Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Ville dere festet Arctic Freezer II 360 i toppen eller fronten av kabinettet? I dag er innsugsvifter i front.

Jeg sliter med å velge mellom det samme.. Vil helst ha den i front, men slangene rekker vel ikke om man plasserer den "korrekt" med tubes down. Vurderer å teste tubes opp i front for å se hvordan det går, om ikke blir det i toppen. Plasserer vifter for innsug / utblås etter hvor radiatoren havner..

Lenke til kommentar
11 minutes ago, MultiGamerClub said:

Har lyst og forsvare kjøpet på 5800x for 8c/16t men om jeg bare skal bruke den til spill og lett-rendering på blender 2 ganger i året vil vel egentlig 5600x være nok? 5800x frister veldig men da igjen 😛

Må vel bytte strømforsyningen i samme slengen, lei av semi-modulær strømforsyning.

Jeg klarte å forsvare 5900X til spill, surfing og en winzip i ny-og-ne. Den CPUen jeg har nå har jeg brukt hver dag i 7 år, så synes det ikke er altfor galt å bruke litt ekstra på noe som blir brukt såpass mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Kjeks1 said:

Jeg sliter med å velge mellom det samme.. Vil helst ha den i front, men slangene rekker vel ikke om man plasserer den "korrekt" med tubes down. Vurderer å teste tubes opp i front for å se hvordan det går, om ikke blir det i toppen. Plasserer vifter for innsug / utblås etter hvor radiatoren havner..

er akkurat det, disse AIOene lages med altfor korte slanger og pumpa skal vel ideelt sett være høyere enn slangene i radiatoren.

Nå er det sent og hjernen er i sovemodus, men hvorfor fungerer det da med radiatoren i toppen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kjeks1 skrev (4 minutter siden):

Jeg sliter med å velge mellom det samme.. Vil helst ha den i front, men slangene rekker vel ikke om man plasserer den "korrekt" med tubes down. Vurderer å teste tubes opp i front for å se hvordan det går, om ikke blir det i toppen. Plasserer vifter for innsug / utblås etter hvor radiatoren havner..

Jeg har denne og vil tro at slangene er lange nok til å få de ned. Slangene er "ekstra lange" ifølge Arctic.

Jeg har dog min topp i O11D.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

er akkurat det, disse AIOene lages med altfor korte slanger og pumpa skal vel ideelt sett være høyere enn slangene i radiatoren

Kun høyere om slangene er ned på radiatoren! Om du må ha radiatoren med slangene opp, må pumpen være lavere. Radiatoren skal alltid være det høyeste punktet i en AIO.

Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (6 minutter siden):

Jeg har denne og vil tro at slangene er lange nok til å få de ned. Slangene er "ekstra lange" ifølge Arctic.

Jeg har dog min topp i O11D.

De rekker i tomt kabinett, men usikker om de rekker med et 3080 strix på veien.. har ikke fått kortet enda, så har ikke fått testet det.

edit: Fractal Design Define 7

Endret av Kjeks1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjeks1 skrev (8 minutter siden):

De rekker i tomt kabinett, men usikker om de rekker med et 3080 strix på veien.. har ikke fått kortet enda, så har ikke fått testet det.

edit: Fractal Design Define 7

Slangene er 45cm ihvertfall.

Jeg har kansellert min 5900X. Etter å ha lest og sett reviews så vil ikke mitt usecase være verdt oppgraderingen fra 3900X. Får se om 3900X bottlenecker 6800XT i 3440x1440 med alt av eyecandy, men av hva jeg har sett av benchmarks så er det marginalt å hente mellom WQHD og 4K som UWQHD er. Sikkert mest på minimums, men føler det også er forsvinnende lite. Kan heller vurdere kjøp av ny CPU om 6800XT blir veldig strupet.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Kjeks1 said:

Jeg sliter med å velge mellom det samme.. Vil helst ha den i front, men slangene rekker vel ikke om man plasserer den "korrekt" med tubes down. Vurderer å teste tubes opp i front for å se hvordan det går, om ikke blir det i toppen. Plasserer vifter for innsug / utblås etter hvor radiatoren havner..

Har artic freezer ii 360 i front av mitt be quiet 500dx med kablene opp siden de ikke når ned. Funker flott det. En vifte i bak kant som blåser ut og en i topp bak kant som blåser ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
magnusavr skrev (1 minutt siden):

Har artic freezer ii 360 i front av mitt be quiet 500dx med kablene opp siden de ikke når ned. Funker flott det. En vifte i bak kant som blåser ut og en i topp bak kant som blåser ut.

Ikke å anbefale å ha "kabelinngangen" som høyeste punkt, hverken pumpe eller noe som har med kablene burde være det.

https://youtu.be/BbGomv195sk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, ExcaliBuR said:

Ikke å anbefale å ha "kabelinngangen" som høyeste punkt, hverken pumpe eller noe som har med kablene burde være det.

https://youtu.be/BbGomv195sk

Vi har alle sett Gamer Nexus sin video allerede :)

Det er bare det at ofte når ikke kablene ned! Det gikk fint med min gamle x62 i flere år. Det går nå fint med min freezer ii 360 også. Ingen ulyder eller noe rart for å si det slik. Min gamer rig går 24/7 ikke noe rart har skjedd.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (2 timer siden):

Dukket opp noen 8700k vs Zen 3 tester ? 😛  Jeg heller muligens litt mot å vente litt til å se hva Intel kommer med...om ikke annet enn en prisjustering på sikt.  Suget etter ny hardware kan uansett fort overvinne fornuften dog, er jo litt dum der.

OC3D hadde den inne på en av de første testene han viste i sin review når jeg så den i går, men finner den ikke igjen nå hverken i videoen eller nettsiden.

Husker ikke hva han testet der, var ikke relevant for det jeg gjør. Men regnet med frem til at 5900X hadde 140% bedre resultat der, og 5950X hadde 220%.

Bør være enkelt å finne tester fra samme testperson og sammenligne når de kjører samme testene.

 

Lenke til kommentar

Ja det må vel være produkti

AndersT2 skrev (35 minutter siden):

OC3D hadde den inne på en av de første testene han viste i sin review når jeg så den i går, men finner den ikke igjen nå hverken i videoen eller nettsiden.

Husker ikke hva han testet der, var ikke relevant for det jeg gjør. Men regnet med frem til at 5900X hadde 140% bedre resultat der, og 5950X hadde 220%.

Bør være enkelt å finne tester fra samme testperson og sammenligne når de kjører samme testene.

 

Høres ikke ut som spillytelse akkurat hehe.  Bryr meg ikke noe om produktivitet, ei driver jeg med benchmark sirkelrunking 😛 Kun spillytelse som gjelder for min del.

Endret av Mala
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (13 minutter siden):

Ja det må vel være produkti

Høres ikke ut som spillytelse akkurat hehe.  Bryr meg ikke noe om produktivitet, ei driver jeg med benchmark sirkelrunking 😛 Kun spillytelse som gjelder for min del.

Det er den del der å hente, men ikke like mye. Skal i hverfall oppgradere min 8700K. Har merket den har slitt litt på 1 kjerne i enkelte spill med 1080ti, så vil ikke strupe 3080 for mye når jeg får det. Men får det før jeg bestiller CPUen. Får nok til ny 10% hos komplett mens jeg venter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...