Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

14 hours ago, fysmat said:

7000 er altfor dyrt. Trenger ikke disk-versjonen heller. Får vente da.

Bare legge inn at det ikke er samme innkjøpspris for kjeder her til lands med en fallende krone, men gjelder en god del varer og det er dessverre sånn det blir fremover, ting blir mer kostbart å importere samt vi lever i en tid med krig, gass krise, mye høyere frakt kostnader, ja trenger vel ikke ramse opp mer. 
Sier bare lykke til med et slipp på 6 lapper i fremtiden for det er blitt helt urealistisk om ikke kjedene skal tape penger men det tviler jeg nå på. 

Hadde Norge vært litt oppegående ville vi solgt gass i Norsk valuta for å faktisk høyne verdien, vi har nå et eksempel i verden hvor det har fungert men politikken her er ikke alltid gjennomtenkt dessverre. 
 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vampyrica skrev (6 minutter siden):

Bare legge inn at det ikke er samme innkjøpspris for kjeder her til lands med en fallende krone, men gjelder en god del varer og det er dessverre sånn det blir fremover, ting blir mer kostbart å importere samt vi lever i en tid med krig, gass krise, mye høyere frakt kostnader, ja trenger vel ikke ramse opp mer. 
Sier bare lykke til med et slipp på 6 lapper i fremtiden for det er blitt helt urealistisk om ikke kjedene skal tape penger men det tviler jeg nå på. 

Hadde Norge vært litt oppegående ville vi solgt gass i Norsk valuta for å faktisk høyne verdien, vi har nå et eksempel i verden hvor det har fungert men politikken her er ikke alltid gjennomtenkt dessverre. 
 

 

Denne prisen til OBS ble satt i fjor sommer. Lenge før krigen i Ukraina. Og det er US dollars som har styrket seg ikke NOK som har svekket seg.

Lenke til kommentar

Usikker. Det sto ett eller annet om at, siden jeg hadde bedt om varsel kunne jeg bli med. Men fant ikke mailen igjen. 

Fant. 

Sitat

Hei,
Du mottar denne e-posten fordi du har satt deg på «Motta varsel» for PlayStation 5. Vi har nå fått inn et parti med PS5 optisk versjon. Dessverre vil det ikke være nok konsoller til alle som ønsker å kjøpe. Vi gir deg som har satt deg på "Motta varsel" muligheten til å være med i trekningen om å få kjøpe PlayStation 5.

 

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Christian86 skrev (1 time siden):

Coolshop Kjøp Playstation 5 Console 825GB SSD (Nordic) + Sony Playstation 5 Dualsense Controller White - Gratis frakt (coolshop.com) har også, men de har hatt i flere dager...er det fordi prisen ikke er bra?

Siden du spør om prisen "ikke er bra?" er du tilknyttet Coolshop?  Er vel ikke så gal pris. Selv ingen erfaring med Coolshop. Venter på finne en digital da jeg ønsker konsoll nr.2. Synes pris på underkant av 5 tusen burde være nok. 

Adressen til Coolshop er no.coolshop.com hvor holder de til ? Hva med garanti ? Prisgaranti hva er det? Jeg venter på Elkjøp tror jeg.

Lenke til kommentar
2 hours ago, tyrtrond said:

Siden du spør om prisen "ikke er bra?" er du tilknyttet Coolshop?  Er vel ikke så gal pris. Selv ingen erfaring med Coolshop. Venter på finne en digital da jeg ønsker konsoll nr.2. Synes pris på underkant av 5 tusen burde være nok. 

Adressen til Coolshop er no.coolshop.com hvor holder de til ? Hva med garanti ? Prisgaranti hva er det? Jeg venter på Elkjøp tror jeg.

Smule konspiratorisk i dag eller? Bare fordi jeg spør om prisen er dårlig gjør meg ikke til en ansatt, det er et spørsmål om det er en deal å ta når jeg vil ha en pakke med 2 kontrollere, og er ikke interessert i spill eller en multimediakontroll..

 

Lenke til kommentar
Christian86 skrev (24 minutter siden):

Smule konspiratorisk i dag eller? Bare fordi jeg spør om prisen er dårlig gjør meg ikke til en ansatt, det er et spørsmål om det er en deal å ta når jeg vil ha en pakke med 2 kontrollere, og er ikke interessert i spill eller en multimediakontroll..

 

Coolshop holder til i Danmark og sender derfra. De må forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov og har nøyaktig de samme rettighetene med tanke på netthandel som f.eks. elkjøp.no (som forøvrig sender fra Sverige på akkurat samme måte).

Ingen ekstra toll eller mva. da Coolshop da opererer som en norsk butikk. For å sitere vilkårene deres:
 

Sitat

Coolshop.com/no er Norsk butik og sender fra Norsk SE nummer til Norske kunder. Alle priser på siden er Norske Kroner inklusiv Norsk moms og toll.

 

Har selv handlet mye fra Coolshop opp gjennom tidene (blant annet en Xbox 360 en gang i tiden) og har aldri hatt problemer med dem hverken med garanti/reklamasjon (som gjaldt den omtalte Xbox 360). Så jeg kan iallefall gå god for siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...