Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merko skrev (55 minutter siden):

Bra at kampanjen også gjelder iPhone. Tidligere har den vel ikke fungert på Apple produkter. Eller er det fortsatt slik på Mac osv? 

Det har fungert sånn på alle telefoner lenge. Eneste restriksjonen er at man må kjøpe den med telenor abo, men de har ikke hatt binding før. Heller ikke dette 4mnd greiene, men til mer jeg ser i vilkårene til mer virker det som et eventyr jeg har blitt fortalt. 

IPad er unntaket, men ikke Mac. Tror Mac har vært unntak før også som du sier, men nå er de med. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, MacBain said:

For selve telefonen, 12 Pro 256GB så betalte jeg da 11400,-. Hadde bare ett original 3GB abonnement fra før. Har du ett abonnement fra Telenors portefølje så holder det. Er ingen bindingstid på abonnement eller operatørlås på telefonen.

Så det betyr at du trakk kortet på 14.299? 299 i måneden for 3GB?

Synes forøvrig at det høres veldig spesielt ut at det ikke er noen bindingstid. Jeg har kjøpt mange telefoner med tidligere Djuice og også en gang Telenor, og da har det alltid vært binding. Mulig det ikke har vært binding på SWAP etter det kom, men da var man i en bindende kontrakt med Telenor. Hvis ikke er dette et megatap for Telenor - for det er fremdeles de som eier telefonene? 

Hvis noen av dere som har Telenor hadde giddet å hørt hadde det jo vært fantastisk, men er kanskje ikke så lett å komme i kontakt med dem!

Lenke til kommentar
46 minutes ago, deleder said:

Så det betyr at du trakk kortet på 14.299? 299 i måneden for 3GB?

Synes forøvrig at det høres veldig spesielt ut at det ikke er noen bindingstid. Jeg har kjøpt mange telefoner med tidligere Djuice og også en gang Telenor, og da har det alltid vært binding. Mulig det ikke har vært binding på SWAP etter det kom, men da var man i en bindende kontrakt med Telenor. Hvis ikke er dette et megatap for Telenor - for det er fremdeles de som eier telefonene? 

Hvis noen av dere som har Telenor hadde giddet å hørt hadde det jo vært fantastisk, men er kanskje ikke så lett å komme i kontakt med dem!

Ja, trakk kortet på det beløpet og så få jeg 20% tilbake. I følge han som jobbet der så var det apple som ikke var så glad for ordningen.
Og så vidt jeg kan skjønne så må det jo være mastercard som tar det økonomiske "tapet", men de regner vel med å få mange kunder som nedbetaler over lang tid og tjener på rentene. 

Lenke til kommentar
deleder skrev (7 timer siden):

Så det betyr at du trakk kortet på 14.299? 299 i måneden for 3GB?

Synes forøvrig at det høres veldig spesielt ut at det ikke er noen bindingstid. Jeg har kjøpt mange telefoner med tidligere Djuice og også en gang Telenor, og da har det alltid vært binding. Mulig det ikke har vært binding på SWAP etter det kom, men da var man i en bindende kontrakt med Telenor. Hvis ikke er dette et megatap for Telenor - for det er fremdeles de som eier telefonene? 

Hvis noen av dere som har Telenor hadde giddet å hørt hadde det jo vært fantastisk, men er kanskje ikke så lett å komme i kontakt med dem!

Kan bekrefte at man får igjen 20% fra DnB. Jeg kjøpte en telefon på samme måte i august og en i februar i år. Ingen binding og fikk si opp abo samme dag. 

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (1 time siden):

De som lurer på om man kan gå i butikk og stå på venteliste; hvorfor ikke bare bestille på nett? Tilbudet gjelder vel der også? Hvertfall ifølge mailen fra DNB.

Jeg prøvde samt kontaktet kundeservice, men eneste måten var å kjøre til butikk å betale med kortet. Kanskje det er fordi de skal igjennom den evige regla med ræl som de lurer på uvitende (antivirus og alt mulig av forsikringer, strømavtaler osv). 

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle bestille en 20w USB C lader fra Apple hos power nå får å få supertilbudet, men jeg får ikke lagt i bestilling.. står bare ikke på lager. Er det flere som har samme problemet? 

rant... 

jeg synst i starten at det å ikke inkludere lader var helt greit , men når jeg nå leser at man ikke får 20W fra en vanlig 20W+ USB PD standard lader på magsafe platen så kjenner jeg at det er litt irriterende. Når de droppet å legge den ved i esken burde de i det minste holdt seg til en PD standard og ikke noe proprietært. Rimelig tåpelig i utgangspunktet å legge ved en lightning til USB-C også når alle har vanlig USB på laderne sine, men det var fair enough så lenge jeg kunne bruke USB-C (trodde jeg).. 

Lenke til kommentar
minim skrev (32 minutter siden):

Tenkte jeg skulle bestille en 20w USB C lader fra Apple hos power nå får å få supertilbudet, men jeg får ikke lagt i bestilling.. står bare ikke på lager. Er det flere som har samme problemet? 
 

Du kan trøste deg med at supertilbudet gikk ut igår :p

Endret av brukernavn331
  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):. 

jeg synst i starten at det å ikke inkludere lader var helt greit , men når jeg nå leser at man ikke får 20W fra en vanlig 20W+ USB PD standard lader på magsafe platen så kjenner jeg at det er litt irriterende. Når de droppet å legge den ved i esken burde de i det minste holdt seg til en PD standard og ikke noe proprietært. Rimelig tåpelig i utgangspunktet å legge ved en lightning til USB-C også når alle har vanlig USB på laderne sine, men det var fair enough så lenge jeg kunne bruke USB-C (trodde jeg).. 

😅

Lenke til kommentar
minim skrev (13 timer siden):

Ahh da slipper jeg å tenke på det :) 

Kommer nytt i Desember

 

minim skrev (På 24.10.2020 den 13.19):

Jeg prøvde samt kontaktet kundeservice, men eneste måten var å kjøre til butikk å betale med kortet. Kanskje det er fordi de skal igjennom den evige regla med ræl som de lurer på uvitende (antivirus og alt mulig av forsikringer, strømavtaler osv). 

Neppe det som er problemet, saken er at du enten må tegne abo eller videreføre abo, det får de ikke gjort på nett.

 

Comma Chameleon skrev (På 24.10.2020 den 1.26):

Noen triks man kan gjøre hvis man har bedriftsabonnement fra Telenor? :p

Sent svar, men jeg ser at minim har svar ca samme som jeg skulle foreslå; Tegn ett nytt abo i butikk hos telenor, behold det så lenge du ønsker (opptil 2 mnd) og får igjen pengene på fornøyd garanti :)

 

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mye større den iPhone 12ern er enn min XS med lær/silikon-dekselet, sånn i praktisk bruk. Om noen har handlet og har hatt enten X/XS/11 og nå bytter til 12/12Pro med tilsvarende deksel, fortell gjerne om hvordan den føles i hånda sammenlignet med de eldre modellene? Jeg er ikke så gira på en større telefon, syns egentlig XS er maks, men de kameraene ser jo snasne ut på Pro. Valgets kval 😛 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...