Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (17 timer siden):

Ting går fort nå og veldig få ser sammenhengene mellom coronapass, kontantløst samfunn, "klimakrise", befolkningsreduksjon, totaliterisme og full kontroll over våre liv og bevegelser - kort sagt diktatur. Mennesker og samfunn angripes fra flere fronter, slik jeg ser det.

Godt og velmenende råd: les litt flere vitenskapelige og medisinske tidsskrift oig mindre konspirasjonslitteratur. Se mindre på Bitchute-videoer med konspirasjonsteorier. Da lærer man mer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (22 timer siden):

Jeg er blokkert av facebook i en uke, for å forsøke å hjelpe desperate mennesker i covid vax bivirkningsgrupper som ikke vet hva de skal gjøre etter å ha blitt syke av vaksinen. Så da havnet jeg tilbake her plutselig.

At Facebook fjerner møl og trolling som atpåtil sprer farlig innformasjon er bare bra. Nå er jeg for bred ytringsfrihet, men å spre løgn om smittsom mensturasjon og lignende fra vaksinen; vel det er spredning av regelrett farlig disinformasjon og bør slettes. Teorier er en annen ting; det bør være lov så lenge man ikke sitter og sprer løgn som er tilfelle med det mølet du har sittet og konsumert på FB. Dessuten er jeg sikker på at disse "desperate menneskene" har vandret ut til et mer lugubert hjørne av Internet hvor de kan spre møkka si uimotsagt; sp jeg skjønner ikke hva du gjør her hvor de fleste lever i den virkelige verden fremfor å følge konspifolket til det ekkokammeret de garantert har funnet seg allerede. De må vel ha et fritt forum et sted på nettet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Betroz skrev (22 timer siden):

Vel jeg stoler mer på de havregryna jeg hadde til frokost, enn de eksperimentelle mRNA vaksinene, men ja man kan ikke være helt sikker på noe. Lykke til som deltaker i eksperimentet da :)

 

At det er mye unaturlig dritt i matvarer rundt omkrign på supermarkedene som har noe i mat mennesker ikke skal konsumere burde være kjent og jeg regner med at du er veldig bevist på det skulle jeg tro og at du er nøye på hva du kjøper?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (21 timer siden):

Havre som er sprøytet med ymse kjemikalier. Og hvem vet hva slags fiksfakserier de driver med på pakkeriet. Big Oat skal vi holde litt øye med, de har neppe rent mel i posen. 

Tror det er mer lugubre greier i kjøttet vi kjøper enn i havregryn.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
8 hours ago, Morromann said:

At Facebook fjerner møl og trolling som atpåtil sprer farlig innformasjon er bare bra. Nå er jeg for bred ytringsfrihet, men å spre løgn om smittsom mensturasjon og lignende fra vaksinen; vel det er spredning av regelrett farlig disinformasjon og bør slettes. Teorier er en annen ting; det bør være lov så lenge man ikke sitter og sprer løgn som er tilfelle med det mølet du har sittet og konsumert på FB. Dessuten er jeg sikker på at disse "desperate menneskene" har vandret ut til et mer lugubert hjørne av Internet hvor de kan spre møkka si uimotsagt; sp jeg skjønner ikke hva du gjør her hvor de fleste lever i den virkelige verden fremfor å følge konspifolket til det ekkokammeret de garantert har funnet seg allerede. De må vel ha et fritt forum et sted på nettet?

Dette oppgulpet ditt er bare helt utrolig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 5/20/2021 at 9:13 AM, :utakt said:

Det vet jeg. Bedre enn du aner.

Resten av innlegget ditt er basert på en forutsetning om at covid-vaksinene gir langvarige bivirkninger og kronisk sykdom. De to vaksinene som var problematiske har vi allerede tatt ut av vaksineprogrammet, så det er ikke noe å diskutere. 

Du vet at vaksineskadede får hjelp av forskning og vitenskap? 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (15 minutter siden):

Dette oppgulpet ditt er bare helt utrolig.

Vær konkret! Usaklig drittslenging er bare lavmål.

Hapi70 skrev (10 minutter siden):

Du vet at vaksineskadede får hjelp av forskning og vitenskap? 

Bidra saklig er du snill!

Hapi70 skrev (9 minutter siden):

Jeg spår portforbud til høsten når de nye virusene de nå sprer med vaksinene virkelig får tak.

Spådommer basert på konspirasjonsteorier :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 20.5.2021 den 9.49):

Hvordan vet du med sikkerhet at de andre vaksinene som blir brukt er trygge på langsikt?

Å ikke vite med sikkerhet, betyr ikke at det er motbevist.

Forklar oss heller hvorfor det skulle gi langsiktige bivirkninger. Hva som skjer med selve vaksinen i kroppen, hvor lenge stoffene i vaksinen blir værende i kroppen osv. Samt hvordan kroppens egne celler reagerer på vaksinen og hvordan disse skal kunne utgjøre noen fare og i hvilket tidsperspektiv.

Kort og greit, - teoriene dine trenger noe saklig kjøtt på beinet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (29 minutter siden):

Du vet at vaksineskadede får hjelp av forskning og vitenskap? 

De som f.eks fikk narkolepsi etter å ha tatt Pandemrix. De får det helsevesenet kan tilby av hjelp mot den sykdommen. Det er vitenskap. Hvis det dukker opp nye behandlingsmetoder så vil de få tilbud om det. Det er forskning. 

Lenke til kommentar
Stoddart skrev (2 timer siden):

Ok. Når er "høsten"? Bare sånn at man kan referere tilbake til dette når "høsten" kommer :)

Regner med at "høsten" blir flyttet etterhvert som vi henter frem den posten og sier "ja, hvor er denne nye mutasjonen og portforbudet da". Om vi skriver oktober og alt er normalt igjen får vi nok høre "høsten er ikke over ennå". Om det er 25.november får vi nok høre igjen "det er ikke nødvendigvis høsten heller, det er ofte stopore utbrudd på vinteren også" og etterhvert "jeg har ikke sagt når, jeg vet bare at det kommer". Som med Jehovas Vitner og dommedag.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
graavik skrev (17 minutter siden):

Høsten 2028, eller 3640..eller 6790...eller.. 🤣

Akkurat slik holder Jehovas Vitner på. Det vet at DENNE GANGEN får de rett selv om de alltid har tatt feil før. Det har vært feil utregning, eller så var de villedet av Satan. Men ikke denne gangen! Dommedag kommer nå.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Morromann said:

Akkurat slik holder Jehovas Vitner på. Det vet at DENNE GANGEN får de rett selv om de alltid har tatt feil før. Det har vært feil utregning, eller så var de villedet av Satan. Men ikke denne gangen! Dommedag kommer nå.

Låter fornuftig, da antivaksere og konspifolk oppfører seg mer som en religiøs kult, enn noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
4 hours ago, :utakt said:

De som f.eks fikk narkolepsi etter å ha tatt Pandemrix. De får det helsevesenet kan tilby av hjelp mot den sykdommen. Det er vitenskap. Hvis det dukker opp nye behandlingsmetoder så vil de få tilbud om det. Det er forskning. 

Man er syk resten av livet når man har fått narkolepsi, alt de kan "hjelpe" med, er mer av deres medikamenter som man må ta resten av livet, "livsstilsendringer" og "mestringsstrategier". Man bare håndterer diagnosen, man gjør ikke folk friske igjen. Det vil si at man ikke får hjelp av dem som gjorde en syk i utgangspunktet, logisk nok.

Man får også andre kroniske sykdommer av vaksiner. Det var mange som fikk ME etter meningokokkvaksine-eksperimentet, noe selvsagt FHI avviste. De "fant ikke noen sammenheng". Jeg har en venninne hvis bror ble syk etter dette fatale eksperimentet, han og hans familie er ikke i tvil. Men "vitenskap og forskning" gjør det lett å avvise. Man kan jo ikke se inn i kroppen til noen og overvåke hva som skjer dag for dag etter man får en vaksine, dermed kan dette avvises som tilfeldigheter. Men de menneskene som opplever det vet veldig godt når det begynte å gå galt i kroppen deres.
https://www.nrk.no/vestland/30-ar-gammelt-vaksineforsok-ender-med-massesoksmal-mot-staten-1.13980716

https://www.nrk.no/livsstil/syke-av-vaksine_-1.1315104

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2008/10/30/fant-ingen-sammenheng-mellom-me-og-meningokokkvaksine/

Det var også dem som fikk ME etter svineinfluensavaksinen, jeg vet ikke om de har "forsket" på noen sammenheng her. Men erstatning har i alle fall blitt utbetalt:

https://www.dagbladet.no/nyheter/117-me-ofre-har-sokt-erstatning-etter-svineinfluensavaksinen/61193277

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2019/06/12/195585446/kvinne-fikk-me-etter-pandemrix-vaksine-saksokte-staten-og-vant

Det finnes ingen behandling for ME, og heller ikke for en rekke andre kroniske tilstander som kan oppstå etter denne massevaksineringen. Når svakelige folk dør så raskt at de faktisk kan fastslå en sammenheng mellom vaksine og død, så kan man jo tenke seg hva som skjer i kroppen til friskere mennesker. Det er ikke slik at "den vaksinen som ikke dreper deg gjør deg sterkere".

Lenke til kommentar

Narkolepsi er kronisk, dessverre. Jeg vet ikke hvor godt medikamentene mot sykdommen fungerer, men om det ikke var noen effekt i det hele tatt ville de ikke blitt gitt. Og hvis det kommer bedre medikamenter i fremtiden så får pasientene det. Forskning der altså.

Angående historiene om ME og ingen påvist sammenheng ... Når det kommer til "vaksineskade" er bevisbyrden lettere enn vanlig. Så lenge vaksinene kan være årsaken, og det ikke finnes andre mer sannsynlige årsaker, så blir det gitt erstatning. Det behøver altså ikke være en sammenheng, det holder at det kan være det. Derfor blir det gitt erstatninger for diverse, selv om det ikke alltid er påvist noen sammenheng.

Dette gjelder også for covid-vaksinene.

På sett og vis er det riktig, samfunnet skal ta vare på de som blir syke. Men da kan det også hende at vaksiner får "skylda" for noe de strengt tatt ikke hadde noe med.  

Sitat

Vaksiner som inngår i det nasjonale programmet er såkalte anbefalte vaksiner. I dag omfatter dette:

Les også forskrift om programvaksinene.

Det er egne regler for årsaker og bevis som gjør det lettere å få erstatning ved skader av de anbefalte vaksinene, enn ved andre vaksiner.

Du har krav på erstatning så lenge vaksinen i vaksineprogrammet kan være årsak til skaden, og det ikke finnes én eller flere andre mer sannsynlige årsaker.

NPE - Erstatning ved vaksineskade

Edit: jeg er egentlig ikke interessert i å diskutere generell vaksinemotstand. Det syns jeg bare er beint ut tåpelig, men de som insisterer på å fronte det får nå bare styre på ... 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...