Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leif1961 skrev (1 time siden):

Ombestemt her, kjøper 11 256 gb minne istedet, 12 pro max 256gb,  med utsikter til neste iphone 13 er uten hakk!

Tvilsomt at de fjerner busslomma til neste år. De klarte ikke engang få 120hz skjerm så det blir nok neste.

Fjerning av hakket skjer nok ikke på minst 3 år fordi teknologien til å ha kamera og sensorer under skjerm må være god nok. Så blir nok 1-2 år der android har det og så følger apple etter.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (35 minutter siden):

Tvilsomt at de fjerner busslomma til neste år. De klarte ikke engang få 120hz skjerm så det blir nok neste.

Fjerning av hakket skjer nok ikke på minst 3 år fordi teknologien til å ha kamera og sensorer under skjerm må være god nok. Så blir nok 1-2 år der android har det og så følger apple etter.

Det tror jeg stemmer. 120hz gimmicken er det ikke sikkert de implementerer i det hele tatt. 
 

De implementerer ikke ting når det knapt er godt nok for beta testing så at de kommer litt etter kan godt være. Andre produsenter er mindre nøye på dette med brukeropplevelse og at det faktisk må virke. 
 

det blir uansett bare vill tipping å spå hva iPhone 13 blir, men å kjøpe 12pro nå og selge den før lansering neste år er trolig bedre butikk enn å kjøpe den som allerede er fjorårsmodell. Det er plenty av folk som ikke aner noe om lanseringsdatoen til Apple så selger man telefonen en uke eller to før lansering så får man bra betalt for en nesten 1år gammel telefon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (2 timer siden):

Det tror jeg stemmer. 120hz gimmicken er det ikke sikkert de implementerer i det hele tatt. 

Det var ganske sikre rykter på at de ville ha 120hz skjerm. Det er så absolutt ikke en gimmick. De har det jo tilogmed selv på ipad. Variabel refresh rate med 120hz peak er fantastisk. Det kommer på iPhone etterhvert.

Og det er ikke slik at apple bare venter til alt er bra før de fikser det selv. Ta widgets feks. Egne ikoner. Elendig løsning på iPhone kontra android, I tillegg til å være lenge år på etterskudd.

Jeg gir apple skryt for det de fortjener men du er som regel alt for positiv mot Apple. Du svelger propagandaen om at de bare venter til alt er modnet før de implementerer det bedre selv. Jeg har nevnt noe men det er mange eksempler på at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

snip

Slapp av med "propaganda" og sånt piss a. Er så drit lei alt som blir omgjort til en konspirasjon bare fordi minim, i dette tilfelle, liker et produkt mer enn et annet. Så ufattelig vondt, trist og en svært stor tragedie at det er Android som ikke blir foretrukket denne gangen - men gå nå videre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (46 minutter siden):

Det var ganske sikre rykter på at de ville ha 120hz skjerm. Det er så absolutt ikke en gimmick. De har det jo tilogmed selv på ipad. Variabel refresh rate med 120hz peak er fantastisk. Det kommer på iPhone etterhvert.

Og det er ikke slik at apple bare venter til alt er bra før de fikser det selv. Ta widgets feks. Egne ikoner. Elendig løsning på iPhone kontra android, I tillegg til å være lenge år på etterskudd.

Jeg gir apple skryt for det de fortjener men du er som regel alt for positiv mot Apple. Du svelger propagandaen om at de bare venter til alt er modnet før de implementerer det bedre selv. Jeg har nevnt noe men det er mange eksempler på at det ikke stemmer.

Du kan ikke seriøst mene at det er "sikre rykter" når man ser at iphone 12 ikke har 120hz skjerm? Da var de pr. definisjon bare sprøyt. Godt mulig, men det var ikke noe savn å gå fra 90 til 60Hz her igjen. Jeg har 60Hz på pc skjermen uansett. 

Det er jeg ikke enig i. Det er alltid kompromisser å ta og da er jeg igrunnen fornøyd med at 120Hz skjerm er droppet da det ikke er noe som merkes i stor grad i praksis annet enn at man må lade oftere f.eks. Når disse tingene er løst på en god måte så kommer sikkert apple med det til ihpone også. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (6 timer siden):

Slapp av med "propaganda" og sånt piss a. Er så drit lei alt som blir omgjort til en konspirasjon bare fordi minim, i dette tilfelle, liker et produkt mer enn et annet. Så ufattelig vondt, trist og en svært stor tragedie at det er Android som ikke blir foretrukket denne gangen - men gå nå videre? 

Konspirasjon? Ikke nevnt noe slikt. Minim, og du forsåvidt også har vist seg å ikke kunne være kritiske til noe Apple gjør.

Jeg driter 100% i apple vs android. De er ganske like på mye og vidt forskjellige på annet og det er fordeler og ulemper med begge. Jeg har brukt både iPhone og android og *skal* faktisk kjøpe iPhone i år til tross for at det er flere ting jeg er skuffet over med de i år.

JEG er en som klarer å være litt mer nøytral enn begge dere.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (23 minutter siden):

Konspirasjon? Ikke nevnt noe slikt. Minim, og du forsåvidt også har vist seg å ikke kunne være kritiske til noe Apple gjør.

Jeg driter 100% i apple vs android. De er ganske like på mye og vidt forskjellige på annet og det er fordeler og ulemper med begge. Jeg har brukt både iPhone og android og *skal* faktisk kjøpe iPhone i år til tross for at det er flere ting jeg er skuffet over med de i år.

JEG er en som klarer å være litt mer nøytral enn begge dere.

Se nå bare noen poster bak her på min rant om laderen.. credit where credit is due. 
 

Jeg mener helt ærlig at 120Hz er en gimmick de selger som keiserens nye klær. Det har nærmest ikke noen annen funksjon enn å tappe batteriet fort. Skrudde det som sagt av kjapt på xiaomien når jeg så hvor mye bedre batteritid man fikk vs så lite det gav meg ekstra. Det går i 60Hz på jobb pcen også som sagt å det er ingenting jeg tenker over som plagsomt til dagen selv om jeg vet at en kan få en haug med Hertz her også. 

Lenke til kommentar

Sitter med 60hz på jobben selv, går helt fint for det er ikke noen alternativer. Men når man setter seg ned på f.eks 144hz hjemme...klart det utgjør en voldsom forskjell.  Ikke lengre så mye som når CRT-monitorer var tilfellet da 😛 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 timer siden):

Hvorfor tror du de har det på ipad da? Ved å justere frekvensen dynamisk så er ikke strømforbruk såå dramatisk. Til og med Apple Watch har variabel refresh rate.

Det er nok en grunn til at det ikke er med. Kanskje pga pencil. Aner ikke for jeg har ikke satt meg inn I det. Vet bare at det overhode ikke blir noe savn. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (5 timer siden):

Sitter med 60hz på jobben selv, går helt fint for det er ikke noen alternativer. Men når man setter seg ned på f.eks 144hz hjemme...klart det utgjør en voldsom forskjell.  Ikke lengre så mye som når CRT-monitorer var tilfellet da 😛 

Skift jobb. Det er uhørt å måtte lide seg igjennom sånt. Har du hørt med bedriftshelsetjenesten? 

Lenke til kommentar

Snakket med Telia, og de har ingen peiling på leveringstid, utenom denne tabellen

Spurte "ubekreftet" = ingen peiling, og det var det. Her er svaret jeg fikk: "Nei dessverre, vi venter bare på at Apple skal sende ut flere 😞 Jeg har ingen tid å komme med her dessverre, jeg beklager det."

Håpet på et estimat, men den personen jeg snakket med på kuundeservice visste altså ikke om det var sannsynlig med 1 uke eller 8 uker.

Spurte om iPhone 12 pro, 128gb, stillehavsblå, men virker som om det gjelder alle som er markert "ubekreftet". Hva tror dere? Er litt hyped, så skal bli godt å legge "ventetelefonen," iPhone 8 på hylla. Håper å få den i løpet av november.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 timer siden):

Selv mener jeg 90-100hz er en fin sweet spot både for mobiler og skjermer generelt. Steget opp fra 60-90 er utrolig merkbart, videre oppover er det lite merkbart for mine øyne. 

Edit: Mobilen ble sendt fra telia i dag 🎉 

Gledelig for deg at det ble sendt før du hadde forventa det! :)  

Jeg har selv 144hz monitor på pcen og merker klart forskjell i spill og vanlig desktop oppgaver med god flyt på skjermen. Jeg har også iPad Pro med Pro Motion, men jeg vil ikke akkurat si at jeg merker noe stor forskjell med iPad med 90-120hz enn iPhone 8+ min med 60hz. Synes begge flyter fint og tenker også derfor at iPhone 12 med 60hz går flott for min del.  

Jakobk skrev (5 timer siden):

Snakket med Telia, og de har ingen peiling på leveringstid, utenom denne tabellen

Spurte "ubekreftet" = ingen peiling, og det var det. Her er svaret jeg fikk: "Nei dessverre, vi venter bare på at Apple skal sende ut flere 😞 Jeg har ingen tid å komme med her dessverre, jeg beklager det."

Håpet på et estimat, men den personen jeg snakket med på kuundeservice visste altså ikke om det var sannsynlig med 1 uke eller 8 uker.

Spurte om iPhone 12 pro, 128gb, stillehavsblå, men virker som om det gjelder alle som er markert "ubekreftet". Hva tror dere? Er litt hyped, så skal bli godt å legge "ventetelefonen," iPhone 8 på hylla. Håper å få den i løpet av november.

Blir spennende å se hvem av oss som får først. Jeg bestilte min den 22.Oktober. Jeg vil ren gjetting at jeg får min rundt 13.November. Its my hope.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...