Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

1 hour ago, KongRudi said:

Kan legge ved noen morsomme videor (som også er tragisk) med diverse (fiktive) spørre-undersøkelser gjort i California om å støtte ny lovgivning om uvaksinerte bør miste stemmerett, om uvaksinerte bør kastes ut av bygningen de bor i, eller om uvaksinerte ganske enkelt bør arresteres.

Det er ingenting i veien med de uvaksinerte, de opplever bare en annen risiko for Covid enn vaksinerte. 😕 En uvaksinert kansellerer ikke vaksinen din. Ikke bli som de California-folkene som signerer i videoene over.

 

Du fikk ikke med deg det åpenbare da Pallehysa sa at han var glad for å ikke kjenne noen voksne uvaksinerte, fordi han det betyr at alle han kjenner og er glad i, er godt beskyttet og har mindre sjanse for å dø? Han sa ikke noe negativt om folk som er uvaksinerte, bortsett fra at de er som oftest sykehusinnlagt.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, shockorshot said:

Du fikk ikke med deg det åpenbare da Pallehysa sa at han var glad for å ikke kjenne noen voksne uvaksinerte, fordi han det betyr at alle han kjenner og er glad i, er godt beskyttet og har mindre sjanse for å dø? Han sa ikke noe negativt om folk som er uvaksinerte, bortsett fra at de er som oftest sykehusinnlagt.

Grunnen til at jeg åpenbart ikke fikk med meg at Pallehysa ikke sa noe negativt om uvaksinerte - er fordi jeg åpenbart heller ikke påstod at han sa noe negativt om dem. :) 

Det jeg sa om Pallehysa (mitt håp, om du vil) var at han ikke måtte bli slik som de California-folkene på videoene, som jeg synes åpenbart har gått alt for langt når de er villige til å signere fiktive petitioner om å gjøre folk hjemløse, fengsle dem, ta fra dem stemmeretten, bare fordi de har ett annet syn på om de skal ta vaksinene. 😕  

Jeg sa ikke Pallehysa allerede var slik som de - jeg håpte han ikke ville bli slik som de folka.

Du vet.. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner, hele pakken... 😕

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (3 timer siden):

Kan legge ved noen morsomme videor (som også er tragisk) med diverse (fiktive) spørre-undersøkelser gjort i California om å støtte ny lovgivning om uvaksinerte bør miste stemmerett, om uvaksinerte bør kastes ut av bygningen de bor i, eller om uvaksinerte ganske enkelt bør arresteres.

Og? Hadde eg gått rundt som ein patetisk "grifter" og søkt underskrifter fra uvaksinerte, skulle eg nok klart å funnet ein handfull, om ikkje langt fleire i USA som hadde signert for å drepe vaksinerte, eventuelt, med makt bortvise dei fra landet.

KongRudi skrev (3 timer siden):

Det er ingenting i veien med de uvaksinerte, de opplever bare en annen risiko for Covid enn vaksinerte. 😕 En uvaksinert kansellerer ikke vaksinen din. Ikke bli som de California-folkene som signerer i videoene over.

Så kunne eg jo sendt samme stråmann tilbake til deg. "Ikkje bli slik som dei idiotiske folkene eg fant på gata".

God samtale? God diskusjon? Blir vi begge klokere og rikere av å diskutere på denne måten?

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 timer siden):

Hvis de var det, ville dere vel ikke hatt noen å diskutere slikt med. Og hvor lenge forventes 95% (?) av de uvaksinerte å være innlagt?

For meg som ikkje møter på uvaksinerte, ei heller går rundt å spør om folk sin vaksinasjonsstatus, høyrer eg nesten eksklusivt om uvaksinerte når dei først er komt på intensiven. Men slapp heilt av. Det var selvfølgelig hyperbole. Realiteten er selvfølgelig annerledes enn min svært begrensede anekdote.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Pallehysa said:

Og? Hadde eg gått rundt som ein patetisk "grifter" og søkt underskrifter fra uvaksinerte, skulle eg nok klart å funnet ein handfull, om ikkje langt fleire i USA som hadde signert for å drepe vaksinerte, eventuelt, med makt bortvise dei fra landet.

Jepp.. Sett i gang.. :) Har mine tvil dog, alt virker mye enklere når du ser andre gjøre noe, enn når du selv prøver å gjøre lignende ting.

Intressant hvem du velger å kalle patetisk -  istedenfor de onde folkene som støttet de åpenbare sinnsyke forslagene han kom med - samtidig som han fortalte om alt de skulle gjøre med dem - han er patetisk - men ikke de folkene som støttet de onde forslagene? De er bare idiotiske? Eller er det bare de hypotetiske personene som ønsker å drepe vaksinerte du snakker om, som er idiotisk?

 

1 hour ago, Pallehysa said:

Så kunne eg jo sendt samme stråmann tilbake til deg. "Ikkje bli slik som dei idiotiske folkene eg fant på gata".

Det kunne du.

Personlig synes jeg det er altfor mye sinne og hat mot uvaksinerte. De har ufortjent blitt malt som syndebukkene for alt mulig i epidemien, spessielt det som er diabetikerenes feil (en spøk, dersom du er i tvil).

Har ikke sett så mye sinne eller hat mot de vaksinerte, men det ville vært intressant å se om du finner noen på gaten som er villige til å gjøre lignende ting mot de vaksinerte - og hva du måtte si for å overbevise dem at slike drastiske forslag var nødvendig. :) 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (10 minutter siden):

Intressant hvem du velger å kalle patetisk -  istedenfor de onde folkene som støttet de åpenbare sinnsyke forslagene han kom med - samtidig som han fortalte om alt de skulle gjøre med dem - han er patetisk - men ikke de folkene som støttet de onde forslagene? De er bare idiotiske? Eller er det bare de hypotetiske personene som ønsker å drepe vaksinerte du snakker om, som er idiotisk?

Begge er patetiske. Heile situasjonen du har laget her er patetisk, der du gir oppmerksomheit til grifteren som finner ting/folk å grifte om for å tjene penger på deg.

Igjen. Ein kan finne folk som støtter akkurat det ein vil finne.

KongRudi skrev (15 minutter siden):

Personlig synes jeg det er altfor mye sinne og hat mot uvaksinerte. De har ufortjent blitt malt som syndebukkene for alt mulig i epidemien, spessielt det som er diabetikerenes feil (en spøk, dersom du er i tvil).

Har ikke sett så mye sinne eller hat mot de vaksinerte, men det ville vært intressant å se om du finner noen på gaten som er villige til å gjøre lignende ting mot de vaksinerte - og hva du måtte si for å overbevise dem at slike drastiske forslag var nødvendig.

Det at flat jord folk møter meir motstand, meir hets etc, enn rasjonelle folk, er ein konsekvens av å sei nåke ufattelig idiotisk, oftest i offentlig rom. Ord og i kass setting ein ytrer seg har konsekvenser. Derfor finner du meir motstand mot uvaksinerte enn vaksinerte. Ikkje fordi dei er vaksinerte eller uvaksinerte, men pga all idiotien dei insisterer på å spy rundt seg. Konsekvenser. I vaksine sammenheng, farlig desinformasjon som har livstruende konsekvenser.

Det å lure vaksinemotstandere til å tro at vaksinerte folk er farlig for samfunnet, burde ikkje være vanskelig. Anti vax folk tror jo allerede at det å være nær vaksinerte, har negativ effekt på fertiliteten deiras. Kombinerer ein dette med USA som er veldig fundementalistiske på reproduksjon, abort etc, hadde det absolutt ikkje vært vanskelig å lure folk til å signere akkurat det eg ville.

Men igjen, kva er poenget ditt? Kva vil du oppnå? Er det "stakkars anti vaksine folk som ikkje får spy rundt seg med idioti uten motstand"?

Eller er det "se på alle slemme vaksinerte som skriver under på papir x-y og z"

Denne fiktive kulturkrigen som griftere på youtube desperat prøver å holde liv i, med din hjelp, begynner å bli slitsom. Har du gitt deg på corona pass konspien?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (11 timer siden):

Jeg går utifra at du bare moderer her om korona... Du er ikke i Ukraina-trådene og moderer.. Mon tro hva du skal moderere etter pandemien.. 😕

 

Jeg modererer hele diskusjon.no, både før under og etter alle hendelser, uavhengig av tema og kategori.
Selv om temaer endrer seg, så er modereringen lik, reglene like, konsekvensene like.
Jeg trenger ikke kunne noe om de teamene jeg modererer da det ikke er temaet jeg modererer, men handlinger.

Ingenting endrer seg for min del..

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pallehysa said:

Begge er patetiske. Heile situasjonen du har laget her er patetisk, der du gir oppmerksomheit til grifteren som finner ting/folk å grifte om for å tjene penger på deg.

Igjen. Ein kan finne folk som støtter akkurat det ein vil finne.

Det at flat jord folk møter meir motstand, meir hets etc, enn rasjonelle folk, er ein konsekvens av å sei nåke ufattelig idiotisk, oftest i offentlig rom. Ord og i kass setting ein ytrer seg har konsekvenser. Derfor finner du meir motstand mot uvaksinerte enn vaksinerte. Ikkje fordi dei er vaksinerte eller uvaksinerte, men pga all idiotien dei insisterer på å spy rundt seg. Konsekvenser. I vaksine sammenheng, farlig desinformasjon som har livstruende konsekvenser.

Det å lure vaksinemotstandere til å tro at vaksinerte folk er farlig for samfunnet, burde ikkje være vanskelig. Anti vax folk tror jo allerede at det å være nær vaksinerte, har negativ effekt på fertiliteten deiras. Kombinerer ein dette med USA som er veldig fundementalistiske på reproduksjon, abort etc, hadde det absolutt ikkje vært vanskelig å lure folk til å signere akkurat det eg ville.

Men igjen, kva er poenget ditt? Kva vil du oppnå? Er det "stakkars anti vaksine folk som ikkje får spy rundt seg med idioti uten motstand"?

Eller er det "se på alle slemme vaksinerte som skriver under på papir x-y og z"

Denne fiktive kulturkrigen som griftere på youtube desperat prøver å holde liv i, med din hjelp, begynner å bli slitsom. Har du gitt deg på corona pass konspien?

Visste at det var en håpløs kamp mot det som kommer til å bli de fremtidige helsepassene - men vi tapte desverre kampen mot koronapassene - du må nå få ditt Covid-19 sertfikat, som foreløbig er gyldig i 180 dager, dersom du skal reise rundtomkring.

- Uansett hvilken opplagt videre idioti dette leder til i fremtiden - og evt. fremtidig tvangsvaksinering som konspirasjons-folket hevdet det ville lede til - så var det ikke mulig å opparbeide nok støtte til å unngå dette, fordi folk var redde.

Og selv om du er naturlig smittet og har 100 ganger mere motstands-stoffer mot Corona i blodet i motsetning til en vaksine - så er det 180 dager siden du fikk stempelet på passet som gjelder. - Foreløbig er det ikke ett problem da jeg ikke har tenkt meg inn og ut av Norges-fengsel - og foreløbig er situasjonen ingen fylker eller komuner krever sertfikatet for å bruke det, selv om mulighetene er der.. 😕

Men den dagen jeg skal ut reise - så må jeg enten vaksineres, eller smittes med Corona - 180 dager før jeg skal reise - selv om så å si alle andre land er vaksinert på lik linje med oss i Norge.  Så må jeg plutselig dokumentere at jeg har fått dosen min, eller har hatt sykdommen de siste 180 dagene...

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (33 minutter siden):

Visste at det var en håpløs kamp mot det som kommer til å bli de fremtidige helsepassene - men vi tapte desverre kampen mot koronapassene - du må nå få ditt Covid-19 sertfikat, som foreløbig er gyldig i 180 dager, dersom du skal reise rundtomkring.

Alle restriksjonene knyttet til koronapandemien og innreise til Norge er opphevet. Det er nå samme regler som før koronapandemien.

https://www.helsenorge.no/koronavirus/reise/

Kordan vart kampen mot koronapassene tapt? Du må spesifisere... Kva regler andre land har, må du ta med dei. Ikkje med Norge eller norske borgere. Du får heller ikkje ta med deg nøtter til Australia.

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, aklla said:

Jeg modererer hele diskusjon.no, både før under og etter alle hendelser, uavhengig av tema og kategori.
Selv om temaer endrer seg, så er modereringen lik, reglene like, konsekvensene like.
Jeg trenger ikke kunne noe om de teamene jeg modererer da det ikke er temaet jeg modererer, men handlinger.

Ingenting endrer seg for min del..

Var ett lite sleivspark til deg for insinuasjonen din om ekspertene, som var ekspert i korona plutselig var ekspert i krig, når det er opplagt at folk blir med å diskuterer de nye temaene ettersom de blir dagsaktuelle. 😛

Er enig med at det ofte er irriterende når alle de du diskuterer med forsvinner når ett nytt tema kommer på tapetet, men det er forståelig. 😛 

15 minutes ago, Pallehysa said:

Alle restriksjonene knyttet til koronapandemien og innreise til Norge er opphevet. Det er nå samme regler som før koronapandemien.

https://www.helsenorge.no/koronavirus/reise/

Kordan vart kampen mot koronapassene tapt? Du må spesifisere... Kva regler andre land har, må du ta med dei. Ikkje med Norge eller norske borgere. Du får heller ikkje ta med deg nøtter til Australia.

Kampen mot koronapassene ble ikke avgjort i Norge.

Vi er også underlagt to regler fra EU-direktiv, i tillegg til de norske reglene helsenorge.no sier de følger, uten jeg har lest hva det innebærer.

Og du kan gå inn på helsenorge.no og logge inn på ditt personlige korona-pass, og se din egen status, min går ut om noen dager eller noe slikt, dersom det er 180 dager som gjelder. 

Tok forresten feil da jeg trodde at koronnapassene ikke var i bruk innenriks i Norge, streker under relevant informasjon fra regjeringen.no:

--- 8< --- klipp og lim: --- 8< ---

Regler for reise til Svalbard

For å reise til Svalbard er det krav om negativ koronatest før avreise fra fastlandet. Men dette gjelder ikke for de som kan dokumentere at de er fastboende på Svalbard, eller kan dokumentere med koronasertifikat at de oppfyller nærmere bestemte krav til vaksinasjon eller gjennomgått covid-19.

Alle personer som ankommer Svalbard, skal fremdeles teste seg for SARS-CoV-2 innen 24 timer etter ankomst.

--- 8< ---slutt på klipp og lim --- 8< ---

Som du ser så er kampen mot koronapassene også tapt her i Norge, fra mitt perspektiv, nå er det neste spørsmålet hvor mye det kommer til å påvirke meg..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (6 minutter siden):

Var ett lite sleivspark til deg for insinuasjonen din om ekspertene, som var ekspert i korona plutselig var ekspert i krig, når det er opplagt at folk blir med å diskuterer de nye temaene ettersom de blir dagsaktuelle. 😛

Følger jo litt med på alternative miljøer, de som kunne alt om både vaksiner, covid, smittevern, maskebruk osv, selv om ingen anerkjente medier eller anerkjente leger støttet de vet nå både den egentlige grunnen til krig, hvordan krigen foregår, hvem som gjør det rette og ikke, så klart uten noe støtte fra anerkjente medier eller politikere..

Det er altså ikke de som har skiftet fokus, men de mange av de som kunne mer om korona enn verdens samlede eksperter mener nå de kan mer om ukraina, russland og krigen enn verdens samlede eksperter..
Det er ikke snakk om de som plukker litt info her og der som folk flest, men de som mener de sitter med dyptgående, revolusjonerende detaljkunnskap man ikke klarer å få med flere tiårs forskning engang.

Som f.eks  de som mener at NATO i årevis har okkupert Ukraina som en fremmed statsmakt og at Russland trer inn i Ukraina for å redde de fra den slemme okkupasjonsmakten NATO, og Russland blir møtt med jubel og feirer sammen med Ukrainske soldater. Det er denne typen "eksperter" jeg snakker om, som forrige uke snakket som om de hadde forsket på vaksiner og covid i 150 år..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (5 timer siden):

Og du kan gå inn på helsenorge.no og logge inn på ditt personlige korona-pass, og se din egen status, min går ut om noen dager eller noe slikt, dersom det er 180 dager som gjelder. 

Og det er negativt? At Helsenorge fungerer som det skal, der du kan ha kontroll på medikament, vaksiner, konsultasjoner etc?

 

KongRudi skrev (5 timer siden):

Tok forresten feil da jeg trodde at koronnapassene ikke var i bruk innenriks i Norge, streker under relevant informasjon fra regjeringen.no:

Sikker på du har lest din egen link her? 

Regler for reise til Svalbard

Fra og med 2. mars er det ikke lenger testplikt før avreise og ved ankomst til Svalbard. Den midlertidige stansen i internasjonale charterflyginger til og fra Svalbard oppheves også. Samtidig anbefales uvaksinerte å være forsiktige med å reise til Svalbard.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/de-fleste-koronatiltakene-pa-svalbard-oppheves/id2902710/

https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/innreise-til-norge/id2791503/

KongRudi skrev (5 timer siden):

Som du ser så er kampen mot koronapassene også tapt her i Norge, fra mitt perspektiv, nå er det neste spørsmålet hvor mye det kommer til å påvirke meg..

Som du ser er det ikkje krav om vaksinepass i Norge. Hysteriet du har vært med på å spre i denne tråden, har vært totalt uberettiget, og du sitter igjen med egg på fjes.

Endret av Pallehysa
  • Liker 6
Lenke til kommentar

  

4 hours ago, Pallehysa said:

Sikker på du har lest din egen link her? 

Jepp.. Jeg leste reglene, klipp og lim er en funksjon. - Men når jeg går på regjeringen.no og refererer reglene derfra - så kan jeg kan umulig vite at de skal endre reglene reglene ett par timer etterpå;  Korrigering 8. mars: Endret på regler for reise til Svalbard.

Det får være måte på hvor klarsynt du skal forventes at jeg skal være... :)

5 hours ago, Pallehysa said:

Som du ser er det ikkje krav om vaksinepass i Norge. Hysteriet du har vært med på å spre i denne tråden, har vært totalt uberettiget, og du sitter igjen med egg på fjes.

Jeg sprer ikke hysteri. Du kom med spørsmål om hva vi/jeg syntes om koronapassene;

(først her) som jeg først ignorerte, for dette var ikke ett spørsmål direkte til meg. Her klager du deg over at konspi-teroistene har gjemt seg om temaet, i tråden... 

En stund senere (spør du meg direkte om temaet på de siste linjene i denne meldingen din her) og jeg sjekker koronnapasset mitt på helsenorge.no - og de nåværende reglene på regjeringen.no - og deretter svarer deg, med meningen min.

Siden jeg tydligvis er ikke en NPC - så måtte reglene på regjeringen.no forandres - når jeg gjorde verden oppmerksom på passet mitt var iferd med å gå ut.

- Du kan se, at det er ikke jeg som prøver å spre jeg ikke hysteri om koronapass (det er pallehysa som tar opp temaet gang på gang), altså du går rundt som en patetisk grifter, tror jeg du kallte de tidligere i tråden, men det er dine ord, ikke mine - jeg har ingen problem med det.

- Men det blir feil å klage over at jeg 'sprer hysteri' - når alt jeg gjorde var å svare på det gjentatte spørsmålet ditt.

Du later nå som koronapassene ikke eksister, bare fordi det akkuratt ikke på dette tidspunktet er krav om at vi må vise dem.

Men du skjønner ikke problemet med koronnapasset; problemet er at de eksisterer, så kan de bli slått av og på, og plutselig bli ett krav som du må vise dersom du vil gå til ett sted som krever dem; som demonstrert her. Det er problemet - jeg har altså tapt kampen mot koronnapasset, siden de nå eksisterer - helt til de ikke eksisterer, så er de ett potensiellt problem.

Problemet ditt, er at du tenker for kortsiktig.. Koronnapasset er ikke ett problem for deg på nøyaktig dette tidspunktet er du godkjent til å reise dit du vil og du må kanskje ikke vise koronapasset ditt - så om jeg forstår deg rett er du er overbevist om dette ikke vil bli ett problem. - Mens problemet mitt er at så lenge koronnapassene er der - så før eller siden vil de bli ett potensielt problem. 😕

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (8 timer siden):

Korrigering 8. mars: Endret på regler for reise til Svalbard.

Det får være måte på hvor klarsynt du skal forventes at jeg skal være... :)

Men du tok ikkje poenget? At utviklingen går stikk motsatt av det du spådde?

Mulig du sjøl ønsker å fremstå som klarsynt, med dine konspi teorier du har spydd ut i denne tråden, og hysteri rundt korona pass. Men det har nå vist seg å resultere i masse egg på trynet ditt.

Det rasjonelle har alltid vært at korona pass er eit direkte resultat og effekt av pandemi, epidemi. Når pandemien/epidemien er under kontroll, er det ikkje bruk for vaksine passet. Som Norge nå viser. Så kommentarer som dette, bommer så til dei grader, og spørsmålet, har du lært?

"Hoved-problemet med korona-passet er at vi kommer aldri blir kvitt det når det er innført  - det vil isåfall bare bli til ditt nye 'digitale helse-pass' - hvis vi gjør en slik innvestering, aldri i livet om den ordningen skrotes. - Det er gode penger å tjene på å spore,. samle og selge all informasjon om deg. .

- Se bare på hvordan det gikk med land of the free, når de innførte patriot-akten.. 😕 Ingen tegn på at den fjernes uansett hvem som regjerer.. Det er litt lignende - og jeg har aldri hørt om noe lignende greier som har forsvunnet etter det er blitt innført...

Hundre prosent sikker på at det blir umulig å bli kvitt ett slikt evt. helse-pass, som sannsynligvis er hele målsettingen. Det vil alltid være en unnskyldning for at du må vise passet ditt, ikke bare pandemier er helsefarlig for andre, kanskje du ikke får dra ut av landet hvis du har klamydia, etc. Det vil være både nedverdigende, og begrensende, men alt du trenger er å alltid være forsiktig, og det er alltid en pandemi i verden. 😕

Og før eller senere har vi indiske telefoner som ringer deg og forteller deg om ditt og datt, som de vistnokk har sett på databasen som sikkert blir hacket på dag 1, dersom du synes pule-pass er en god ide, så er det også masse bakdeler med det.."

Og denne godbiten:

" - Vaksinepasset - er mere lignende versjon, som når du går inn på internett og skal lese avisen, så får du ikke lov med mindre du først viser hvem du er, du kan velge mellom å bruke Google, Facebook, eller Apple-kontoen din. Kan ikke ha ukjente folk inne på internett å lese denne avis-artikkelen skjønner du.

- Så de flytter mere av det digitale apartheid'et ut til den ekte verden, du må vise din medisinske historie til alle mulige folk som ikke har noe med det å gjøre. "

Flaut!

 

KongRudi skrev (8 timer siden):

Jeg sprer ikke hysteri.

Jo det har du gjort, som eg nettopp viste til deg. 

 

KongRudi skrev (8 timer siden):

- Du kan se, at det er ikke jeg som prøver å spre jeg ikke hysteri om koronapass (det er pallehysa som tar opp temaet gang på gang), altså du går rundt som en patetisk grifter, tror jeg du kallte de tidligere i tråden, men det er dine ord, ikke mine - jeg har ingen problem med det.

Latterlig. Ja eg tar opp temaet, fordi no når konspirasjonen din har vist seg å falle i grus, så har du kanskje lært nåke av å spy rundt deg med ubegrunnede påstander?? Ubegrunnede påstander, er nettopp det. Ubegrunnet. Og dine har vist seg å være feil. Ydmykheit er ein fin kvalitet.... 

Norge har ikkje korona pass.. Ein trenger ikkje teste seg, eller vise helseinfo ved reise i til og i Norge. Nettopp fordi det passet vi snakker om, var relatert til korona pandemien. Landet er åpnet. Og passet er skrapet. 

 

KongRudi skrev (8 timer siden):

Du later nå som koronapassene ikke eksister, bare fordi det akkuratt ikke på dette tidspunktet er krav om at vi må vise dem

Eksisterer koronapassene? Kor kan eg finne dei? Og eventuelt bruke dei i Norge? Klarer du fortsatt ikkje å sjå korrelasjonen mellom korona pass og ein korona pandemi? 

 

KongRudi skrev (8 timer siden):

Men du skjønner ikke problemet med koronnapasset; problemet er at de eksisterer, så kan de bli slått av og på, og plutselig bli ett krav som du må vise dersom du vil gå til ett sted som krever dem; som demonstrert her. Det er problemet - jeg har altså tapt kampen mot koronnapasset, siden de nå eksisterer - helt til de ikke eksisterer, så er de ett potensiellt problem.

Problemet ditt, er at du tenker for kortsiktig.. Koronnapasset er ikke ett problem for deg på nøyaktig dette tidspunktet er du godkjent til å reise dit du vil og du må kanskje ikke vise koronapasset ditt - så om jeg forstår deg rett er du er overbevist om dette ikke vil bli ett problem. - Mens problemet mitt er at så lenge koronnapassene er der - så før eller siden vil de bli ett potensielt problem. 😕

Eksisterer kor? Finnes det ein bryter vi kan slå det av og på med? Jøss.. Spennende. Gjerne forklar kordan alt dette fungerer.

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Men du tok ikkje poenget? At utviklingen går stikk motsatt av det du spådde?

Mulig du sjøl ønsker å fremstå som klarsynt, med dine konspi teorier du har spydd ut i denne tråden, og hysteri rundt korona pass. Men det har nå vist seg å resultere i masse egg på trynet ditt.

Det rasjonelle har alltid vært at korona pass er eit direkte resultat og effekt av pandemi, epidemi. Når pandemien/epidemien er under kontroll, er det ikkje bruk for vaksine passet. Som Norge nå viser. Så kommentarer som dette, bommer så til dei grader, og spørsmålet, har du lært?

"Hoved-problemet med korona-passet er at vi kommer aldri blir kvitt det når det er innført  - det vil isåfall bare bli til ditt nye 'digitale helse-pass' - hvis vi gjør en slik innvestering, aldri i livet om den ordningen skrotes. - Det er gode penger å tjene på å spore,. samle og selge all informasjon om deg. .

- Se bare på hvordan det gikk med land of the free, når de innførte patriot-akten.. 😕 Ingen tegn på at den fjernes uansett hvem som regjerer.. Det er litt lignende - og jeg har aldri hørt om noe lignende greier som har forsvunnet etter det er blitt innført...

Hundre prosent sikker på at det blir umulig å bli kvitt ett slikt evt. helse-pass, som sannsynligvis er hele målsettingen. Det vil alltid være en unnskyldning for at du må vise passet ditt, ikke bare pandemier er helsefarlig for andre, kanskje du ikke får dra ut av landet hvis du har klamydia, etc. Det vil være både nedverdigende, og begrensende, men alt du trenger er å alltid være forsiktig, og det er alltid en pandemi i verden. 😕

Og før eller senere har vi indiske telefoner som ringer deg og forteller deg om ditt og datt, som de vistnokk har sett på databasen som sikkert blir hacket på dag 1, dersom du synes pule-pass er en god ide, så er det også masse bakdeler med det.."

Og denne godbiten:

" - Vaksinepasset - er mere lignende versjon, som når du går inn på internett og skal lese avisen, så får du ikke lov med mindre du først viser hvem du er, du kan velge mellom å bruke Google, Facebook, eller Apple-kontoen din. Kan ikke ha ukjente folk inne på internett å lese denne avis-artikkelen skjønner du.

- Så de flytter mere av det digitale apartheid'et ut til den ekte verden, du må vise din medisinske historie til alle mulige folk som ikke har noe med det å gjøre. "

Flaut!

 

Jo det har du gjort, som eg nettopp viste til deg. 

 

Latterlig. Ja eg tar opp temaet, fordi no når konspirasjonen din har vist seg å falle i grus, så har du kanskje lært nåke av å spy rundt deg med ubegrunnede påstander?? Ubegrunnede påstander, er nettopp det. Ubegrunnet. Og dine har vist seg å være feil. Ydmykheit er ein fin kvalitet.... 

Norge har ikkje korona pass.. Ein trenger ikkje teste seg, eller vise helseinfo ved reise i til og i Norge. Nettopp fordi det passet som var snakk om, var relatert til korona pandemien. Landet er åpnet. Og passet er skrapet. Du tok feil!

 

Eksisterer koronapassene? Kor kan eg finne dei? Og eventuelt bruke dei i Norge? Klarer du fortsatt ikkje å sjå korrelasjonen mellom korona pass og ein korona pandemi? 

 

Eksisterer kor? Finnes det ein bryter vi kan slå det av og på med? Jøss.. Spennende. Gjerne forklar kordan alt dette fungerer.

Alt jeg sa for 4-5 månder siden stemte på den tiden..

Du referer selv til Svalbard-reglene som ble avsluttet første mars, men regjeringen.no oppdaterte ikke regelverket før i dag, selv om de på Svalbard har samme vaksiner som oss.

Les på helsenorge.no, om om Korona-sertfikatet ditt (som også eksisterer i dag, du kan enkelt logge deg inn og se ditt eget sertfikat).

Hvis du endrer instillingene på rettighetene til reglene om koronapasset, og bytter deg fra basis til basis-pluss så kan du tilogmed få se informasjon om pasientjournalen din.

 

kor-pass1.thumb.jpg.352a01b2a728d8b929b0c7d15eddee90.jpg

Hvis du ser på hva jeg har ringet rundt, så stemmer alt jeg har sagt om koronapasset... 😕

Dersom vi ikke kan gå inn lenger og se på koronapasset, så stemmer det du sier at korona-sertfikatet er ikke i Norge lenger....

  

2 hours ago, Pallehysa said:

Norge har ikkje korona pass.

Det vi ser nå, er en midlertidig pause av bruken på det ene av to kontroll-sidene. :)

 

 

 

Endret av KongRudi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (3 timer siden):

Alt jeg sa for 4-5 månder siden stemte på den tiden..

Hahaha. Nei det gjorde det ikkje. Du sa at det vil alltid være ein unnskyldning for å vise dette passet. Til og med påstod du at vi måtte komme til å måtte vise pass for klamydia. Men det har jo Norge vitterlig motbevist deg. Koronapass var kun gjeldende under restriksjoner i ein korona pandemi. Du bommet totalt!

Hvor lenge skal vi bruke sertifikatet?

Bruken av koronasertifikatet skal opphøre når smittenivå og vaksinering tilsier at det ikke lenger er behov for å ha restriksjoner.

Som har vert fortalt og forklart til deg gjennom dei ørten sidene her inne i tråden. Du meinte nåke annet. Du tok feil. 

 

KongRudi skrev (3 timer siden):

Du referer selv til Svalbard-reglene som ble avsluttet første mars, men regjeringen.no oppdaterte ikke regelverket før i dag, selv om de på Svalbard har samme vaksiner som oss.

Det spiller ingen rolle når dei oppdaterte regelverket. Poenget er at du trenger ikkje vise til negativ test, ei heller vise nåke korona pass for å reise innlands. Inkludert Svalbard. Som er stikk i strid med dine tidligere spådommer. Der du påstod at når vi først tar i bruk, lager eit korona pass, er det her for å bli, og vil finne all slags unnskyldninger for å bruke det. Dette stemmer ikkje. Vi hadde korona restriksjoner, vi hadde eit korona pass, og vi har sluttet å bruke det no når samfunnet er gjenåpnet. 

KongRudi skrev (3 timer siden):

Det vi ser nå, er en midlertidig pause av bruken på det ene av to kontroll-sidene.

Midlertidig pause? Ny spådom? Det at vi ikkje bruker korona passet er fordi pandemien er under kontroll. Ingen pandemi, ingen korona pass. Men det har du ikkje klart å spå, har du vel?

Av og til kan det være lurt å vise litt ydmykheit og ytre ordene: Eg veit ikkje.. Eg tok feil

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Hahaha. Nei det gjorde det ikkje. Du sa at det vil alltid være ein unnskyldning for å vise dette passet. Til og med påstod du at vi måtte komme til å måtte vise pass for klamydia. Men det har jo Norge vitterlig motbevist deg. Koronapass var kun gjeldende under restriksjoner i ein korona pandemi. Du bommet totalt!

Hvor lenge skal vi bruke sertifikatet?

Bruken av koronasertifikatet skal opphøre når smittenivå og vaksinering tilsier at det ikke lenger er behov for å ha restriksjoner.

Som har vert fortalt og forklart til deg gjennom dei ørten sidene her inne i tråden. Du meinte nåke annet. Du tok feil. 

 

Det spiller ingen rolle når dei oppdaterte regelverket. Poenget er at du trenger ikkje vise til negativ test, ei heller vise nåke korona pass for å reise innlands. Inkludert Svalbard. Som er stikk i strid med dine tidligere spådommer. Der du påstod at når vi først tar i bruk, lager eit korona pass, er det her for å bli, og vil finne all slags unnskyldninger for å bruke det. Dette stemmer ikkje. Vi hadde korona restriksjoner, vi hadde eit korona pass, og vi har sluttet å bruke det no når samfunnet er gjenåpnet. 

Midlertidig pause? Ny spådom? Det at vi ikkje bruker korona passet er fordi pandemien er under kontroll. Ingen pandemi, ingen korona pass. Men det har du ikkje klart å spå, har du vel?

Av og til kan det være lurt å vise litt ydmykheit og ytre ordene: Eg veit ikkje.. Eg tok feil

Godt å se litt intelligens av og til, begynner å bli en sjeldenhet. ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Hahaha. Nei det gjorde det ikkje. Du sa at det vil alltid være ein unnskyldning for å vise dette passet. Til og med påstod du at vi måtte komme til å måtte vise pass for klamydia. Men det har jo Norge vitterlig motbevist deg. Koronapass var kun gjeldende under restriksjoner i ein korona pandemi. Du bommet totalt!

Hvis vi ikke trenger vise passet lenger - hvorfor er passet der fremdeles?

Norge har bevist at passet ikke er nødvendig lenger, vi har vistnokk kontroll på pandemien sier du - men passet som ikke brukes lenger, det er ikke borte... Hvorfor?

 

Du trenger det i utlandet? - Så vi kan ikke fjerne det.

Ser du... det vil alltid være en unnskyldning til å ha koronapasset.

Hoved-problemet som jeg sa - akkuratt som jeg hevdet dengang, så vi blir sannsynligvis aldri kvitt det, før det ikke kreves noen steder lenger.. Og det er ingenting som tyder på at verken sertfikatet eller corona forsvinner med det første.. 😕

Og hva tror du skjer med neste pandemi, eller neste variant? Da blir det omdøpt og/eller påslått igjen.

Hele passet er også livsfarlig etter min mening - om det skulle ha en positiv effekt, så burde folk tatt blodprøve, 3-4 dager etterpå vaksinasjon, og fått påvist hvor mye motstands-stoffer fra vaksine, eller infeksjon - og da kunne de ført det inn på passet ett estimat på hvor lenge du ville ha motstandstoffer mot denne sykdommen.

En som er infisert vil ha hundre ganger mere motstandstoffer enn en som er vaksinert, det var ihvertfall det legene sa til min søster når hun ikke trodde på at hun hadde vært syk, fordi hun var asymptomatisk, og hun ønsket å bli 'fullvaksinert' - og fikk dermed tatt en blodprøve som viste at hun hadde mye mere motstandstoffer enn en vaksinert (husker ikke nøyaktige tall men tror det var snakk om blodprøvene skulle vise motstandstoffer på 120000 eller 220000 for infeksjon, mot 20000 eller 2000 og noe pr vaksinasjons-dose, altså stor forskjell)..

Og hvis vi fyller på med vaksine jevnlig i kroppen, så vil også kroppen slutte å produsere disse naturlige motstandstoffene - og kroppen til en 7-åring på 30 kilo, er sikkert ikke den samme som en 20-åring på 80 kilo, vil jeg tro..

Hele greien virker som galskap gjort uten noe logikk fra min forståelse - om at alle skal doseres hver 180 dag, ellers kan du ikke reise. - motstands-stoffer burde være utgangspunkt, ikke sist gang du ble dosert, men det er en annen diskusjon.

PS! Når du quoter meg i fremtiden, spessielt mange månder bak i tid; vennligst legg ved en klikkbar link til meldingene mine også, så dersom jeg eller andre folk vil lese konteksten tingene er sagt om - kan vi gjøre det uten å måtte bla igjennom 534 sider, for å finne  ut hva som er sagt. - Jeg vet ikke om du har forandret små ting, eller om google bare er dårlig, jeg fant ikke original-meldingene du refererte fra.. - Selv om jeg vet jeg har sagt noenlunde de tingene - så det blir også vanskligere å debatere når du påstår at jeg sier noe og så fjerner du ord som 'sannsynligvis' og 'kanskje' når du klager over de bombastiske påstandene mine, selv om du klippet og limet 'sannsynligvis' i 'kanskje' i utsagnet du referer fra..

Men det blir det uansett vansklig å diskutere noe fra husk så langt tilbake, uten den fulle konteksten, på hva jeg svarte på dengang.. Så i fremtiden, vennligst lag en link til meldingene du quoter fra.

 

Endret av KongRudi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (51 minutter siden):

Norge har bevist at passet ikke er nødvendig lenger, vi har vistnokk kontroll på pandemien sier du - men passet som ikke brukes lenger, det er ikke borte... Hvorfor?

Plager det deg at du kan logge deg inn på Helsenorge og sjå på korona passet ditt, ilag med all annet relevant helseinformasjon du måtte ha akkumulert opp gjennom åra?

Tenker det er nærliggende at korona passet forsvinner så fort som det ikkje er nødvendig lengre. Dessverre er det nødvendig for å reise til ulike land. Men det er deiras valg, ikkje våres. Er det ulogisk? At korona passet forsvinner når korona pandemien er under kontroll? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...