Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Cowboystrekk said:

Krysser fingrene for at LHR funker så man kan få tak i kort til nærmere msrp igjen snart.

Nvidia introduserte LHR fordi de ønsket å øke profitten sin, ikke for å være snille med gamere.

Og prisene kommer ikke til å gå ned. Alle Ti kort forsvinner med en gang og deriblant minere som kjøper de de kan få tak i. Etherium er på vei ut uansett, så LHR har mye mindre effekt det mange gamere ser ut til å tro. Minere kjøper Ti kort til de andre valutaene.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert tatt opp før, og kanskje besvart, men hva "Vis kun på lager" hos komplett lister en god del skjermkort. Noen med pris og andre uten, samt "Motta varsel" knapp. Hva betyr denne statusen? Forsøkte spørre dem, men fikk beskjed om systemfeil. For meg ser det ut som det alltid er en del kort som ligger på lager med pris og "motta varsel". Jeg følger ikke enormt mye med, men siste halvåret har vel det vært sånn? Kanskje alltid?

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Cardinal said:

Nvidia introduserte LHR fordi de ønsket å øke profitten sin, ikke for å være snille med gamere.

Og prisene kommer ikke til å gå ned. Alle Ti kort forsvinner med en gang og deriblant minere som kjøper de de kan få tak i. Etherium er på vei ut uansett, så LHR har mye mindre effekt det mange gamere ser ut til å tro. Minere kjøper Ti kort til de andre valutaene.

 

 

Litt tidlig å konkludere med at prisene ikke vil gå ned basert på én dag med salg. Først om noen måneder kan vi si noe sikkert om det. Dessverre er det mange som starter med mining uten å lese seg opp først, jeg tror ikke det er lenge før vi får postere på r/gpumining og r/ethermining som spør hvorfor hashrate er så dårlig på disse kortene. 

Jeg tror ikke Nvidia gjør dette for å være snille heller. De tenker fortjeneste, men over tid. De har prøvd den tilnærmingen mange her foreslår med å selge vanlige kort til minere før, det svei i lommeboka når de måtte sloss med bruktmarkedet i etterkant. Å gjøre den samme feilen igjen ville være selvskading.

Lenke til kommentar
Cardinal skrev (5 minutter siden):

Nvidia introduserte LHR fordi de ønsket å øke profitten sin, ikke for å være snille med gamere.

Motiv har ingenting å si når konsekvensene kommer en til gode. Det er ingen som bryr seg om NVIDIA gjør det kun for sin egen del når det kommer folk flest til gode i det lange løp. Er ikke mange som har sympati for rammede minere når de er en del av problemet.

Lenke til kommentar
1 minute ago, MTH said:

Er ikke mange som har sympati for rammede minere når de er en del av problemet.

Men de minere som er store og de største problemet for tilgjengelighet, gir blaffen i ETH for disse kortene og kjøper alt de kan få tak i uansett til annen krypto....

Minere som unngår disse, er nok noen hobbyminere. men ikke dem med mange rigger

Lenke til kommentar
11 minutes ago, vinterstum said:

Litt tidlig å konkludere med at prisene ikke vil gå ned basert på én dag med salg.

prisen går ikke ned før evt det er så stort overskudd av kort til forhandlere blir sittende med dem på lager.

Men så lenge kortene er solgt med en gang, kommer prisene til å forbli høye.

 

og selv om salg til minere gikk til null, ville det nopk være manko på kort. Så hvorfor skulle prisene settes ned?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Cardinal said:

prisen går ikke ned før evt det er så stort overskudd av kort til forhandlere blir sittende med dem på lager.

Men så lenge kortene er solgt med en gang, kommer prisene til å forbli høye.

 

og selv om salg til minere gikk til null, ville det nopk være manko på kort. Så hvorfor skulle prisene settes ned?

Dette er jeg helt enig i. Så snart minere skyr disse kortene så vil vi se hvor stort det reelle markedet er for skjermkort som koster 20k NOK. Jeg mistenker det er lite, men jeg har tatt feil før.

Lenke til kommentar

 

7 minutes ago, Cardinal said:

Men de minere som er store og de største problemet for tilgjengelighet, gir blaffen i ETH for disse kortene og kjøper alt de kan få tak i uansett til annen krypto....

Minere som unngår disse, er nok noen hobbyminere. men ikke dem med mange rigger

Gpumining er nesten ensbetydende med ethash, men ikke ta mitt ord for det, gå til https://whattomine.com/ og se hvor forsvinnende små hashrates det er på de andre myntene. Hvis eth faller, så faller alt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, vinterstum said:

 

Gpumining er nesten ensbetydende med ethash, men ikke ta mitt ord for det, gå til https://whattomine.com/ og se hvor forsvinnende små hashrates det er på de andre myntene. Hvis eth faller, så faller alt.

Omvendt. Ethereum er så svekket at flere andre coins er nesten like bra. Det er mengder av lønnsomme coins.

Spoiler

image.thumb.png.3c5f9aea8713687f81b7f8d33f448135.png

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Fade1 said:

Ser det er mange på Finn.no som prøver å bli kvitt miningrigger/miningutstyr nå.

Et søk på "mining" gir 544 treff og på "mining rig" 208 treff. Er ganske mye mer enn det har vært tidligere.

Ikke veldig rart?

image.png.a70e91db8d9144488b869eddb25a3039.png

Husk at mange kjøpte når inntjening var 2-3x av dette, samt at det en stund var urovekkende mange noobs rundt om kring som hadde en rigg de skulle bli rike på og ikke hadde lest seg opp på noe som helst rundt EIP 1559 eller POS

Lenke til kommentar
Fade1 skrev (18 minutter siden):

Ser det er mange på Finn.no som prøver å bli kvitt miningrigger/miningutstyr nå.

Et søk på "mining" gir 544 treff og på "mining rig" 208 treff. Er ganske mye mer enn det har vært tidligere.

Ser det er noen luringer der ute også ja.

Mining rig - 392mhs - klar til bruk, bare nye deler | FINN.no

Hvordan han tjener 14000,- pr mnd med det oppsettet der skjønner ikke jeg, kanskje med 3 minnepenner :lol:

 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Han hadde gjort det dersom den lønnsomheten hadde holdt mer enn to uker. Beste utbetaling gikk over i middelmådighet.

Jo, men han burde skrevet dato for den inntjeningen, pr dags dato vil det være ca 8500,- pr mnd ekslusiv skatt og strøm.

Så han burde vel strengt tatt korrigert anonnsen hver dag eller henvist til daglig intekt med en link til Hiveon el liknende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...