Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (1 time siden):

Det er din tolkning av det. I den makt strukturen jeg snakker om, så kan jeg ikke påstå at alle er psykopater. Men at de har en annerledes visjon for menneskeheten og fremtiden enn du og jeg har, det mener jeg det er grunnlag for å si. Ref. Great Reset til WEF som et eksempel.

Eller at de er "flying monkeys"? Folk som av ymse grunner tjener psykopaten eller ser opp til psykopaten og idealiserer det de tror er en fantasisk person?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Morromann said:

Eller at de er "flying monkeys"? Folk som av ymse grunner tjener psykopaten eller ser opp til psykopaten og idealiserer det de tror er en fantasisk person?

Det kan være en slags alternativ forklaring til en konspirasjon da. Altså istedenfor flere som konspirerer, så er det heller en psykopat som får folk i en slags transe der de ser opp til han. Noe som garantert skjedde med Trump... Mange som lot seg lure av ham. Men Trump hadde vel mest narsissistiske trekk, og ikke mangel på empati tror jeg.

Det at ikke psykopater kan jobbe sammen om langsiktige mål stemmer ikke. Akkurat som i dyreverdenen, så finnes det alfahanner som tar styringa gjennom rå makt. Man setter sine undersåtter i frykt. Men mennesker tar det et steg videre siden vi er enda mer ritualistiske. Ritualer kan binde sammen mennesker på rare måter, og kan sikkert bidra til å få mennesker til å sverge til en konspirasjon, sammen med alfa mentaliteten jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (49 minutter siden):

Det kan være en slags alternativ forklaring til en konspirasjon da. Altså istedenfor flere som konspirerer, så er det heller en psykopat som får folk i en slags transe der de ser opp til han. Noe som garantert skjedde med Trump... Mange som lot seg lure av ham. Men Trump hadde vel mest narsissistiske trekk, og ikke mangel på empati tror jeg.

Det at ikke psykopater kan jobbe sammen om langsiktige mål stemmer ikke. Akkurat som i dyreverdenen, så finnes det alfahanner som tar styringa gjennom rå makt. Man setter sine undersåtter i frykt. Men mennesker tar det et steg videre siden vi er enda mer ritualistiske. Ritualer kan binde sammen mennesker på rare måter, og kan sikkert bidra til å få mennesker til å sverge til en konspirasjon, sammen med alfa mentaliteten jeg nevnte over.

Psykopat som fikk folk i en slags transe - ja, Tyskland hadde jo nettopp det mellom 1933 og 1945. Man kan jo si at Tyskland hadde millioner av "flying monkeys" i de årene.

https://en.wikipedia.org/wiki/Flying_monkeys_(popular_psychology)

Lenke til kommentar
Thor. skrev (1 time siden):

Er det så lurt å trekke konklusjoner basert på en overskrift?

Tre ting er iallfall sikre, at de som bor på sykehjem har ganske dårlig helse i utgangspunktet, at de går på en del medisiner fra før (i så godt som alle tilfeller), og at de neppe kunne si nei takk til medisiner eller vaksine. Men at de var en av de første gruppene som skulle og måtte ha vaksine. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 hours ago, Budeia said:

Får bare lest overskriften her, men den sier jo sitt.. Norske eksperter: Minst ti svært syke eldre døde tidligere på grunn av vaksinering. 

https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/dlymOJ/ny-studie-alvorlig-syke-eldre-doede-etter-vaksinasjon-i-norge

Minst ti syke eldre døde tidligere på grunn av vaksinen.

Altså, folk leser dette og så løper de og tar den?

Minst ti syke eldre døde tidligere på grunn av vaksinen.

Jeg tror noen trenger å lese det om igjen og om igjen og om igjen.

VI HAR BLITT VANT TIL AT FOLK DØR AV VAKSINER, HALLO! Som var planen hele tiden.

Og de slipper nye varianter med vaksinene, just saying. Og jeg gidder ikke diskutere det en gang.

Hjernen min klarer ikke å prosessere at folk er blitt så hjernevasket.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 20.5.2021 den 2.53):

Minst ti syke eldre døde tidligere på grunn av vaksinen.

Altså, folk leser dette og så løper de og tar den?

Minst ti syke eldre døde tidligere på grunn av vaksinen.

Jeg tror noen trenger å lese det om igjen og om igjen og om igjen.

VI HAR BLITT VANT TIL AT FOLK DØR AV VAKSINER, HALLO! Som var planen hele tiden.

Og de slipper nye varianter med vaksinene, just saying. Og jeg gidder ikke diskutere det en gang.

Hjernen min klarer ikke å prosessere at folk er blitt så hjernevasket.

Slapp av litt nå. Det hjelper ikke sitte her og skrike og bruke caps locks. Jeg lar meg ikke imponere av det, spesielt når du ikke en gang gidder å diskutere med oss og nekter å svare på spørsmål vi stiller, deg; da er ikke dette en diskusjon. Og det hjelper ikke når du i løpet av tråden utviser en vanvittig kunnskspsløshet og tar anekdoter fra lugubre Facebook-sider om smittsom diare fra vaksiner og lignende møl som sannehten.

Var det ikke du som skulle trekke deg fra tråden fordi vi idioter ikke skjønte noe som helst da?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thor. skrev (7 timer siden):

Er det så lurt å trekke konklusjoner basert på en overskrift? Hvor mange dødsfall ble forhindret fordi vaksinen gjorde jobben sin?

Konspåirasjonsfanatikere bryr seg ikke om slike kjedelige fakta. De har til og med bestemt seg for at det er vaksinen som har skyld i massedød i India. At det ikke er noen slik massedød fra vaksiner i Norge gidder de ikke å svare på, istedenfor konkluderer de ting fra overskfiter i artikler de ikke leser, siterer ting fra lugubre Facebook-sider og nekter å svare på spørsmål. Det er som å "diskutere" med religiøse fanatikere. Mentaliteten er påfallende lik. De har sett lyset; Bibelen er sann og vitenskapen er løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Hapi70 said:

Minst ti syke eldre døde tidligere på grunn av vaksinen.

Altså, folk leser dette og så løper de og tar den?

Minst ti syke eldre døde tidligere på grunn av vaksinen.

Jeg tror noen trenger å lese det om igjen og om igjen og om igjen.

VI HAR BLITT VANT TIL AT FOLK DØR AV VAKSINER, HALLO! Som var planen hele tiden.

Og de slipper nye varianter med vaksinene, just saying. Og jeg gidder ikke diskutere det en gang.

Hjernen min klarer ikke å prosessere at folk er blitt så hjernevasket.

De som dør av vaksinen ville dødd noen dager/uker senere uansett, om de ikke hadde tatt vaksinen. Det er snakk om folk som er så reduserte at de ikke tåler den lille påkjenningen som vaksinen utgjør.

Mens om en 40-åring tar vaksinen så kanskje får de 60 år ekstra, når de ikke dør av Covid-19. Så klart løper man og tar vaksinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, Morromann said:

Var det ikke du som skulle trekke deg fra tråden fordi vi idioter ikke skjønte noe som helst da?

Jeg er blokkert av facebook i en uke, for å forsøke å hjelpe desperate mennesker i covid vax bivirkningsgrupper som ikke vet hva de skal gjøre etter å ha blitt syke av vaksinen. Så da havnet jeg tilbake her plutselig.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (19 minutter siden):

Jeg er blokkert av facebook i en uke, for å forsøke å hjelpe desperate mennesker i covid vax bivirkningsgrupper som ikke vet hva de skal gjøre etter å ha blitt syke av vaksinen dele innlegg fulle av faktafeil og helseskadelige råd. Så da havnet jeg tilbake her plutselig.

Fikset det for deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 minutes ago, :utakt said:

Fikset det for deg. 

Tror du vi får hjelp av forskning og vitenskap? Tror du de kan hjelpe med alle bivirkningene de forårsaker? Tror du det? Tror du de hjelper når vi blir kronisk syke av en vaksine?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 minutter siden):

Tror du vi får hjelp av forskning og vitenskap?

Det vet jeg. Bedre enn du aner.

Resten av innlegget ditt er basert på en forutsetning om at covid-vaksinene gir langvarige bivirkninger og kronisk sykdom. De to vaksinene som var problematiske har vi allerede tatt ut av vaksineprogrammet, så det er ikke noe å diskutere. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
30 minutes ago, :utakt said:

Resten av innlegget ditt er basert på en forutsetning om at covid-vaksinene gir langvarige bivirkninger og kronisk sykdom. De to vaksinene som var problematiske har vi allerede tatt ut av vaksineprogrammet, så det er ikke noe å diskutere. 

Hvordan vet du med sikkerhet at de andre vaksinene som blir brukt er trygge på langsikt? Jeg snakker ikke bare om vanlige bivirkninger her nå, men alt i fra å utvikle kroniske sykdommer, til endringer i vårt DNA. (ja det igjen) Du trenger ikke poste den videoen igjen om hvordan mRNA vaksinene skal angivelig virke... Det kan skje ting med kroppen som vitenskapen ikke klarte å forutse vet du.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Betroz said:

Hvordan vet du med sikkerhet at de andre vaksinene som blir brukt er trygge på langsikt? Jeg snakker ikke bare om vanlige bivirkninger her nå, men alt i fra å utvikle kroniske sykdommer, til endringer i vårt DNA. (ja det igjen) Du trenger ikke poste den videoen igjen om hvordan mRNA vaksinene skal angivelig virke... Det kan skje ting med kroppen som vitenskapen ikke klarte å forutse vet du.

Nå er det vel over et år siden de første dosene ble satt i et menneske. Jo lenger tid som går jo vanskeligere blir det å finne ut hva som skyldes vaksinen og hva som ikke skyldes vaksinen. Sannsynligvis er det umulig å finne ut av om vaksinen f.eks øker sjansen for kreft i løpet av en 10-20 års periode. Selv om kreftdiagnoser skulle øker så er det umulig å finne ut av om det er vaksinen eller andre faktorer som spiller inn. 

Selvsagt med mindre alle som tar vaksinen faller døde om ila et par år da - da finner man det ut :) Det er det jo noen som tror også. Mener det var hevdet at alle dyr som har fått mRNA-vaksine har dødd ila 3 år eller noe sånt. Visstnok en tidligere ansatt hos Pfizer som hevdet det.  

Lenke til kommentar
Betroz skrev (15 minutter siden):

Hvordan vet du med sikkerhet at de andre vaksinene som blir brukt er trygge på langsikt? Jeg snakker ikke bare om vanlige bivirkninger her nå, men alt i fra å utvikle kroniske sykdommer, til endringer i vårt DNA. (ja det igjen) Du trenger ikke poste den videoen igjen om hvordan mRNA vaksinene skal angivelig virke... Det kan skje ting med kroppen som vitenskapen ikke klarte å forutse vet du.

Hvordan vet du med sikkerhet at ikke det du spiste til frokost i dag gir deg hjernesvulst om tretten år? 

Det er ingenting som tilsier at det skal skje. Bivirkninger etter vaksiner har ikke for vane å dukke opp flere år i etterkant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, :utakt said:

Hvordan vet du med sikkerhet at ikke det du spiste til frokost i dag gir deg hjernesvulst om tretten år? 

Vel jeg stoler mer på de havregryna jeg hadde til frokost, enn de eksperimentelle mRNA vaksinene, men ja man kan ikke være helt sikker på noe. Lykke til som deltaker i eksperimentet da :)

 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

 Lykke til som deltaker i eksperimentet da :)

Jeg deltar for din skyld, kjære Betroz. Når jeg og de fleste andre tar vaksine så åpner samfunnet etter hvert opp igjen. Da kan du leve som før, uvaksinert, og surfe på flokkimmuniteten. Er det ikke fint? ❤️ 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...