Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
newman221 skrev (18 minutter siden):

Tja, folk er rare for tiden. Var jo bananaspriser på Aromat grillkrydder rett før sommer, nå for tiden ligger det ute Per Kjekspakker til 250kr stk, og for litt siden var det jo hysteri rundt julebrus-saft fra FunLight. Tidligere i år var det røverpriser på Lohrengrin sjokolade. Var vel litt texas med Banansjokolade også etter hva jeg husker. 

En ting er hva det legges ut for - noe helt annet hva man får. Har sett saft med julebrussmak for 5000,- og for 400,- for eksempel..

Lenke til kommentar
newman221 skrev (22 minutter siden):

Tja, folk er rare for tiden. Var jo bananaspriser på Aromat grillkrydder rett før sommer, nå for tiden ligger det ute Per Kjekspakker til 250kr stk, og for litt siden var det jo hysteri rundt julebrus-saft fra FunLight. Tidligere i år var det røverpriser på Lohrengrin sjokolade. Var vel litt texas med Banansjokolade også etter hva jeg husker. 

Er enige i at folk er rare.. men mener allikevel dette er en litt annen greier. 
 

Mange av dem som har drømt om en PS5 er unge mennesker, inkludere meg selv selv om jeg er +35, i tillegg til mange mindre årige for eksempel, gutt ungen herhjemme på 8.
 

Nå tar jeg selv full skyld for at jeg ikke har kunne oppfylle hans «drøm» ennå, har ikke vert rask nok noen av gangene det har været sluppet ut noen, men jeg blir nå litt harm over at folk har kunnet kjøpe 10-20stk for videresalg uten noen konsekvens.

Men sånn er vel livet, noen mennesker er bare kyniske sånn er verden vel ... men det overrasker meg allikevel 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ringte posten/butikken og de har scannet inn varen slik at jeg endelig kan hente min ps5 

men, sendingen fra coolshop er hentekode x2 og hver pakke er på 4kg 

Til dere som har hentet varen fra coolshop, var ikke deres vare på mer enn 4kg?

Skal være disk versjonen og den er på rundt 7kg hos elkjøp

digital er på 4kg hos elkjøp

 

Jeg får ikke hentet før senere ikveld, men nå fikk jeg en wtf moment

2 pakker på 4kg hver..... 

Lenke til kommentar
ilalo skrev (3 minutter siden):

Ringte posten/butikken og de har scannet inn varen slik at jeg endelig kan hente min ps5 

men, sendingen fra coolshop er hentekode x2 og hver pakke er på 4kg 

Til dere som har hentet varen fra coolshop, var ikke deres vare på mer enn 4kg?

Skal være disk versjonen og den er på rundt 7kg hos elkjøp

digital er på 4kg hos elkjøp

 

Jeg får ikke hentet før senere ikveld, men nå fikk jeg en wtf moment

2 pakker på 4kg hver..... 

Some assembly may be required 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
13 minutes ago, ilalo said:

Ringte posten/butikken og de har scannet inn varen slik at jeg endelig kan hente min ps5 

men, sendingen fra coolshop er hentekode x2 og hver pakke er på 4kg 

Til dere som har hentet varen fra coolshop, var ikke deres vare på mer enn 4kg?

Skal være disk versjonen og den er på rundt 7kg hos elkjøp

digital er på 4kg hos elkjøp

 

Jeg får ikke hentet før senere ikveld, men nå fikk jeg en wtf moment

2 pakker på 4kg hver..... 

Ekstern blueray spiller som du må montere på kanskje ? 😂

 

Lite tips her; vet ikke om det er en bug i systemet deres eller no, men får opp dette hos elkjøp når jeg er inne og ser på DualSense kontrollen

image.png.ccbc29e0796e16ec1cc09c09d0d2fac1.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ren spekulasjon, men det kan tenkes at det legges ut en batch til av PS5 for salg ila neste uke. Siste batch før julen tikker inn og for året. Og da vil de i hovedsak også kan bli levert før jul. 

Derfor tror jeg ikke vi kan vente noen flere drypp før kanskje midten / sutten av neste uke. Vi får se. Ren spekulasjon selvsagt. 

Lenke til kommentar
ilalo skrev (35 minutter siden):

Ringte posten/butikken og de har scannet inn varen slik at jeg endelig kan hente min ps5 

men, sendingen fra coolshop er hentekode x2 og hver pakke er på 4kg 

Til dere som har hentet varen fra coolshop, var ikke deres vare på mer enn 4kg?

Skal være disk versjonen og den er på rundt 7kg hos elkjøp

digital er på 4kg hos elkjøp

 

Jeg får ikke hentet før senere ikveld, men nå fikk jeg en wtf moment

2 pakker på 4kg hver..... 

Min forsendelse fra Coolshop har også blitt to hentekoder med samme sporingsnummer, og står 4kg. Tipper det er bug, og at de som skal levere den ut kommer til å klø seg i hodet!

Endret av RaptorStrike
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ilalo skrev (42 minutter siden):

Ringte posten/butikken og de har scannet inn varen slik at jeg endelig kan hente min ps5 

men, sendingen fra coolshop er hentekode x2 og hver pakke er på 4kg 

Til dere som har hentet varen fra coolshop, var ikke deres vare på mer enn 4kg?

Skal være disk versjonen og den er på rundt 7kg hos elkjøp

digital er på 4kg hos elkjøp

 

Jeg får ikke hentet før senere ikveld, men nå fikk jeg en wtf moment

2 pakker på 4kg hver..... 

Pakken var 4kg, ja. Er det samme hentekode x2?

Lenke til kommentar
MrCradock skrev (2 minutter siden):

Ingen endring på sporingen her siden i dag tidlig. Stemmer det at Posten skal jobbe i helgen nå?

De skal jobbe i helgen, ja.

p4cko skrev (17 minutter siden):

I dag har jeg hatt tid til å følge med, men selvfølgelig ikke noe salg enna, skal på jobb snart... 

Noen sa i dag at PK har sluppet natt til lørdag forrige uke, når ca. tid var det? Da kan jeg følge med litt etter jobb :)

De slapp samtidig som Coop forrige uke? Tror ikke de hadde noe mer enn det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner at dere biter negler, men det skal være safe når det er mottatt av lageret. For min del stod det som status i over to døgn - i slutten av november. Tipper at lageret til CDON har desto mer pakking nå. Snakket også med butikksjefen i den lokale butikken da jeg hentet den. Han sa det tok en halvtime kun for å scanne pakkene som kom inn til butikken. TL; dr: Dere får Playstation, men det tar tid på grunn av mye postgang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...