Gå til innhold

PlayStation 5 blir kun bakoverkompatibel med PlayStation 4-spill, ifølge Ubisoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lage playstation 5 når spillprodusenter ikke klarer å utnytte playstation 4 sitt potensiale? 

Ikke at jeg har noen sterk formening om det, men de lager jo så dårlige spill at sony holder på å gå konkurs. Er jo bare søppel, skyting, vold, skyte en zombie 100 ganger uten at den dør. Er det noen som gidder å spille sånt da?

Lenke til kommentar

Synd.. Men dem skal vel selge mange av dem i sin psn store.. Heldigvis er nye xbox enda med støtte for de eldre modellene (ihvertfall en del spill), så gamle plater kan enda brukes  og samles (omsettes ;)).

Kunne tenkt meg full bakover kompatibilitet, med slike kraftige prosessorer burde en fullstendig offisiell  innebygget emulator vært mulig i software for de eldre konsollene ..

Endret av Brillemannen
Lenke til kommentar
Brillemannen skrev (1 minutt siden):

Synd.. Men dem skal vel selge mange av dem i sin psn store.. Heldigvis er nye xbox enda med støtte for de eldre modellene (ihvertfall en del spill), så gamle plater kan enda brukes  og samles (omsetts ;)).

Kunne tenkt meg full bakover kompatibilitet, med slike kraftige prosessorer burde en fullstendig offisiell  innebygget emulator vært mulig i software for de eldre konsollene ..

Bakover kompatibilitet handler kun om å ikke miste kunder som har brukt tusenvis av kroner på spill (ps4) så de ikke skal føle seg lurt eller få følelsen av å eie noe som er gammeldags altfor raskt. Sony er avhengig av å selge spill som allerede finnes og det er den eneste grunnen...selskapet er egentlig ikke interessert i å perfeksjonere bakover kompatibilitet som en egen nisje.

Lenke til kommentar
Barsen skrev (1 time siden):

Hvorfor lage playstation 5 når spillprodusenter ikke klarer å utnytte playstation 4 sitt potensiale? 

Ikke at jeg har noen sterk formening om det, men de lager jo så dårlige spill at sony holder på å gå konkurs. Er jo bare søppel, skyting, vold, skyte en zombie 100 ganger uten at den dør. Er det noen som gidder å spille sånt da?

Det er fint å se at du har peiling på dette.

Jeg har ikke helt fått med meg dette, men hvor mye taper Sony på Playstation avdelingen sin per år?

Er det mye zombier, skyting og vold i Gran Turismo?

Lenke til kommentar
Iki skrev (6 minutter siden):

Det er fint å se at du har peiling på dette.

Jeg har ikke helt fått med meg dette, men hvor mye taper Sony på Playstation avdelingen sin per år?

Er det mye zombier, skyting og vold i Gran Turismo?

Jeg har ikke peiling. og om noen liker denslags spill så rakker ikke jeg ned på dem. Har selv ikke playstation 4 og spiller ikke sånt. Jeg vet bare at siden de ikke lager noe jeg vil ha, så må de jo tape noe. Jeg kunne jo vært en kunde.  

Lenke til kommentar
3 hours ago, Barsen said:

Hvorfor lage playstation 5 når spillprodusenter ikke klarer å utnytte playstation 4 sitt potensiale? 

Ikke at jeg har noen sterk formening om det, men de lager jo så dårlige spill at sony holder på å gå konkurs. Er jo bare søppel, skyting, vold, skyte en zombie 100 ganger uten at den dør. Er det noen som gidder å spille sånt da?

PS5 er verd å lage da PS4 rett å slett ikke har maskinkraft nokk til å drive spill sine egne eksklusive spill i 60fps engang. God of War 2018 selv på en PS4 Pro kjører i rundt 45fps i gjennomsnittet. Når PS5 da har skjermkort som er over dobbelt så kraftig som PS4 Pro og 5 ganger så kraftig skjermkort som originale PS4 så sier det seg selv at det er verd å komme med en ny maskin. CPUn i PS4/Pro er altfor treg etter dagens standard. Dobbelkjerne som kjører i 1.6/2.13GHz avhengig av om det er standard eller pro modell og med 8 tråder. CPUn i PS5 har en AMD CPU som kjører variabel rate opptil 3.5 GHz med 8 kjerner og 16 tråder. I tillegg vil alle PS5 spill være designet for å kjøre på en lynrask NVME SSD og ikke på dagens siruptrege standard Hard disker som følger med i PS4.

Alt i alt, PS4 er en 7 år gammel maskin, er bare tull at det skal gå lengre tid enn det før det kommer en fullverdig oppfølger til en konsoll. Alt i PS4 er utdatert, både original og pro modellen, er på tide med en ny maskin som virkelig imponerer som ikke er holdt tilbake av svakt skjermkort, svak cpu og treg hard disk. Er uansett solgt såppas mange PS4 enheter at det vil fortsatt komme mange spill til PS4 i flere år framover.

Anngående spillene til Sony så tviler jeg på at de er så dårlige at de holder på å gå konkurs. Spider-Man: Miles Morales er ett lanseringsspill til PS5 som nokk kommer til å bli veldig populært. Ratchet and Clank: Rift Apart ser også ut til at det kan bli en hit. Horizon Forbidden West ser utrolig lekkert ut. Ingen av de spillene har zombier i seg som jeg vet om. Du har selvfølgelig The Last of Us part 2 som kom ut i år hvis det er det du hinter til, men tviler på at sony tapte penger på det spillet selv om folk var noe kritisk til historien.

Kan bare snakke for meg og selv så liker jeg veldig godt zombie skyte spill. Gleder meg til Black Ops: Cold War og det er egentlig bare på grunn av at det har en zombies mode.

Lenke til kommentar

Også så rart design..sony skjønner tydeligvis ikke at en spillkonsoll skal appelere og tiltrekke..som spill skal gjøre. De følger trenden i verden..man lager noe bra, noe som fungerer (ps1) og gjør alt man kan for å unngå å la det nyere produktet ligne på det gamle. Det er en trend i verden. Man skal tenke nytt og aktivt unngå alt som faktisk fungerer og har vist seg å være suksessfullt. 

Bilbransjen gjør det samme, lager biler som ser ut som sko såler, blomstervaser, damesko og akvarium, alt for å unngå det som var bra, som bilene på 60 tallet. 

Nå gjør sony det samme med sitt produkt..her skal det lages spillkonsoll men neida..den skal ikke ligne en spillkonsoll, den må ligne en glasert havstein med en touch av matemballasje. Det må for all del ikke se ut som noe attraktivt, som f.eks en spillkonsoll som de i fordums tid hadde suksess med. 

og spill produsentene. de skal lage spill..men det skal på ingen måte ligne på noe som helst som folk syntes var artig en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Andreas247 skrev (17 minutter siden):

Jeg handler aldri hos Amazon, så det må jo bety at Amazon holder på å gå konkurs. Jeg kunne jo vært en kunde.

Nei. men du skjønner kanskje at om du aldri handler på amazon så er du del av en kundegruppe på flere millioner mennesker som helle ikke handler på amazon, fordi bedriften ikke ser dere. 

Lenke til kommentar
59 minutes ago, Ardinur said:

Kommer ikke akkurat som noen stor overraskelse på meg i alle fall. Litt ut i PS5 sin levetid kommer vel Sony til å tjene store penger på å oppskalere grafikken til PS3-spill og selge dem til de som begynner å bli nostalgiske. 

Jeg satser virkelig på det. Har fortsatt ikke kommet en Metal Gear Solid 4 remaster, men om det ble annonsert så ville jeg bestilt en PS5 tvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Barsen skrev (3 timer siden):

 

og spill produsentene. de skal lage spill..men det skal på ingen måte ligne på noe som helst som folk syntes var artig en gang i tiden.

Make Pong great again!

Ellers en særdeles underholdende "alt var bedre før"-og "det jeg liker og er vokst opp med er standarden alt skal sammenlignes med"-rant. Takk :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Helt klart. Om jeg skal spille gamle spill vil jeg helst ha dem i oppusset tilstand.

Jepp. Ein blir ofte skuffa over det grafiske når ein skal gå nedover i nostalgien. Ein stort sett huska at spelet såg bedre ut enn da egentlig gjorde.

Men ikkje alltid grafikken har nåke å sei. Kan no meddele at eg spela Might and Magic 6 no om dagen. Like "vakkert" som eg huska da tilbake på 90 tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Barsen skrev (22 timer siden):

Jeg har ikke peiling. og om noen liker denslags spill så rakker ikke jeg ned på dem. Har selv ikke playstation 4 og spiller ikke sånt. Jeg vet bare at siden de ikke lager noe jeg vil ha, så må de jo tape noe. Jeg kunne jo vært en kunde.  

Hva slags spill foretrekker du?

 

Barsen skrev (19 timer siden):

Også så rart design..sony skjønner tydeligvis ikke at en spillkonsoll skal appelere og tiltrekke..som spill skal gjøre. De følger trenden i verden..man lager noe bra, noe som fungerer (ps1) og gjør alt man kan for å unngå å la det nyere produktet ligne på det gamle. Det er en trend i verden. Man skal tenke nytt og aktivt unngå alt som faktisk fungerer og har vist seg å være suksessfullt. 

Bilbransjen gjør det samme, lager biler som ser ut som sko såler, blomstervaser, damesko og akvarium, alt for å unngå det som var bra, som bilene på 60 tallet. 

Nå gjør sony det samme med sitt produkt..her skal det lages spillkonsoll men neida..den skal ikke ligne en spillkonsoll, den må ligne en glasert havstein med en touch av matemballasje. Det må for all del ikke se ut som noe attraktivt, som f.eks en spillkonsoll som de i fordums tid hadde suksess med. 

Syns det er kult, det de kommer med, jeg. Nå er det ikke alltids at det du tenker at fungerer så bra egentlig gjør det. Kjølingen er for eksempel ikke den beste på dagens spillkonsoller.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (12 timer siden):

Jepp. Ein blir ofte skuffa over det grafiske når ein skal gå nedover i nostalgien. Ein stort sett huska at spelet såg bedre ut enn da egentlig gjorde.

Men ikkje alltid grafikken har nåke å sei. Kan no meddele at eg spela Might and Magic 6 no om dagen. Like "vakkert" som eg huska da tilbake på 90 tallet.

Jeg gikk for ikke så lenge siden tilbake til PS2, da noen av spillene jeg fikk tak i ikke fins til nyere konsoller: Ratchet & Clank. Ellers sitter jeg fortsatt på PS3, så allverdens nedgradering var det jo ikke.

Endret av Memento scientiam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...