige». 
Jeg trivdes i et miljø der vi kunne være med de vi naturlig klaffet med, at vi ikke måtte ta ALT så JÆVLA ALVORLIG men det må vi jo nå, noen kan bli krenka av hva vi ser på TV. Og ja, jeg savner å se på TV uten å måtte ta så jævla hensyn til hvem som er rundt! 
Nå blir det bare slik at alle skal passe inn. Det skal bli «en av hver» alle steder. 
Hvorfor kan ikke folk innse at diskrimering alltid vil eksistere? Når dette her er i orden vil samfunnet finne noe nytt å skrike om. 
Og kan ikke folk innse at de ikke kan passe inn over jævla alt?! 
Du er ikke bra nok eller passer inn akkurat DER, men det finnes noe annet! En setning jeg egentlig har lyst å si flere ganger!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulv, Ulv er blitt fullstendig akseptert i disse dager, og det er veldig bekymringsverdig. Det skaper kun oppblåste individer med absolutt null selvtillit, og slike individer ruller seg sammen i fosterstilling bare du puster på dem, for så å innta fullstendig offerrollen.

Det er prat om forståelse gjennom validering, men for disse menneskene så er det kun prat. De velger sympati 99,999999999% av gangene, og de er villig til å gjøre hva som helst for å få hele verden helst, til å få det med seg. Før internet var en ting, så hadde man ikke den rekkevidden, som i dag blir misbrukt ut av en annen verden. Folk flest skjønner ikke at det er ekte og virkelige fysiske mennesker som sitter på andre siden av x antall skjermer rundt om, hvor man kun trenger en internettoppkobling. Det er så ekstremt mye som blir ytret over en internettoppkobling i disse dager, som kun en mikroskopisk andel av disse hadde turt å ytre/vise ansikt til ansikt med vedkommende i andre enden, og det blir bare dratt til nye høyder hver eneste dag føler jeg. Jeg må bare si rett ut at internett per dags dato er 100% anarki, og det blir bare for mye å nevne, men jeg vet at folk flest har opplevd både det ene og det andre selv også. Denne fullstendige aksept kulturen ser jo ingen ende, og det er jo helt sinnsykt at det blir viet så ekstremt mye aksept til en trend som mener at det ikke eksisterer rett og galt. Menneskene som viser så hardt at de ønsker å bli validert, viser jo det stikk motsatte i andre retningen. Sannsynligheten for at dette fører til noe konstruktivt er jo lik null, fordi det har feilet før det ene gang har startet. respekt kan aldri tas. Det må gis, fordi vi alle gir fordi vi vil gi. Uansett om noen peker en pistol mot tinningen din, så er det kun noe man gir etter for, av respekt for SEG SELV fordi man såklart ønsker å leve.

 

Jeg havner også midt mellom to stoler og har gjort det mesteparten av mitt liv, og jeg vet i det minste at vi mennesker er flokkdyr, så enten man vil eller ei, så er dette i vårt dna, i vår natur. Man må bare finne sine egne, og finne en måte og tilpasse seg flokken, uten at man bør legge seg på rygg såklart.

Problemet med snowflakes er at de direkte og veldig aggressivt krever at andre skal fikse livet deres, og det er bare ekstremt skuffende i mine øyne at så mange mennesker ikke ser alvoret enda, og faktisk gir etter for dem. Noe jeg personlig har slitt med lenge, er at jeg blir fryst ut fullstendig om jeg så mye som forsøker å hevde det minste lille ting jeg måtte føle meg stolt over i mitt liv. Jeg benytter ikke sosiale medier og slike kanaler, og jeg har behov som alle andre til å prate, og at det nå er blitt en ukultur rundt det å vise ting man er stolt over, det er bare helt tragisk. Snoflakes mener at man krenker dem om man viser noe man er stolt av, og at de bør heller motta annerkjennelsen. Saken er jo at de har jo ikke gjort en dritt, og så skal kreve belønning for ingenting.

 

Nei, pokker heller. Nå må voksne mennesker rundt om sette ned beinet, og bare nekte sympatiskrikerne noe som helst. Mennesker som er fullstendig uvillige til å yte noe, kommer til å rive deg med i dragsluket, og at så mange fortsatt ikke skjønner dette, det er bare tragisk.

Gir du dem hånden, så river de av deg hele armen... Tenk på dét.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at det er mye krenking, men først og fremst på internett og i media. Jeg kan ikke si jeg opplever så mange av disse krenka menneskene ellers i samfunnet. 

Kan det tenkes at det ikke er så veldig mye mer krenking nå enn tidligere? at det bare kommer lettere til syne og treffer flere pga medier og internett?

Eksempelvis, så kunne man ikke slenge ut ett klipp fra Tom Mathisen og Herodes falks og rope diskriminering på sosiale medier på 90 tallet, nå er det meget lett og det kan tenkes at det som trigger så mange til å gjøre slikt nå, er dette store higet etter oppmerksomhet i alle mulige former

Endret av Baranladion
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Baranladion said:

Mitt inntrykk er at det er mye krenking, men først og fremst på internett og i media. Jeg kan ikke si jeg opplever så mange av disse krenka menneskene ellers i samfunnet. 
 

Må si meg enig i det. Alle problemer blir minst 100 ganger større på nett. Det har mye med hvordan man kommuniserer å gjøre. Det er sjelden folk bruker så ekstreme ord til vanlig som på nett. Ihvertfall i min omgangskrets.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såklart er det en forskjell mellom internett/medier og ansikt til ansikt interaksjoner. Det hele kommer også ann på hvor man står i sitt eget liv, og hvor man bor osv. Saken er bare den at ting har eksplodert kun de siste 5 årene, og det er i aller høyeste grad ute i det offentlige også, ansikt til ansikt. Saken er bare at ting er mer utydelige der, men vet man hva man kan se etter så ser man det, men om man ikke skjønner stort, eller ikke bryr seg over hodet, så vil det jo gå hus forbi. Alt kommer jo ann på hva man velger å fokusere på såklart.

Personlig har jeg sett spesielt feminismen eksplodere i byen jeg bor i, de siste fem årene. Spesielt alt statlig/kommunalt har bare presset menn ut, og nå er det så og si utelukkende kun kvinner. Det er ingen tilfeldighet, og at alt skjedde rundt hel omorganisering av alt statlige/kommunalt. Disse trendene har spredd seg virkelig, og jeg har dem rett på utsiden av døra mi her jeg bor, med x antall problemstillinger.

Heldigvis har jeg en løsning på mitt videre liv, men det velger jeg å holde privat. Det er bare for mye drit jeg personlig har opplevd disse siste årene som ikke har noe med meg å gjøre over hodet, at jeg gleder meg stort til å flytte langt vekk fra folk å fe.

Jeg ønsker bare å leve jeg - mitt eget liv.

Endret av OrangeGiraffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det har kanskje "eksplodert" litt, men dette handler jo også om at tilgjengelighet har eksplodert, og medier som brukes til slike formål har forandret seg fra tidligere. Kanskje det ikke er fler som blir krenket nå, men at det er mye lettere å vise at man blir krenket? Jeg vet ikke. 

Det er ikke veldig mange år siden det nesten var utelukkende menn som jobbet, og kvinner hadde sin plass i hjemmet eller i veldig typiske kvinneyrker som barnehager og innen for sykepleien, at det jevner seg ut er vel kanskje greit? Selvfølelig er det ikke greit at det noen yrker blir 100% manns eller kvinnedominert, men akkurat der tror jeg du kanskje overdriver bittelitt? 
Det er også forskning som tiliser at kvinner er mer effektive enn menn og at arbeidsplasser blir mer effektive med høyere andel kvinner. Stikk imot stereotypen om at kvinnfolk bare bruker tida si på å kakle.

Jeg morer meg også litt med ironien over tråder som dette, hvor man er skikkelig krenka fordi det er så mye krenkelse i verden idag. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hva du hevder om at det kan være det er lettere å vise at man er blitt krenket, er selve nøkkelen til det hele. Saken er at flere og flere ønsker å dra sitt følelsesliv ut i det offentlige, og mener hardnakket at dette er riktig måte å gjøre det på. Det er da man møter problemer. Man bør ta sitt følelsesliv privat, for å redusere skadeomfanget. Folk flest skjønner ikke forskjellen.

 

Din anntagelse om at jeg overdriver om at det er utelukkende kvinner på NAV f.eks her jeg bor, er feil. Jeg har i tillegg pratet med 2 menn som ble indirekte fryst ut fra den arbeidsplassen, og de ga klare indikasjoner om hva som fant sted der. Dette NAV kontoret har også vært i vinden for å si det slik, angående mye rot.

Det blir bare for mye å nevne, og for mye privat, som jeg velger å holde for meg selv.

Som nevnt tidligere, vi ser hva vi velger å se, og for meg er det tydelig at du av dine personlige grunner ser etter andre ting. Jeg har også helt klart helt andre mål og ambisjoner i mitt liv enn deg, og da møter jeg problemstillinger du aldri kommer til å vurdere en gang. Som sagt atter gang, vi velger hva vi ønsker å se.

Du er inne på noe som sagt, men samtidig så ønsker du ikke helt å ta noe særlig i ekte dritt som eksisterer...

Endret av OrangeGiraffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
OrangeGiraffe skrev (1 minutt siden):

Hva du hevder om at det kan være det er lettere å vise at man er blitt krenket, er selve nøkkelen til det hele. Saken er at flere og flere ønsker å dra sitt følelsesliv ut i det offentlige, og mener hardnakket at dette er riktig måte å gjøre det på. Det er da man møter problemer.

 

Din anntagelse om at jeg overdriver om at det er utelukkende kvinner på NAV f.eks her jeg bor, er feil. Jeg har i tillegg pratet med 2 menn som ble indirekte fryst ut fra den arbeidsplassen, og de ga klare indikasjoner om hva som fant sted der. Dette NAV kontoret har også vært i vinden for å si det slik, angående mye rot.

Det blir bare for mye å nevne, og for mye privat, som jeg velger å holde for meg selv.

Som nevnt tidligere, vi ser hva vi velger å se, og for meg er det tydelig at du av dine personlige grunner ser etter andre ting. Jeg har også helt klart helt andre mål og ambisjoner i mitt liv enn deg, og da møter jeg problemstillinger du aldri kommer til å vurdere en gang. Som sagt atter gang, vi velger hva vi ønsker å se.

Du er inne på noe som sagt, men samtidig så ønsker du ikke helt å ta noe særlig i ekte dritt som eksisterer...

Hvis folk ønsker å legge sitt følelsesliv ut i verden, så er vel det greit? Det får vel være hvert enkelt individs valg? Det er mange mennesker som livnærer seg av å gjøre nettopp det, så jeg ser egentlig ikke hva som skal være problemet med det?  Om det i alle tilfeller er smart, det skal jeg ikke hardnakket påstå. 

Mulig jeg misforstod, siden du skrev alt statlig/kommunalt, eller at det eneste dere har som er statlig/kommunalt i byen er NAV kontoret, isåfall beklager jeg! 

Det later til at du vet mye om meg, som jeg ikke selv visste en gang, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du sikter til, og på hvilke grunnlag du drar dine konklusjoner... jeg prøver bare å reflektere litt rundt hvorfor det er så mye krenkelse nå, og jeg er ikke sikker på at folk blir mer krenka nå enn før, men at det kommer tydeligere og enklere frem nå enn tidligere. Vi blir alle krenka, hele tiden, å bli provosert over at noen blir krenka av Espen Eckbos karakter, eller at kvinner tar over ett nav kontor, er nettopp også å bli krenka, og det er ikke noe problem for deg å blåse ut om det på ett forum, litt likt rasisme.i.norge blåser ut om nissene over skog og hei på sin instagramkonto. 

Jeg tar i, og har tatt i mye dritt i mange mange år, men forklar meg gjerne hvorfor du mener jeg ikke gjør det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Baranladion said:

Hvis folk ønsker å legge sitt følelsesliv ut i verden, så er vel det greit? Det får vel være hvert enkelt individs valg? Det er mange mennesker som livnærer seg av å gjøre nettopp det, så jeg ser egentlig ikke hva som skal være problemet med det?  Om det i alle tilfeller er smart, det skal jeg ikke hardnakket påstå. 

Mulig jeg misforstod, siden du skrev alt statlig/kommunalt, eller at det eneste dere har som er statlig/kommunalt i byen er NAV kontoret, isåfall beklager jeg! 

Det later til at du vet mye om meg, som jeg ikke selv visste en gang, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du sikter til, og på hvilke grunnlag du drar dine konklusjoner... jeg prøver bare å reflektere litt rundt hvorfor det er så mye krenkelse nå, og jeg er ikke sikker på at folk blir mer krenka nå enn før, men at det kommer tydeligere og enklere frem nå enn tidligere. Vi blir alle krenka, hele tiden, å bli provosert over at noen blir krenka av Espen Eckbos karakter, eller at kvinner tar over ett nav kontor, er nettopp også å bli krenka, og det er ikke noe problem for deg å blåse ut om det på ett forum, litt likt rasisme.i.norge blåser ut om nissene over skog og hei på sin instagramkonto. 

Jeg tar i, og har tatt i mye dritt i mange mange år, men forklar meg gjerne hvorfor du mener jeg ikke gjør det.

 

Når det blir en trend å utlevere sine følelser til så mange som mulig, så gjør det at bare færre og færre tør og ta tak i sine følelser på egen hånd. Dette er en selvfølgelighet, og blir da et samfunnsproblem veldig kjapt, grunnet rekkevidden som er benyttet.

 

Jeg dro inn NAV som ETT eksempel, og jeg nekter å mate deg med mer ok. At du ikke gidder å legge sammen 1 + 1 for å skape en virkelighet, betyr at du ikke ønsker svarene som du nå begynner å kreve mer av. Vel, finn svarene selv.

 

Om du ikke skjønner at andre kan skjønne mer om deg, enn du selv gjør, så viser jo det hvor ditt forståelsesnivå står. Hvordan tror du en psykolog klarer å hjelpe mennesker i sin jobb?

 

Jeg bare føler en svært tilbakelent og nonsjalant tone fra deg, så jeg vet at du forsøker å ta del i en diskusjon her, uten å ønske noe annet enn å få. Jeg er ikke her for å mate deg ok. Det må du selv gjøre. Natta.

Endret av OrangeGiraffe
Lenke til kommentar
OrangeGiraffe skrev (2 minutter siden):

Når det blir en trend å utlevere sine følelser til så mange som mulig, så gjør det at bare færre og færre tør og ta tak i sine følelser på egen hånd. Dette er en selvfelighet, og blir da et samfunnsproblem.

 

Jeg dro inn NAV som ETT eksempel, og jeg nekter å mate deg med mer ok. At du ikke gidder å legge sammen 1 + 1 for å skape en virkelighet, betyr at du ikke ønsker svarene som nå begynner å kreve mer av. Vel, finn svarene selv.

 

Om du ikke skjønner at andre kan skjønne mer om deg, enn du selv gjør, så viser jo det hvor ditt forståelsesnivå står. Hvordan tror du en psykolog klarer å hjelpe mennesker i sin jobb?

 

Jeg bare føler en svært tilbakelent og nonsjalant tone fra deg, så jeg vet at du forsøker å ta del i en diskusjon her, uten å ønske noe annet enn å få. Jeg er ikke her for å mate deg ok. Det må du selv gjøre. Natta.

Jeg ser ikke logikken i ditt første punkt, jeg beklager. utdyp gjerne hva du mener. 

Jeg har ikke bedt deg om mer info, du skrev dette i første post: Personlig har jeg sett spesielt feminismen eksplodere i byen jeg bor i, de siste fem årene. Spesielt alt statlig/kommunalt har bare presset menn ut, og nå er det så og si utelukkende kun kvinner. 

Det med understrek, leser jeg som at det så og si er utelukkende kvinner i alt av statlig/kommunalt, og jeg lurte på om det var en overdrivelse, da svarte du at det gjaldt NAV, så da var det jo vel en overdrivelse, så sant det eneste statlige/kommunale i byen din er NAV.  Det virker for meg meget merkelig, at det nesten utelukkende er kvinner i all statlig/kommunal virksomhet i en by. At det kan være det på ett NAV kontor, er mer plausibelt. 

Det kan godt hende jeg har ett lavt forståelsesnivå, det er derfor jeg prøver så godt jeg kan, når jeg skriver på dette forumet å reflektere rundt påstandene som legges frem, og ikke nødvendigvis velge meg en side og kjempe for den i hver diskusjon. Jeg bruker forumet tildels for å lære og forstå, ikke for å på død og liv fremme mine egne synspunkter. Som sagt, jeg opplever også mye krenka folk for tiden, men jeg ønsker å vite mer om hvorfor jeg gjør det. Jeg tror ikke nødvendigvis at flere folk er krenka nå, enn noen gang tidligere i verdenshistorien. 

Husk at vi bombarderes med input og nyheter fra hele verden, hele tida, rett i lomma, da får man nødvendigvis også med seg mer folk som er krenka. 

Kanskje jeg er tilbakelent og nonchalant, men jeg er da ikke ute etter å mates? Jeg stiller bare spørsmål på de tingene du hevder om meg, som du unnviker å svare på, det er litt synd,  men jeg skal klare å sove godt for det. 

God natt til deg også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe av det største problemet er at mange og også ofte større aviser alt for raskt slenger seg på saker uten å sjekke hva som ligger bak. 

Mange av opptøyene vi har sett i USA bunner i at noen har lagt ut en video der de mener seg rasistisk behandlet og så tar det fullstendig av. Her burde media være med på å balansere bildet og gi en balansert dekning. For veldig ofte viser det seg at saken har (minst) to sider og at f.eks. politiet faktisk hadde god grunn til å reagere som de gjorde.

Dette er på full fart inn i Norge også. Heldigvis har det ikke vært så mange saker av dette her hjemme, og det ser ut som Nettavisen tok sitt ansvar på alvor i denne saken:
https://www.nettavisen.no/okonomi/en-ungdomsgjeng-slo-og-ropte-pedo-og-rasist-til-konduktoren-na-blir-han-uthengt-som-rasist-i-sosiale-medier/s/12-95-3424058914

Pust med magen. Blir man krenket eller provosert over noe MÅ man ikke blåse det ut for hele verden. Og hvis man gjør, kanskje tenke over hva andre siden av saken mener?

 

PS:
Og det at alle nå så lett kan publisere sin subjektive side av en sak betyr at man veldig lett kan bli misbrukt i en konflikt ved at man bare får en liten del av totalhistorien. Det er viktigere enn noen gang å prøve å lete opp alternativer til en sak, og ikke bare ta ting for god fisk.
NTB er et eksempel på et mediehus som har feilet stygt i dette flere ganger i det siste.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (Akkurat nå):

Noe av det største problemet er at mange og også ofte større aviser alt for raskt slenger seg på saker uten å sjekke hva som ligger bak. 

Mange av opptøyene vi har sett i USA bunner i at noen har lagt ut en video der de mener seg rasistisk behandlet og så tar det fullstendig av. Her burde media være med på å balansere bildet og gi en balansert dekning. For veldig ofte viser det seg at saken har (minst) to sider og at f.eks. politiet faktisk hadde god grunn til å reagere som de gjorde.

Dette er på full fart inn i Norge også. Heldigvis har det ikke vært så mange saker av dette her hjemme, og det ser ut som Nettavisen tok sitt ansvar på alvor i denne saken:
https://www.nettavisen.no/okonomi/en-ungdomsgjeng-slo-og-ropte-pedo-og-rasist-til-konduktoren-na-blir-han-uthengt-som-rasist-i-sosiale-medier/s/12-95-3424058914

Pust med magen. Blir man krenket eller provosert over noe MÅ man ikke blåse det ut for hele verden. Og hvis man gjør, kanskje tenke over hva andre siden av saken mener?

Såklart er dette på vei til Norge. Når er annet land liksom gjør noe bra, tar Norge opp konkurransen. 
USA har liksom fått opp øynene. Et annet land kan ikke få denne beundringen for seg selv. Dette skal Norge også vise at de ikke aksepterer lenger. -_- 

Det siste du skrev, synes jeg at folk holder kjeft for mye. Det som har skjedd er at folk har fått drømmer, men så passer de ikke inn, noe ingen gjør over alt. Men da ble det slik det er nå, skriking og hyling om at kravene må reduseres. Reduserer slik at folk uten disiplin skal oppnå målene sine. Eller at en tilfeldig «skrikerunge» skal få det han ønsker seg. Ting jobbes ikke for lenger. Man skal heller gråte og spille på hvor slemme og diskriminerende alle andre er som ikke slipper dem til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med denne woke bevegelsen i lang tid, da mange velkjente youtubere i Usa har laget videoer om fenomenet, jeg tror det er fordi vi har en ny generasjon som ikke har hatt noe reelt å kjempe for, dagens unge har det rett og slett litt for godt, så da må man finne på noe å opponere mot, jeg får litt rødegardist vibber av hele bevegelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (17 minutter siden):

 

Dette er på full fart inn i Norge også. Heldigvis har det ikke vært så mange saker av dette her hjemme, og det ser ut som Nettavisen tok sitt ansvar på alvor i denne saken:
https://www.nettavisen.no/okonomi/en-ungdomsgjeng-slo-og-ropte-pedo-og-rasist-til-konduktoren-na-blir-han-uthengt-som-rasist-i-sosiale-medier/s/12-95-3424058914

 

 

Nei, ser man det!! Denne Instagram-siden og de som står bak fabrikkerer falske rasisme- og overgrepshistorier!! Og disse er det TVNorge og DPLAY har lagt seg paddeflate for og utslettet en hel serie for. Man kan jo spørre seg hva som skaper mest rasisme, Eckbos godhjerte menneskeimitasjoner eller slike groteske set-ups som i toghistorien over. Denne Jamal Sheik er ihvertfall ikke en som bidrar til mer samhold og tillit mellom mennesker i det norske samfunnet, snarere tvert imot. Bra Nettavisen tok tak i dette. Denne Instagram-kontoen bør etter dette være fullstendig diskreditert for hva de har holdt på med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (1 minutt siden):

Jeg har fulgt med denne woke bevegelsen i lang tid, da mange velkjente youtubere i Usa har laget videoer om fenomenet, jeg tror det er fordi vi har en ny generasjon som ikke har hatt noe reelt å kjempe for, dagens unge har det rett og slett litt for godt, så da må man finne på noe å opponere mot, jeg får litt rødegardist vibber av hele bevegelsen.

Vi hadde jo AKP-ml på 60- og 70-tallet, for det meste middelaklassesungdommer som likte å leke undertrykte 1800-tallsproletærer på et tidspunkt da Norge ble rikere og rikere. Ikke noe nytt, samme mentalitet. "Klassepurken og kappittallistmakta står sammen mot follket".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Urealistisk skrev (16 minutter siden):

Såklart er dette på vei til Norge. Når er annet land liksom gjør noe bra, tar Norge opp konkurransen. 
USA har liksom fått opp øynene. Et annet land kan ikke få denne beundringen for seg selv. Dette skal Norge også vise at de ikke aksepterer lenger. -_- 

Det siste du skrev, synes jeg at folk holder kjeft for mye. Det som har skjedd er at folk har fått drømmer, men så passer de ikke inn, noe ingen gjør over alt. Men da ble det slik det er nå, skriking og hyling om at kravene må reduseres. Reduserer slik at folk uten disiplin skal oppnå målene sine. Eller at en tilfeldig «skrikerunge» skal få det han ønsker seg. Ting jobbes ikke for lenger. Man skal heller gråte og spille på hvor slemme og diskriminerende alle andre er som ikke slipper dem til. 

Mulig det var sånn før i tiden også, men har opplevd flere ganger at godt voksne personer nærmest prøver å gråte til seg ting.

For et par år siden var det i en generalforsamling i et borettslag en godt voksen person som mente det var "urettferdig" at de ikke fikk noe på bekostning av felleskapet. Beklager, men man får ikke ting rett opp i henda, men må betale det samme som alle andre gjør.

I tillegg har jeg personlig sett eksempler på personer som har brukt kjønn som argument for hvorfor de har blitt behandlet som de har blitt, når det var snakk om objektivt dårlig arbeid.  De tror de er verdensmestre og blir urettferdig behandlet hvis noen argumenteret mot dem. Kom med gode argumenter. "Urettferdig" eller sutring er bare barnslig.

Men det nye er vel at det lettere blir plukket opp av media.

Har også sett at slike saker har nådd ut i media. Media sluker ofte slike saker rått uten å gidde å sjekke med "motparten" eller balansere bildet. Påstått urettferdighet selger.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg krenket av denne tråden !

Hvordan våger dere å kalle folk "snowflakes", å hevde at de av oss som konstant føler oss krenket på vegne av alle andre enn oss selv, ikke har like mye rett til å bli krenket som alle andre, det er tross alt ikke noe monopol på krenkelser eller å være krenket, å hevde noe slikt krenker mine følelser dypt i krenken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...