Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Morromann said:

Det er ikke målet heller. Målet er å vaksinere tilstrekkelig mange til at man kan få flokkimmunitet.

Jo, dem har sagt at dem ønsker å vaksinere hele Jordens befolkning - Bill Gates har sagt det siden starten. Men som jeg sa, blir det praktisk umulig siden flere lever "Off grid". De kan jo bare finne på å si at folk som er fullvaksinerte kan være asymptomatiske spredere også med nye varianter, som gjør at alle må ta disse booster vaksinene til høsten/vinteren ---> ad infinitum.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (1 minutt siden):

Jo, dem har sagt at dem ønsker å vaksinere hele Jordens befolkning - Bill Gates har sagt det siden starten. Men som jeg sa, blir det praktisk umulig siden flere lever "Off grid". De kan jo bare finne på å si at folk som er fullvaksinerte kan være asymptomatiske spredere også med nye varianter, som gjør at alle må ta disse booster vaksinene til høsten/vinteren ---> ad infinitum.

Og mens dette pågår legges stadig større og større press på befolkningen om at en microchip under huden blir den endelige slutt på elendigheten; at folk til slutt blir så desperate at de sier ja til en microchip?

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Morromann said:

Og mens dette pågår legges stadig større og større press på befolkningen om at en microchip under huden blir den endelige slutt på elendigheten; at folk til slutt blir så desperate at de sier ja til en microchip?

En microchip vil iallefall være veldig praktisk for dem å vite hvem som er vaksinert, som en ID, og vite hvor folk er til enhver tid slik at dagens smittesporings arbeid blir erstattet av A.I, og selvfølgelig erstatte appen på mobilen. Dette vil ta tid og er ikke gjort over natta.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

En microchip vil iallefall være veldig praktisk for dem å vite hvem som er vaksinert, som en ID, og vite hvor folk er til enhver tid slik at dagens smittesporings arbeid blir erstattet av A.I, og selvfølgelig erstatte appen på mobilen. Dette vil ta tid og er ikke gjort over natta.

Jeg lover deg en ting - dersom det skulle komme til det punktet hvor de sier at en microchip er nøkkelen ut av pandmien, da skal jeg begynne å tro på de samme teoriene som deg også. Æresord.

Men overdriver ikke dere Bill Gates sin innflytelse en smule?

Lenke til kommentar

Avisen TA.no har dette på forsiden nå :

fryktporr.PNG

For meg er dette ren frykt propaganda for å SKREMME flere folk til å ta vaksinen, enkelt og greit. Mange mennesker der ute vil lese slikt og tenke det verste. Uansvarlig av TA, etter min mening. Jeg vet dere er unige med meg...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (2 timer siden):

Delvis enig. Ikke i at formålet er å skremme folk til å ta vaksinen, men at fokuset blir på å pirre nysgjerrighet gjennom frykt, slik at flest mulig klikker seg inn på artikkelen, da det er det som genererer inntekter. Men at det er uansvarlig, ja.

Media tjener jo penger på frykt. Før coronaen var det skremsler om flåttbitt hver eneste sommer. Betyr det at det var en fæl verdenselite med Bill Gates i spissen som presset media i Norge til å skrive skrekkhistorier om flått?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Morromann said:

Media tjener jo penger på frylt. Før coronaen var det skremsler om flåttbitt hver eneste sommer. Betyr det at det var en fæl verdenselite med Bill Gates i spissen som presset media i Norge til å skrive skrekkhistorier om flått?

Bill Gates eller noen andre som jobber for eliten, trenger ikke å presse noen som helst som tror 100% på narrativet. Jeg tror du er smart nok til å skjønne såpass enkel psykologi som dette...

Det blir mer og mer tydelig at folk her inne enten misforstår ting jeg skriver, eller bare kverulerer på det. Fordi det er underholdende da eller...?

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Betroz said:

Det blir mer og mer tydelig at folk her inne enten misforstår ting jeg skriver, eller bare kverulerer på det.

Tror alla förstår vad du skriver men du verkar tro att bara för att du skriver det tillräckligt många gånger så kommer vi tro på det.  

Så fungerar det faktiskt inte utanför sekten som tror 100% på allt som Icke och Colbert sier.

Vad är din förklaring på det som sker i Indien nu? PCR apparater som lurer folk att tro att de har ett problem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, fredrik2 said:

Vad är din förklaring på det som sker i Indien nu? 

Vanskelig å vite hva som skjer i India når vi ikke kan stole på media eller det WHO sier. For alt jeg vet kan det vært et nytt biologisk våpen de har sluppet ut der for å styrke Covid narrativet, eller noe helt annet.

43 minutes ago, fredrik2 said:

PCR apparater som lurer folk att tro att de har ett problem?

Har du fått med deg hva jeg har skrevet om PCR? At den testen kan ikke bevise smittsomme virus. Jeg har aldri nektet for at mennesker blir syke og dør... (duhh!)

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Betroz said:

Vanskelig å vite hva som skjer i India når vi ikke kan stole på media eller det WHO sier. For alt jeg vet kan det vært et nytt biologisk våpen de har sluppet ut der for å styrke Covid narrativet, eller noe helt annet.

Ok, bra att du i alla fall kom ut ifra din bubbla och svarade på en del av det jag har spurt 10+ gånger. 

De opplyste disiplerna av Colbert och Icke kan självklart inte lita på noe som ikke kommer fra deras profeter. 

Det som är så fantastisk med detta är att vi ikke kan lite på vad enormt många personer och media sier men det är bara några få som är med på konspirationen. Så all världens media kommer med falska nyheter utan att någon i media själva förstår det.

 

42 minutes ago, Betroz said:

Har du fått med deg hva jeg har skrevet om PCR? At den testen kan ikke bevise smittsomme virus. Jeg har aldri nektet for at mennesker blir syke og dør... (duhh!)

Vansklig att första vad du menar med ditt helt ologiska narrativ där du ignorerar allt som ikke passar in. 

Så hvorfor blir folk sjuka och dör? Tror jag har spurt 10+ gånger utan att jag fått något svar.

 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, fredrik2 said:

Tror jag har spurt 10+ gånger utan att jag fått något svar.

Det er fordi du har denne holdningen her :

14 minutes ago, fredrik2 said:

De opplyste disiplerna av Colbert och Icke kan självklart inte lita på noe som ikke kommer fra deras profeter. 

Da tar jeg heller ikke deg seriøst og svarer på alt.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Betroz said:

Det er fordi du har denne holdningen her :

Ok, jag gör ju bara eksakt samma sak som du gör. Trodde du förstod det. 

Det kanske är en ide att inte skrive för eksempel "trenger ikke å presse noen som helst som tror 100% på narrativet." och sånt når du tydligen ikke uppskattar det själv. 

För mig verkar det som att du till 100% tror på narrativet till Icke och Colbert utan att tänka själv.

 

4 minutes ago, Betroz said:

Da tar jeg heller ikke deg seriøst og svarer på alt.

Ok, når du om och om igen ignorerar de vanskliga spörsmålen så tvivlar jag på att det är många som tar dig seriöst. 

Men det är ju det som är det gigantiska problemet med de moderna konspirations teorierna. Det handlar ju bara om odokumenterade påstander som logisk sätt inte håller ihop där man ignorerar det allra mesta som det är vanskligt att få att passa in. 

Så det är en pandemi pga av falska positiva PCR tester (en variant som jag tror du tror på)

Att vi får information om att folk blir sjuka, lägges in på sjukhus och dör passar ju inte så bra in i den teorien.

Men man kan ju försöka lite:

Vi kan ikke lite på media, vi kan ikke lita på hundratusentals som jobbar inom sjukvården

Kanske ikke helt bra förklaring når det involvererar väldigt många människor trots att bara ett fåtal är med på konspirationen. 

Är nog bäst att bara ignorera. 

Ett annat svar är att de blir sjuka av något annat:

5G? 

Är nog bäst att bara ignorera som sagt.

 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, fredrik2 said:

För mig verkar det som att du till 100% tror på narrativet till Icke och Colbert utan att tänka själv.

Saken er at det er ikke bare Icke og Corbett som sier det samme, det er mange flere, og nei det er heller ikke slik at resten er deres disipler...

Hvis du ønsker å tro at flertallet alltid har rett, så er det ingenting mer jeg kan fortelle deg siden vi aldri vil komme noen vei. Det at jeg ikke svarer på ALT du og andre spør meg om her, så betyr det ikke at de svarene ikke finnes. Jeg har aldri påstått å vite ALT...

11 minutes ago, fredrik2 said:

Kanske ikke helt bra förklaring når det involvererar väldigt många människor trots att bara ett fåtal är med på konspirationen. 

Don't underestimate the power of stupid people.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Saken er at det er ikke bare Icke og Corbett som sier det samme, det er mange flere, og nei det er heller ikke slik at resten er deres disipler...

Hvis du ønsker å tro at flertallet alltid har rett, så er det ingenting mer jeg kan fortelle deg siden vi aldri vil komme noen vei. Det at jeg ikke svarer på ALT du og andre spør meg om her, så betyr det ikke at de svarene ikke finnes. Jeg har aldri påstått å vite ALT...

Don't underestimate the power of stupid people.

Du har rätt i en sak. Det är väldigt lite troligt att du noensin kommer kunna fortelle mig noe som gör att jag kommer tro du har rätt. 

Är så uppenbart att du varken har bevis eller ens noe som tyder på att du har rätt och du verkar inte ens förstå vad som menas med bevis och sånt.

Att du inte svarar på vanskliga spörsmål beror ju uppenbart att du ikke kan och på grund av kognitiv dissonans. 

Men det är ju som når du länkar till gruppen med leger och deras manifest som antagligen var skrivet i september 2020 och mycket av det som står där har blivit grundligt motbevisat sen dess. Du länkar alltså till noe som alla över 5 år som kan tänka kritiskt förstår är fel utan att du tänker på det.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Betroz said:

 Don't underestimate the power of stupid people.

Så alla är med på det utan att de förstår det? Leger behandlar pasienter som ikke finns och journalister skriver om fulla sjukhus trots att de ikke är det utan att de förstår det? 

Eller snakker du om alla som har gått på allt som Colbert och Icke sier? I så fall så har de ikke speciellt mycket makt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...