Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

1 hour ago, SPACEDANCE said:

Er ikke det som skjer i India for tiden bevis nok på hva som skjer hvis vi ikke tar dette seriøst?

Jepp, men India var jo for kort tid siden noe som ble trukket fram som en stor suksess av konspigjengen, selv her i tråden. Merkelig det der :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Hapi70 said:

Han sier akkurat det som jeg tenkte i januar i fjor: jeg trodde ikke dette kom til å skje i min levetid.

Men nå er det her så nå får vi vel sloss da. Skulle så gjerne hatt det behagelig istedenfor.

KENNEDY.jpg

Selv hans egen familie skjønner hvor lang ute i granskauen denne tosken er: https://www.washingtonpost.com/health/2019/05/08/he-is-wrong-robert-f-kennedy-jrs-family-calls-him-out-anti-vax-conspiracy-theories/
Han har forøvrig også gått på svindelen med kobling av vaksiner til autisme, som Andrew Wakefield heldigvis mistet legelisensen sin for tilbake for mange år siden.

Lenke til kommentar
graavik skrev (58 minutter siden):

Jepp, men India var jo for kort tid siden noe som ble trukket fram som en stor suksess av konspigjengen

Det har alltid vært en viktig del av reportasjer fra India, med slum og likbål. Bål ved siden av Ganges, og aske som slippes ut i den svært skitne elva. Det har de også nå, og i tillegg bilder av pasienter som ligger i store biler med oksygenslanger i nesa. Var det ikke for sistnevnte, kunne en ikke vite om bildene av enkebrenning var tatt i 1991 eller 2021. Enkebrenning og slavebrenning kan faktisk være en årsak til at bålene er så mange. Hvis de mener at når husbonden dør, må også andre i hans husholdning dø. Spesielt hvis de ønsker å påkalle gudene, kan det være et alternativ å hive på noen kasteløse. 

Skulle tro at inderne har nok sollys, dvs nok D-vitamin til å motstå sykdommen. Men de kan være noe underernærte, og i tillegg bo tett og i slumlignende forhold. 

 

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Budeia said:

Det har alltid vært en viktig del av reportasjer fra India, med slum og likbål. Bål ved siden av Ganges, og aske som slippes ut i den svært skitne elva. Det har de også nå, og i tillegg bilder av pasienter som ligger i store biler med oksygenslanger i nesa. Var det ikke for sistnevnte, kunne en ikke vite om bildene av enkebrenning var tatt i 1991 eller 2021. Enkebrenning og slavebrenning kan faktisk være en årsak til at bålene er så mange. Hvis de mener at når husbonden dør, må også andre i hans husholdning dø. Spesielt hvis de ønsker å påkalle gudene, kan det være et alternativ å hive på noen kasteløse. 

Skulle tro at inderne har nok sollys, dvs nok D-vitamin til å motstå sykdommen. Men de kan være noe underernærte, og i tillegg bo tett og i slumlignende forhold. 

 

Selv om man skulle tro på "myrde slektninger/slaver historien" så vil forholdstallet være det samme, med mindre familie/slave mord ble innført nå nylig. :)

Lenke til kommentar
6 hours ago, Budeia said:

Kjenner hverken deg eller dem..

Beklager, rakk ikke følge opp denne tidligere. 

Sant, du kjenner hverken meg eller dem, så dette blir jo ikke noe annet enn anekdotiske bevis for deg. Men jeg kjenner folk i India som har blitt syke, og de har hatt det ganske jævlig, med oksygenmangel og stappfulle sykehus. De har imidlertid overlevd, men det som var verst for dem var at de smittet videre, og slektninger har gått bort. Kotymen der nede er at de døde skal brennes/kremeres innen ett døgn (det sier seg selv hvorfor). En som var i Norge mistet sin far til Covid-19 der nede, og pga reiserestriksjoner og alt så fikk han ikke tatt sitt rituelle farvel der nede (og heller ikke besøkt ham på slutten). Dette er noen måneder siden, og han har fortsatt ikke kunne reise ned, av praktiske årsaker, det er ganske tungt å ikke kunne sørge med resten av familien. Slikt sett bryr jeg meg lite om hva som står i avisa, men når jeg hører at folk jeg kjenner og har vært hjemme hos forteller, så blir nyhetene plutselig litt mer overbevisene - og nære. 

Men du kan godt tro at det er enkebrenning og slavebrenning, uten å bry deg videre om det...

Lenke til kommentar
el_cash skrev (47 minutter siden):

Men du kan godt tro at det er enkebrenning og slavebrenning, uten å bry deg videre om det...

Det vil nok ikke være det første de forteller deg i telefonen. Her står det om en litt annen praksis, "dowry deaths". Der kvinner mishandles fordi brudeprisen ikke var høy nok. https://www.smh.com.au/world/india-burning-brides-and-ancient-practice-is-on-the-rise-20150115-12r4j1.html

Lenke til kommentar
Budeia skrev (6 minutter siden):

Det vil nok ikke være det første de forteller deg i telefonen. Her står det om en litt annen praksis, "dowry deaths". Der kvinner mishandles fordi brudeprisen ikke var høy nok. https://www.smh.com.au/world/india-burning-brides-and-ancient-practice-is-on-the-rise-20150115-12r4j1.html

Hvordan vet du at det er dette som foregår nå?

Det er skummelt å stole blindt på sin egen fantasi..

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Budeia said:

Det vil nok ikke være det første de forteller deg i telefonen. Her står det om en litt annen praksis, "dowry deaths". Der kvinner mishandles fordi brudeprisen ikke var høy nok. https://www.smh.com.au/world/india-burning-brides-and-ancient-practice-is-on-the-rise-20150115-12r4j1.html

Ærlig talt, har du vært i Bangalore? Det er et av de mer "vestlig" orienterte stedene i India, hvor folk flest er temmelig oppegående. Her snakker du om de inderne som brukes internasjonalt i IT-bedrifter, callcentre og slikt verden rundt. Det er ikke Uttar Pradesh, for å si det slik. Foreslår at du tar en tur dit når det blir mulig, det er utrolig mye fint å se der, men du skal gå langt og lenge før du ser noe brudebrenning der... Mistenker at den artikkelen er rent sprøyt, kjenner titalls kvinner i Bangalore og absolutt ingen av dem har vist noen som helst bekymring for brudebrenning (!), de har vært mer opptatt av å tjene like godt som mannfolka, rykke opp i bedre stillinger, at gubben ser for mye på tv, etc...

Men det skal sies at langt ute på landsbygda, hvor folk har like lite skolegang som deg, så kan de rareste ting skje. Vi snakker om en kultur som er ganske annerledes enn i Norge. En gang jeg var på tur fra Bangalore til Coorg, midt på natta (hadde ikke AC i bilen) så kom vi over en stygg ulykke. Heldigvis klarte kompisen min å kjøre ut i grøfta og forbi de som var hardt skadde og døde. Hadde han ikke klart det, så hadde vi sannsynligvis blitt drept siden jeg er hvit og automatisk ansvarlig. Så ja, mye rart der, som er vanskelig å forstå med mindre man har vært der og skjønt opplegget.

Uansett, de jeg kjenner som har "gravlagt" foreldre, tanter, onkler, besteforeldre etc... Tro meg, det var ikke av så primitive årsaker som du antyder. Bare slutt, det er noe du finner på, løst basert på andres rør. Dra heller huet ut av ræva og finn ut hvordan det faktisk er, fremfor å gjette og tro hva som er årsaken til at folk dør som fluer der. Det er bare for dumt.

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (8 timer siden):

Det er altså inderne som står bak denne konspirasjonen, slik at de kan brenne koner og slaver i fred?

Det er rasistiske undertoner i slike teorier også. Enkebrenning er ultra-mariginalt og har vært forbudt siden 1829 og har i hovedsak vært begrenset til brahminkasten men ble brukt som legitimering for den britiske koloniseringen av India på 1800-tallet; men det var mariginalt da og det er enda mer mariginalt nå. Det er så godt som 0% som praktiserer denne uskikken i India i dag; selv om det finnes er det prosentvis avrundet til null. Det Budeia kommer med er ikke bare vås, men myter som historisk har blitt blåst opp for å forsvare rasisme og kolonisering. Og nå ser jeg også her i diskusjonsforumet at det brukes for å forsvare konspirasjonsteorier.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (9 minutter siden):

Det er altså inderne som står bak denne konspirasjonen, slik at de kan brenne koner og slaver i fred?

Det som jeg kommenterte, var at det alltid har vært bilder av likbål i India. Brasil er også et land med skremmende koronarapporter, men der er det kanskje kokaindyrkerne som endelig ser sitt snitt til å bli kvitt fiendene. 

Selv om du gir noen mobiltelefon, motorsykkel og en jobb, betyr ikke det at personen automatisk blir Sivilisert med stor S. En utdannet person vil oftest heller bruke en navngitt journalist som kilde, enn en anonym person fra kommentarfeltet. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 minutt siden):

Det som jeg kommenterte, var at det alltid har vært bilder av likbål i India. Brasil er også et land med skremmende koronarapporter, men der er det kanskje kokaindyrkerne som endelig ser sitt snitt til å bli kvitt fiendene. 

Selv om du gir noen mobiltelefon, motorsykkel og en jobb, betyr ikke det at personen automatisk blir Sivilisert med stor S. En utdannet person vil oftest heller bruke en navngitt journalist som kilde, enn en anonym person fra kommentarfeltet. 

Si meg; er du seriøs??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 timer siden):

Selv om du gir noen mobiltelefon, motorsykkel og en jobb, betyr ikke det at personen automatisk blir Sivilisert med stor S. En utdannet person vil oftest heller bruke en navngitt journalist som kilde, enn en anonym person fra kommentarfeltet. 

Da forventer jeg at du poster dine journalistiske og navngitte kilder på at det er enkebrenning som foregår i stor skala i India nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (49 minutter siden):

Dette er konspirasjonstråden - selvsagt er det seriøst! :lol:

Vel, når man påstår at likbålene i India kommer fra den ultramriginale og praktisk talt ikke-eksisterende skikken med enkebrenning; noe som atpåtil ble avskaffet ved lov PÅ BEGYNNELSEN AV 1800-TALLET og ikke var utbredt FØR den tid heller; nei seriøst, da lukter jeg....hva skal jeg si....trolling? I tillegg er det på grenseland til rasisme; insinsueringer om at "indere brenner levende enker" noe som er i samme gate som "kinesere spiser hunder", "jøder er griske", "afrikanere koker misjonærer i gryter" og lignende. Konspirasjonsteorier blir ikke lenger så morsomme når man beveger seg inn på slikt teritorie.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (11 timer siden):

Det som jeg kommenterte, var at det alltid har vært bilder av likbål i India. Brasil er også et land med skremmende koronarapporter, men der er det kanskje kokaindyrkerne som endelig ser sitt snitt til å bli kvitt fiendene. 

Selv om du gir noen mobiltelefon, motorsykkel og en jobb, betyr ikke det at personen automatisk blir Sivilisert med stor S. En utdannet person vil oftest heller bruke en navngitt journalist som kilde, enn en anonym person fra kommentarfeltet. 

Det er jo langt mer enn en kommentar; du insinuerer at økningen i dødsfall/likbål - i hvert fall delvis - kan tilskrives at koner og slaver brennes sammen med sin husbond eller som følge av mishandling. Påstanden din om Brasil, fordrer jo også at disse "kokaindyrkerne" primært har fiender som er godt opp i årene, hvis man ser på statistikken over dødsfallene.

Den "alternative" forklaringen din blir mao. rimelig søkt, og uten noe videre underbyggelse med kilder, kan den avskrives som lite troverdig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...