Gå til innhold

Xbox Series X|S - Ventetråd for diskusjon av frakt og lagerstatus


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Mookie skrev (13 minutter siden):

Fikk også samme beskjed. Men de sa også til meg at ingen hadde fått i Norge. Enig med deg at det er en helt elendig kundeservice. Dette skulle vi fått informasjon om i god tid før lansering. Mtp fadesen med Komplett og forhåndbestillinger av PS5 skulle man tro bransjen var livredde for slikt. Ekstremt skuffa :(

Det er jo det det er. Rett og slett et skikkelig komunikasjonsproblem. De har lagt seg på en linje hvor de skaper kaos og merarbeid for seg selv, samtidig som de helt tydelig har gitt for lite/uklar informasjon til kunderådgiverne sine slike at de gjetter seg frem til løsninger for å slippe støy.

 

Alle kan ha forståelse for at det kan oppstå vanskeligheter når det er stor pågang, og uklare forsendelser og retningslinjer fra produsent. Men den eneste måten å opprettholde en god kontakt med kunder på er dønn ærlighet. Her har Elkjøp klønet noe voldsomt. De burde være såpass store og profesjonelle at de skulle kunne håndtert dette på en langt mer etterretlig  måte. Dette blir en smell for Elkjøp sitt renommé 

Endret av Måsadåtten
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutes ago, Battery12 said:

Da var pakken min ankommet Oslo. Forventet levering på fredag. 

 

 

Tøff release, alt fordi nettbutikker er livredd at noen skal få konsoller for tidlig. Vet ikke hvor du har bestilt men for eks Elkjøp har nå hatt disse konsollen på lager i en uke nesten, helt latterlig å vente til sent på kveld dagen før release å sende ut. 

  • Liker 1
Skrevet
Battery12 skrev (1 minutt siden):

Håpløst opplegg. Har blitt garantert levering i dag fra flere personer på Elkjøp, men det har de ikke klart å holdt. 

Ja. Virker som dem tror det tar 1 døgn å sende pakker. Det gjør det veldig sjeldent

Skrevet

Noen som fikk maskin fra Elkjøp med all access i dag? Her har de rota til for både meg og en kompis som bestilte fysisk i butikk 22/9. Vi har fått beskjed om at vi ikke får maskin før i desember.

Det utrolige var at det skjedde på to forskjellige Elkjøp butikker her på Sørlandet. Elkjøp ville og klarte ikke rydde opp selv om vi var blant de to-tre første som bestilte fysisk i disse butikkene. 

Skrevet (endret)

Har fortsatt ikke hørt noe. Et minutt over da pre-orders åpnet og jeg bestilte Series S også. Så lita som den er så burde den klart å tatt noen snarveier på turen :P


Blir neppe noe day one på meg når jeg verken har hørt noe fra posten eller elkjøp. Men nå skal det jo sies at all annen slike poster har ofte kommet mellom 10-19 her jeg bor. Eller hvert fall da jeg har pleid å få melding fra PostNord.

Men nå har en ventet noen år, så skal en nok klare noen dager også om det er tilfelle. Det er uansett et svikt i kommunikasjonen her når i dag er faktisk lanseringendagen og en ikke har fått noe form for sporing.

Endret av Ezio
Skrevet
MrCradock skrev (1 minutt siden):

Til dere som har fått maskin fra Elkjøp i dag. Hva står det som ordrestatus på nettsiden for dere? Reservert fortsatt?

Jeg får nok ikke min idag men den har kommet til postens terminal i Oslo. Status på elkjøp.no er sendt

Skrevet
Adrian123 skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk beskjed fra kundeservice om at min er sendt men den står fortsatt som reservert på Elkjøp og posten finner ingen pakke. Har noen samme problem?

Jepp, samme gjelder meg. Kundesenteret sa de sendte den i går eller i dag, men ingen sporing og fortsatt reservert..

Skrevet
Kadaju skrev (22 minutter siden):

Da fikk jeg hentemelding på posten for min Series X fra Elkjøp i hvert fall! Bor i Oslo.

Grattis! Fikk du oppdatert status på elkjop.no og/eller sporingsnummer og at den var på vei først?

Skrevet
Kokosnøtt skrev (5 minutter siden):

Jepp, samme gjelder meg. Kundesenteret sa de sendte den i går eller i dag, men ingen sporing og fortsatt reservert..

Helt natta det opplegget her, jeg bestilte under 10min etter det åpnet

Skrevet

Kall meg gjerne dritt sek men ringte Elkjop nå og gav navn på kundeservice som sa at denne var allerede på de lokale post i butikk allerede i går. Sånn kan man ikke holde på og det er lovt heller å si eller skrive det hun gjorde. Kan godt være det er samme person som har skrevet dette til de andre i tråden som også sa de hadde fått denne beskjeden 

  • Liker 1
Skrevet
13 minutes ago, Måsadåtten said:

Alle kan ha forståelse for at det kan oppstå vanskeligheter når det er stor pågang, og uklare forsendelser og retningslinjer fra produsent. Men den eneste måten å opprettholde en god kontakt med kunder på er dønn ærlighet.

Kan ikke være mer enig her. Akkurat nå vet jeg fortsatt ikke om jeg får min konsoll i løpet av noen dager, eller om det blir uker, eller måneder. Det er fullstendig uakseptabelt.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...