Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

ps5lurker skrev (19 minutter siden):

1; Hvordan klarer du å bli scammet på finn.no i 2021? Har du fått alle pengene dine fra en prins i nigeria?

2; Du syntes det er drøyt finn tillater det, men du har selv forsøkt å kjøpe av en scalper, så du er altså en stor del av problemet?

3; Du får stemme rødt ellerno da, PS5 til folket!

1. Jeg hadde navn, telefonnummer, bilde, Vipps-profil og info til selger. Politiet vet hvem personen er nå og er anmeldt. Får pengene tilbake pga dette, men det irriterer meg at det er mulig. Unødvendig å være nedlatende når man har tatt forhåndsregler og er obs på svindlere fra før av.

2. Prisen var for pris i butikken pluss noen hundrelapper ekstra for frakt. Ikke f om jeg gir en grådig pottitt på Finn flere tusenlapper ekstra for noe bare fordi det er mangel på en vare i butikken.

3. Stod det i partiprogrammet så hadde de fått min stemme. Alltid gøy å blande inn politikk på alle mulige forum....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, alfredjizzcock said:

1. Jeg hadde navn, telefonnummer, bilde, Vipps-profil og info til selger. Politiet vet hvem personen er nå og er anmeldt. Får pengene tilbake pga dette, men det irriterer meg at det er mulig. Unødvendig å være nedlatende når man har tatt forhåndsregler og er obs på svindlere fra før av.

2. Prisen var for pris i butikken pluss noen hundrelapper ekstra for frakt. Ikke f om jeg gir en grådig pottitt på Finn flere tusenlapper ekstra for noe bare fordi det er mangel på en vare i butikken.

3. Stod det i partiprogrammet så hadde de fått min stemme. Alltid gøy å blande inn politikk på alle mulige forum....

1; Du har tatt forhåndsregler og er obs på svindlere og blir alikevel svindlet, akkurat ja :hmm:

2; Dersom noe er for godt til å være sant så er det ofte det ;)

Edit; Om du ikke ser sammenheng mellom 1 og 2 her så vet ikke jeg  :D

 

3; Politikk var det vel du som begynte med eller? Dette var jo nesten som tatt rett ut fra partiprogrammet til rødt...

Quote

grådige, dårlige mennesker. Det er nok grådighet i verden. På tide at det endrer seg. 

 

Endret av ps5lurker
Lenke til kommentar
ps5lurker skrev (41 minutter siden):

1; Lage annonser for noe du ikke selger på finn er mot TOS

2; Ingen sender ting fra finn i posten før du har betalt, så alternativet er jo å si at du skal ha det i oppkrav, alle personer med nok IQ til å åpne en dør som selger noe som helst på finn.no tar ett depositum på typ 500kr for å sende noe i oppkrav

3; Dersom du klarer å lure en mindre intelligent person til å sende deg en ps5 uten at du har betalt noe for den, hva har du tenkt å gjøre om personen tar deg til konfliktrådet? Du snakker faktisk om å bryte loven, men du mener kanskje at det er greit å bryte loven for å "hevne" deg på noen som ikke bryter loven? :)

Ser ikke ut som du har tenkt spesielt mye over de påstandene du kommer med nå... 

1. Finn.no vil aldri vite om jeg hadde konsollen eller ikke. Hørt om å angre seg? Som i å slette annonsen etter en tid? :) Nok folk som gjør dette, så kan vi faktisk lage texas der ute som kan gjøre det vanskeligere for de å selge til overpris. 

2. MANGE sender det de selger i posten før du har betalt. Det finner noe som heter postoppkrav. Og siden du er inne på IQ: Ingen bør under noen omstendigheter betale for en vare på finn.no på forhånd. Trenger ikke se lenger enn denne tråden og det som har skjedd sist uke..

3. Hvilken lov har jeg brutt? Kjøpsloven? Ja vel, og du tror alle kommer til å gidde å ta opp kampen mot en kjøper når de får tilbake konsollen i samme pakning uten å tape noe på det? Det tror jeg fåtall er villig til å ta og det kan være et triks i å forsure hverdagen deres bigtime

Endret av OleiDole777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ps5lurker skrev (9 minutter siden):

1; Du har tatt forhåndsregler og er obs på svindlere og blir alikevel svindlet, akkurat ja :hmm:

2; Dersom noe er for godt til å være sant så er det ofte det ;)

Edit; Om du ikke ser sammenheng mellom 1 og 2 her så vet ikke jeg  :D

 

3; Politikk var det vel du som begynte med eller? Dette var jo nesten som tatt rett ut fra partiprogrammet til rødt...

 

Ååå, skulle ønske jeg var så smart og vis som deg. Så kan jeg også gå på diskusjonsforum og komme med etterpåkloke neckbeard-svar. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, OleiDole777 said:

Ser ikke ut som du har tenkt spesielt mye over de påstandene du kommer med nå... 

1. Finn.no vil aldri vite om jeg hadde konsollen eller ikke. Hørt om å angre seg? Som i å slette annonsen etter en tid? :) Nok folk som gjør dette, så kan vi faktisk lage texas der ute som kan gjøre det vanskeligere for de å selge til overpris. 

2. MANGE sender det de selger i posten før du har betalt. Det finner noe som heter postoppkrav. Og siden du er inne på IQ: Ingen bør under noen omstendigheter betale for en vare på finn.no på forhånd. Trenger ikke se lenger enn denne tråden og det som har skjedd sist uke..

3. Hvilken lov har jeg brutt? Kjøpsloven? Ja vel, og du tror alle kommer til å gidde å ta opp kampen mot en kjøper når de får tilbake konsollen i samme pakning uten å tape noe på det? Det tror jeg fåtall er villig til å ta og det kan være et triks i å forsure hverdagen deres bigtime

Personlig har jeg kjøpt og solgt på finn i mange år uten noen negative erfaringer (bank i bordet). 
På finn i dag vil jeg si at det nesten utelukkende opereres med forhåndsbetaling etter finn avviklet sin "trygg handel" ordning.
Postoppkrav er jo heller ingen garanti, vedkommende kan jo bare sende deg en stein.
Rådet mitt er å ikke kjøpe fra brukere som ikke er verifiserte samt sjekk at de har gode vurderinger etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
MacBain skrev (1 minutt siden):

Personlig har jeg kjøpt og solgt på finn i mange år uten noen negative erfaringer (bank i bordet). 
På finn i dag vil jeg si at det nesten utelukkende opereres med forhåndsbetaling etter finn avviklet sin "trygg handel" ordning.
Postoppkrav er jo heller ingen garanti, vedkommende kan jo bare sende deg en stein.
Rådet mitt er å ikke kjøpe fra brukere som ikke er verifiserte samt sjekk at de har gode vurderinger etc.

+ At det er lurt å møte selgeren hvis mulig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (1 minutt siden):

Personlig har jeg kjøpt og solgt på finn i mange år uten noen negative erfaringer (bank i bordet). 
På finn i dag vil jeg si at det nesten utelukkende opereres med forhåndsbetaling etter finn avviklet sin "trygg handel" ordning.
Postoppkrav er jo heller ingen garanti, vedkommende kan jo bare sende deg en stein.
Rådet mitt er å ikke kjøpe fra brukere som ikke er verifiserte samt sjekk at de har gode vurderinger etc.

Selgeren/svindleren min hadde flere positive anmeldelser fra minst 2 år tilbake samt navn, tlf nr etc. Politiet syntes det var merkelig at han gjorde det så lett for de å finne han. 

Holder meg nok bare til mindre transaksjoner fremover. Finn.no har blitt rimelig kaos etter at Schibsted endret alt. 

Lenke til kommentar
Just now, alfredjizzcock said:

Selgeren/svindleren min hadde flere positive anmeldelser fra minst 2 år tilbake samt navn, tlf nr etc. Politiet syntes det var merkelig at han gjorde det så lett for de å finne han. 

Holder meg nok bare til mindre transaksjoner fremover. Finn.no har blitt rimelig kaos etter at Schibsted endret alt. 

Du har nok hatt maks uflaks. Veldig spesielt og trist å høre. Uansett, virker det jo som du sjekket det du kunne på forhånd så ville ikke tatt det så tungt så lenge du får pengene tilbake. Er jo pr. i dag ingen perfekt løsning som eksisterer. Hvis ingen vil forhåndsbetale og ingen vil sende før de har fått betalt ville jo finn sin eksistens vært heller kort.

Lenke til kommentar
1 minute ago, alfredjizzcock said:

Selgeren/svindleren min hadde flere positive anmeldelser fra minst 2 år tilbake samt navn, tlf nr etc. Politiet syntes det var merkelig at han gjorde det så lett for de å finne han. 

Holder meg nok bare til mindre transaksjoner fremover. Finn.no har blitt rimelig kaos etter at Schibsted endret alt. 

Hvis noe låter for godt for å være sant så er det nok ikke sant. 

Virker som om du aldri har hørt det ordtaket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, MacBain said:

Du har nok hatt maks uflaks. Veldig spesielt og trist å høre. Uansett, virker det jo som du sjekket det du kunne på forhånd så ville ikke tatt det så tungt så lenge du får pengene tilbake. Er jo pr. i dag ingen perfekt løsning som eksisterer. Hvis ingen vil forhåndsbetale og ingen vil sende før de har fått betalt ville jo finn sin eksistens vært heller kort.

han hadde ikke maks uflaks når han kjøper en ps5 til kostpris

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, MacBain said:

Hvis man har kjøpt av en verifisert selger som har vært på finn i flere år med positive vurderinger så vil jeg si man har uflaks hvis man blir svindlet, "maks" eller ikke. 

Joda, men til 6k? I tillegg er det en ny account som forteller deg dette. Kanskje forteller han sannheten, kanskje legger han på litt ekstra. Kjipt å ble svindlet uansett (har selv vært naiv på finn)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MacBain skrev (18 minutter siden):

Personlig har jeg kjøpt og solgt på finn i mange år uten noen negative erfaringer (bank i bordet). 
På finn i dag vil jeg si at det nesten utelukkende opereres med forhåndsbetaling etter finn avviklet sin "trygg handel" ordning.
Postoppkrav er jo heller ingen garanti, vedkommende kan jo bare sende deg en stein.
Rådet mitt er å ikke kjøpe fra brukere som ikke er verifiserte samt sjekk at de har gode vurderinger etc.

Depositum eller forhåndsbetaling er en uting. Det er greit å forhåndsbetale en vare som koster 200-300 kanskje, men jeg ville aldri forhåndsbetalt en konsoll til 7-8k. Jeg har også kun positive erfaringer med Finn.no.

Svindlere finnes overalt desverre og det er ikke rart at de kaster seg over PS5, som er høyt oppe på listen over ønsket. Jul i år kommer til å bli kaos på finn.no tror jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
alfredjizzcock skrev (22 minutter siden):

Selgeren/svindleren min hadde flere positive anmeldelser fra minst 2 år tilbake samt navn, tlf nr etc. Politiet syntes det var merkelig at han gjorde det så lett for de å finne han. 

Holder meg nok bare til mindre transaksjoner fremover. Finn.no har blitt rimelig kaos etter at Schibsted endret alt. 

Kjip den der ja. Du får bare ta det som en lærdom i livet. Slik "går nå dagene". Folk krasjer, folk mister telefoner, folk blir svindlet. Det viktige er at man lærer av det og går videre :)

Fikk du hjelp av Finn.no forresten?

Endret av OleiDole777
Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (6 minutter siden):

Joda, men til 6k? I tillegg er det en ny account som forteller deg dette. Kanskje forteller han sannheten, kanskje legger han på litt ekstra. Kjipt å ble svindlet uansett (har selv vært naiv på finn)

Rundet "ned". Betalte for en optisk PS5 til 6.500 også kom det på 7000 for frakt. 

Følte ikke jeg var så naiv i ettertid når all infoen jeg hadde på han stemmer, politiet har tatt han og pengene er på vei tilbake. 

Jeg har hatt "account" her siden desember 2020. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, OleiDole777 said:

Depositum eller forhåndsbetaling er en uting. Det er greit å forhåndsbetale en vare som koster 200-300 kanskje, men jeg ville aldri forhåndsbetalt en konsoll til 7-8k. Jeg har også kun positive erfaringer med Finn.no.

Svindlere finnes overalt desverre og det er ikke rart at de kaster seg over PS5, som er høyt oppe på listen over ønsket. Jul i år kommer til å bli kaos på finn.no tror jeg

Er egentlig ening, men har du ikke mulighet til å hente personlig så er det dessverre blitt vanskelig.
Syntes finn sin "trygg handel" system virket bra, synd de avviklet det 🙁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...