Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 hours ago, Mala said:

PK var vel blandt de første med slike pakker, om ikke første ?

Tenkte mest på at PK har et image å ta vare på. Dette er jo å gå i motsatt retning.

Når det er sagt er jo grunnen til f.eks film-dealene på PK at de griseskviser sine leverandører. Ja, de tilbyr greie volum, men de betaler også i knapper og glansbilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
vidor skrev (8 timer siden):

Tenkte mest på at PK har et image å ta vare på. Dette er jo å gå i motsatt retning.

Når det er sagt er jo grunnen til f.eks film-dealene på PK at de griseskviser sine leverandører. Ja, de tilbyr greie volum, men de betaler også i knapper og glansbilder.

Jeg skjønte det, men det imaget du ønsker de skal ta vare på er skitnet til for lengst. 

Skrevet
CaZpeR skrev (13 timer siden):

Merkelig. En tredje bundle (i tillegg til horizon: forbidden west og gran turismo pakkene) har dukket opp på cdon og er tydeligvis lagervare (de andre er forhåndsbestilling):

Samme bundle bare med PS4-varianten av horizon forbidden west og media remote (dog til samme pris som de andre bundlene, kr. 7.499,-):
https://cdon.no/spill/playstation-5-standard-horizon-remote-94729388

Skjønner ikke hvorfor de ikke først prioriterer de som forhåndsbestilte en av de 2 andre bundlene de annonserte for to uker siden. Det er jo dem som setter sammen pakken sant? Bestilte selv 27 mai og det står bare "behandles" på min ordre 🤔

Skrevet
svenka skrev (5 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor de ikke først prioriterer de som forhåndsbestilte en av de 2 andre bundlene de annonserte for to uker siden. Det er jo dem som setter sammen pakken sant? Bestilte selv 27 mai og det står bare "behandles" på min ordre 🤔

Mulig at det er så enkelt som at de har flere importører og har "forhåndssolgt" kommende konsoller fra en importør og nå fått i fanget en batch fra en annen importør for så å legge de ut fortløpende. 

Men ja, er enig i at det burde vært førstemann til mølla her. De har jo hatt ryddige forhåndsbestillinger tidligere.

  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
9 hours ago, Mala said:

Jeg skjønte det, men det imaget du ønsker de skal ta vare på er skitnet til for lengst. 

Det stemmer sikkert. Har ikke fulgt så nøye med PK. Sjekker bare tilbudene jeg får på epost sporadisk.

Skrevet

Update!! Fekk melding i går kveld fra CDON om at ordrestatusen ble endret til "sendt" :D Da har de tydeligvis gjort jobben sin likevell og jeg er fornøyd kunde :) 

  • Hjerte 2
Skrevet

Pakka med GT7 er merket som "på lager" men synd jeg ikke er spesielt interessert i å betale maks pris både på kontroller når man får dem mye billigere andre plasser, og jeg ikke er noe GT7 fan.

Skrevet

Ja! Jeg fikk også fra NetOnNet! Takk!

Midt i barnehagehentingen så hdde missa det uten varsling :D

Men med min flaks kommer det en batch hos Power nå som det er Super tilbud med DNB kort :D

  • Hjerte 1
Skrevet
On 6/3/2022 at 2:52 PM, brogamer said:

Vet ikke hvordan sjappe Proshop driver, men er ikke vanlig praksis å trekke pengene før du har sendt varen.

Proshop trekker ikke beløpet før varen er sendt, det reserveres på kontoen din i noen dager før det slippes igjen. 

  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Ser at CDON sin Horizon og DualSense bundle plutselig forsvant fra siden deres, håper det betyr bare at de er fulltegnet... 

Nevermind, der kom den tilbake.. 

Endret av tjwesterby
Skrevet

"litt" frustrert over Netonnet. Husker for noen år siden når de hadde god kundeservice. 

Fikk bestilt en PS5 i går, men ble i dag tatt bort i fra mine bestillinger i dag. Når jeg fikk tak i de, sa de bare at de tok den bort fordi det så ut som om det var bestilt før på adressen min (Det er ingen her som har bestilt før). Jeg skal ikke gjenfortelle alt, men hoved budskapet i kundeservicen fra de, var "synd for deg". Til og med når jeg spurte om de kunne sjekke adressen og sånn, sånn at det ikke skjer en evt. neste gang, så var svaret bare "nei, det har ikke jeg noe med å gjøre".

De har hatt dårlig kundeservice på andre ting også, men aldri som det her. Jeg bare satt å måpte. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, polmedsz said:

"litt" frustrert over Netonnet. Husker for noen år siden når de hadde god kundeservice. 

Er du på en privat addresse hvor du vet om alle, eller bor det flere på samme addressen slik som f.eks flere utleie-enheter som deler samme addresse ?

Dette kan vel kanskje forklare. Da bør du vel endre addressen til å inkludere utleie-enhet slik som f.eks H102

Endret av vidor
Skrevet
vidor skrev (På 16.6.2022 den 14.09):

Dette kan vel kanskje forklare. Da bør du vel endre addressen til å inkludere utleie-enhet slik som f.eks H102

Det er flere enheter her, men jeg hadde lagt til enheten min 😅

Jeg skjønner at feil kan skje, men det var liksom ingen nåde og ingen hjelp å få, ihvertfall når det ser ut som om de har gjort en feil.

Skrevet
34 minutes ago, polmedsz said:

Det er flere enheter her, men jeg hadde lagt til enheten min 😅

Jeg skjønner at feil kan skje, men det var liksom ingen nåde og ingen hjelp å få, ihvertfall når det ser ut som om de har gjort en feil.

Ja, det virker litt merkelig å bare kanselere ordren da.

Det er nok en del folk som kanskje prøver å misbruke dette for å få tak i flere konsoller, men det er kjipt å bli oppfattet som en opportunist når du bare vil ha en skarve PS5

Enkelte ser vel bare på hovedaddressen, men da betyr det jo at bare en person i et leiligetskompleks får seg en PS5 fra samme selger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...