Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HIV/AIDS er faktisk en pandemi. Eller var, for WHO definerer det nå for tiden som en "global epidemi" i stedet fordi den ikke lenger regnes som utenfor kontroll utenom i Afrika.

Blir ofte omtalt som "den første postmoderne pandemi".

https://en.wikipedia.org/wiki/Pandemic#Current_pandemics

Man regner at rundt 32.7 millioner har mistet livet til HIV/AIDS siden 60-tallet.

Når det kommer til covid-19 til sammenligning er de antatte dødstallene allerede oppe i rundt 19,5 millioner, på bare litt i overkant av to år.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Når noen sier at de har tatt dose 3, skal en ikke da tro på dem? Eller vurdere sjansen for at de kan lyge?

:utakt skrev (1 time siden):

Jeg tenkte vel i de baner at HIV plutselig muterte til å bli mer smittsomt, typ dråpesmitte. 

Det finnes ikke bare vaksiner mot dråpesmittende luftveistilstander. Vaksine mot livmorhalskreft (HPV) er et eksempel på en vaksine som gis i skolealder, for en mulig seksuelt overførbar tilstand som de som rammes ikke vil merke før mange år senere? Heller ikke hjernehinnebetennelse er typisk dråpesmitte gjennom lufta. Så det ville ikke vært uventet hvis det plutselig kom en stor kampanje for en HIV-vaksine. Også sett i forhold til at de har begynt å stenge ned land og true med å ikke åpne dem igjen før en viss prosent har tatt det gullkantede remediet. Da har også trusler kommet inn i bildet, ikke bare spørsmålet om det er en farlig pandemi eller ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (3 timer siden):

Jeg tok inn mye informasjon angående AIDS for mange år siden. Det har som regel vært andre grunner til at folk får AIDS enn fra HIV. En betydelig en er legemidler. Så hvis noen snakker utelukkende om at AIDS bare kan komme fra HIV. Da er det en 'red herring' og bør ikke stoles på.

Du meiner leger som sier at HIV er ein nødvendigheit for å få Aids bør ikkje kunne stoles på? Fordi du las nåke annet på internet?

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Jeg har dessverre ikke noe konspirasjonsvås å bidra med akkurat nå, men håper dere holder ut at jeg setter ulike pandemier i størrelse til hverandre. Jeg er glad i god infografikk :)

HoP-Main-Graphic-01022022.thumb.jpg.7b71c3173fa285ee60c0d4a17803b36f.jpg

Men er vi sikker på at svartedauen oppstod i rotter? Kan være det var utviklet i eit laboratorium, sluppet løs med vilje på verden, av ein ondsinnede elite, som ville få ned befolkningstallet.... Vaksinen var ikkje funnet opp då, men hadde den, kunne "eliten" drept endå fleire. Eller vertfall kontrollert både rotter og mennesker med microchips.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det er viktig å plassere folk i grupper og navngi dem, det hjelper saken

Quote

Demonstrasjonene involverer ikke bare lastebilsjåfører, men også en rekke andre grupper som vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere, skriver The Guardian i en større gjennomgang av bakgrunnen for protestene og sentrale deltakere.

 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Pallehysa said:

Du meiner leger som sier at HIV er ein nødvendigheit for å få Aids bør ikkje kunne stoles på? Fordi du las nåke annet på internet?

Jeg saumfarte over 100 kilder på alle kanter og brukte lang tid på å gjøre meg informert. Som jeg har gjort med de fleste temaer.

Alle seriøse leger vet at det finnes legemidler som svekker immunforsvaret. Og det er spesifikke legemidler for å svekke immunforsvaret for blandt annet de som har transplanterte organer.

En annen årsak til immunsvikt/svekket immunforsvar/AIDS er underernæring. Som det er en del av i Afrika. Og som kan bli registrert som ett HIV/AIDS tilfelle når HIV kanskje ikke hadde noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Selfuniverse said:

En annen årsak til immunsvikt/svekket immunforsvar/AIDS er underernæring. Som det er en del av i Afrika. Og som kan bli registrert som ett HIV/AIDS tilfelle når HIV kanskje ikke hadde noe med det å gjøre.

Her må du nesten underbygge med en av de 100 kildene dine for jeg tror ikke på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Skrekkugle said:

Her må du nesten underbygge med en av de 100 kildene dine for jeg tror ikke på deg.

Jeg har lært meg at den beste måten å ta til meg informasjon er å lese/høre på alle som har noe å si. Det betyr at når jeg sier over 100 kilder, så kan de si vidt forskjellige ting. Her er en kilde som er nær det synet jeg endte opp med. Fordi du sa du ville ha en kilde.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Selfuniverse said:

Jeg har lært meg at den beste måten å ta til meg informasjon er å lese/høre på alle som har noe å si. Det betyr at når jeg sier over 100 kilder, så kan de si vidt forskjellige ting. Her er en kilde som er nær det synet jeg endte opp med. Fordi du sa du ville ha en kilde.

Må være forvirrende å tro på alt folk sier..

https://rationalwiki.org/wiki/Mohammed_Ali_Al-Bayati

Endret av Skrekkugle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Skrekkugle said:

Må være forvirrende å tro på alt folk sier..

https://rationalwiki.org/wiki/Mohammed_Ali_Al-Bayati

Det er folk som har skrevet det som står på rationalwiki, så du mener du har førstehåndserfaring med å være forvirret eller?

Det er ikke akkurat oppløftende det mange andre synes om rationalwiki på internet. Men jeg har ikke tenkt å ty til enkle avfeiende metoder ved å spørre om kildekritikk.

Pro tip: Du kunne jo ha lest litt på nettsiden jeg linket til sånn at du hadde lagt merke til at han har skrevet en bok. Også levert en ad hominem på det.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Selfuniverse said:

Det er folk som har skrevet det som står på rationalwiki, så du mener du har førstehåndserfaring med å være forvirret eller?

Det er ikke akkurat oppløftende det mange andre synes om rationalwiki på internet. Men jeg har ikke tenkt å ty til enkle avfeiende metoder ved å spørre om kildekritikk.

Pro tip: Du kunne jo ha lest litt på nettsiden jeg linket til sånn at du hadde lagt merke til at han har skrevet en bok. Også levert en ad hominem på det.

Kilden du posta er en respons fra en AIDS/HIV fornekter til en artikkel i bmj, ikke en forskningsartikkel. Alle kan skrive en bok, det betyr ikke at det som står i den er sant. Jeg finner ikke stort om denne fyren ellers. Legg gjerne frem forskning som støtter opp under det han påstår i sin kommentar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Skrekkugle said:

fra en AIDS/HIV fornekter

Fordømmende ord ment for å skape en falsk moralsk høygrunn. Du kunne sagt en som ikke ser noen sammenheng mellom HIV og AIDS.

 

7 minutes ago, Skrekkugle said:

 Legg gjerne frem forskning som støtter opp under det han påstår i sin kommentar.

Han gjorde det selv.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (På 11.2.2022 den 16.24):

Men er vi sikker på at svartedauen oppstod i rotter? Kan være det var utviklet i eit laboratorium, sluppet løs med vilje på verden, av ein ondsinnede elite, som ville få ned befolkningstallet.... Vaksinen var ikkje funnet opp då, men hadde den, kunne "eliten" drept endå fleire. Eller vertfall kontrollert både rotter og mennesker med microchips.

Lopper som rottene hadde med seg, lus fra mennesker. Ingen unison enighet.

Svartedauden kan ha drept uten rotter  Pesten spredte seg med lus og lopper på mennesker, antyder ny studie. Men andre forskere nekter å frikjenne svartrotta. Krangelen har pågått i årevis.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...