Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo en generell oppfatning om FHI ønsket å åpne opp helt for skjenking igjen, men det er litt modifikasjoner på den sannheten. Stoltenberg sa i intervju på NRK at FHI ikke hadde anbefalt en full åpning på skjenking igjen, men en mer begrenset åpning med flere restriksjoner enn vi har hatt når skjenking var lov tidligere. Så Stortingets avgjørelse er litt bredere enn det FHI mente var klokt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Trondheim og Kristiansand vil skjenke: − Ingen grunn til å bremse

Trondheim, Kristiansand og Tromsø åpner kranene, mens Oslo fortsetter skjenkeforbudet. Bergen åpner for øl og vin til mat. En rekke andre kommuner med lavt smittetrykk vil tillate skjenking.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3Ogjn/trondheim-og-kristiansand-vil-skjenke-ingen-grunn-til-aa-bremse

Da vet vi hva som blir neste hotspot Kristiansand og Trondheim på ny med alle studentene. Mest smitte i aldersgruppen 20-29. Så blir det full lockdown studentene drar hjem til mor og far. Julaften på repeat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor egoistisk kan man bli? Nydelig snø å leke i utendørs. 

Sitat

Idrettshaller brukes til vaksinering – foreldre mener barn og unge har lidd nok

Foreldre er imot at kommuner stenger idrettshaller for aktivitet for barn og unge fordi de skal brukes til vaksinering mot korona.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/reagerer-pa-at-idrettshaller-brukes-til-vaksinering-1.15335885

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kryptodebunker said:

Hvor egoistisk kan man bli? Nydelig snø å leke i utendørs. 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/reagerer-pa-at-idrettshaller-brukes-til-vaksinering-1.15335885

 

Joa, men jeg skjønner dem også, skulle gjerne hatt en oversikt over alternativene. Mulig det er styggdyrt å sette opp alternativer, men fult mulig det bare er kommunen som tar letteste veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, Kryptodebunker said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3Ogjn/trondheim-og-kristiansand-vil-skjenke-ingen-grunn-til-aa-bremse

Da vet vi hva som blir neste hotspot Kristiansand og Trondheim på ny med alle studentene. Mest smitte i aldersgruppen 20-29. Så blir det full lockdown studentene drar hjem til mor og far. Julaften på repeat. 

Garanterat! Studentene er väl hjemme och vi kan själva se hur dåligt det gick i trondheim innan 4 januari. 

image.png.6feb4cfd6f67bc68c2ad4c5e0dbe3cf6.png

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (20 timer siden):

De må gjerne forby pubber og barer. Eller pålegge de strenge krav mtp avstand, antall gjester, stengetider, etc.

Men at jeg ikke kan bestille meg et glass vin til maten klokken 18?! Hva er det for noe? Å drikke cola til maten er lov, men ikke en øl ...

Det var vel akkurat dette Stortinget vedtok. At det i kommuner med lite smitte skal være lov å ta seg et glass øl eller vin til maten når man spiser på restaurant. Stortinget har ikke vedtatt full åpning av puber, barer, nattklubber etc. 

Derfor er det lite verdig å se Høie reagere som en unge i trassalderen, si noe som koker ned til «skal de ha lettelser i skjenkeforbudet skal de faen meg få lettelser i skjenkeforbudet», og åpne kranene for fullt. Det er noe tragisk og ynkelig over en politiker som reagerer emosjonelt på krenkelse av eget ego, heller enn å bruke fornuften. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 time siden):

Dette med skjenkestopp over hele Norge også i coronafrie kommuner har jeg en sterk mistanke om at det var KRF som fikk trumfet gjennom og at agendaen ikke var smittevern. Never let a good crisis go to waste;)

Siden jeg kan ikke sende deg en melding så...

Hvordan lagde du avstemming hvor folk fikk noe valg og det viser %?

Og jeg skal ikke ta vaksinen for nå. Har aldri vært syk så det går fint med meg 😁

Mvh til alle

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...