Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

jallajall skrev (38 minutter siden):

Jeg tror hun ble spurt om det for noen dager siden, men svaret var vel mer eller mindre at hun fortjente det fordi hun var flink eller ekspert eller noe sånt.

Svaret som ble gitt på akkurat dette:

Sitat

“Separate from the GameStop issue, the secretary of Treasury is one of the world renowned experts on markets, on the economy. It shouldn’t be a surprise to anyone she was paid to give her perspective and advice before she came into office — before she came in to be the Treasury secretary, I should say,” Psaki said at a White House briefing.

Kilde: https://nypost.com/2021/01/28/wh-shouldnt-be-a-surprise-yellen-paid-to-speak-to-wall-street/

Opptak av hele spørsmålet og hele svaret (@ 24:44):

Spoiler

 

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (19 minutter siden):

Ja det er jo oppfatningen som har blitt pushet på oss.
That said, så er det er utrolig å se hvor mange lovord og støtteerklæringer ACB høstet selv fra de som stod lengst vekk fra henne politisk, fra de som pr definisjon burde vært mest bekymret for dette med å skille tro og jobb.

Synes du det ikke er rart å se hvor forskjellig ACB og Biden behandles kun basert på dere tro? Biden bra. ACB bad. Begge katolikker.

Det er ikke rart eller ufornuftig å frykte når en dommeres personlig tro står i konflikt med loven mer enn når det ikke står i konflikt.  Det er også en stor forskjell mellom dommerens og politikerens jobb.  
 

At det finnes mange forskjellige katolske sekter og katolikkere burde overraske ingen som vet noe om den katolske kirken eller de store religionene som islam.  Disse religionene har eksistert i århundre fordi de er fleksibel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, jjkoggan said:

Det er ikke rart eller ufornuftig å frykte når en dommeres personlig tro står i konflikt med loven mer enn når det ikke står i konflikt.  Det er også en stor forskjell mellom dommerens og politikerens jobb.  

Det gir ikke så mye mening. Bør man ikke alltid frykte at ens personlig tro står i veien for beslutninger, uansett om man er dommer eller president?

Lenke til kommentar
jallajall skrev (8 minutter siden):

Det gir ikke så mye mening. Bør man ikke alltid frykte at ens personlig tro står i veien for beslutninger, uansett om man er dommer eller president?

Hvis det var tilfelle ville alle politikere og dommere, anklagere og mange flere bli diskvalifisert. Bare sekulære folk kunne være alt det. Uheldighvis er det bare en våt drøm😏

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
jallajall skrev (36 minutter siden):

Det gir ikke så mye mening. Bør man ikke alltid frykte at ens personlig tro står i veien for beslutninger, uansett om man er dommer eller president?

Folk venter at presidenter skal fremme deres personlige meninger og prøve å endre de lovene som står i konflikt mens de venter at dommere skal støtte lovene selv når deres personlige meninger står i konflikt.  Den ene prøver å endre lovene mens den andre prøver å bevare lovgivernes meninger, ikke deres egne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 minutter siden):

Vet ikke, men verdt å tenke på hvem som har holdt dette hemmelig 👀

Men er det egentlig relevant for Bidens regjeringstid, som er temaet for denne tråden? Sånn bortsett fra at det nå har kommet ut?
Eller for å si det på en annen måte; det er antagelig bedre ting en kan bruke tiden på enn å surfe på youtube og poste alt en snubler over som kanskje kan forestilles å være relevant ift. trådene man poster ting i, med litt forklaring og sånn... også var det disse youtubevideoene da... fortsatt... ;) 

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (15 minutter siden):

Men er det egentlig relevant for Bidens regjeringstid, som er temaet for denne tråden? Sånn bortsett fra at det nå har kommet ut?
Eller for å si det på en annen måte; det er antagelig bedre ting en kan bruke tiden på enn å surfe på youtube og poste alt en snubler over som kanskje kan forestilles å være relevant ift. trådene man poster ting i, med litt forklaring og sånn... ;) 

Du har et poeng der, men hvis du ser reportasjen og interjuet med 'civil rights' advokatene så får du høre hvordan dommerne behandlet dem. Hvordan de ble kastet ut av retten uten begrunnelse, ble kastet i fengsel for forakt for retten da de protesterte og måtte anke helt til topps for å få dokumentene frigitt i en 13 år lang kamp så mener jeg det har relevans for tidligere innlegg om dommere og religiøse beveggrunner det måtte medføre. Tenker at rasisme og politisk vold har hatt en lang historie i USA. Også at Fred Hampton ble drept da han sammarbeidet med Latino og hvite opposisjons grupper. Absolutt dagsaktuellt vil jeg hevde, og et viktig punkt i historien som Biden må ta hensyn til.

Når du sier 'surfer nettet og youtube' aner jeg en litt oppgitt (kanskje nedlatende) tone? Jeg scanner alle kanaler og 'Democracy Now' er en kilde som jeg anser som god. Like god (om ikke bedre) enn mange MSM kanalene som sprer propaganda hele tiden. Jeg poster det jeg finner som jeg mener er aktuellt og relevant for emnet.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (9 minutter siden):

Du har et poeng der, men hvis du ser reportasjen ...

Det finnes sikkert de som liker det. Å sette seg ned og se videoer av ting folk mener alle bør se. Kanskje et lite filter der... er det egentlig on topic?
 

Oddvardm skrev (9 minutter siden):

Absolutt dagsaktuellt vil jeg hevde, og et viktig punkt i historien som Biden må ta hensyn til.

Biden må ta hensyn til veldig mange ting, jeg tror ikke han trenger påminnelser fra denne tråden. For de fleste andre deltagerne blir det kanskje mer en avsporing og off topic for tråden. Tråden om Bidens regjeringstid er vel ment å være en tråd hvor man finner stoff om... Bidens regjeringstid.
 

Oddvardm skrev (9 minutter siden):

Når du sier 'surfer nettet og youtube' aner jeg en litt oppgitt (kanskje nedlatende) tone? 

Den reaksjonen venter jeg på hver gang, nesten uansett hvem det er, fordi det kan iblant være vanskelig å tipse noen om "off topic" og sånt uten at enkelte tar det ille opp. Spesielt når det skjer igjen og igjen. Kanskje en grunn til at noen holder litt igjen, ikke sier noe, og ignorerer isteden. Ikke nedlatende ment.
 

Oddvardm skrev (9 minutter siden):

Jeg poster det jeg finner som jeg mener er aktuellt og relevant for emnet.

Folk vil nok fortsette å gi beskjed om avsporinger. Kanskje endel av oss er litt bortskjemt som kommer fra andre tråder med en førstepost hvor regler for slikt var postet av mod eller admin, som en oppfordring til å utvise litt disiplin ift. hva man poster, i den hensikt å holde en tråd som etterhvert blir ganske lang mest mulig fri for trådfyll av forskjellige typer. Det er også fritt frem å starte tråder om ting som opptar en.
Da blir den gjerne litt lettere å finne frem i, med søkbart innhold hvor ikke budskapet ligger skjult i en av de mange hundre videoene etterhvert som tråden blir lang.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (2 minutter siden):

Ikke nedlatende ment

Godtatt.🙂

xRun skrev (3 minutter siden):

Da blir den gjerne litt lettere å finne frem i, med søkbart innhold hvor ikke budskapet ligger skjult i en av de mange hundre videoene etterhvert som tråden blir lang.

Jeg har vel følgt oppfordringen om ikke å poste video innhold rett i posten, men heller gjemt den slik at du må aktivt trykke på den for å få den opp. Prøver å holde det fremover.

Når det gjelder relevans må Nordmenn kanskje få litt bredere informasjon om emnet. Derav mange innlegg som beskriver miljøet utifra mange synsvinkler. Historie er absolutt en relevant kilde i denne saken. Spesiellt Politisk historie og hvordan rettssystemet i USA har påvirket utviklingen frem til dagens situasjon. Det vil jeg stå fast på å mene. 👀

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (10 timer siden):

Folk venter at presidenter skal fremme deres personlige meninger og prøve å endre de lovene som står i konflikt mens de venter at dommere skal støtte lovene selv når deres personlige meninger står i konflikt.  Den ene prøver å endre lovene mens den andre prøver å bevare lovgivernes meninger, ikke deres egne.

Høyesterettsdommere i USA har vel en mer «tolkende» rolle enn tilsvarende i Norge, og beveger seg dermed inn på det vi ville anse som lovgivers domene?

https://www.domstol.no/nyheter/norsk-hoyesterett/

Lenke til kommentar
jallajall skrev (På 31.1.2021 den 10.51):

State Dept Spokesperson: ‘Largest Threat to U.S. National Security are U.S. Cops’

Jalina Porter said in a 2016 Facebook post that police officers are a greater national security threat than ISIS, Russians.

jalina-porter-sept-20-16-810x1024.jpg

hm får håpe det er fake news.

Mens genocide er litt feil å si -- så er det fremdeles mer riktig enn folka som tror hvite utsettes for etnisk rensing, og har et fundament i virkeligheten, gjennom at det er et parti dedikert til å undertrykke fargede i USA og holde dem undertrykket.

Og hvordan er ikke politiet en større trussel enn IS og Russland..?

De har kostet det amerikanske samfunnet rundt 16 billioner dollar (16 000 000 000 000 $ / 16 trillion på amerikansk) i inkompetanse og diskriminering de siste 21 årene.
https://www.npr.org/sections/live-updates-protests-for-racial-justice/2020/09/23/916022472/cost-of-racism-u-s-economy-lost-16-trillion-because-of-discrimination-bank-says

...

Og det er en samfunnskostnad som er resultat av dårlig utdannelse, og større og større grad av høyreekstremisme...
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/aug/28/fbi-far-right-white-supremacists-police

...

Politiet i USA dreper minst 600 mennesker i året som ville vært i live om politiet var like kompetente som Tyskland sitt -- justert for voldelige kriminelle og våpenbesittelse.
Det er mer enn IS kan håpe på å oppnå, og Russland dreper knapt amerikanere -- med mindre vi regner corona-dødsfallene som forårsaket av dem. Men republikanerene er mer skyldig.
 

jallajall skrev (12 timer siden):

En tribute til Bidens "very, very, deep faith". Joe Biden bra. Amy Coney Barrett bad.

 

...

Problemet er vel heller at Barret er handmaiden i en religiøs sekt -- og skal ha sverget evig troskap til denne sekten som mener de tjener gud... hvor hennes jobb er å tjene mennene over seg i hierarkiet.

...og så kan man spørre hvem hun er mest lojal mot, om hun må velge:
Sekten og hennes løfte til mennene der om å tjene dem, og løftet om å tjene guden hennes -- eller landet.


Biden har ingen slik interessekonflikt i dobbel favør religiøs fundamentalisme over landet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig en republikansk senator som tar bladet fra munnen om Rep. Marjorie Taylor Greene. Og jommen er det ikke minoritetsleder McConnell.

I går sa Rep. Adam Kinzinger (R-IL) at hun burde fjernes.

McConnell says Taylor Greene's embrace of conspiracy theories a 'cancer' to GOP, country

Sitat

Senate Minority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) on Monday blasted Georgia GOP Rep. Marjorie Taylor Greene’s embrace of “loony lies and conspiracy theories” as a “cancer for the Republican Party.” 

“Somebody who’s suggested that perhaps no airplane hit the Pentagon on 9/11, that horrifying school shootings were pre-staged, and that the Clintons crashed JFK Jr.’s airplane is not living in reality,” McConnell said in a statement first shared with The Hill. “This has nothing to do with the challenges facing American families or the robust debates on substance that can strengthen our party.”

https://thehill.com/homenews/house/536850-mcconnell-says-taylor-greene-a-cancer-to-gop-country

Skal de ta et oppgjør med trumpismen i partiet før midterms er det å kvitte seg med Trump-støttede representanter som sier de vil henrette demokrater én av de første tingene de bør gjøre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Endelig en republikansk senator som tar bladet fra munnen om Rep. Marjorie Taylor Greene. Og jommen er det ikke minoritetsleder McConnell.

I går sa Rep. Adam Kinzinger (R-IL) at hun burde fjernes.

McConnell says Taylor Greene's embrace of conspiracy theories a 'cancer' to GOP, country

https://thehill.com/homenews/house/536850-mcconnell-says-taylor-greene-a-cancer-to-gop-country

Skal de ta et oppgjør med trumpismen i partiet før midterms er det å kvitte seg med Trump-støttede representanter som sier de vil henrette demokrater én av de første tingene de bør gjøre. 

Da mine gode meddebatanter blir det ikke mange igjen i partiet. Det er dilemmaet som Republikanerne har. De er partiet av 'freaks' som må ha pengestøtte av oligarkene. De bestemmer og ikke hva politikerne gjør. De fyker bare rundt og tigger penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...