Gå til innhold

Datoen er satt for den neste store Xbox Series X-presentasjonen


Anbefalte innlegg

Grimbeorn skrev (10 minutter siden):

Har lest dine kommentarer, det var derfor jeg skrev at du vet dette veldig godt og misforstår metalheart med vilje.

Til det du åpnet med å skrive i tråden: Selv om spill støtter flere generasjoner utelukker ikke det at de kan imponere på ny hardware. I tillegg vil jeg tro det er spill under utvikling fra Xbox Studios som blir eksklusive på Series X og kommer ut om et par år, men disse får vi nok ikke se denne gangen.

Stusser litt over at du må innom alle tråder om Xbox-nyheter og komme med et stikk. 

Man kan også se at Iki kommer med respons midt på natten, tydeligvis er dette noe han tenker svært mye på , siden det går i det samme tråd for tråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.Sorter skrev (16 minutter siden):

Man kan også se at Iki kommer med respons midt på natten, tydeligvis er dette noe han tenker svært mye på , siden det går i det samme tråd for tråd.

Jeg svarer når jeg er våken og har tid.

Når jeg ikke er tilgjengelig kan jeg ikke svare, men det forstår du vel kanskje ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (33 minutter siden):

Har lest dine kommentarer, det var derfor jeg skrev at du vet dette veldig godt og misforstår metalheart med vilje.

Det er vel heller han som misforstår meg, og påstår jeg tar feil?

Eller kanskje du bør lese kommentaren hans på nytt?

Grimbeorn skrev (35 minutter siden):

Til det du åpnet med å skrive i tråden: Selv om spill støtter flere generasjoner utelukker ikke det at de kan imponere på ny hardware. I tillegg vil jeg tro det er spill under utvikling fra Xbox Studios som blir eksklusive på Series X og kommer ut om et par år, men disse får vi nok ikke se denne gangen.

Igjen har du ikke lest kommentarene min ser jeg...

Jeg har selv skrevet, i kommentarfeltet her, at spillene selvfølgelig vil se bedre ut på series X.

Jeg har selv skrevet at det sannsynligvis kommer next-gen spill fra Microsoft på et senere tidspunkt.

Men du tåler ikke at noen nevner at Microsoft selv har sagt dette? Da er de med en gang en fanboy? Se deg selv i speilet sier jeg bare.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Iki said:

Det er vel heller han som misforstår meg, og påstår jeg tar feil?

Eller kanskje du bør lese kommentaren hans på nytt?

Igjen har du ikke lest kommentarene min ser jeg...

Jeg har selv skrevet, i kommentarfeltet her, at spillene selvfølgelig vil se bedre ut på series X.

Jeg har selv skrevet at det sannsynligvis kommer next-gen spill fra Microsoft på et senere tidspunkt.

Men du tåler ikke at noen nevner at Microsoft selv har sagt dette? Da er de med en gang en fanboy? Se deg selv i speilet sier jeg bare.

Har lest, reagerte ikke på hva Xbox sier om kryssgenerasjonsstøtte, men at at du skriver at spillene ikke kan imponere fordi de er kryssgenerasjon.

Har altså ikke noe problem med hva Xbox har sagt og heller ikke å innrømme at jeg foretrekker Xbox, men føler ingen trang til å rakke ned på Playstation eller andre plattformer av den grunn. Jeg kaller deg heller ikke fanboy, bare stusser litt over at du i tråd etter tråd må komme med kritikk av Xbox og skryte opp eller forsvare Playstation.

Endret av Grimbeorn
skrivefeil
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (17 minutter siden):

Jeg svarer når jeg er våken og har tid.

Når jeg ikke er tilgjengelig kan jeg ikke svare, men det forstår du vel kanskje ikke?

Men siden du gjentar deg selv på disse Xbox trådene og at responsen din vanligvis er på nattes tid. Gir meg bare et bilde på at dette er noe du tenker svært mye på..

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (17 minutter siden):

Har lest, reagerte ikke på hva Xbox sier om kryssgenerasjonsstøtte, men at at du skriver at spillene ikke kan imponere fordi de er kryssgenerasjon.

Da har du altså ikke lest det jeg skriver... Greit.

Neste gang du og Xbox fanboy'ene skal krangle om noe så les gjennom kommentarene dere svarer på, da slipper dere tåpelige samtaler hvor dere påstår ting som ikke stemmer...

 

"De kan ha fin grafikk og god bildeflyt" - min andre kommentar her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

åh herre. Du har skrevet veldig mange ganger at series x ikke får first party next gen spill første 2 år etter som det er kryssgenerasjon. Du skjønner jo hva han mener selv om han ikke siterer deg ordrett, Ikke gjør alt så ekstremt vanskelig. 

Når du samtidig er blown away av Sony sine spill som er nesten umulig på xsx og umulig å porte bakover. (hvor flere viste seg å være kryssplatform) Da legger folk sammen 1+1 selv om du ikke nødvendigvis har sagt alt ordrett i denne tråden.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
barezell skrev (17 minutter siden):

åh herre. Du har skrevet veldig mange ganger at series x ikke får first party next gen spill første 2 år etter som det er kryssgenerasjon. Du skjønner jo hva han mener selv om han ikke siterer deg ordrett, Ikke gjør alt så ekstremt vanskelig. 

Når du samtidig er blown away av Sony sine spill som er nesten umulig på xsx og umulig å porte bakover. (hvor flere viste seg å være kryssplatform) Da legger folk sammen 1+1 selv om du ikke nødvendigvis har sagt alt ordrett i denne tråden.  

Som er riktig. Så vidt eg veit, vil Microsoft, first party nex gen spel, også bli utviklet med eldre maskinvare i tankene. Heilt klart at då vil ein miste litt kreativ friheit, og måtte ta valg for å skalere ned produktet, fordi det nettopp skal fungere "akseptabelt" på eldre gen...

Dvs med minimalt med loading, samtidig som spelet i seg sjøl må være utviklet med slike loadingtider i planene, samtidig som spelet i seg sjøl kan ikkje overskride eit visst grafisk nivå, då det rett og slett slutter å fungere på eldre maskinvare.. Grafikk er også data som skal transporteres og ikkje minst gjengis i GPUen.

Litt tilbake på topic: Ser veldig fram til kva Series X presentasjonen skal vise. Aldri eigd ein Xbox, men har eit åpent sinn, og Microsoft kan fint finne på å imponere...

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og måten du skriver det på er vesentlig bedre og mindre provoserende enn "synd den ikke får spill på 2 år". spesielt når den kommentaren kommer 7-8 ganger gjennom 3-4 threads :p Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor folk og meg inkludert tar agnet. hehe

Vi vet jo ikke 100% hvordan det blir. Hva de prioriterer, hvor de evt må ofre. evt hvor mye tid/penger de legger i å gjøre dobbelt arbeid. Vi vet også svært lite om hvordan ytelseforskjell vil bli på spill første årene (begge veier. bedre ssd vs tflops and what not)  Det blir bare synsing og spekulering og det ser så utrolig teit ut når noen presenterer sin synsing som fakta og nekter tvert på alt annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 7/7/2020 at 2:31 PM, Iki said:

Uheldigvis har jo Microsoft selv gått ut å sagt at vi ikke får noe next-gen spill fra dem det første året, eller lengre.

Kanskje vi får se et tredjepartsspill som imponerer?

Vet ærlig talt ikke hva de kan vise frem selv.

Halo har tapt seg en del, men det vet vi de kommer til å vise.

Et nytt gears of war? Forza?

Vi får sikkert sett en oppgradert utgave av en god del Xbox one spill, men jeg vet ikke hvor mye nytt vi får se.

Jeg misforstår deg ikke.

Dette er det du skriver, Iki. Andre setning gir den logiske slutningen at du mener Xbox Studios spill ikke vil imponere. Resten er ren avfeiing av Xbox IPer.

Siste setning indikerer at du ikke tror det kommer noe spennende og det vil overraske meg stort om du i etterkant har noe positivt å si om det Xbox viser fram 23. juli, men overrask meg gjerne :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
barezell skrev (4 minutter siden):

Og måten du skriver det på er vesentlig bedre og mindre provoserende enn "synd den ikke får spill på 2 år". spesielt når den kommentaren kommer 7-8 ganger gjennom 3-4 threads :p Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor folk og meg inkludert tar agnet. hehe

Vi vet jo ikke 100% hvordan det blir. Hva de prioriterer, hvor de evt må ofre. evt hvor mye tid/penger de legger i å gjøre dobbelt arbeid. Vi vet også svært lite om hvordan ytelseforskjell vil bli på spill første årene (begge veier. bedre ssd vs tflops and what not)  Det blir bare synsing og spekulering og det ser så utrolig teit ut når noen presenterer sin synsing som fakta og nekter tvert på alt annet. 

For meg, eller vertfall slik eg ser det, er det ikkje forskjell på å lage eit PS4/Xbox One spel, som skal kjøre på PS5/SX, vise versa.  Prosessen blir lik. Ein vil alltid ha den dårligere maskinvaren som ein felles denominator, som hindrer friheiten til utvikler. Ord som "kompromiss", sitter laust.

 

Lenke til kommentar
barezell skrev (1 time siden):

åh herre. Du har skrevet veldig mange ganger at series x ikke får first party next gen spill første 2 år etter som det er kryssgenerasjon. Du skjønner jo hva han mener selv om han ikke siterer deg ordrett, Ikke gjør alt så ekstremt vanskelig. 

Personen selv påstår det er feil at Microsoft selv ikke har sagt dette, når de har sagt dette.

Istedenfor å gå til angrep på noen for å komme med fakta så kan du lese hva han faktisk skrev.

Han påstår det er feil at Microsoft har sagt dette. Det er det han skriver. Han skriver rett ut at påstanden min om at de har sagt dette er feil.

 

barezell skrev (1 time siden):

Når du samtidig er blown away av Sony sine spill som er nesten umulig på xsx og umulig å porte bakover. (hvor flere viste seg å være kryssplatform) Da legger folk sammen 1+1 selv om du ikke nødvendigvis har sagt alt ordrett i denne tråden.  

Jeg har skrevet spesifikt i denne tråden at spillet ville være fullt mulig på Xbox series X...

Igjen. Før. Du. Angriper. Les. Hva. Folk. Skriver.

 

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Da har du altså ikke lest det jeg skriver... Greit.

Neste gang du og Xbox fanboy'ene skal krangle om noe så les gjennom kommentarene dere svarer på, da slipper dere tåpelige samtaler hvor dere påstår ting som ikke stemmer...

 

"De kan ha fin grafikk og god bildeflyt" - min andre kommentar her.

Å vær så snill. Det er mange i denne tråden som forstår hva det er du prøver å si, men det betyr ikke at du har et poeng.

Gjennom mange poster i denne tråden har du forsøkt å presentere raske scene-skifter som om de er "next-gen gameplay" når det i realiteten handler om en visuell forbedring. Du må gjerne fortsette å snakke frem Ratchet & Clank som om det er noe unikt next-gen ved det, jeg kommer fortsatt til å være uenig med deg. Vær bare klar over det er veldig mange der ute som anser 60fps for å være minst like next-gen som raskere loading.

Og gjett hva? R&C kjører i 30fps. Som med så mange andre utviklere har også Insomniac vært nødt til å inngå kompromiss for å oppnå det målet de har satt seg for spillet. Betyr det at R&C ikke er next-gen. Nei, selvfølgelig ikke. Men et spill som kjører i 60fps/4K på next-gen vil ikke kjøre på samme måte på en eldre konsoll, og er derfor også et next-gen spill.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (10 minutter siden):

Personen selv påstår det er feil at Microsoft selv ikke har sagt dette, når de har sagt dette.

Istedenfor å gå til angrep på noen for å komme med fakta så kan du lese hva han faktisk skrev.

Han påstår det er feil at Microsoft har sagt dette. Det er det han skriver. Han skriver rett ut at påstanden min om at de har sagt dette er feil.

 

Jeg har skrevet spesifikt i denne tråden at spillet ville være fullt mulig på Xbox series X...

Igjen. Før. Du. Angriper. Les. Hva. Folk. Skriver.

 

 

Trur kanskje du selv må puste godt ut og lese hva folk skriver. Det har jeg foreslått til deg i en tidligere tråd også.

Teksten under er det du siterte han på og han skriver spesifikt at han ikke reagerte på hva xbox sa, men det du skrev. 

"Har lest, reagerte ikke på hva Xbox sier om kryssgenerasjonsstøtte, men at at du skriver at spillene ikke kan imponere fordi de er kryssgenerasjon." 

Til siste biten er det ikke stort og svare på. Jeg snakker generelt om innleggene dine, du viser til et spesifikt spill som jeg ikke nevner og sier at jeg må lese. ?

Tipp topp tommel opp og god helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Iki said:

Personen selv påstår det er feil at Microsoft selv ikke har sagt dette, når de har sagt dette.

Istedenfor å gå til angrep på noen for å komme med fakta så kan du lese hva han faktisk skrev.

Han påstår det er feil at Microsoft har sagt dette. Det er det han skriver. Han skriver rett ut at påstanden min om at de har sagt dette er feil.

Jeg har skrevet spesifikt i denne tråden at spillet ville være fullt mulig på Xbox series X...

Igjen. Før. Du. Angriper. Les. Hva. Folk. Skriver.

Ok, hva er det du mener da? Skal jeg da forstå deg dithen at du mener PS5 og Series X begge blir gode konsoller, noe jeg i så fall er enig i, og at det kan komme mye som imponerer på Xbox den 23. juli, selv om mye av det vil være kryssgenerasjon?

Endret av Grimbeorn
skrivefeil
Lenke til kommentar
Leflus skrev (1 time siden):

Vær bare klar over det er veldig mange der ute som anser 60fps for å være minst like next-gen som raskere loading.

Gjett hva! Både Playstation 4 og Xbox one har spill som kjører i 60 fps og 4k oppløsning, samtidig!

Det er ikke noe next-gen med det.

For at noe skal være et generasjonsskifte så må det være noe den forrige generasjon ikke allerede har gjort...

 

Grimbeorn skrev (49 minutter siden):

Ok, hva er det du mener da? Skal jeg da forstå deg dithen at du mener PS5 og Series X begge blir gode konsoller, noe jeg i så fall er enig i, og at det kan komme mye som imponerer på Xbox den 23. juli, selv om mye av det vil være kryssgenerasjon?

Begge blir gode konsoller, ja.

Det kan fortsatt komme mye imponerende, men fra Microsoft selv får vi nok ikke se noe next-gen da de selv sier de ikke kommer til å vise det.

Vi kan få se next-gen spill fra tredjepartsstudio, vi kan få se spill som har langt bedre grafikk, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 minutter siden):

Gjett hva! Både Playstation 4 og Xbox one har spill som kjører i 60 fps og 4k oppløsning, samtidig!

Det er ikke noe next-gen med det.

For at noe skal være et generasjonsskifte så må det være noe den forrige generasjon ikke allerede har gjort...

Den økte maskinkraften til PS5/XSX gjør det mulig for spill å kjøre i 60fps/4k samtidig som de har bedre grafikk. Ergo noe som ikke er mulig på dagens konsoller. Dirt 5 kan ikke kjøre i 120fps på PS4/XBO bare for å ta et konkret eksempel.

Portaler i spill er ikke noe nytt det heller. Roguen min med engineering i World of Warcraft har tilgang til en haug av portaler på tvers av regioner, kontinent og til og med ulike planeter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leflus skrev (1 minutt siden):

Den økte maskinkraften til PS5/XSX gjør det mulig for spill å kjøre i 60fps/4k samtidig som de har bedre grafikk. Ergo noe som ikke er mulig på dagens konsoller. Dirt 5 kan ikke kjøre i 120fps på PS4/XBO bare for å ta et konkret eksempel.

Portaler i spill er ikke noe nytt det heller. Roguen min med engineering i World of Warcraft har tilgang til en haug av portaler på tvers av regioner, kontinent og til og med ulike planeter.

Syns det er litt rart du argumenterer for at ein må tenke på grafikk når ein snakker om 60fps/4k, men totalt overser det når ein snakker om kor kjapt eit system kan flytte data og gjengi ein grafisk krevande verden så og sei instant..

Men dåke begge har faktisk rett. Bedre grafikk blir sett på som next gen. Og det R&C klarer å få ut av PS5 blir sett på som next gen, då spelet faktisk ikkje kan kjøres på eldre generasjon. Det er spesifikt laget for å dra nytte av hastigheten til PS5, samtidig som det er skreddersydd dual sense kontrolleren og det Sony prøver å oppnå når det gjelder lydbilde..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Syns det er litt rart du argumenterer for at ein må tenke på grafikk når ein snakker om 60fps/4k, men totalt overser det når ein snakker om kor kjapt eit system kan flytte data og gjengi ein grafisk krevande verden så og sei instant..

Men dåke begge har faktisk rett. Bedre grafikk blir sett på som next gen. Og det R&C klarer å få ut av PS5 blir sett på som next gen, då spelet faktisk ikkje kan kjøres på eldre generasjon. Det er spesifikt laget for å dra nytte av hastigheten til PS5, samtidig som det er skreddersydd dual sense kontrolleren og det Sony prøver å oppnå når det gjelder lydbilde..

Man kan kalle det next gen så mye man vil, men så lenge det er i 30fps så er det alikevel svært skuffende..

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Iki said:

Begge blir gode konsoller, ja.

Det kan fortsatt komme mye imponerende, men fra Microsoft selv får vi nok ikke se noe next-gen da de selv sier de ikke kommer til å vise det.

Vi kan få se next-gen spill fra tredjepartsstudio, vi kan få se spill som har langt bedre grafikk, osv.

Flotte greier, det var litt mer positive toner enn det du innledet med :)

God helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...