Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

OleiDole777 skrev (1 minutt siden):

Kjip den der ja. Du får bare ta det som en lærdom i livet. Slik "går nå dagene". Folk krasjer, folk mister telefoner, folk blir svindlet. Det viktige er at man lærer av det og går videre :)

Fikk du hjelp av Finn.no forresten?

De venter bare på å få anmeldelsen fra politiet (som kommer i posten), men har fått mest hjelp av en bruker her inne som skaffet enda mer info om svindleren og som hjalp politiet. De hadde nok tatt han uansett, men fikk helt rå hjelp av en god sjel her inne noe som gir meg håp for menneskeheten. 

Deilig å få hjelp og ikke "herregud så dum/naiv du har vært"-kommentarer som jeg har fått av av noen her inne. Heldigvis snille og sympatiske folk der ute :) Takk for gode ord!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
48 minutes ago, OleiDole777 said:

Ser ikke ut som du har tenkt spesielt mye over de påstandene du kommer med nå... 

1. Finn.no vil aldri vite om jeg hadde konsollen eller ikke. Hørt om å angre seg? Som i å slette annonsen etter en tid? :) Nok folk som gjør dette, så kan vi faktisk lage texas der ute som kan gjøre det vanskeligere for de å selge til overpris. 

2. MANGE sender det de selger i posten før du har betalt. Det finner noe som heter postoppkrav. Og siden du er inne på IQ: Ingen bør under noen omstendigheter betale for en vare på finn.no på forhånd. Trenger ikke se lenger enn denne tråden og det som har skjedd sist uke..

3. Hvilken lov har jeg brutt? Kjøpsloven? Ja vel, og du tror alle kommer til å gidde å ta opp kampen mot en kjøper når de får tilbake konsollen i samme pakning uten å tape noe på det? Det tror jeg fåtall er villig til å ta og det kan være et triks i å forsure hverdagen deres bigtime

Trenger ikke tenke så lenge for å ha tenkt lengre enn deg :rofl:

1; Det er allerede "bander" med folk som rapporterer annonser med ps5 hvor det er bilde fra nett

2; Finnes sikkert mange idioter, men å sende noe til en random person før du har fått noe som helst på konto er faktisk mer idiotisk enn å overføre penger før du får noe, pengene først er standard prosedyre i omtrent alt av forbrukerkjøp. De siste 10 årene har jeg sikkert kjøpt og solgt på finn for 2+ millioner kroner og jeg har aldri blitt svindlet, kun ved hjelp av "common sense" og bittelitt detektivarbeid før jeg handler med en person.

3; Ding ding ding, du sier altså offentlig at du er villig til å gjøre deg til kriminell for å gjøre livet surt for lovlydige mennesker? Ikke bare det, men du er altså villig til å satse på at det ikke finnes noen på andre siden som ønsker å forsrure hverdagen din etter du har svindlet dem når du er villig til å gå såpass langt uten å ha blitt utsatt for noe som helst?

Lenke til kommentar
43 minutes ago, MacBain said:

Personlig har jeg kjøpt og solgt på finn i mange år uten noen negative erfaringer (bank i bordet). 
På finn i dag vil jeg si at det nesten utelukkende opereres med forhåndsbetaling etter finn avviklet sin "trygg handel" ordning.
Postoppkrav er jo heller ingen garanti, vedkommende kan jo bare sende deg en stein.
Rådet mitt er å ikke kjøpe fra brukere som ikke er verifiserte samt sjekk at de har gode vurderinger etc.

Jepp, er ekstremt lav sannsynelighet for å bli svindlet om man følger noen enkle guidelines.

1; Først og absolutt viktigst - dersom noe er for godt til å være sant så er det som regel det

Det finnes gode dealer, men desto bedre dealen er, desto lurere er det å møte opp fysisk, og gjerne på en offentlig plass, altså utenfor en butikk eller bensinstasjon feks.

2; Ta en titt på selger, reviews, hvor lenge de har vært på finn, bilde, navnet de har valgt, hvilken info de gir i annonsen, har de andre annonser osv.

3; Er du skeptisk eller noe føles off, la vær og heller vent til neste mulighet kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ps5lurker skrev (9 minutter siden):

Trenger ikke tenke så lenge for å ha tenkt lengre enn deg :rofl:

1; Det er allerede "bander" med folk som rapporterer annonser med ps5 hvor det er bilde fra nett

2; Finnes sikkert mange idioter, men å sende noe til en random person før du har fått noe som helst på konto er faktisk mer idiotisk enn å overføre penger før du får noe, pengene først er standard prosedyre i omtrent alt av forbrukerkjøp. De siste 10 årene har jeg sikkert kjøpt og solgt på finn for 2+ millioner kroner og jeg har aldri blitt svindlet, kun ved hjelp av "common sense" og bittelitt detektivarbeid før jeg handler med en person.

3; Ding ding ding, du sier altså offentlig at du er villig til å gjøre deg til kriminell for å gjøre livet surt for lovlydige mennesker? Ikke bare det, men du er altså villig til å satse på at det ikke finnes noen på andre siden som ønsker å forsrure hverdagen din etter du har svindlet dem når du er villig til å gå såpass langt uten å ha blitt utsatt for noe som helst?

Jeg har desverre ikke tid til å sitte her å diskutere. Får bare være enig om å være uenig. 

Skalpere er noen opportunister som fortjener å få ødelagt hverdagen sin. Det tror jeg mange er enig i. At de har loven på sin side betyr absolutt ingenting for meg. De eier ikke folkeskikk og tenker kun på seg selv og sin fortjeneste. Scum of the earth.

Det er lov å snike i køen på butikken også, ingen lov som forhindrer deg i det, men blir uglesett av alle med et snev av folkeskikk og verdighet. Flere burde se seg selv i speilet og se hvilket samfunn og holdning de sprer videre. Forkastelige folk. Spesielt nå når det er så vanskelig å skaffe en konsoll fra butikken.

Endret av OleiDole777
Lenke til kommentar
ps5lurker skrev (14 minutter siden):

er visst neckbeard å ikke tro på julenissen i 2021, hvilket fantastisk år vi lever i :rofl:

Ja, fantastiske tider med selvgode incels som knegger bak tastaturet fordi skadefryd er den eneste gleden de får.

Synd for deg at jeg faktisk fikk pengene tilbake, svindleren og all infoen jeg hadde på han stemte. Case closed. Sorry, neckbeard. Skal si ifra om noe kjipt skjer med meg så skal jeg si ifra til deg så du kan kose deg litt mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, OleiDole777 said:

Jeg har desverre ikke tid til å sitte her å diskutere. Får bare være enig om å være uenig. 

Skalpere er noen opportunister som fortjener å få ødelagt hverdagen sin. Det tror jeg mange er enig i. At de har loven på sin side betyr absolutt ingenting for meg. De eier ikke folkeskikk og tenker kun på seg selv og sin fortjeneste. Scum of the earth.

Det er lov å snike i køen på butikken også, ingen lov som forhindrer deg i det, men blir uglesett av alle med et snev av folkeskikk og verdighet. Flere burde se seg selv i speilet og se hvilket samfunn og holdning de sprer videre. Forkastelige folk. Spesielt nå når det er så vanskelig å skaffe en konsoll fra butikken.

Jeff Bezos kunne kjøpt 6 stk ps5 hvert sekund, men klart scalpere er problemet her i verden! ;)

Endret av ps5lurker
Lenke til kommentar
56 minutes ago, alfredjizzcock said:

Deilig å få hjelp og ikke "herregud så dum/naiv du har vært"-kommentarer som jeg har fått av av noen her inne. Heldigvis snille og sympatiske folk der ute :) Takk for gode ord!

Spørsmål, mener du selv at du ikke har noen skyld i det hele? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rfm skrev (1 minutt siden):

Spørsmål, mener du selv at du ikke har noen skyld i det hele? 

Har jeg skyldt på noen andre eller? Tar en del av skylden, men var ikke klar over at folk med navn og kontaktinfo var villig til å prøve en svindel. Til og med snuten syntes det var merkelig. EDIT: personnr, adresse og alt stemte. Følte meg seff dum, men aldri opplevd en svindler som var dummere enn min naivitet var. 

Men kan godt ta på meg all skyld siden det pleaser et par folk her inne. 

Endret av alfredjizzcock
Lenke til kommentar
Oddis91 skrev (1 minutt siden):

Du mener scalpere ikke tenker på andre enn seg selv, så har du så mye hat i deg? 
 

Skjønner at du har nedtur, og at du er flau for at du har blitt svindlet på en så enkel måte , såkalt rookie mistake. Men ikke la det gå utover alle andre. Bra for deg at det ordner seg, men ikke vær dobbeltmoralsk.

Får mer nedtur over at alenemødre må selge PS5 på Finn.no for å kunne mate barna sine

Lenke til kommentar
5 minutes ago, alfredjizzcock said:

Har jeg skyldt på noen andre eller? Tar en del av skylden, men var ikke klar over at folk med navn og kontaktinfo var villig til å prøve en svindel. Til og med snuten syntes det var merkelig. EDIT: personnr, adresse og alt stemte. Følte meg seff dum, men aldri opplevd en svindler som var dummere enn min naivitet var. 

Men kan godt ta på meg all skyld siden det pleaser et par folk her inne. 

Nei alltså. Klart det er scammern sin feil til slutt. 

Men om du har hørt talas om "hvis noe er for bra før å være sant så er det som regel det" så har du og skyld. Bruk common sense lssm 

 

 

Stor forskjell på hvor mye skyld du burde ta/ha vs din oldemor som aldrig brukt en data som gir CC info til "Microsoft".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
OleiDole777 skrev (3 timer siden):

Jeg har fått meg Playstation 5 (fra Coop) og er på jakt etter nye for å kunne selge på Finn.no til utsalgspris. 

Bare for å gjøre situasjonen til de som ikke følger med bedre og for å gi fingeren til Skalperne som tydligvis fortsatt er aktive.

Særdeles dårlig ide. Det er ikkje pga pris mange dropper finn. Det handler om å kunne bestille i butikk, og få kjøpe fra seriøse aktører. Du vil bare bidra til at butikkene er utsolgt med den planen. 

Eg kjøpte på COOP før jul. Kostet 7k. Og hadde valgt det igjen, å betalt den ekstra tusenlappen bare for å slippe å forholde meg til privatsalg på finn.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...