Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bedre at man miner, man betaler mye mva og skatt. Jo mere man miner jo flere kort kjøper man og mer mva og skatt. Man finansierer morgendagens gamle. Jo mer man miner, desto flere kort kan man kjøpe neste måned og bidrar stadig mer. Folding finansierer seg ikke selv, derfor kommer det ikke ut av sumpen.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, KjellV said:

 😱 og 🤢 og 🤬 og 😞

Noen som vet hvordan Proshop er på å svare på epost? Vurderer om jeg skal sende epost eller ringe mandag morgen.

You can ask Proshop Michael in the 30xx thread on HOL.dk 

https://hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=986632#seneste

Proshop sends out orders from both Århus and København. There was a case 2-3 weeks ago with some 3080's orders that got skipped like yours because one location did not had the cards transferred in between the two warehouses internally. 

The next shipment from Asus got sent to the warehouse with the outstanding orders. And it balanced out.

Must be difficult having 500 waiting orders, 2 warehouses and cards coming in batches of 5-20 at a time. 

Beklager, men jeg håber i foretrækker mit engelsk frem for mit dansk 🤗

Endret av HestensMund
  • Liker 5
Lenke til kommentar
9 hours ago, Nizzen said:

Nei

 Donerer heller datakraft til F@H. 

Mine får dere gjøre :)

Herlig å se. 

Selv la jeg det på hylla for noen år siden etter ca. 3 år med f@h på 3 rigger og 11 GPUer. Har ikke så god plass så det er årsaken til at jeg i dag ikke miner og har kun 1 PC og 1 NAS (filserver). Riggene og deler brukt til folding står fortsatt i boden.

Hadde jeg hatt et hus med en kjeller eller noe slik hadde det fristet å sette i gang igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Det blir dårlig med å få kjøpt grafikkort de neste årene. Nå som mininga er mindre lønnsom må minerne kjøpe dobbelt så mange kort for å kompensere.

Expected daily earnings
per 100 MH/s
$ 6.57
0.00446 ETH

Jeg kjøpte først en 3060 og nå har jeg tre til på vei. Mining sperre på Ethereum hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Med denne profitten vil det ta ca 1 år bare for å tjene inn kosten av et 3090. Og hvem vet hva som skjer videre. Jo flere som miner, jo mindre blir det igjen på hver. Det er rart hvis man ikke kommer tilbake til normalen i løpet av et par år, med kort som kan kjøpes på dagen i de fleste butikker.

Lenke til kommentar

Selvsagt hjelper ikke sperre. 3060 miner fremdeles nesten like bra som 1080 Ti per watt. Er det lønnsomt blir det kjøpt. Så lenge de ikke sperrer så mye at det er ulønnsomt, vil folk kjøpe og kjøpe. Lønnsomt for Nvidia.

Til sommeren halveres kanskje profitten på grunn av EiP 1559. Da blir det ytterligere behov for flere kort. Kjøpte kort finansierer kort som skal kjøpes og slik går det i runddans.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (21 minutter siden):

Med denne profitten vil det ta ca 1 år bare for å tjene inn kosten av et 3090. Og hvem vet hva som skjer videre. Jo flere som miner, jo mindre blir det igjen på hver. Det er rart hvis man ikke kommer tilbake til normalen i løpet av et par år, med kort som kan kjøpes på dagen i de fleste butikker.

Det er slik at kryptovaluta går i bølger akkurat som den mest sykliske bransjen som er shipping. Gode tider fører til høyere rater på leie av skipene som fører til at flere skip blir bygd og så er plutselig etterspørselen mindre enn tilbudet.

Nå har vi nye ASICS som allerede miner i Kina og kommer for salg. Krypto speiler shipping markedet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shipping_cycle

https://www.hellenicshippingnews.com/the-vicious-cycle/

Crude-Tanker-Rates-vs-5-Yr-Old-Fixed-Age-Values-1024x683.jpg.0b20e470656dac578d039a73e80baec6.jpg

 

Lenke til kommentar

Det er lett å prate dansk også. Bare å stappe munnen full av pølser. Jeg hadde sambo fra Sørlandet. Der prater de nesten dansk.

Quote

Mange av dialektene i Agder ble influert av dansk og nederlandsk i seilskutetida. Typisk for dialektene er deres mange «bløde/blaude konsonanter», skarre-r og a-endelser (hemmet – hemma, gaten – gada el. gata, , og så videre). De bløte konsonantene begynte trolig i Danmark på 1100-tallet og på 1300-tallet er det tydelig også i dialektene langs kysten av Agder og Rogaland. Overgangen til bløte konsonanter tok slutt på 1700-tallet og lånord som kom inn fra 1700-tallet av har ikke bløte konsonanter feks prute, prate, døyt og skøyte (fra hollandsk).

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...