Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Andre1980 skrev (1 time siden):

Ser ut som Oslos tall ble publisert nå like før 05:00

Kan det da være 314 + 186 smittede? 500 smittede er på nivå med hva det har ligget på tidligere

Sjekket tallene på dagen i går. Da var det 300 og noe. Virker rett og slett som tallene som rapporteres fra siste halvdel av dagen ikke kom med i går

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, nirolo said:

Kanskje noen vil bytte 2 AZ mot 1 pfeizer eller noe slikt.

Tenker det må være snakk om noe slikt, ja. Eller kanskje 3 AZ mot 1 Pfizer. Da kan et land få f.eks 600.000 vaksinerte med AZ i stedet for 200.000 vaksinerte med Pfizer.

Land som India bør hoppe på et slikt tilbud. Der er det fortsatt svært mange over 55 år som kan ta AZ uten særlig risiko.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Tenker det må være snakk om noe slikt, ja. Eller kanskje 3 AZ mot 1 Pfizer. Da kan et land få f.eks 600.000 vaksinerte med AZ i stedet for 200.000 vaksinerte med Pfizer.

Land som India bør hoppe på et slikt tilbud. Der er det fortsatt svært mange over 55 år som kan ta AZ uten særlig risiko.

Selv Canada vi, gjerne ha AstraZeneca vaksinene våre.

Sitat

Panikk: Vil ha Norges vaksiner

Voksne legges inn på barnesykehus fordi kapasiteten nærmer seg sprengt. Samtidig registreres 4000 nye smittetilfeller daglig. Ekspertene frykter det bare er begynnelsen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/panikk-vil-ha-norges-vaksiner/73663286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (3 timer siden):

Sjekket tallene på dagen i går. Da var det 300 og noe. Virker rett og slett som tallene som rapporteres fra siste halvdel av dagen ikke kom med i går

Tin foil hat

Tallene i går var egentlig over 1000 igjen. Derfor haste nedstegning i morgen:

Sitat

Pressekonferanse torsdag :

Helseminister Bent Høie vil oppdatere om coronasituasjonen i Norge på en pressekonferanse torsdag klokka 12.

Kultur- og likestillingsminister Abid Raja, helsedirektør Bjørn Guldvog og avdelingsdirektør Line Vold i FHI vil også være til stede.

 

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Sitat

SA: Ektepar som døde med covid var vaksinerte

Det eldre ekteparet fra Sarpsborg som tirsdag døde med covid-19 ved Sykehuset Østfold, hadde fått første vaksinedose, sier nevøen deres til Sarpsborg Arbeiderblad.

Både den 77 år gamle mannen og den 76 år gamle kvinnen hadde ifølge kommunen underliggende sykdommer, og hadde vært innlagt en stund etter å ha fått påvist corona.

I Sarpsborg Arbeiderblad reagerer nevøen på at kommunen, i pressemeldingen som ble publisert tirsdag, ikke opplyste om at tanten og onkelen var vaksinerte med første dose.

– Jeg reagerer dessuten på at det legges vekt på at de hadde underliggende sykdom. Hva angår min onkel så gikk han på blodfortynnende medisiner, men var ellers sprek før han og min tante plutselig ble dårlige og måtte legges inn på sykehuset. Også hun framsto som frisk før dette skjedde. Min onkel ringte meg for øvrig samme kveld som de to ble innlagt på sykehuset, sier nevøen til avisen.

Kommunen har foreløpig ikke kommentert kritikken overfor Sarpsborg Arbeiderblad.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...