Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Og ja, hold dere unna Tise.no og Finn.no. Det er ganske enkelt å lukte svindel!! Det var en svensk bruker i går på finn.no som fikk solgt sin PS5 til 6500,-. Alle som hadde kontaktet brukeren fikk melding fra Finn.no i dag om å holde meg unna brukeren da kjøperen ble svindlet. 

Endret av Hanse12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått meg Playstation 5 (fra Coop) og er på jakt etter nye for å kunne selge på Finn.no til utsalgspris. 

Bare for å gjøre situasjonen til de som ikke følger med bedre og for å gi fingeren til Skalperne som tydligvis fortsatt er aktive. Man ser det lett på Finn.no, da de skriver i annonsen at de har nettopp fått PS5 i posten fra butikk xxx, som man har sett på tråden her hadde på lager nylig. Spørsmålet er bare hvordan man skiller skalpere fra reele brukere som er desperate. Skalpere har frekkheten i nådegave og har ingen problemer med å lyve til selgere på Finn.no at de er en reel bruker som sliter med å skaffe PS5.

Et annet knep vi som en kollektiv gruppe kunne gjort er å legge ut fiktive eller reelle PS5 til utsalgspris eller under utsalgspris på Finn.no og latt de bare ligge der et par uker for å ødelegge for Skalpere. Da får de svært liten interesse på sine kanskje? Alternativt hvis noen føler seg på kanten av loven, så kan de begynne å by på PS5 fra Skalpere på Finn.no og få de til å sende PS5 til deg, men ikke hente ut pakken fra Postkontoret slik at den blir sendt tilbake til sender. Kan kanskje koste deg frakt men 150,. en gang i blant er verdt det imho, hvis Skalpere må sitte i flere uker å bite tenner og aldri få pengene sine. 

Man burde virkelig gå inn for å gjøre livet deres skikkelig surt i min mening.

Endret av OleiDole777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, OleiDole777 said:

Jeg har fått meg Playstation 5 (fra Coop) og er på jakt etter nye for å kunne selge på Finn.no til utsalgspris. 

Bare for å gjøre situasjonen til de som ikke følger med bedre og for å gi fingeren til Skalperne som tydligvis fortsatt er aktive. Man ser det lett på Finn.no, da de skriver i annonsen at de har nettopp fått PS5 i posten fra butikk xxx, som man har sett på tråden her hadde på lager nylig. Spørsmålet er bare hvordan man skiller skalpere fra reele brukere som er desperate. Skalpere har frekkheten i nådegave og har ingen problemer med å lyve til selgere på Finn.no at de er en reel bruker som sliter med å skaffe PS5.

Et annet knep vi som en kollektiv gruppe kunne gjort er å legge ut fiktive eller reelle PS5 til utsalgspris eller under utsalgspris på Finn.no og latt de bare ligge der et par uker for å ødelegge for Skalpere. Da får de svært liten interesse på sine kanskje?

Høres ut som en god plan! Skalpere har ødelagt hele markedet, men jeg forventer de forsvinner med tiden når PS5 blir enklere å få tak i. Er flere interesserte så slenger jeg meg med for å legge ut PS5 til utsalgspris. Men jeg kan se for meg at mailboksen min blir sprengt av henvendelser. 
 

Ps! Dersom du selger en PS5 så er jeg ekstremt interessert haha! Jeg er svært aktiv på forumet og prøver å få meg en PS5. Jeg er en student og har ikke råd til å punge ut 8000kr, så alle de gangene jeg har funnet billige konsoller så kommer jeg borti scammere. 

Endret av Hanse12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanse12 skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en god plan! Skalpere har ødelagt hele markedet, men jeg forventer de forsvinner med tiden når PS5 blir enklere å få tak i. 
 

Ps! Dersom du selger en PS5 så er jeg ekstremt interessert haha! Jeg er svært aktiv på forumet og prøver å få meg en PS5. Jeg er en student og har ikke råd til å punge ut 8000kr, så alle de gangene jeg har funnet billige konsoller så kommer jeg borti scammere. 

Da tror jeg du har større sjanse å skaffe en før meg. Jeg jobber hele dagene slik at jeg ofte ikke har tid til å følge med her (selv om jeg får epost-varsling). Skal selge deg en hvis jeg kommer borti noen før deg. 

Jeg tror ikke PS5-produksjonen kommer til å ordne seg før godt ut i 2022 desverre, pga alle leverandørene av alle de elektroniske duppedingsene i konsollen sliter med produksjon. Kommer til å bli texas til Jul og det er kjipt at så mange ikke vil få tak i PS5 til sin familie

Lenke til kommentar
3 minutes ago, OleiDole777 said:

Da tror jeg du har større sjanse å skaffe en før meg. Jeg jobber hele dagene slik at jeg ofte ikke har tid til å følge med her (selv om jeg får epost-varsling). Skal selge deg en hvis jeg kommer borti noen før deg. 

Jeg tror ikke PS5-produksjonen kommer til å ordne seg før godt ut i 2022 desverre, pga alle leverandørene av alle de elektroniske duppedingsene i konsollen sliter med produksjon. Kommer til å bli texas til Jul og det er kjipt at så mange ikke vil få tak i PS5 til sin familie

Jeg har nettopp flyttet og bor alene. Har seriøst behov for en så håper jeg får tak i en asap. Dersom du finner en før meg så kan du kontakte meg her inne , takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, OleiDole777 said:

Jeg har fått meg Playstation 5 (fra Coop) og er på jakt etter nye for å kunne selge på Finn.no til utsalgspris. 

Bare for å gjøre situasjonen til de som ikke følger med bedre og for å gi fingeren til Skalperne som tydligvis fortsatt er aktive. Man ser det lett på Finn.no, da de skriver i annonsen at de har nettopp fått PS5 i posten fra butikk xxx, som man har sett på tråden her hadde på lager nylig. Spørsmålet er bare hvordan man skiller skalpere fra reele brukere som er desperate. Skalpere har frekkheten i nådegave og har ingen problemer med å lyve til selgere på Finn.no at de er en reel bruker som sliter med å skaffe PS5.

Et annet knep vi som en kollektiv gruppe kunne gjort er å legge ut fiktive eller reelle PS5 til utsalgspris eller under utsalgspris på Finn.no og latt de bare ligge der et par uker for å ødelegge for Skalpere. Da får de svært liten interesse på sine kanskje? Alternativt hvis noen føler seg på kanten av loven, så kan de begynne å by på PS5 fra Skalpere på Finn.no og få de til å sende PS5 til deg, men ikke hente ut pakken fra Postkontoret slik at den blir sendt tilbake til sender. Kan kanskje koste deg frakt men 150,. en gang i blant er verdt det imho, hvis Skalpere må sitte i flere uker å bite tenner og aldri få pengene sine. 

Man burde virkelig gå inn for å gjøre livet deres skikkelig surt i min mening.

Selger man PS 5 på finn.no til utsalgspris, så selges de bare videre på finn.no :p
Det beste er å kjøpe ps 5, og gi de bort gratis til familie. MYE hyggeligere :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hanse12 skrev (3 minutter siden):

Jeg har nettopp flyttet og bor alene. Har seriøst behov for en så håper jeg får tak i en asap. Dersom du finner en før meg så kan du kontakte meg her inne , takk for hjelpen.

Jeg flyttet også alene for meg selv nå nettopp. Skulle gi meg en skikkelig kul innflyttingsgave. Kjøpte av en som lurte meg på Finn(som jeg får hjelp til å ta rotta på nå), men vil fortsatt ha en selvom jeg er 6000 kr fattigere.

Synes det er drøyt at Finn tillater det i det hele tatt. Har blitt helt kaos der inne og skalpere er grådige, dårlige mennesker. Det er nok grådighet i verden. På tide at det endrer seg. 

Endret av alfredjizzcock
Lenke til kommentar
26 minutes ago, OleiDole777 said:

Bare for å gjøre situasjonen til de som ikke følger med bedre og for å gi fingeren til Skalperne som tydligvis fortsatt er aktive. Man ser det lett på Finn.no, da de skriver i annonsen at de har nettopp fått PS5 i posten fra butikk xxx, som man har sett på tråden her hadde på lager nylig. Spørsmålet er bare hvordan man skiller skalpere fra reele brukere som er desperate. Skalpere har frekkheten i nådegave og har ingen problemer med å lyve til selgere på Finn.no at de er en reel bruker som sliter med å skaffe PS5.

Et annet knep vi som en kollektiv gruppe kunne gjort er å legge ut fiktive eller reelle PS5 til utsalgspris eller under utsalgspris på Finn.no og latt de bare ligge der et par uker for å ødelegge for Skalpere. Da får de svært liten interesse på sine kanskje? Alternativt hvis noen føler seg på kanten av loven, så kan de begynne å by på PS5 fra Skalpere på Finn.no og få de til å sende PS5 til deg, men ikke hente ut pakken fra Postkontoret slik at den blir sendt tilbake til sender. Kan kanskje koste deg frakt men 150,. en gang i blant er verdt det imho, hvis Skalpere må sitte i flere uker å bite tenner og aldri få pengene sine. 

Man burde virkelig gå inn for å gjøre livet deres skikkelig surt i min mening.

1; Lage annonser for noe du ikke selger på finn er mot TOS

2; Ingen sender ting fra finn i posten før du har betalt, så alternativet er jo å si at du skal ha det i oppkrav, alle personer med nok IQ til å åpne en dør som selger noe som helst på finn.no tar ett depositum på typ 500kr for å sende noe i oppkrav

3; Dersom du klarer å lure en mindre intelligent person til å sende deg en ps5 uten at du har betalt noe for den, hva har du tenkt å gjøre om personen tar deg til konfliktrådet? Du snakker faktisk om å bryte loven, men du mener kanskje at det er greit å bryte loven for å "hevne" deg på noen som ikke bryter loven? :)

Endret av ps5lurker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, alfredjizzcock said:

Jeg flyttet også alene for meg selv nå nettopp. Skulle gi meg en skikkelig kul innflyttingsgave. Kjøpte av en som lurte meg på Finn(som jeg får hjelp til å ta rotta på nå), men vil fortsatt ha en selvom jeg er 6000 kr fattigere.

Synes det er drøyt at Finn tillater det i det hele tatt. Har blitt helt kaos der inne og skalpere er grådige, dårlige mennesker. Det er nok grådighet i verden. På tide at det endrer seg. 

1; Hvordan klarer du å bli scammet på finn.no i 2021? Har du fått alle pengene dine fra en prins i nigeria?

2; Du syntes det er drøyt finn tillater det, men du har selv forsøkt å kjøpe av en scalper, så du er altså en stor del av problemet?

3; Du får stemme rødt ellerno da, PS5 til folket!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, alfredjizzcock said:

Jeg flyttet også alene for meg selv nå nettopp. Skulle gi meg en skikkelig kul innflyttingsgave. Kjøpte av en som lurte meg på Finn(som jeg får hjelp til å ta rotta på nå), men vil fortsatt ha en selvom jeg er 6000 kr fattigere.

Synes det er drøyt at Finn tillater det i det hele tatt. Har blitt helt kaos der inne og skalpere er grådige, dårlige mennesker. Det er nok grådighet i verden. På tide at det endrer seg. 

Er nok bare å akseptere at situasjonen er sånn. Uansett hva slags produkt det er snakk om vil det alltid være de som kjøper opp for å selge videre med profitt. Enten det er konsoller, iPhoner, klokker, sneakers osv.
Når etterspørselen er så ekstrem og tilgangen så begrenset er det nok lite finn vil og kan gjøre. Vet ikke om det eksisterer organiserte scalpergrupper her i Norge, men hvis det er privatpersoner som selger en de har fått tak i bryr det meg lite.
Personlig syntes jeg butikkene burde opprettet ventelister slik at folk som ikke følger med på tråder her inne får mulighet til å anskaffe seg en uten å måtte kjøpe på finn. Når det gjelder andre varer på markedet hvor etterspørselen er så mye høyere enn tilgjengeligheten som f.eks Rolex klokker 😀 så opereres det med ventelister. Som sagt slik jeg ser det pr. i dag er det butikkene som burde skjerpe seg.
Hadde vært enkelt for f.eks elkjøp og gjøre dette, sett deg på liste og når du har fått tildelt din konsoll strykes du og blir nektet å sette deg opp på nytt.
Når det er sagt så er det bare for deg som er her inne på forumet allerede bare å sette varsel på "tilgjengelighets" tråden jeg opprettet og du vil mest sannsynlig ha en PS5 til butikkpris i løpet av to uker. Lykke til 👍

Endret av MacBain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...