Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hugo_Hardnuts skrev (6 timer siden):

Påstanden din om Brasil, fordrer jo også at disse "kokaindyrkerne" primært har fiender som er godt opp i årene, hvis man ser på statistikken over dødsfallene.

Det var ikke bevisst feilinfo, men noen ganger er det mikrobølger fra routeren som forstuer hjernen min. Ellers kan en ikke regne med så nøyaktige statistikker fra India og fra slumområder i Brasil? Det behøver ikke å være rasisme å påpeke ting som er umoderne. 

Jeg ble også veldig overrasket over å finne temaet "dowry deaths" som på en måte er enda verre enn enkebrenning. Men det betyr ikke at temaet er oppdiktet. En bør undersøke nøye før en blåser ut om at en artikkel må være oppdiktet og rasistisk. Som kan innebære å taste inn ordene "dowry deaths" i youtube og google.

Om noen sier at en stor prosent russere drikker seg ihjel på vodka, er det liksom helt greit i forhold. Det påpekes en skadelig side ved russisk kultur, men det kan ikke vurderes å være rasistisk siden russerne er hvite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (37 minutter siden):

 

Om noen sier at en stor prosent russere drikker seg ihjel på vodka, er det liksom helt greit i forhold. Det påpekes en skadelig side ved russisk kultur, men det kan ikke vurderes å være rasistisk siden russerne er hvite.

Det er en viss forskjell i og med at alkoholisme er et eksplosivt og eneormt folkehelseproblem i Russland mens enkebrenning, om det i det hele tatt fortsatt finnes i India representerer en promille av en promille av en promille eller noe slilkt? Ser du den forskjellen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (16 minutter siden):

mens enkebrenning, om det i det hele tatt fortsatt finnes i India representerer en promille av en promille av en promille eller noe slilkt?

Det som jeg påstod fantes var "dowry deaths" som har med brudepris å gjøre. Mens mannen fortsatt er i live. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (41 minutter siden):

Tror kanskje vi har hørt nok nå.

Hvis dere mener denne tråden er for ekstrem, bør en kunne vises videre til en tråd som heter "Dere som vil drøfte enda mer sjokkerende korona-teorier"? De som ikke vil lese kan sette tråden på "ignore". 

Lenke til kommentar
Gjest 0b9d0...51f
Budeia skrev (5 timer siden):

Det var ikke bevisst feilinfo, men noen ganger er det mikrobølger fra routeren som forstuer hjernen min. 

 

Trollolol.

Anonymous poster hash: 0b9d0...51f

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 4/29/2021 at 8:26 AM, Morromann said:

Jeg lover deg en ting - dersom det skulle komme til det punktet hvor de sier at en microchip er nøkkelen ut av pandmien, da skal jeg begynne å tro på de samme teoriene som deg også. Æresord.

Det skal vi huske! 😃 Det er ikke kommet dit enda, men du har fått med deg dette? https://www.scmp.com/tech/tech-trends/article/3129809/pentagon-team-reveals-covid-19-detecting-chip-can-be-implanted

On 4/29/2021 at 12:53 PM, graavik said:

Selv hans egen familie skjønner hvor lang ute i granskauen denne tosken er: https://www.washingtonpost.com/health/2019/05/08/he-is-wrong-robert-f-kennedy-jrs-family-calls-him-out-anti-vax-conspiracy-theories/
Han har forøvrig også gått på svindelen med kobling av vaksiner til autisme, som Andrew Wakefield heldigvis mistet legelisensen sin for tilbake for mange år siden.

Hvis du ikke tror vaksiner kan være involvert i autisme på noen måte, så se denne:

Og Dr. Andrew Wakefield praktiserer til denne dag medisin i USA. Han har aldri vært noen svindler, han ble fratatt lisensen i England fordi han ble en fare for vaksineindustrien. Wakefield er en mann med samvittighet, intelligens og mot, og snakker også nå om covid-vaksinene. Jeg har stor respekt for denne mannen. Som så mange andre er han svært bekymret fordi vaksinene er så hastig utviklet, og frykter at dette ikke vil føre noe godt med seg. Dette er fra et intervju gjort av kanalen London Real, en kanal som selvsagt er slettet fra youtube. Det er ikke lett å finne noen annet enn hat-artikler om Wakefield, men her er han altså, ungdommelig og frisk ser han også ut, til tross for at han ikke tar så mye vaksiner (det er ikke han på bildet) ;) 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 4/29/2021 at 9:20 AM, Pallehysa said:

Tja, er den artikkelen nå helt nøktern? Hva med disse tallene som Numerologen på facebook har funnet? Det var lite sammenligningsgrunnlag i den skremselsartikkelen.

"INDIA.
Plutselig var det folkerike India sin tur å få massemedienes dødelige fokus. Da er det greit med litt tallfakta. Dataene er hentet fra Worldometer (som VG bruker). For å finne %-andel av hvor mange innbyggere som har dødd av Covid-19, del dødsfall på innbyggere og gang med 100.
- India har 1.391.387.340 innbyggere og har hatt 204.832 Covid-19 dødsfall. 0,014 prosent av befolkningen har dødd av Covid-19.
- Norge har 5.456.684 innbyggere og har hatt 753 Covid-19 dødsfall. 0,013 prosent av befolkningen har dødd av Covid-19.
Befolkningsmessig har dødd hele 0,001 % flere i India enn i Norge av Covid-19. Så og si likt. Wow.. Det ser ut som at utdannelses-systemene våre faktisk ikke fungerer.
 
Og bare for å ha det sagt, vi vet at folk dør av vaksinen også, over 150 millioner doser er satt i India nå: https://www.bbc.com/news/world-asia-india-56345591
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Sakset fra en covid vax bivirkningsgruppe på fb. Planen er, som vi har sett før, å åpne opp for de vaksinerte. Og ja det er et mareritt å bli presset til å være med i et medisinsk eksperiment fordi man ønsker å ha et liv.

«Hi everyone,

I know it is an off topic but i need to vent. I live in Hungary and today it was announced that 4 million people have received jabs (out of10 million) so restaurants, zoos, museums, libraries, hotels and co can be visited by the vaccinated. I have a 4 year old son who would like to go swinming but it is impossible since i am not vaccinated and i am not willing to take that experimental jab.. It is really a nightmare..»

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (7 timer siden):

Det var lite sammenligningsgrunnlag i den skremselsartikkelen.

Blei du skremt av artikkelen? For min del var den opplysende. Når land uten tilstrekkelige tiltak, får ein bølge med smitte av sars-cov-2, stiger dødsfallene drastisk, og det blir massegraver. Som sett nettopp i India. Du kan drive med prosent spikkeri, for å unngå din egen panikk, uten å forstå nyansene, men arbeidet med å få ned smittetallene, få inn vaksine og få inn respiratorer, er livsviktig akkurat for å halde dødstallene nede.

Eg og kan matte. Skal seiast at i land som India, opereres det nok med enorme mørketall. Men det er registrert ca 18 millioner smittetilfeller. Ikkje 1,4 milliarder som du bruker i din paniske regnestykke. Så kor stor andel er 200k av 18 millioner? 1,1% ca.

Og kva er 1,1% av 1,4 milliarder? 15,4 millioner mennesker. Som er ein meir reell kalkyle om kva som kan være forventet av dødsfall om ein hever armene og sier "pytt pytt, det dør tross alt folk i trafikken også".

Men siden du er så ivrig å bruke folketall og prosentandel. Kor stor prosent av befolkningen har dødd av covid vaksinen i India?

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Rett på kva?

At PCR-testene ikke funker til formålet. 

Rapporten jeg lenker til ligger på regjeringen.no 

Det konkluderes:

In light of our re-examination of the test protocol to identify SARS-CoV-2 described in the 
Corman-Drosten paper we have identified concerning errors and inherent fallacies which 
render the SARS-CoV-2 PCR test useless.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Benbjo skrev (31 minutter siden):

At PCR-testene ikke funker til formålet. 

Det hadde vært spennende om kritikken ikke var en protokoll for en type RT-PCR som verken brukes i Norge eller andre land. Denne rapporten handler om å kritisere Corman-Drosten artikkelen, og ikke hele RT-PCR metodikken. Dette er bare flytting av målstengene. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (40 minutter siden):

Dokumentet du henviser til er ikke fra regjeringen.no i seg selv, men er sendt inn fra noen i forbindelse med høringssvar rundt forslaget med portforbud.

Det i seg selv gir ikke dokumentet troverdighet, ei heller innholdet. Det er godt mulig innholdet er troverdig, det har jeg ikke vurdert, men ville bare påpeke at bare fordi den ligger på ei side tilhørende regjeringen.no så er den ikke troverdig siden den egentlige kilden er noe helt annet.

Dvs - jeg kan og sende inn høringssvar på et forslag som ligger ute, og sende med dokumentasjon på at pandemien er noe Svein drog med seg hjem fra chartertur - det betyr ikke at det er sant for det om :)

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (45 minutter siden):

At PCR-testene ikke funker til formålet. 

Rapporten jeg lenker til ligger på regjeringen.no 

Det konkluderes:

In light of our re-examination of the test protocol to identify SARS-CoV-2 described in the 
Corman-Drosten paper we have identified concerning errors and inherent fallacies which 
render the SARS-CoV-2 PCR test useless.

Det er ikke en rapport, men et svar til saken om portforbud. Du, eller Kari Jaquesson for den saks skyld kan også sende inn, og så dukker den opp på regjeringen.no. Kildekritikk!

EDIT: Det personen over sa ja :) 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er kanskje et paradoks at stadig færre dør i det moderne samfunnet, av sykdom, virus, ulykker, samtidig som vi synes å få lavere aksept for risiko. Jeg synes det er både riktig og viktig å spørre om samfunnets overordnede risikoforståelse i kjølvannet av covid-19. Det bør være rom i offentligheten for å sammenligne covid-19 med andre virus for å undersøke om det faktisk er mer dødelig, eller om vi har eller har hatt lignende virus innen nær tid, men uten at samfunnet har reagert med strenge tiltak. Man kommer ikke unna at også vitenskap er delvis drevet av tolkninger og dominerende narrativer. Vitenskap er ikke alltid objektiv. Jeg vet at mange ikke tror media er en viktig faktor i vår forståelse av covid-19. Men det finnes også dem som fremhever at media, særlig hvis de opptrer samlet, i stor grad former våre virkelighetstolkninger. Ihvertfall er det for tidlig å komme med bastante konklusjoner i en så stor og komplisert sak. Mye av diskusjonen i offentligheten foregår innenfor en ramme eller et paradigme der man tar det som en selvfølge at covid-19 er en outlier på dødelighet, og der man tar det som en selvfølge at viruset ikke allerede var der da man begynte å teste. Tvilere og skeptikere blir avfeid som konspirasjonsteoretikere. Kanskje sensurert fra sosiale medier. Men sannheten er at det finnes betydelig usikkerhet omkring covid-19, det er mye man ikke vet. Ihvertfall bør utdannede virusologer få lov til å ytre seg kritisk, uten at de blir mobbet og herset med på nett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (24 minutter siden):

Det er kanskje et paradoks at stadig færre dør i det moderne samfunnet, av sykdom, virus, ulykker, samtidig som vi synes å få lavere aksept for risiko. Jeg synes det er både riktig og viktig å spørre om samfunnets overordnede risikoforståelse i kjølvannet av covid-19. Det bør være rom i offentligheten for å sammenligne covid-19 med andre virus for å undersøke om det faktisk er mer dødelig, eller om vi har eller har hatt lignende virus innen nær tid, men uten at samfunnet har reagert med strenge tiltak. Man kommer ikke unna at også vitenskap er delvis drevet av tolkninger og dominerende narrativer. Vitenskap er ikke alltid objektiv. Jeg vet at mange ikke tror media er en viktig faktor i vår forståelse av covid-19. Men det finnes også dem som fremhever at media, særlig hvis de opptrer samlet, i stor grad former våre virkelighetstolkninger. Ihvertfall er det for tidlig å komme med bastante konklusjoner i en så stor og komplisert sak. Mye av diskusjonen i offentligheten foregår innenfor en ramme eller et paradigme der man tar det som en selvfølge at covid-19 er en outlier på dødelighet, og der man tar det som en selvfølge at viruset ikke allerede var der da man begynte å teste. Tvilere og skeptikere blir avfeid som konspirasjonsteoretikere. Kanskje sensurert fra sosiale medier. Men sannheten er at det finnes betydelig usikkerhet omkring covid-19, det er mye man ikke vet. Ihvertfall bør utdannede virusologer få lov til å ytre seg kritisk, uten at de blir mobbet og herset med på nett. 

Ja, det er et nytt virus man vet lite om. Og det kan godt være at en del av tiltakene har vært i overkant, og det er mer aksept for det nå enn for et år siden. For eksempel det der med å stenge befolkningen inne i sine egne hjem og nelkte folk å bevege seg utendørs, og at flere land har påbud om munnbind utendørs da det nå er åpenbart at sjansen for å få covid-19 utendørs er tilnærmet null. Smitten skjer i overveldende grad i innendørs omgivelser med dårlig luftventilasjon. Det er også et luftspredende virus og helsemyndigheter i en rekke land, som Norge har overdrevet noe helt ekstremt faren for berøringssmitte; som da de til å begynne med anbefalte folk å sprite varer de hadde kjøpt i butikken. Jeg tror også det faktum at nordmenn er et friluftsfolk som tilbringer veldig mye tid utendørs hele året har bidratt til at vi har holdt relativt lav smittespredning, noe som dermed gjør ideen om protforbud mer meningsløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...