Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17 hours ago, vara said:

Jeg kan ikke forstå hvordan du kunne godta såpass lang ventetid uten å hevde kravet etter forbrukerkjøpsloven. Jeg kjøpte et annet kort etter 1.5 måned og sa ja takk til gavekort fra elkjøp. Det er de som begynner å grave fram lovparagrafer og konfronterer dem med forbrukerkjøpsloven som får produktet først eller evt. erstatning.

Jeg har ventet siden lanseringsdagen på mitt 3080 non oc strix 
står forsatt 3 feb hos meg, men regner med de flytter datoen nok en gang, det blir 5 gangen de forandrer på den om de faktisk gjør det denne gangen også
Mener du da at jeg kan evt sende mail til komplett og vise til den paragrafen? 
Hvis ja, hva skal man evt skrive? 
sikkert flere som vil vite dette og setter pris på hjelp her 

Skjer sikkert ikke noe, komplett vil sikkert bare vifte det vekk

Lenke til kommentar

§ 21.Rett til oppfyllelse

Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse.

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dubious said:

§ 21.Rett til oppfyllelse

Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse.

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

 

Komplett har flere ganger hatt 3080 på lager av diverse merker som de har bevisst valgt å selge i stedet for å oppfylle allerede inngåtte salgsavtaler. Så den der holder ikke. De kunne tilbudt disse til de som står i kø som en alternativ vare. Ellers så har man også faktisk rett til å kjøpe produktet andre steder, å få mellomlegget dekket av selger.

Endret av goofer
Lenke til kommentar
goofer skrev (22 minutter siden):

Komplett har flere ganger hatt 3080 på lager av diverse merker som de har bevisst valgt å selge i stedet for å oppfylle allerede inngåtte salgsavtaler. Så den der holder ikke. De kunne tilbudt disse til de som står i kø som en alternativ vare. Ellers så har man også faktisk rett til å kjøpe produktet andre steder, å få mellomlegget dekket av selger.

§ 24.Erstatning
Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side.

Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av.

 

Kan alltids ta kontakt med butikken og høre om de er villig til å levere annet kort, men sånn som jeg forsår det, så er de ikke pliktig til dette så lenge leverandør faktisk kan levere.

Lenke til kommentar

Er det ikke nesten umulig å vite om en nettbutikk har fått varer inn på lager/sendt varer til kunder  når de ikke opplyser noenting om bestilte varer. F.eks. noen butikker oppgir ikke engang om at noen av varene er plukket til bestillingen... slik at de i teorien kan la være å plukke varene og selge alt  så da kan en i teorien aldri få varene tilsendt når alle varene ikke er inne på lager samtidig ?

Vet ikke hvordan dette praktiseres på multicom, og skulle gjerne likt å vite om varene er reservert...   hovedkort, psu, gpu, cpu  en gang opplyste de meg at gpu og cpu manglet.. ->  altså hovedkort og psu er inne...  med psu mangelen idag så hadde det vært interesannt å visst om de har reservert psu på min bestilling eller om denne er forduftet...

Lenke til kommentar
3 minutes ago, idleman_2 said:

Er det ikke nesten umulig å vite om en nettbutikk har fått varer inn på lager/sendt varer til kunder  når de ikke opplyser noenting om bestilte varer. F.eks. noen butikker oppgir ikke engang om at noen av varene er plukket til bestillingen... slik at de i teorien kan la være å plukke varene og selge alt  så da kan en i teorien aldri få varene tilsendt når alle varene ikke er inne på lager samtidig ?

Vet ikke hvordan dette praktiseres på multicom, og skulle gjerne likt å vite om varene er reservert...   hovedkort, psu, gpu, cpu  en gang opplyste de meg at gpu og cpu manglet.. ->  altså hovedkort og psu er inne...  med psu mangelen idag så hadde det vært interesannt å visst om de har reservert psu på min bestilling eller om denne er forduftet...

Jeg vet at komplett reserverer iaf, men godt spørsmål om multicom gjør det samme

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (På 28.1.2021 den 14.12):

Fikk 3 mail, ordrebekreftelse, faktura, og sporing. Og det er også synlig på nettsida. Ordren ligger nå i Siste utsendte ordre.

Hvordan ligger du an i dette rotteracet nå da, MrMarbles? Mitt kort kommer i morgen! 🥰😇

Lenke til kommentar
fwj__ skrev (13 timer siden):

Sukk, da ble ASUS RTX 3080 TUF (non OC) flyttet fra 2.feb til 3.mars. Altså nesten et halvår etter bestillingen. Jeg gir opp og bestiller 40xxx neste år.

Hvilket klokkeslett står det på "Bestilt" under Ordredetaljer hos deg? Hvis du ikke har avbestilt allerede da.

Har 15:09 på min og den ble flyttet til 3. april her om dagen.

Lenke til kommentar
major_stuen skrev (3 timer siden):

Mitt Asus 3080 strix oc white har blitt flyttet frem en uke hos Komplett, forventet inn i morgen. Bestilte 18/01, så da kan man jo kanskje tro at dette kortet blir litt mer tilgjengelig fremover..?

 

Men jeg prøver også hardt å ikke juble for tidlig her, hvem vet hva som skjer i morgen.. 

Har en 3080 strix oc bestilt på lanseringa kl 15:03 som gikk fra 3 Feb -> 29 Jan -> 1 Feb. Så kanskje det endelig kommer.

Lenke til kommentar
Hvem skrev (7 timer siden):

Hvilket klokkeslett står det på "Bestilt" under Ordredetaljer hos deg? Hvis du ikke har avbestilt allerede da.

Har 15:09 på min og den ble flyttet til 3. april her om dagen.

15:05 her, flyttet til 03.april i går her også :)

Endret av Mala
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...