Gå til innhold

Rasisme i Norge?


Gjest

Anbefalte innlegg

knutinh skrev (8 timer siden):

Lover og regler er i praksis å «prakke sin tro over på andre». Man kunne si at hvis jeg og Lars slåss og han dør så er det en sak mellom meg og ham. Eller mellom klanen min og klanen hans.
 

Det som skjer i Norge i dag er at samfunnet setter meg i fengsel fordi de fleste av oss har en tro om at det å drepe andre mennesker er fundamentalt galt annet enn i helt spesielle situasjoner, og at en som kverker naboen normalt fortjener å miste friheten sin i 10 år.

-k

 

Nja.
Jeg liker å basere etikk på pragmatikk og spesifikke mål som definerer gode og velfungerende samfunn, ikke tro.

Noen helt enkle filosofiske retningslinjer forteller oss hva som er rett og galt i et godt fungerende samfunn med demokrati, sosial frihet og rettssikkerhet:
Du skal ikke gjøre mot andre hva du ikke vil at andre skal gjøre mot deg.
Du kan gjøre hva du vil selv eller sammen med andre samtykkende tilregnelige voksne så lenge du ikke skader andre eller deres eiendom, felles eiendom, miljøet, eller er til unødvendig sjenanse eller utsetter deg selv eller andre for unødvendig fare.
Og for øvrig, svaret bør/må være ja på hver av: Ville du likt å bo i dette samfunnet om du var et barn, en voksen, en kvinne, en mann, en eldre person, en funksjonshemmet, en produktiv person, en fattig person, en minoritet, og om du skilte deg radikalt ut utseendemessig fra majoritetsbefolkningen?

Det er ingen problemer å tenke seg andre samfunn basert på andre grunnlag for regler, men de flest svikter å produsere samfunn hvor folk ønsker å leve om de ikke er seg selv.

...

Det er ikke tro å presse lover som folk selv støtter over på dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Det er ikke tro å presse lover som folk selv støtter over på dem.

Hva mener du? Hvis folket støtter konsentrasjonsleirer med brun eller rød fargetone så er det ikke basert på tro?

Jeg er helt enig i at et liberalt, demokratisk samfunn med respekt for folks liv, helse og eiendeler etter alt å dømme er et særdeles godt mål for et samfunn. Jeg vet bare ikke hvordan man skal argumentere for at det objektivt må være slik uten å legge noen aksiomer i bunn som er basert på tro og overbevsining.

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Subara skrev (19 timer siden):

De er i hvert fall tatt med her:

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/likestillings--og-diskrimineringsloven/id2583238/

Tykke i gruppen for funksjonsnedsettelse.

Astrid Nøkleby Heiberg gjorde en god innsats i sin tid for eldre, men hun har dessverre gått bort. Sosialprofessoren Per Fuggeli synes jeg også var verdt å lytte til. Erna Solberg er på en måte blitt et forbilde for overvektige, men ingen talsmann for diskriminerte, da vekten hennes ikke har vært til hinder for å nå langt.

Ellers ble overvektige tatt hensyn til under pandemien og rykket fram i vaksinekøen.

Hvordan man skal løse dette med overvektige er vanskelig, jeg synes faktisk det er helt greit at man påpeker at det ikke er greit være overvektig da det koster samfunnet ekstremt mye og det er ikke bra for de som er overvektige bli positivt påvirket i fortsette være det.

DjSlayer skrev (2 timer siden):

Nope, det har med helse å gjøre, å være overvektig er usunt. Vi tiltrekkes slanke mennesker av den grunnen. Har ingen ting med rase å gjøre.

👍

Noe av det mest uattraktive jeg ser både hos kvinner og menn er høy bmi.

 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (38 minutter siden):

Vil du sitte i konsentrasjonsleir basert på hudfargen din? Nei? Da kan det ikke være en legitim lov i samfunnet jeg skisserte.

De fleste som blir tatt for drap ønsker nok ikke å bli straffet. Da kan det ikke være legitimt å straffe drap i det samfunnet du skisserte?

Beklager, men jeg forstår ikke hvor du vil med argumentasjonen din. Jeg hevder at det å ha lovet og regler er organisert tvang fra «de som definerer samfunnet» (enten det er majoriteten, kongen, den herskende klasse…) og at slike lover er vanskelig å underbygge objektivt. Det ligger en tro i bunnen som ikke har vært publisert i «science» eller «nature». Sånn  som troen på at mennesket er født fritt, eller at kvasi-fri marked er en ok måte å holde folk mette og fornøyde på.

Normen har kanskje vært at hellige symboler og ideer har vært vel så beskyttet som menneskeliv opp igjennom historien og for disse menneskene ville nok vår samfunnsmodell framstå som fjern. Mye av grunnen til at mange ikke-vestlige land har orientert seg mot vestlige verdier de siste 50-100 år handler kanskje like mye om at de har ønsket å ta del i den økonomiske og militære dominansen vi har hatt, vel så mye som en erkjennelse av at humanisme er den rette vei?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (22 minutter siden):

Hvordan man skal løse dette med overvektige er vanskelig, jeg synes faktisk det er helt greit at man påpeker at det ikke er greit være overvektig da det koster samfunnet ekstremt mye og det er ikke bra for de som er overvektige bli positivt påvirket i fortsette være det.

Hvordan man skal løse fedme-epidemien er kanskje litt på siden av tråden.

Grunnen til at jeg tar opp fedme er fordi jeg tror at noen anti-rasister argumenterer mot rasisme med ideer som menneskeverd, rettferd, egalitet, og så svikter sine egne idealer i andre sammenhenger. At det ikke ligger en helhetlig tanke bak empatien, men at man velger seg ut enkelt-grupper som man vil støtte.

At det er dumt å trykke ned burger og kake til kroppen gir opp i en alder av 30 betyr ikke at det er etisk forsvarlig eller hensiktsmessig å utelukke slike folk fra arbeidslivet eller sosiale settinger. Du trenger ikke å bli seksuelt tiltrukket av en mann på 200kg for å behandle ham med samme grunnleggende respekt som en kvinne på 80 eller en slank Somalsk homofil på 30.

-k

Endret av knutinh
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (37 minutter siden):

Hvordan man skal løse fedme-epidemien er kanskje litt på siden av tråden.

Grunnen til at jeg tar opp fedme er fordi jeg tror at noen anti-rasister argumenterer mot rasisme med ideer som menneskeverd, rettferd, egalitet, og så svikter sine egne idealer i andre sammenhenger. At det ikke ligger en helhetlig tanke bak empatien, men at man velger seg ut enkelt-grupper som man vil støtte.

At det er dumt å trykke ned burger og kake til kroppen gir opp i en alder av 30 betyr ikke at det er etisk forsvarlig eller hensiktsmessig å utelukke slike folk fra arbeidslivet eller sosiale settinger. Du trenger ikke å bli seksuelt tiltrukket av en mann på 200kg for å behandle ham med samme grunnleggende respekt som en kvinne på 80 eller en slank Somalsk homofil på 30.

-k

Jeg er enig med dette

So, yes, I’m all for taking weight prejudice seriously but lazy comparisons with racism and sexism won’t help. In fact, they will only serve to diminish and obscure their terrible impact on people’s lives lhttps://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/11/fat-shaming-racism-lazy-prejudices

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

...

knutinh skrev (43 minutter siden):

De fleste som blir tatt for drap ønsker nok ikke å bli straffet. Da kan det ikke være legitimt å straffe drap i det samfunnet du skisserte?

Beklager, men jeg forstår ikke hvor du vil med argumentasjonen din. Jeg hevder at det å ha lovet og regler er organisert tvang fra «de som definerer samfunnet» (enten det er majoriteten, kongen, den herskende klasse…) og at slike lover er vanskelig å underbygge objektivt. Det ligger en tro i bunnen som ikke har vært publisert i «science» eller «nature». Sånn  som troen på at mennesket er født fritt, eller at kvasi-fri marked er en ok måte å holde folk mette og fornøyde på.

Normen har kanskje vært at hellige symboler og ideer har vært vel så beskyttet som menneskeliv opp igjennom historien og for disse menneskene ville nok vår samfunnsmodell framstå som fjern. Mye av grunnen til at mange ikke-vestlige land har orientert seg mot vestlige verdier de siste 50-100 år handler kanskje like mye om at de har ønsket å ta del i den økonomiske og militære dominansen vi har hatt, vel så mye som en erkjennelse av at humanisme er den rette vei?

-k

Jeg har allerede svart og svaret var allerede åpenbart:
Forutsatt at drapsmannen noen gang var tilregnelig og normalt empatisk, og før han drepte eller planla å drepe noen, hva ville vedkommende ønsket skulle skje med en drapsmann som drepte ham selv eller noen han er glad i?
Kombiner svaret med ønsket til en drapsmann til å være fri, og retten til mennesker å være frie, og det faktum at rettsvesenet kan gjøre feil. Og du har lovene i siviliserte land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hils på en kroppspositivist. Følger mange irrasjonelle og falske narrativer fra den ideologien. 

Quote

Halvorsen har over lang tid slått et slag for det «normale» ytre.

– Det er også viktig at den såkalte kroppen som blir omtalt som «perfekt» ikke blir feil, for den er ikke mer riktig eller feil enn min, vi trenger bare litt av alt. Vi er forskjellige alle sammen, og da er det jo litt kjipt om det bare er en type kropp som synes, sier hun.

Sosiale medier er så full av krav at dersom dette faktisk er en måte å fjerne noe av presset på er dette noe jeg applauderer. Hvis det kan redde sommeren for folk så er det greit. Bare de ikke legger ut om slankeshakes dagen etter, for det er nok der hovedproblemet ligger, avslutter kroppspositivisten.

Ja, det er normalt å ha fedme eller overvekt. Det betyr ikke at det er bra eller at de som det gjelder ikke bør forsøke å forbedre sin helse. Ingen kroppstyper er visst "bedre" enn andre, det spiller ingen rolle om du veier 80kg eller 250 kg... 

Den store ulven er visst slankeshakes, ikke fedme og overvekt... 🙄

Å endre sin livsstil til å oppnå en bedre helse krever motivasjon, dedikering og ofte hardt arbeid. Hvorfor gidde det når man kan bare kalle seg en kroppspositivist og si at det ikke spiller noen rolle hvor stor man er? 

image.gif.08fea30d09041ef2e38bdb92fcf512b0.gif

 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (11 timer siden):

Mer vås fra din side ser jeg, kulturell bias er ikke systematisk rasisme den pararellen er virkelig helt på jordet.

Joda, kultur inkluderer perspektiver om utseende.

Sitat

Jeg har et par spørsmål til deg, hvorfor kan ikke disse personene være stolte av sitt eget opphav? Hvorfor er det å være "ekte nordmann" så veldig viktig? De burde få beholde sin egen identitet.

Ingenting  galt med å være stolt av sitt opphav.  Jeg er veldig stolt av mitt opphav, men naboen med et helt annet opphav enn mitt er like amerikansk som meg, han er ikke tredjegenerasjon innvandrer fordi hans bestefar ble født i et fremmed land.  Vi begge får beholder våre egne identiteter uten å ta bort fra vår tilhørigheten til vårt land.

 

Sitat

Hvis hvite var så onde som de ønsker at hvite skulle være så hadde "civil rights movement" aldri hatt en sjangse uansett hvem som hadde ledet den, de hadde bare erklært "open season" og dermed avsluttet de svartes eksistens i USA. Dette er det stemplet som hvite har fått i akademia, historien blir forsøkt slettet.

Hvite er ikke onde, etter min mening og de aller fleste ønsker å rette tidligere urett.  Hadde hvite mer positivt kontakt med andre minoriteter så hadde de fleste problemer løst seg.  

 

Sitat

Forøvrig morsomt at du nevner MLK, det må være en total tilfeldighet: En ex professor fra UCLA saksøker nå UCLA etter å fått sparken, grunnen til at han har fått sparken var at han nektet å gi bonus karakterer til svarte studenter, han gav heller karakterer etter hvordan de presterte. MLK må rotere i graven sin i dag.

Jeg bodde i sørstaten North Carolina i 60 tallet  når svarte som prøvde å gå igjennom de hvite nabolagene ble tatt av politiet og kjørte tilbake til deres nabolag og arresterte hvis de prøvde det igjen.  Når skolene ble integrerte så bygget hvite private skoler slik at de ikke gå på skolen sammen med de "niggers".  Idag har det forandret lite annet enn svarte får lov til å gå rundt alle nabolagene.  90% av hvite går på det samme private skolen og svarte er litt fattigere, ikke minst fordi de får en dårlig utdannelse.

Professoren jobber enda på UCLA men ble suspendert pga latterligjøringen han gjorde på eleven som ba han å ta det lett med de svarte elevene som ble traumatiserte pga George Floyd saken.  MLK støttet affirmative action forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Joda, kultur inkluderer perspektiver om utseende.

Bias er ikke det samme som rasisme.

jjkoggan skrev (2 timer siden):

Ingenting  galt med å være stolt av sitt opphav

Så bra, så hvilken rolle spiller det da om de er nordmenn eller ikke?

jjkoggan skrev (2 timer siden):

Hvite er ikke onde, etter min mening

Din mening teller ikke, jeg snakker om den generelle instillingen på akademia i dag. Det er hva CRT lærer barn.

jjkoggan skrev (2 timer siden):

Hadde hvite mer positivt kontakt med andre minoriteter

Hvorfor tror du at alle problemer er hvites feil? Du skrev at hvite ikke er onde, men her snur du i neste settning.

jjkoggan skrev (2 timer siden):

Jeg bodde i sørstaten North Carolina i 60 tallet  når svarte som prøvde å gå igjennom de hvite nabolagene ble tatt av politiet og kjørte tilbake til deres nabolag og arresterte hvis de prøvde det igjen.  Når skolene ble integrerte så bygget hvite private skoler slik at de ikke gå på skolen sammen med de "niggers"

Dine anekdoter har jeg ingen intresse av, siden du så absolutt ikke forstod logikken jeg fremmet. Dere er så ivrige på å slette hvites involering av å fremme svartes rettigheter i USA, uten denne så ville ikke den kampen kommet noe sted, i dag er svarte 13,6 prosent av USAs befolkning (IIRC) og den var helt sikkert ikke større i 1964 da civil rights movement sluttet. Tallet burde tale for seg selv.

jjkoggan skrev (2 timer siden):

Professoren jobber enda på UCLA men ble suspendert pga latterligjøringen han gjorde på eleven som ba han å ta det lett med de svarte elevene som ble traumatiserte pga George Floyd saken.

Erm, nei. Du har tydligvis ikke lest brevet som denne svarte studenten "skrev". Forøvrig elever som bruker "offerstatusen" sin som et våpen burde vokse opp.

jjkoggan skrev (2 timer siden):

MLK støttet affirmative action forresten.

Det er en grense for hva affirmative action burde innebære.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (54 minutter siden):

Bias er ikke det samme som rasisme.

Bias er hovedårsaken til rasediskriminering

Sitat

Så bra, så hvilken rolle spiller det da om de er nordmenn eller ikke?

De som ikke er norske bor i evighet som utlendinger.  Hudfarge burde si ingenting om norskhet.

Sitat

Din mening teller ikke, jeg snakker om den generelle instillingen på akademia i dag. Det er hva CRT lærer barn.

Jeg støtter ingen som hevder hvite er onde.  Jeg tror ikke du forstår CRT

Sitat

Hvorfor tror du at alle problemer er hvites feil? Du skrev at hvite ikke er onde, men her snur du i neste settning.

Alle problemer er ikke hvites feil,  god samarbeid reduserer fordommer og  konflikt.  Det går begge veier.

 

Sitat

Dine anekdoter har jeg ingen intresse av, siden du så absolutt ikke forstod logikken jeg fremmet. Dere er så ivrige på å slette hvites involering av å fremme svartes rettigheter i USA, uten denne så ville ikke den kampen kommet noe sted, i dag er svarte 13,6 prosent av USAs befolkning (IIRC) og den var helt sikkert ikke større i 1964 da civil rights movement sluttet. Tallet burde tale for seg selv.

Selvsagt var det viktig at nok hvite aksepterte at MLK hadde rett og det var mange hvite som marsjerte med MLK og sin bevegelse.  Ingenting viktig skjer i USA uten støtte fra store deler av den hvite befolkningen, det er den mektigst etnisk gruppen i USA:

Anekdoten min viser hvordan CRT fungerer.  De fleste som bygget den private skiolen var ikke onde, de bare mente det ville være mye og uro og kvaliteten ville synke kraftig når dårlig utdannede svarte blandet med hvite som hadde priveligiumet til en mye bedre utdannelse pga sin hudfarge.  Dette privilegiumet  bevares idag fordi de som har en bedre utdannelse vill ikke at deres barn har en dårlig utdannelse og de hvite mennene som er topp politikerne i den lille byen vill ikke skaffe nok penger til å forbedre de svartes utdannelse fordi det finnes mer hvite stemmere i skoledistriktet enn svarte stemmere og de bruker mye penger til å betale for den private skolen og vill ikke betale mer skatter.

 

Sitat

rm, nei. Du har tydligvis ikke lest brevet som denne svarte studenten "skrev". Forøvrig elever som bruker "offerstatusen" sin som et våpen burde vokse opp.

On June 2, a group of non-Black students in Klein’s Management 127A class asked him over email to provide no-harm finals for Black students affected by nationwide protests against police brutality

https://dailybruin.com/2020/09/26/ucla-reinstates-accounting-lecturer-previously-on-leave-for-controversial-email

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (12 timer siden):

Jeg er enig med dette

So, yes, I’m all for taking weight prejudice seriously but lazy comparisons with racism and sexism won’t help. In fact, they will only serve to diminish and obscure their terrible impact on people’s lives lhttps://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/11/fat-shaming-racism-lazy-prejudices

 

Å si at en sammenligning er «lat» er ikke et argument. Jeg kunne svare «neida hun/du er de late her» og vi ville være akkurat like langt.

Jeg leste ikke artikkelen hun kritiserte men så ikke noe oppsiktsvekkende i teksten hennes. Hun mener at det er uheldig å sammenligne etnisk- og kjønnsdiskriminering på den ene siden, med fedmediskriminering. Greit nok, men jeg mener altså at det er svært fornuftig.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (12 timer siden):

Ingen kroppstyper er visst "bedre" enn andre, det spiller ingen rolle om du veier 80kg eller 250 kg... 

Hva gjelder menneskeverd eller rettigheter så bør ikke vekt ha noe å si, akkurat som at hudfargen ikke bør ha noe å si.

Rent faktisk så vil en kroppsvekt på 250kg sette deg i fare for sykdom og død, og vil gjøre det vanskelig å leve et godt liv.

På samme måte så bør det at du er 80 år ikke automatisk frata deg retten til å jobbe, å kjøre bil eller å bli lyttet til i en diskusjon. At _mange_ som er 80 muligens har reduserte fysiske og kognitive evner og ikke kan gjøre det samme som en 30-åring er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 timer siden):

...

Jeg har allerede svart og svaret var allerede åpenbart:
Forutsatt at drapsmannen noen gang var tilregnelig og normalt empatisk, og før han drepte eller planla å drepe noen, hva ville vedkommende ønsket skulle skje med en drapsmann som drepte ham selv eller noen han er glad i?
Kombiner svaret med ønsket til en drapsmann til å være fri, og retten til mennesker å være frie, og det faktum at rettsvesenet kan gjøre feil. Og du har lovene i siviliserte land.

Takk for oppklaringen. Du mener altså at «gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg» er en naturlig orden som kan danne en basis for lover og regler uten å basere seg på tro, og derfor være av en allmengyldig (og uangripelig?) karakter.

Hva mener du om et demokrati der 51% av borgerne mener at vi skal ha dødsstraff for blasfemi, og er villige til å ta den straffen selv hvis de gjør narr av en religion?

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest skrev (På 3.6.2020 den 13.27):

Hei Drunkenvalley

jeg har vurdert dette etter stadige avisoppslag de siste årene om hvor stort problem denne innvandringskriminalteten i oslo har blitt. At man ikke kan ferdes på kveldene lenger osv

selv var jeg vitne til innvandrer voldtok norsk jente på nattklubb på toaletttet, jeg tok ikke affære da jeg vet av bekjentskap ( vi hadde gått i samme klasse) at han kan trekke kniv. jeg sa ifra til vaktene på stedet.

 

Du så att en Jente ble voldtatt (spiller ingen rolle om han er mørk el lys i huden) og hentet vakten ????? Dette er noe av det mest patetiske feigeste ting jeg har lest her. Hvorfor kastet du bort tid på å hente vakten ? Trodde du han kunne trekke kniv p.g.a att han var innvandrer og kjentmann for deg ? Vet du hva ! Om man ser en kvinne blir voldtatt så kaster man ikke bort tid på å hente vakta. DU BRYTER DET OPP. Hva om du hadde sett dette på gaten ? Kunne jo ikke hentet noe vakt da. Hadde du da bare gått videre ? Har bodd i Oslo selv i mange år og har opplevd noe av det samme med hvite folk som står og mobber en innvandrer ved å kalle ham bla,annet Pakkis og lignende. Gikk da bort til de og sa att dette er ikke sånn man behandler folk. De tok seg faktisk sammen og gikk fra stedet. Dette var Hvite folk og jeg visste ikke om de hadde kniv el lignende. Vanlig folkeskikk vettu å hjelpe den som trenger det uansett hudfarge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 timer siden):

Takk for oppklaringen. Du mener altså at «gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg» er en naturlig orden som kan danne en basis for lover og regler uten å basere seg på tro, og derfor være av en allmengyldig (og uangripelig?) karakter.

Hva mener du om et demokrati der 51% av borgerne mener at vi skal ha dødsstraff for blasfemi, og er villige til å ta den straffen selv hvis de gjør narr av en religion?

-k

Altså, hele poenget er å ikke ta hensyn til dobbeltmoralister.

Mener de at det er blasfemi å håne andre religioner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (På 7.10.2021 den 1.56):

Å si at en sammenligning er «lat» er ikke et argument. Jeg kunne svare «neida hun/du er de late her» og vi ville være akkurat like langt.

Jeg leste ikke artikkelen hun kritiserte men så ikke noe oppsiktsvekkende i teksten hennes. Hun mener at det er uheldig å sammenligne etnisk- og kjønnsdiskriminering på den ene siden, med fedmediskriminering. Greit nok, men jeg mener altså at det er svært fornuftig.

-k

Hennes argument er ikke om latskap, det er at overfladiske (late) sammenlignelser gjemmer viktige forskjeller og hindrer dypere forståelse av begge saker

Når amerikanere snakker om Europa som et land fordi landene i Europa er like på flere måter så promoterer de ignoranse på de mange måter de er forskjellige.  Det er en grunn til at så mange amerikanere vet så lite om europeiske land. De tenker at hvis de kjenner et land så trenger de ikke å lære mye om de andre fordi de er jo ganske like…(det er latskap å gjør det) 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Gutt, 20, med asiatisk opphav, møtte kjekkas på internett. Om møtet sier han: "Det er de verste sekundene i mitt liv." og "Jeg ble helt knust." Jeg tenker selvsagt at det er jug. Han snakker i hvert fall som om han aldri har vært ute blant folk. 😅

La meg spørre dere: Hvem tror dere det er som tjener på at rasisme blir hausset opp til å være et mye større problem enn hva det i virkeligheten er? 😉

Lenke: https://www.nrk.no/osloogviken/utsatt-for-grov-hets-pa-sosiale-medier-_-ber-foreldre-snakke-mer-om-rasisme-1.15668901

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...