Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (20 minutter siden):

Kortene var billigst 17.09..2020

Greit at de var billigst da, men det hjelper nada når man ikke får levert kortet man bestilte. Hadde jeg sittet og hamret F5 dagen da det var slipp, så hadde jeg sikkert hatt kortet for lenge siden, men ingen kunne vite da at det skulle bli så dårlig tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Woods skrev (21 minutter siden):

Hei,

noen som kjenner til norske sider som med loddtrekning (eller noe lignende) for f.eks 3070 eller 3080? Kjenner til at Komplett har dette på 3080Ti, men det er nok ikke aktuelt å svi av 20 kalde bønner på et kort.

Svi av 13 kalde bønner på proshop. Lykke til mot script kids

Lenke til kommentar
Woods skrev (1 time siden):

Hei,

noen som kjenner til norske sider som med loddtrekning (eller noe lignende) for f.eks 3070 eller 3080? Kjenner til at Komplett har dette på 3080Ti, men det er nok ikke aktuelt å svi av 20 kalde bønner på et kort.

Det ryktes jo at nvidia skal selge founders edition. Om de blir tilgjengelig på norske siden til nvidia, så vil sikkert dette bli en av de aller rimeligste 3080Ti. 1200 dollar skulle vel bli 12-14000kr. 

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Comma Chameleon said:

Og ikke tilgjengelig 

Jeg fikk etter 4 måneder. Det er mindre enn 9. 3090 tok 3 uker. Jeg fikk flere kort før 4 måneder, men ikke det jeg ville ha og som ble bestilt ved release. 

Hvorfor tok det 4 måneder? For det første var det tyvstart på salget. Så mistet jeg er minutt på feilmelding om ccv selv om det ble tastet riktig. Dette gjentok seg flere ganger. Uten det tullet hadde det tatt under en måned å få 3080.

Hvordan du skal dikte opp en unnskyldning for å vente 9 måneder med å bestille, vet ikke jeg, men du finner vel på noe. 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
14 minutes ago, BadCat said:

Hvordan du skal dikte opp en unnskyldning for å vente 9 måneder med å bestille, vet ikke jeg, men du finner vel på noe. 

"Dikte" opp en unnskyldning??? Ikke alle som har million-lønn...

Når kortene ble lansert fikk jeg en bil-regning på 20-25k (service, bremser, starter etc) og å kjøpe skjermkort da var umulig. Ikke alle som har 20k ekstra stående heller så da må man bruke de neste mnd på å betale de i etterkant. Og om man uansett har en buffer på de tusenlappene stående, må man som regel bruke de neste mnd på bygge opp en ny.

Selvfølgelig, i løpet av 9mnd kan man spare opp noe, men å si "bare kjøp ved lansering" som det var ingenting, er tåpelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...