Gå til innhold

Lønn for trailersjåfører


Gjest fb9c9...ab9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (53 minutter siden):

Evt bare se på statistikken for å se hvor normalen ligger. 

 

Som sagt, det finnes absolutt de som tjener masse penger i denne bransjen. De kjører gjerne hvit pulver. Men generelt sett er det relativt labert.

Nei, gjennomsnittslønna per mnd til lastebilsjåfører ligger ikke på 60.000+

Men det finnes de som tjener relativt godt, også som yrkessjåfør. Ifølge fetteren min så betaler de i gjennomsnitt ut ca 45.000 i månedslønn til sjåførene som kjører langtransport hos han, men han de har folk på kontoret som styrer lønn osv.

DiskusDød skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig kan man tjene 60k. Men hvor mange timer hjemmefra er man i løpet av året? Å sove i kjøretøyet eller sitte på ferga over til Tyskland eller Danmark er jobb og ikke fritid i mine øyne. Da blir timelønn fort veldig lav.

Ikke min type livstil. Jeg foretrekker 7 til 15 og 40k/mnd.

 

Lønn oppgis alltid i brutto. Netto/utbetalt er individuelt.

De fleste langtransportsjåfører reiser ut på søndag og kommer hjem på fredag, så de har ikke mye fritid utenom jobben.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (13 minutter siden):

Her er påstanden at man kan tjene 68k netto, noe som er svært godt betalt. Jeg har mine tvil, men helt supert om det er tilfelle :)

Du kan vel ta kontakt med Øverland Transport (hvor han som jeg siktet til jobber) og hør med de hvor mye de utbetaler i lønn til langtransportsjåførene sine.

 

 

nipp.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Joeal88 skrev (På 22.9.2020 den 3.39):

De fleste transportører som driver med langtransport gir ut en fast lønn og diett til sjåførene sine for hvert døgn, jeg var vikar ifjor sommer og i det firmaet så fikk samtlige langtransportsjåfører fast lønn på 2500 per døgn.

Hvor mye man tjener som langtransportsjåfør avhenger veldig av hva slags type kjøring det gjelder.

Hei. Var den fastlønnen inkludert overtid etter 9 timer og evt ulempetillegg det døgnet? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

når firma "skryer" av 12% feriepenger i stillingsannonser så vet vi at lista for lønn ikke er det man vil kalle super, det som er relevant er hvor mange timer er man på veien / borte for og tjene 68k i måneden. 

her er det mulighet for 3 uker på jobb og 1 uke hjemme... det høres jammen deprimerende ut 

image.png.beee24079a9587149143a8c782a4edee.png

Lenke til kommentar
Mato skrev (5 minutter siden):

her er det mulighet for 3 uker på jobb og 1 uke hjemme... det høres jammen deprimerende ut 

I andre yrker snakker ein nok ofte om ein motsatt turnus. Nå seier ikkje annonsa om kor lange dagar du må jobbe i tre veker før du får ei veke fri, men eg tviler på at det er ei særleg attraktiv ordning. 

Lenke til kommentar

Jobber innen logistikk (ikke som sjåfør) og det er fullt mulig å ha god lønn som sjåfør, men det krever en del. F.eks at du omtrent ofrer familielivet for å kjøre langtransport. Eller at du kurser deg opp for å kjøre spesialtransport, farlig gods mm.

ca 50k brutto høres ganske gjennomsnittlig ut for langtransport uten noe særlig spesialtillegg. Kjører man kun lokalt på dagtid er det ganske mye mindre.

Endret av OC-Freak
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Langtransport er et overfylt yrke. Og prisene dumpes av mer eller mindre useriøse østeuropeiske firma. Ett av dem har vel faktisk blitt utestengt pga massiv juks med kjøresedler og lignende. Det er egentlig mer en livsstil enn en jobb. For de som liker det så er det utmerket, de kunne ikke tenkt seg noe annet. Men det er altså ganske mye konkurranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...