Gå til innhold

Polestar 2 er tøff, morsom og grådig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Vår testing indikerer at bilen lader med høyest effekt frem til 40 prosent ladetilstand, hvor den detter til ca 80 kilowatt, før den igjen faller når ladetilstanden nærmer seg 60 prosent. Dette er normal oppførsel på de fleste elbiler.

Dette er litt pessimistisk da. Det finnes elbiler med vesentlig bedre ladekurve enn det der. Til og med blant elbilene som har vært på markedet siden starten. Hvorfor skal man da synes det er greit med elendig ladekurve bare fordi noen andre elbiler er like dårlig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (11 minutter siden):

Den største svakheten er vel forbruket? Oppunder 50% høyere forbruk enn det jeg opplever på vår Model 3 SR+ er ikke bra. Det fører både til kortere rekkevidde, tregere ladehastighet og høyere kilometerkostnad. 

Enig med deg i det. Dårlig ladekarakteristikk også. Tredje store svakhet da, hehe. 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (11 minutter siden):

Er den noe verre enn andre biler på dette da? Du vil jo legge mer merke til slik støy når motorstøy er fjernet.

Hvor gamle biler kjører dere som klager over motorstøy? Er det en dieselting at motoren høres inn i kupeen under normal kjøring?

 

Det har da vært dekk- og vindstøy som har vært det som jeg har hørt i samtlige biler jeg har kjøpt minst det siste tiåret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr. Bombay skrev (18 minutter siden):

Hvor gamle biler kjører dere som klager over motorstøy? Er det en dieselting at motoren høres inn i kupeen under normal kjøring?

 

Det har da vært dekk- og vindstøy som har vært det som jeg har hørt i samtlige biler jeg har kjøpt minst det siste tiåret.

Motor støy hører en i alle biler, men det er blitt bedre på lavt turtall. Men ved bykjøring er det der på samtlige ICE biler. 

Jeg reiser mye å kjører altslags leiebiler, aldri opplevd en bil en ikke hører motoren i. Gjelder forøvrig elbiler også.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Er den noe verre enn andre biler på dette da? Du vil jo legge mer merke til slik støy når motorstøy er fjernet.

Er fremdeles moderne biler som ikke har god støydemping. Kjørte en moderne Mazda 6 topp utgave. For mye dekkstøy. Min gamle BMW hadde ikke det problemet. 

Kjørte en audi a6 2004 modell mener jeg, den var også godt dempet mot dekkstøy.

Flere omtaler av polestar 2 påpeker noe svak isolering, i samme grad som tm3. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...