Gå til innhold

White lives matter - kva er galt med det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Camlon skrev (2 minutter siden):

Så hvordan skal du få samfunnet til å gå igjennom evolusjon. Det skjer ikke av seg selv.

Er du kreasjonist..?

Ikke jeg heller.

Forskere ville ikke vært i stand til å produsere nytt liv fra ingenting som nærmer seg noe som lever i dag.

Politikere er ikke i stand til å lage et fungerende og stabilt politisk system uten gradvise endringer over mange generasjoner -- og menneskene kan være den begrensende faktoren, som vitterlig må tas hensyn til.
Vi kan ikke lage et samfunn hvor menneskene i det ikke er lykkelige.
 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Red Frostraven said:

Er du kreasjonist..?

Ikke jeg heller.

Forskere ville ikke vært i stand til å produsere nytt liv fra ingenting som nærmer seg noe som lever i dag.

Politikere er ikke i stand til å lage et fungerende og stabilt politisk system uten gradvise endringer over mange generasjoner -- og menneskene kan være den begrensende faktoren, som vitterlig må tas hensyn til.
Vi kan ikke lage et samfunn hvor menneskene i det ikke er lykkelige.

Så hvis du ble president i USA og ditt parti fikk majoritet i kongressen, så ville du bare beholdt systemet slik det er idag og gjort minimale forandringer?

Med tanke på at du har ekstreme meninger som at 30% av amerikanere innerst inne støtter slaveri, så tviler jeg sterkt på at du ikke ville utnyttet situasjonen til å gjøre drastiske forandringer.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (1 time siden):

Så hvis du ble president i USA og ditt parti fikk majoritet i kongressen, så ville du bare beholdt systemet slik det er idag og gjort minimale forandringer?

Har du forsøkt å tvinge et esel til å drikke vann..?

Tvinge et barn til å svelge medisin..?

Hjelpe en voksen mann med å begynne å trene, iverksette en kostholdsplan og gjøre varige livsendringer..?

...

...få en person som er uenig med deg selv i et politisk spørsmål til å forstå og akseptere din forståelse av saken og din løsning på problemet..?

...

USA må ønske endringer, så sterkt at mitt presidentskap ville vært etablert på et ønske om endring -- som uansett ville funnet en politiker som representerte samme ønsker, om folket ønsket endringer, i en faktisk demokrat.

Jeg tror de første standpunktene som ville kunne bli funnet akseptable ville vært høyere minstelønninger og single payer healthcare.
Og der har du fire år med kamp bare der.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

USA må ønske endringer, så sterkt at mitt presidentskap ville vært etablert på et ønske om endring -- som uansett ville funnet en politiker som representerte samme ønsker, om folket ønsket endringer, i en faktisk demokrat.

Jeg tror de første standpunktene som ville kunne bli funnet akseptable ville vært høyere minstelønninger og single payer healthcare.
Og der har du fire år med kamp bare der.

Hvis du vil styre som en moderat demokrat, mens du samtidig går ut og anklager konservative for alt mulig som er ille, som f.eks. at de innerst inne støtter slaveri, så kommer du til å bli mislikt av begge sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (51 minutter siden):

Sjarmerende gjeng ja. Lissepasning til de som ønsker å demonisere bevegelsen. Det der funker bare mot sin hensikt.

Ser dog flere skriver på Twitter at det ikke var en Black Lives Matter protest, men organisert av en punkergruppe/radikale i D.C. Ser heller ingen svarte i videoen forøvrig.

Ja, det var overvekt av hvite, men i den nederste videoen ser man flere svarte kvinner, bl.a. hun som filmer og hun som hele tiden tar opp og ned munnbindet.

Kanskje ikke en "Offisiell" BLM-protest, men helt klart "samme ulla" og flere som har BLM-t-skjorte. Mange mener partier på høyresiden legitimerer ditt og datt. Hva kaller man da dette?
BLM burde ta full avstand fra all form for sjikane av meningsmotstandere. 

Lenke til kommentar

...det var altså ikke BLM.
Og du siterte en person som løy -- og hjalp med å spre ideen om at BLM er ekstreme.

...og så presterer du å si at de er "samme ulla".

Hvis Black Lives matter er ull -- så er disse folka fibre fra kokosnøtter.
At ting ligner, for folk som ikke har peiling på fibre, betyr ikke at de kommer fra samme sted.

Og det er ekstremt viktig å skille grupper som ikke hører sammen, for å forstå virkeligheten.

Forenklingen er like grov som om vi kalte alle som er motstandere av BLM nazister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så må man jo ikke akkurat glemme at BLM er en massiv folkebevegelse med et rikt omfang av meninger, type mennesker og fremgangsmåter.

Slik er det med desentraliserte bevegelser uten organisasjon. Kan ikke se for meg at en stor andel av de millionene av mennesker som har demonstrert mot rasisme i sommer støtter det vi ser i videoen over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (2 timer siden):

BLM burde ta full avstand fra all form for sjikane av meningsmotstandere. 

Trump sjikanerer alle som er uenig med ham, hvorfor tar ikke republikkanerene full avstand fra ham? Er det fordi de støtter sjikanering av meningsmotstandere?

Hvis noen skal kunne forventes å ta avstand fra noen så må det være republikkanerene som må ta avstand fra sitt eget partis presidentkandidat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
nirolo skrev (1 time siden):

Trump sjikanerer alle som er uenig med ham, hvorfor tar ikke republikkanerene full avstand fra ham? Er det fordi de støtter sjikanering av meningsmotstandere?

Hvis noen skal kunne forventes å ta avstand fra noen så må det være republikkanerene som må ta avstand fra sitt eget partis presidentkandidat.

Det ene utelukker ikke det andre. Begge siders evt. sjikanering er like ille.
Jeg synes Trump sin ufine omtale av div mennesker også er ille. 
Men på en måte er det litt forventet av Trump, og dette blir han jo også sterkt kritisert for. Men da må man også tåle at man blir kritisert tilbake hvis man selv er (nesten) like ille mot SINE motstandere.

Jeg håper at Demokratene vinner i USA, men forstår godt hvis de evt ikke skulle gjøre det, når man ser hvordan mange av Demokratenes politikere og "venner" oppfører seg. De er ikke særlig mye bedre enn Republikanerne.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Sjarmerende gjeng ja. Lissepasning til de som ønsker å demonisere bevegelsen. Det der funker bare mot sin hensikt.

Dette er modus operandi for BLM. Dette har de gjort før og de var like ufordragelige som disse (jeg husker ikke om det var på Harvard eller Yale, ironiskt sett på ett av de mest prestisjetunge universitetene i verden). Om så dette er BLM er en annen sak, og det er vilt å tru at BLM som den rasistorganisasjonen det er vil få til en bedring iblandt de svarte i USA hvis de ikke ser mer på seg selv.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (31 minutter siden):

Dette er modus operandi for BLM. Dette har de gjort før og de var like ufordragelige som disse (jeg husker ikke om det var på Harvard eller Yale, ironiskt sett på ett av de mest prestisjetunge universitetene i verden). Om så dette er BLM er en annen sak, og det er vilt å tru at BLM som den rasistorganisasjonen det er vil få til en bedring iblandt de svarte i USA hvis de ikke ser mer på seg selv.

Hahah. Nei, BLM er ikke en «rasistorganisasjon».

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (2 timer siden):

Det ene utelukker ikke det andre. Begge siders evt. sjikanering er like ille.
Jeg synes Trump sin ufine omtale av div mennesker også er ille. 
Men på en måte er det litt forventet av Trump, og dette blir han jo også sterkt kritisert for. Men da må man også tåle at man blir kritisert tilbake hvis man selv er (nesten) like ille mot SINE motstandere.

Jeg håper at Demokratene vinner i USA, men forstår godt hvis de evt ikke skulle gjøre det, når man ser hvordan mange av Demokratenes politikere og "venner" oppfører seg. De er ikke særlig mye bedre enn Republikanerne.

Så det er mange republikanere som tar avstand fra Trump? Nei. Det er det ikke. Det er et bitte lite mindretall. Trump er republikanerenes offisielle presidentkandidat. Han representerer partiet og det er noe helt annet enn at noen random folk har sjikanert meningsmotstandere.

Gruppen du mener BLM skal ta avstand fra har ingen ting med BLM å gjøre. Men alikevel ser du ut til å mene at BLM skal ta avstand fra dem. Det er et svært underlig standpunkt. Det er utallige grupper som ikke har tatt avstand fra disse folkene. Hvorfor skal BLM ta avstand når ingen andre gjør det?

Så vidt jeg kan skjønne setter du helt andre krav til BLM enn til høyresiden og Republikkanere. Republikkanere tar ikke engang avstand fra sin ofisielle representant når han er ufin og sjikanerende, mens her skal BLM ta avstand fra en gruppe som ikke har noe med dem å gjøre. Det er meget underlig.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

To stykker drept og  minst en sakdet i Kenoshi i går, etter at sivile bevæpnet seg for å hindre plynding og opptøyer i byen.

Første som ble skutt skal ha prøvd å avvæpne en av de som var ute for å stoppe plyndringen.

Gjerningsmannen løp deretter av gårde i retning politiet (antageligvis pga lynsjestemningen som brygger seg opp) og blir felt av en demonstrant, deretter skyter han en person i bryst/overkropp, og en annen i armen før han kommer på beina og fortsetter mot politiet. Han skal være 17 år gammel og nå arrestert for drap, om ikke retten kommer frem til at det var selvforsvar.

https://www.reddit.com/r/ActualPublicFreakouts/comments/igxbxt/higher_quality_version_of_the_entire_sequence_of/

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...