Jump to content
Redaksjonen.

Siste fossil-VW har rullet ut av fabrikken

Recommended Posts

Heldigvis er kommende Golf GTI og R fortsatt bensin og ikke el. Eneste unntak er et mildhybridsystem på 48 volt men det er ikke så alt for tungt og plasskrevende.

Share this post


Link to post

Det er gledelig å se verdens største bilprodusent blir ledende på utvikling og produksjon av elbiler.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Annonse
nor50 skrev (2 timer siden):

Snakk om faen til click-bait! Ut fea DENNE fabrikken kunne du da i det minste ha skrevet!

//Troll mode on//

Det står jo fabrikken (bestemt form entall), så å skrive "denne" foran blir jo redundant..

//Troll mode off//

  • Like 2

Share this post


Link to post
nor50 skrev (2 timer siden):

Snakk om faen til click-bait! Ut fea DENNE fabrikken kunne du da i det minste ha skrevet!

Følsomme mennesker må nok finne seg i at ikke den hele sannhet  ligger i en setning på få ord. Det som skrives er faktisk sant og riktig (i alle fall inntil videre).

  • Like 4

Share this post


Link to post
3 hours ago, nor50 said:

"Mannen i gata" tror at bilfabrikanter kun har en fabrikk.

"Mannen i gata" vet ikke forskjellen på tallord og ubestemt artikkel.

Sorry. Bare erter litt. ;)

Edited by Lynxman
  • Like 2

Share this post


Link to post
JØI skrev (10 timer siden):

 

Det er gledelig å se verdens største bilprodusent blir ledende på utvikling og produksjon av elbiler

 

Sorry, Toyota er nok foran (igjen).

The Toyota Group is currently back on top of the market, registering the best performance in the Top 20 and managing to somewhat “contain” the losses compared to the followers in the Covid-19 crisis. Indeed, Toyota Group in April 2020 was holding 12.6% of market share, reaching the highest level in over 10 years.

Therefore, Volkswagen Group stepped back in the second position, as 35% of global sales are concentrated in China, which was the centre of the Coronavirus pandemic. Indeed, the German group has now declined to 11.2% of share, with Year to Date April sales at 2.270.651, down 30.5% from last year.

Share this post


Link to post
21 hours ago, FrihetensRegn said:

Heldigvis er kommende Golf GTI og R fortsatt bensin og ikke el. Eneste unntak er et mildhybridsystem på 48 volt men det er ikke så alt for tungt og plasskrevende.

Er vel tvilsomt om dei klarer å selje nokon slike her i landet.  Veldig daffe greier samanlikna med tilsvarande – og billigare – elbilar.  Men det finst kanskje framleis folk som betaler ekstra for seig akselerasjon og dårlege køyreeigenskapar pga tyngdepunkt alt for langt framme?

  • Like 4
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Sturle S skrev (30 minutter siden):

Er vel tvilsomt om dei klarer å selje nokon slike her i landet.  Veldig daffe greier samanlikna med tilsvarande – og billigare – elbilar.  Men det finst kanskje framleis folk som betaler ekstra for seig akselerasjon og dårlege køyreeigenskapar pga tyngdepunkt alt for langt framme?

Det er forskjell på å komme fort fram og raskt ut frå et lyskryss.

Har man feriehus i sydfrankrike kjem man raskere frem med ein golf med 75hk enn ein tesla med 500.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Just now, Trestein said:

Det er forskjell på å komme fort fram og raskt ut frå et lyskryss.

Har man feriehus i sydfrankrike kjem man raskere frem med ein golf med 75hk enn ein tesla med 500.

Eg tvilar ikkje på at du klarer å konstrurere tilfelle der det kan framstå som vitugt å kjøpe ein eksos-Golf, fordi du kan spare eit kvarter på ein køyretur som tek to dagar, men hugs at du må slite med eksos-Golfen resten av året òg.

  • Like 5
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Sturle S skrev (10 timer siden):

Er vel tvilsomt om dei klarer å selje nokon slike her i landet.  Veldig daffe greier samanlikna med tilsvarande – og billigare – elbilar.  Men det finst kanskje framleis folk som betaler ekstra for seig akselerasjon og dårlege køyreeigenskapar pga tyngdepunkt alt for langt framme?

Tror det var dagens.

 

Vekt på drivhjul er svært bra for framkomligheit, og man kan lesse tyngre i bagasjerommet (jfr CX 2,5 stasjonsvogn med sugediesel). Vekten er selvsagt en ulempe som for alle batteri - biler. Men man ønsker vel understyring så fremt man ikke har aktiv bakhjulsstyring, av samme årsak som man ikke ønsker at bakhjul låser under oppbremsing.

Ned mot 8 sekunder fra 0 - 100 km/t er helt ok, ikke alt for ubehaglig om man som matpakkekjører skulle ha pasasjerer. Leig bane og bil om Du ønsker litt moro, for 400 000,- eller så får Du noen timer. For køen inn til jobb er ikke eignet...., slik eg ser det.

 

VW Crafter er jo drømmen, høg utgave for å få ståhøgde er jo langt viktigere en skiboks og hengerkrok.

Og så er det bare å feste småbilen opp på veggen bak på bilen:

890FAF3E-2D5E-4C77-9698-19D968F0D863.jpeg

 

Eller en slik (betinger tørrsump eller rett utformet bunnpanne).....   

85481D32-805E-4661-8034-D95C57EFA3E7.jpeg

 

Man er vel i praksis en Ideot om man går for en S, T, U, V, W, X, Y, Z eller Å istedenfor, slik Eg ser det (selv med hengerkrok og skiboks).

https://www.youtube.com/watch?v=6qA7TA7jNCw

 

Edited by Halvor Sølvberg- the MOV

Share this post


Link to post
Sturle S skrev (2 timer siden):

Eg tvilar ikkje på at du klarer å konstrurere tilfelle der det kan framstå som vitugt å kjøpe ein eksos-Golf, fordi du kan spare eit kvarter på ein køyretur som tek to dagar, men hugs at du må slite med eksos-Golfen resten av året òg.

Må nok regne en ekstra dag med hvite knoker og rekkeviddeangst. Og enda mer om man skulle være så uheldig å kjøre en Tesla som har fått cappet ladehastighet og kapasitet pga. eksplosjonfare. Regner med at det er mye stive smil i resten av familien når far og Musk-tilbeder skal "bevise" hvor utrolig greit det er med elbil på Europatur.

Edited by uname -l
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Just now, uname -l said:

Må nok regne en ekstra dag med hvite knoker og rekkeviddeangst.

Dersom du er so plaga med angst at du brukar ein dag ekstra på ein slik køyretur, bør du ta ein prat med ein psykiater.

Just now, uname -l said:

Og enda mer om man skulle være så uheldig å kjøre en Tesla som har fått cappet ladehastighet og kapasitet pga. eksplosjonfare.

Kjenner du nokon som har det?  Ikkje eg heller.  Ikkje kjenner eg til at nokon batteri har eksplodert heller, men i mareritta dine kjem det kanskje opp ei stor åtvaring på skjermen som seier "LADEEFFEKT REDUSERT PGA EKSPLOSJONSFARE"?  Det kan truleg ha bakgrunn i  angstproblemet du er open om over.

Just now, uname -l said:

Regner med at det er mye stive smil i resten av familien når familiefar skal "bevise" hvor utrolig greit det er med elbil på Europatur.

Tja, vi har vore på fem europaturar i vår Tesla.  Har vore i 16 land til no.  Veit ikkje kor mange Golf-eigarar her som kan skryte på seg like mange langturar i like mange land med sin bil?  Eg har derimot lagt merke til at dess lenger sør du kjem i Europa, dess større del av dei norske bilane vi har møtt på er ein Tesla.  I Kroatia i fjor såg vi 6 norske bilar.  Berre ein av dei var ein eksosbil (ein Ford).  Trur det var den einaste norske ikkje-Tesla vi såg frå Austerrike til Tsjekkia (via Slovenia, Italia, Kroatia, Ungarn og Slovakia).

 

Eg forstår godt at folk ikkje kan tenkje seg å køyre so langt i noko anna enn ein Tesla.  Kvifor skulle nokon i familien smile stivt på ein slik tur?

  • Like 2
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

Dette er forresten fabrikken som i si tid produserte Trabant. Han har gjennomgått litt av ei utvikling sidan den tid!

  • Like 1
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Sturle S skrev (5 timer siden):

Dette er forresten fabrikken som i si tid produserte Trabant. Han har gjennomgått litt av ei utvikling sidan den tid!

Nja, nå har nå Elon Musk gått fra PayPal og rakett utvikling til å gi Hele bilbransjen nesestyver på 0-100 km/t, mellomklassebil med god el-rekkevidde, etablering av produksjon kapasitet av ca 1,5 millioner biler årlig, snart representert i Luxus-segmentet med Cybertruck og Semien kommer vel også snart.

 

Utklassing i alle batteri segmenter (untagen buss, anleggsmaskiner og «mopeder»), men no kommer jo dei andre.

Edited by Halvor Sølvberg- the MOV

Share this post


Link to post

Det var jaggu på tide at VW la ned prompebilproduksjonen! Men de nok alt for sent ute. De kommer aldri til å ta igjen Tesla.

  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...