Gå til innhold

Ubisoft har klønet til Assassin's Creed Valhalla-prisen – koster 109 kroner akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Killamano skrev (1 minutt siden):

Vel, prisen var jo merket med 91% rabatt, så er vel ikke helt lik den saken? I den saken ble bare prisen shavet, og det sto ikke at den var rabattert, den gikk bare plutselig ned 6000 kr.

"CDON solgte et grafikkort til 2.839 kroner, mens prisen egentlig skulle være 4.731 kroner. Butikken nektet å levere varene. Men da prisen var merket med 40 prosent rabatt, ga FKU kundene krav på kortene til feil pris."

Husker den saken! Deilig når cdon blir tatt på det. Søppelfirma.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fikk ordrebekreftelse lenge etterpå. Men spillet er ikke å se i appen. Kjøpte det via Web-grensesnitt. Finner ikke noe library i Connect. Men fant de gamle gratisspillene som jeg har hevet meg på under tidligere kampanjer. Prisen for spillet i app er dyrt, nært fullpris. Mens på web var det ca. kr 109.

c22d033f26fa2d329951849c8d9c4329.png

Lenke til kommentar

Mange hobbyjurister her inne.

Saken løses verken av kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven. Et kjøp er ikke bindende dersom kjøper forstod eller burde forstå at prisen var feil. Dette følger av avtaleloven 32.

Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.»

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ubis. har jo dekning via Sale Terms om de ønsker å håndheve det. Gir de jo et gratis lån fra mitt kredittkort inntil videre da. Det må vel Ubi. sette pris på vel?

 

Her fra en tidligere post jeg la inn før tråden her ble opprettet:

Quote

Herlig, men de kan ta oss på Terms of Sale da :wee:

Greit nok, dersom de avbestiller meg, så aksepterer jeg heller det. Hadde ikke kjøpt uten å få det til hundrelappen likevel

Quote

2.3 Pricing. All prices, discounts and descriptions made available on the Ubisoft Stores are subject to availability, and may be withdrawn or revised at any time.

While we try to be as accurate as possible in the descriptions regarding the Ubisoft Products, there may be errors in the information displayed to you. For that reason, we reserve the right to notify you of any errors in Ubisoft Product descriptions or in the Ubisoft Product price prior to the Ubisoft Product dispatch. In the event the price or description of the Ubisoft Product is incorrect, we will contact you before dispatch to request whether you want to buy the Ubisoft Product (at the correct price or specification) or cancel your order. Ubisoft shall have no further obligation or liability to you in respect of such incorrect product descriptions or prices.

https://legal.ubi.com/StoreTermsofSale/en-INTL

Endret av G
Lenke til kommentar
Theleader skrev (5 minutter siden):

Rart flere saker der kunden har vunnet tidliger

best å la forbrukerrådet/retten avgjøre og ikke oss

Kunden vinner hvis feilen ikke er opplagt. Her er prisfeilen opplagt. Med mindre du ikke anser det som påfallende at ultimate edition koster 1/4 av ordinær versjon.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Arodem skrev (31 minutter siden):

Ikke hver gang. Dette virker mer i tråd med dette tilfellet: https://www.dinside.no/okonomi/elkjop-nektet-a-levere-mac-til-3500-kroner/70135439 Og en feilprising på 90% bør vel kunne gå inn under det kunder bør forstå er en feil. 

Ikke når det ofte er spill som får 90% rabatt på salg. En uvitende kan argumentere med at dette er ikke en helt urealistisk pris. 
 

jeg fikk kjøpt det, beløpet er reservert og jeg hqr fått kjøpskvittering.

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (Akkurat nå):

Ingen vits da å preordre, med andre ord :(

Med mindre du pre-ordrer 2 dager i forveien. Tid til å at det dukker opp og at du får preloadet. Men opp til 24 timer før det dukker opp i biblioteket er jo skammelig lenge. Ingen andre som gjør det så sakte. Hater at Ubisoft skal ha sin egen greie. La oss bruke Steam i stedet for Søppelsoft-Connect

Lenke til kommentar
1 minute ago, Donkey Kong said:

Kunden vinner hvis feilen ikke er opplagt. Her er prisfeilen opplagt. Med mindre du ikke anser det som påfallende at ultimate edition koster 1/4 av ordinær versjon.

Kan jo være gjort med overlegg så slipper de utgifter til reklamekampanje også. Tenkt den?!

Dette er billig reklame, selv om de kanskje ikke får solgt mange Ultimate, så blir folk bevist og kanskje kjøper seg Standard-spillet?

Lenke til kommentar
Just now, The Norwegian said:

Ikke når det ofte er spill som får 90% rabatt på salg. En uvitende kan argumentere med at dette er ikke en helt urealistisk pris. 
 

jeg fikk kjøpt det, beløpet er reservert og jeg hqr fått kjøpskvittering.

Enig med deg. Tror at dette er et snikreklamestunt, som nok er delvis lovlig, da de bare kan skylde på at de gjorde en pristastefeil.

Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Kan jo være gjort med overlegg så slipper de utgifter til reklamekampanje også. Tenkt den?!

Dette er billig reklame, selv om de kanskje ikke får solgt mange Ultimate, så blir folk bevist og kanskje kjøper seg Standard-spillet?

Uten tvil bra reklame for de. Jeg hadde ikke hørt at spillet skulle slippes nå, og var egentlig ikke interessert. Så selv om jeg får det til 109 kroner så har de faktisk tjent mer penger, for alternativet mitt er å ikke kjøpe det noen gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (6 minutter siden):

Kan jo være gjort med overlegg så slipper de utgifter til reklamekampanje også. Tenkt den?!

Dette er billig reklame, selv om de kanskje ikke får solgt mange Ultimate, så blir folk bevist og kanskje kjøper seg Standard-spillet?

Godt mulig det bare er et stunt,  men det er uansett ikke relevant for spørsmålet om man har rett på å kjøpe spillet til uriktig pris.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Donkey Kong said:

Godt mulig det bare er et stunt,  men der er uansett ikke relevant for spørsmålet om man har rett på å kjøpe spillet til uriktig pris.

Greit nok, Ubi. har jo sin Terms of Sale som de kan velge å terminere med da. Håper de er litt greie og har nyttet det til reklame. Men, er ikke så viktig likevel for meg. En får bare vente å se. Spør pent om noe "plaster på såret" eller hva det måtte gå i. De har jo tatt forbehold om at de ikke ser seg forpliktet til å plastre sår også i sine Terms of Sale så..

Enkelt å se Terms her:

                                                                                                                            ^

                                                                                                                            |

Endret av G
Lenke til kommentar

  

18 minutes ago, Theo343 said:

Skrev kappa fordi det var spøk. Men neida, har ikke preload her heller. Men odrebekreftelse osv.

Viser at selv de "rike" liker varer på billigsalg ;)

Er jo ikke måte på hva slags HW-oppgraderinger jeg har observert at du henger med på 2019 + 2020 :thumbup:

Lenke til kommentar
Vertical^ skrev (38 minutter siden):

Gikk på smellen her nå. La det i handlekurven til den fine, annonserte prisen. Noen minutter senere når jeg kommer meg igjennom betalingen og trykket betal, så ser jeg den bekreftede sluttsummen er på 1059 kroner 🙄

Blir retur da..

Snakket med Ubisoft support her nå for refund. De sliter tydeligvis veldig med digitale kjøp, at de ikke dukker opp i spillbiblioteket. Så dere som fikk tak i spillet til en superdeal må nesten bare vente til midnatt/i morgen :)

Har ikke fått tilbakebetalt pengene, men får da håpe det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...