Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Her er Paul Jay og Larry Wikerson i samtale over hva som skjer. Her skal dere lytte folkens. Vi hører rasjonelle tanker og synspunkter som militær folket vil ha ut i offentligheten. Denne ex militære akademikeren er godt informert med kilder helt til topps i pentagon.

 

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (1 time siden):

Yep, M4A er nettopp hva jeg sier det er. Ingen tør å røre det. Det vil være kontroversiellt og hvis man kan si noe konkret er det at arbeidsledigheten for et år siden (som artikkelen er fra) var ikke slik som nå. Helsetjenester er koblet mot arbeid i USA. Det er vel det som er poenget mitt. Det er et system som virker MOT folket. Hele debatten dreier seg om det.

NOTE: Takk for linken. Ny kildeside som er kanon.

Du vil at politisk systemet ikke fungerer som et demokrati når du vil at politikerne stemmer på lover flertallet ikke støtter.  
 

det kan godt være bedre for folket, men det betyr ikke at demokratiske systemet går mot folket.  Amerikanerne er annerledes enn europeerne, vi er den mest individualistiske folk i vesten og er mer skeptisk mot tiltak som dette.  Dette må du akseptere 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (20 minutter siden):

Du vil at politisk systemet ikke fungerer som et demokrati når du vil at politikerne stemmer på lover flertallet ikke støtter.  
 

det kan godt være bedre for folket, men det betyr ikke at demokratiske systemet går mot folket.  Amerikanerne er annerledes enn europeerne, vi er den mest individualistiske folk i vesten og er mer skeptisk mot tiltak som dette.  Dette må du akseptere 

Jøsses ja. Nå skal du høre hva jeg mener om USA: Det er ikke en eneste nasjon som kan sammenlignes med hva USA har og fremdeles betyr for alle samfunns områder som kultur, økonomi, vitenskap, meneskeverd og frihet. Hvor går du for å hente informasjon om noe som helst? For det meste er USA svaret. USA er etter mitt syn det viktigste landet i verden i dag. Og det vil være det (håper jeg) i fremtiden også. Jeg er en nyskjerrig fyr som er teknisk intressert og all info jeg kommer over stammer 99% fra USA. Det er et fantastisk land som jeg aldri kan tenke meg anderledes enn hva det er, men hvis jeg kan få si det så mener jeg at USA er utsatt for ekstreme høyre krefter nå. Se hva Col. L. Wilkerson (Republikaner) sier i interjuet ovenfor så er 23 stater for å endre grunnloven til å forby pengebruken (Citizen United) i det politiske systemet. Denne mannen er ikke en uopplyst kongress person (AOC 🙂) som snakke gibberish. Han har fingeren på pulsen i nåtidens Amerika. Men jeg tror at debatten om M4A (og andre ting) er dogmatisert i stor grad. Det er i ferd med å endre seg.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Jøsses! .. og hvem svelgte flest kameler i den forbindelse?

Som vanlig med DT, gir han lite eller ingenting uten å få minst like mye tilbake. Han har skrevet under, men med "krav" om at det lages et nytt forslag der 'gaven' økes til 2000 dollar....med stipulasjon om at det bl.a settes ned et utvalg for å granske "voter fraud" under valget. Noe Barr har sagt nei til.

Lenke til kommentar

Det eneste dette oppnådde var å rævkjøre millioner av arbeidsledige som på grunn av Trump «forsinkelse» ble stengt ute av ledighetssystemet i helga og nå må gjennom prosessen med å søke på nytt. Dermed blir mange helt unødvendig kastet inn i større vansker økonomisk.

Bare for at Trump skulle få fremmet sine konspirasjonsteorier og dyrket egoet litt ekstra. Det er en tragedie og som vanlig vil historien dømme dette hardt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Det eneste dette oppnådde var å rævkjøre millioner av arbeidsledige som på grunn av Trump «forsinkelse» ble stengt ute av ledighetssystemet i helga og nå må gjennom prosessen med å søke på nytt. Dermed blir mange helt unødvendig kastet inn i større vansker økonomisk.

Bare for at Trump skulle få fremmet sine konspirasjonsteorier og dyrket egoet litt ekstra. Det er en tragedie og som vanlig vil historien dømme dette hardt.

Yep det er sikkert som lås. Men kongressen er også delaktig her. Hvorfor avslo Demokratene (Nancy Pelosi) et forslag lagt frem før valget på en hjelpepakke som var dobbelt så stor? Jo, sier de, det var fordi det forslaget inneholdt mange andre ting enn hjelp til de arbeidsledige som vi ikke ville ha. Det er bare det at det er ikke tilfelle som jeg kan se ihvertfall. Dette nye forslaget inneholder det samme som det de avslo (kanskje ikke helt, men i store trekk gjør det det). Det forslaget Demokratene avslo ville gitt $1200 i direktestønad og $600 i uka i ledighets trygd. Nå er det $600 og $300. Det sies at Biden var arkitekten bak dette nye forslaget og ser vi nå politikken til Biden? Han har alltid stått for gjerrighet og innsparinger for folk flest, men gavmild til det ekstreme ovenfor forretningslivet. Hvis dette er hva folk kan vente seg så har vi Trump tilbake om 4 år.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Live nå:

Biden med direktesendte kommentarer etter å ha mottatt nasjonal sikkerhetsbriefing. Han er også ventet å kommentere utfordringer som venter hans administrasjon etter tiltredelsen 20. januar, mange av dem forårsaket av hans forgjenger.
Det ventes også at det kan komme til å bli avdekket saker og forhold som er holdt tilbake fra offentligheten av den nåværende administrasjonen, og som typisk har kommet for dagen på et senere tidspunkt.

Live nå i nyhetskanaler og på nett:

 

Alternativ stream:

Spoiler

 

 

 

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (På 15.12.2020 den 22.52):


Han snakker fantastisk nok også arabisk, dari, fransk, italiensk, maltesisk og spansk.
Han spiller også piano, angivelig på et nivå hvor han kunne holdt konserter, samt gitar, didgeridoo med mer.

Pete Buttigieg er sannsynligvis den beste og smarteste presidentkandidaten USA har hatt på mange tiår, kanskje lengre, å jeg tror nok han kommer til å bli president en dag, han er enda ung.
 

 

Nei.

Han er homofil.

Lenke til kommentar
xRun skrev (15 minutter siden):

Her ventes det også at det kan avdekkes et antall saker som er holdt tilbake fra offentligheten av den nåværende administrasjonen.

Gjeeesp......hakk i plata. Biden banker inn 'our enemies' ....'our enemies' om og om igjen. "Welcome back neoliberal war mongering retoric." NSA og militæret får pengene sine kom himmel eller helvete. FEMA skal få mer resurser, og det er bra. Innvandring er det samme som sist. Han sier at han skal fikse det, men bare ikke med en gang. Javel det blir å se det tenker jeg. Tenker at den katastrofale inngripen Biden gjorde i COVID-19 avlastningen forteller oss hva han og Demokratene vil gjøre.

Lenke til kommentar
xRun skrev (5 minutter siden):

Kilde?

POLITICO artikkel som beskriver møtevirksomhet mellom Biden, Pelosi og Chumer. Hva som ble diskutert og hva som ble gjort er noe vi aldri får vite. https://www.msn.com/en-us/news/politics/biden-wades-into-coronavirus-relief-fight/ar-BB1beF1d?fbclid=IwAR12NYTjqv8EH3XH5IOnuCYM8burtuok83E4qFjDEiYE19bxczkvqusXCHY

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

POLITICO artikkel som beskriver møtevirksomhet mellom Biden, Pelops og Chumer. Hva som ble diskutert og hva som ble gjort er noe vi aldri får vite. https://www.msn.com/en-us/news/politics/biden-wades-into-coronavirus-relief-fight/ar-BB1beF1d?fbclid=IwAR12NYTjqv8EH3XH5IOnuCYM8burtuok83E4qFjDEiYE19bxczkvqusXCHY

Her kan man bla. lese at forhandlingene hadde strandet og stått stille i månedsvis, uten noen fremgang,

Sitat

talks that have been stalled for months

før...

Sitat

He and his top aides have publicly and privately pushed for Congress to pass another coronavirus relief package as soon as possible, warning that a failure to act will leave the virus unchecked and the economy unsupported just as the country is headed into a long winter.

Videre kan en se at forhandlingene kom åpenbart igang igjen, og selv om demokratene ikke fikk alt de ønsker, så har partene endelig blitt enige om noe, sendt det til Trump som så truet med å nekte å signere, men ventet noen dager slik at forrige vedtak løp ut, som gjør at millioner av amerikanere nå må gå minst en uke uten støtte før dette kommer igang igjen. Biden har karakterisert de $600 som en "avbetaling".

Hvor er Bidens "katastrofale" inngripen? Hva katastrofalt var det han gjorde? Du har hevdet dette og noe lignende etpar ganger nå, men jeg kan ikke se at det er underbygget med noe som gir et rasjonelt grunnlag for påstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (25 minutter siden):

Hvor er Bidens "katastrofale" inngripen? Hva katastrofalt var det han gjorde? Du har hevdet dette og noe lignende etpar ganger nå, men jeg kan ikke se at det er underbygget med noe som gir et rasjonelt grunnlag for påstanden.

Jeg tror at dette følger et klart og tydelig mønster. Jeg mener å se at før valget ble det tatt en strategisk avgjørelse i ledelsen i det Demokratiske partiet om at det ikke under noen omstendighet skulle et avlastning forslag fra administrasjonen godtas. Dette for å skape en fordelaktig situasjon for Demokratene under valget. Etter at de vant så ble bordet snudd. Nå er det Republikanerne som 'stone walls' stimulus pakken og Biden møter ledelsen og sier 'here is the deal." Foreslå et latterlig lavt beløp og en masse BS poster til Republikanerne som ikke kan avslå et slikt bra forslag. Og voila..så fikk du et søppelforslag gjennom kongressen 'on the back of ordinary people'. Det er nok derfor Biden sier at dette er bare første avdrag. Velkommen til politikk i USA. God gammel kynisk hestehandel. Fristende å sitere Otto Von Bismarck: "Hvis du noengang har vært vitne til hvordan politikk, eller pølser blir laget vil du for en lang tid ha problemer med søvnen."

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

Jeg tror at dette følger et klart og tydelig mønster. Jeg mener å se at før valget ble det tatt en strategisk avgjørelse i ledelsen i det Demokratiske partiet at ikke noe avlastning forslag fra administrasjonen skulle godtas. Dette for å skape en fordelaktig situasjon for Demokratene under valget. Etter at de vant så ble bordet snudd. Nå er det Republikanerne som 'stone walls' stimulus pakken og Biden møter ledelsen og sier 'here is the deal." Foreslå et latterlig lavt beløp og en masse BS poster til Republikanerne som ikke kan avslå et slikt bra forslag. Og voila..så fikk du et søppelforslag gjennom kongressen 'on the back of ordinary people'. Det er nok derfor Biden sier at dette er bare første avdrag. Velkommen til politikk i USA.

Så du vet egentlig ikke hva Biden gjorde, men spekulerer i hva han gjorde, og det var sikkert katastrofalt? Du tror at du mener du kjenner det nok på gikta ellerno? 
Jeg kunne skrevet mange sider til deg om dette, men livet er for kort til å kaste bort tid på sånt. Det hadde vært fint om vi kan holde tråden litt mer seriøs enn dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
xRun skrev (2 minutter siden):

Så du vet egentlig ikke hva Biden gjorde, men spekulerer i hva han gjorde, og det var sikkert katastrofalt? Du tror at du mener du kjenner det nok på gikta ellerno? 
Jeg kunne skrevet mange sider til deg om dette, men livet er for kort til å kaste bort tid på sånt. Det hadde vært fint om vi kan holde tråden litt mer seriøs enn dette.

Hvordan forklarer du da at Demokratene ikke ville godta et forslag som var dobbelt så stort for deretter godta halvparten? For å si det på Amerikansk; "it does not make sense." Jeg kan ikke få dette til å rime uten at min hypotese er riktig.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 minutter siden):

Hvordan forklarer du da at Demokratene ikke ville godta et forslag som var dobbelt så stort for deretter godta halvparten? For å si det på Amerikansk; "it does not make sense." Jeg kan ikke få dette til å rime uten at min hypotese er riktig.

Som nevnt før handler det ikke bare om størrelsen på beløpene, men hva de er tiltenkt.
Både demokratene i Huset og republikanerne i Senatet avviste forslaget.

Litt om hva du spør om her:

Sitat

The White House proposal includes a $400 boost in weekly unemployment insurance, $1,200 direct payments for US adults, and $1,000 payments for each child, The Washington Post reported.

Democrats have pushed for a $600 increase in weekly unemployment benefits and $1,200 payments for child dependents as well as substantially more funding for state and local governments.

In her Sunday letter, Pelosi decried the administration's proposal, saying the disagreements had to do with more than the top-line numbers.

"In terms of addressing testing, tracing, and treatment, what the Trump administration has offered is wholly insufficient," she wrote.

Kilde: https://www.businessinsider.com/pelosi-rejects-white-house-stimulus-offer-as-wholly-insufficient-2020-10?r=US&IR=T

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 minutter siden):

Hvordan forklarer du da at Demokratene ikke ville godta et forslag som var dobbelt så stort for deretter godta halvparten? For å si det på Amerikansk; "it does not make sense." Jeg kan ikke få dette til å rime uten at min hypotese er riktig.

Kanskje du glemmer at hele denne saken ikke dreier seg kun om stimulus-bidraget til folk flest. Det er et utall andre punkter med i avtalen, flere av dem har ikke med med pandemien å gjøre heller. Avtalen er på over 4000 sider ! Det som falt demokratene tyngst for brystet og fikk dem til å opprinnelig avslå avtalen, var nok republikanernes krav om ansvarsfrihet for arbeidsgiverne overfor mulige krav fra smittede ansatte i deres bedrifter.

Ellers er jeg helt enig med xRun her...du 'tror' og du 'mener du ser', det jeg ser i ditt innlegg er fri fantasi og koking av en konspirasjonsteori vi har lite bruk for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...