Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Supervisor skrev (Akkurat nå):

Merkelig. Tror det er kun grunnet prisen siden EVGA 3080 og 3090 er noen av de beste kort som finnes. Syner også at det Suprim X kortet er altfor dyrt. Smertegrensa mi går rundt 20000.

Jeg hadde 3080 ULTRA FTW og Suprim X. Suprim X var hakket bedre med kjøling og stock klokkehastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Supervisor skrev (1 minutt siden):

Merkelig. Tror det er kun grunnet prisen siden EVGA 3080 og 3090 er noen av de beste kort som finnes. Syner også at det Suprim X kortet er altfor dyrt. Smertegrensa mi går rundt 20000.

SuprimX er vel "billig" i forhold til hva Strix OC og en del andre kort nå koster? Hvis du sammenligner med ProShop, så ser du at de skal ha samme pris for Gaming X Trio. Så dette er hva prisene vil bli i en god stund framover. Alt går opp ettersom kortene kommer inn på lager og prisene blir oppdatert hos de ulike forhandlerne. Merk at prisene til Komplett ikke er oppdatert til siste pris på ganske mange kort, da de ikke har vært på lager på en god stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
epitome skrev (2 minutter siden):

Og her sitter jeg å vurderer å kansellere ordre på 7390,- for 3070 tuf OC, bare fordi jeg synes det er for dyrt!

Bare å holde :) Mtp på hvor prisene er på vei, så er det en god pris. Mange 3080 som nå blir å koste 12k og opp, framover. Er spent på hvor mange som blir værende på 10-11k...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (51 minutter siden):

Mmmyes. Etter alle mine år med å følge med på AnandTech (spesielt Dr Ian Cutress) osv de siste 23 åra, så er det mitt inntrykk at de nettopp produserer samme brikke pr wafer (selv om det sikkert som du sier, hadde vært mulig å dele opp). 

Vil nok tro de holder seg til en og samme type, gjør ting enklere. Bruker de små områdene som er til overs, så må de passe inn med hvordan de skjærer den opp. Og det er sikkert ikke kost/nytte nok på arealet heller. Det ekstra blir vel resirkulert til nye wafers i stedet vil jeg tro. Samme som

Pc Lynet skrev (45 minutter siden):

3090/3080 bruker samme chip/die og kommer fra samme wafer. Samme med 3070/3060 ti. De chipene med små skader får deaktiverte kjerner og blir mindre kraftigere modeller.

CPU for det meste, GPU ikke alltid. 3060/3070 er en fysisk mindre brikke enn 3080/3090, og da får man ikke nedgradert til 3070 fra en 3090

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (3 minutter siden):

Vil nok tro de holder seg til en og samme type, gjør ting enklere. Bruker de små områdene som er til overs, så må de passe inn med hvordan de skjærer den opp. Og det er sikkert ikke kost/nytte nok på arealet heller. Det ekstra blir vel resirkulert til nye wafers i stedet vil jeg tro. Samme som

CPU for det meste, GPU ikke alltid. 3060/3070 er en fysisk mindre brikke enn 3080/3090, og da får man ikke nedgradert til 3070 fra en 3090

Tror han mente at 3090 som ikke "make the cut" blir 3080 og 3070 som ikke "make the cut", blir 3060Ti. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 hours ago, MariusJS said:

Jeg vet at komplett reserverer iaf, men godt spørsmål om multicom gjør det samme

Da har jeg fått bekreftet at Multicom ikke reserverer varer/plukker varer til bestillinger om alt ikke er på lager.

Jævlig irriterende når jeg vet at Multicom hadde PSU på lager når jeg bestilte og fikk svar på mail idag at PSU ukjent leveringsdato..

Jeg tolker det vel slik  Skrevet i mail -> "ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero - hovedkort - AT er tilgjengelig på lokalt lager."

samme som cpu og gpu...

 

Spørsmålet er jo 'HVA GJØR JEG?'  "facepalm"

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (11 minutter siden):

Da har jeg fått bekreftet at Multicom ikke reserverer varer/plukker varer til bestillinger om alt ikke er på lager.

Jævlig irriterende når jeg vet at Multicom hadde PSU på lager når jeg bestilte og fikk svar på mail idag at PSU ukjent leveringsdato..

samme som cpu og gpu...

Hm, så hvordan blir det da hvis prisene på kortene har gått opp hos leverandør og man bestilte til en lavere pris? Da blir man å vente i en evighet tipper jeg ...? Tenker litt høyt... Jeg har en MSI 3080 Trio X i bestilling der da prisen var 10k, men jeg kan vel bare se langt etter den...jeg får vel kortet i 2023 når neste generasjon kommer ut og prisene faller igjen.. 😛

Endret av mozaix
Lenke til kommentar
mozaix skrev (3 minutter siden):

Hm, så hvordan blir det da hvis prisene på kortene har gått opp hos leverandør og man bestilte til en lavere pris? Da blir man å vente i en evighet tipper jeg ...? Tenker litt høyt... Jeg har en MSI 3080 Trio X i bestilling der da prisen var 10k, men jeg kan vel bare se langt etter den...jeg får vel kortet i 2023 når neste generasjon kommer ut og prisene faller igjen.. 😛

Vi er flere som har bestilt 3080 Asus- kort til 7500-8000kr som har ventet i flere mnd 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...