Gå til innhold

Rasisme i Norge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hauset opp? Tjene på at rasisme hauses opp, hva skal det bety i denne forbindelsen?

Det er bokstavelig talt lydopptak av noe av det som blir sagt til han i artikkelen, og det utdraget er jo rasistisk mot ham. For gutten som ble utsatt for det var det en fæl opplevelse. Uavhengig av offerets reaksjon, om det er noe han synes er det verste han har opplevd eller ei, gjør det ikke noe bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 10/7/2021 at 8:28 AM, knutinh said:

Hva gjelder menneskeverd eller rettigheter så bør ikke vekt ha noe å si, akkurat som at hudfargen ikke bør ha noe å si.

Helt enig. 

Quote

Rent faktisk så vil en kroppsvekt på 250kg sette deg i fare for sykdom og død, og vil gjøre det vanskelig å leve et godt liv.

Ja, så i en helsemessig kontekst vil jo en 250kg kropp være "verre" enn en som er 80kg, sett at andre kroppslige tilstander er identiske.

Quote

På samme måte så bør det at du er 80 år ikke automatisk frata deg retten til å jobbe, å kjøre bil eller å bli lyttet til i en diskusjon. At _mange_ som er 80 muligens har reduserte fysiske og kognitive evner og ikke kan gjøre det samme som en 30-åring er en helt annen sak.

Nettopp. Mange som er eldre enn 67 idag må kjempe mot NAV for å fortsette å jobbe. Selv de som er frisk i hodet og kropp. Det er en ugunstig sitasjon, sannsynligvis skapt av vårt uhåndterlige byråkrati. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 timer siden):

Ja, så i en helsemessig kontekst vil jo en 250kg kropp være "verre" enn en som er 80kg, sett at andre kroppslige tilstander er identiske.

Jeg tror at dette er to diskusjoner og at enten du eller de du har diskutert med har blandet de to litt sammen.

De fleste ønsker å være friske og raske og leve lenge. Hvis du er 250kg så er sjansen for diabetes, leddproblemer, hjerte, hudsykdommer m.m. kraftig forhøyet. Ut over det så er sjansen for et godt selvbilde, god psykisk helse og gode sosiale relasjoner antagelig redusert. Ingen vil det for seg selv. Ingen vil det for vennene sine. Ingen vil det for en fremmed. Alle som har havnet i en slik situasjon ønsker seg ut.

Så er det slik at uansett hvor du er i livet. Uansett hvilke valg du har tatt. Så må man greie å ha selvrespekt. Jeg oppfatter «kroppspositivistene» som et forsøk på å få selvrespekt i en situasjon hvor du blir latterliggjort og sett ned på av samfunnet. Det kan godt hende at de går litt vel langt i å si «se på meg, sånn vil jeg være». Men jeg velger å se på det som en slags overkompensasjon. Jeg tror ikke at det får noen 17-åringer til å plutselig begynne å spise sykelig for å bli som forbilder på 250kg. Noe mer enn jeg tror at folk blir homofile av å se en pride-parade (uten sammenligning utover at begge er stigmatiserte)

-k

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, knutinh said:

Jeg tror ikke at det får noen 17-åringer til å plutselig begynne å spise sykelig for å bli som forbilder på 250kg.

Det er faktisk folk som ønsker å ha fedme. Vet ikke hvor utbredt det er, men de eksisterer. 

Quote

Jeg oppfatter «kroppspositivistene» som et forsøk på å få selvrespekt i en situasjon hvor du blir latterliggjort og sett ned på av samfunnet. Det kan godt hende at de går litt vel langt i å si «se på meg, sånn vil jeg være». Men jeg velger å se på det som en slags overkompensasjon. 

Jeg oppfatter det som at de ønsker å få aksept for at kroppsfasong ikke har betydning for helse. Et forsøk på å rettferdiggjøre sin fedme eller sterke overvekt, istedenfor å erkjenne problemet og gjøre tiltak for å forbedre sin kropp. Og at de oppfordrer andre til å gjøre det samme - du trenger ikke forandre på din kropp, uansett hvor usunn du er så er ikke andre mer "perfekte" enn deg. 

Å ønske dette på andre gir mening i et slags sosial tilhørighet-perspektiv. Du har fedme og vet med deg selv at du ikke kommer til å forandre deg, men samtidig ønsker du å høre til sosialt, du vil ikke ha en kroppsfasong som veldig få andre har. Det er da en fordel for deg om ikke "alle" andre i samfunnet blir slanke. 

 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
21 hours ago, Snikpellik said:

Hauset opp? Tjene på at rasisme hauses opp, hva skal det bety i denne forbindelsen?

Det er bokstavelig talt lydopptak av noe av det som blir sagt til han i artikkelen, og det utdraget er jo rasistisk mot ham. For gutten som ble utsatt for det var det en fæl opplevelse. Uavhengig av offerets reaksjon, om det er noe han synes er det verste han har opplevd eller ei, gjør det ikke noe bedre.

For å si det sånn, så kjøper ikke jeg at det som ble sagt egentlig gikk så veldig innpå han. Jeg tenker at han ble sur og forbanna, som mange jo selvsagt har lett for å bli når noen kommer og spytter dem verbalt i ansiktet på den måten, men ikke at han ble "knust" og at det var "de verste sekundene i hans liv". Det er enten bare vås eller så er han bare en utrolig skrøpelig gutt og har levd i en boble alle disse årene.

Jeg tenker for å være ærlig at han, som så mange andre, nok jo skjønner at den andre gutten bare pratet piss, at om han i stedet for var hvit og satt i rullestol, så ville det at han satt i en rullestol blitt kommentert i stedet, og at han bare skriker opp om rasisme i et forsøk på å slå tilbake mot den andre gutten. Men jeg er enig i at hvordan han tok det er uvesentlig for hvorvidt dette nødvendigvis må være rasisme.

Med "hausset opp", så tenker jeg at man tar tak i noe som egentlig bare er snakk om mobbing og et ønske om å plage en annen ("dårlig oppførsel") og framstiller det uriktig som "sterke negative holdninger mot én bestemt etnisk gruppe" ("rasisme") i stedet for, hvor den som kom med uttalelsene egentlig ikke trenger å ha noen mening, negative holdninger eller antipatier overfor (i dette tilfellet) asiater i det hele tatt.

Helt ærlig så tror jeg Josof flatt ut driter i om det nødvendigvis må være slik at den andre gutten egentlig har noen fordommer mot han på bakgrunn av hans etnisitet eller ikke, så lenge han kan bruke denne saken til å få oppmerksomhet og til å slå tilbake mot den andre gutten, samtidig som han får fortalt oss andre (innforstått: det hvite majoritetssamfunnet) at sånne som han er folk vi må ta spesielt hensyn til. 😅

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 7.10.2021 den 0.03):

Bias er hovedårsaken til rasediskriminering

Nope.

jjkoggan skrev (På 7.10.2021 den 0.03):

De som ikke er norske bor i evighet som utlendinger.  Hudfarge burde si ingenting om norskhet.

Hvilken rolle spiller dette? Jeg forstår ikke problemet, når jeg snakker med "utlendinger" så identifiserer de seg aldri som norske, de burde ha sin nasjonale identitet for seg selv.

jjkoggan skrev (På 7.10.2021 den 0.03):

Jeg støtter ingen som hevder hvite er onde.  Jeg tror ikke du forstår CRT

CRT er basert på marxisme, spar meg for alle unskyldinger rundt dette, det er ren skjær autoritær ondskap.

jjkoggan skrev (På 7.10.2021 den 0.03):

Alle problemer er ikke hvites feil,  god samarbeid reduserer fordommer og  konflikt.  Det går begge veier.

Hvis jeg viser til Evergreen, jeg vet ikke om du har hørt om saken ved dette universitetet, men de påstår att alle problemene er de hvites feil.

jjkoggan skrev (På 7.10.2021 den 0.03):

Anekdoten min viser hvordan CRT fungerer.

Nei, den gjør ikke det, bare vås.

jjkoggan skrev (På 7.10.2021 den 0.03):

Ingenting viktig skjer i USA uten støtte fra store deler av den hvite befolkningen, det er den mektigst etnisk gruppen i USA

Det er den svakeste etniske gruppen i USA takket være sin individualitet, det finnes lite/ ingen homogenitet iblandt hvite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (19 timer siden):

Nope.

Et meget saklig motargument!

 

Sitat

Hvilken rolle spiller dette? Jeg forstår ikke problemet, når jeg snakker med "utlendinger" så identifiserer de seg aldri som norske, de burde ha sin nasjonale identitet for seg selv.

Her er problemet-  Det hindrer integrering når samfunnet viser at du aldri helt tilhører samfunnet.

Selv om det kanskje kan virke sånn så er ikke det å ikke bli sett på som norsk nok det som plager meg. Det er fordommene som kommer som følger av at jeg ikke ansees som norsk nok som gjør meg så ekstremt frustrert. Uansett, i mitt hjerte og sinn vil jeg alltid være norsk.

Jeg skriver ikke dette for å bevise at jeg er noe mer norsk enn det andre er, men jeg blir bare så irritert og såret. Irritert, fordi jeg føler meg undertrykt og krenket. Og såret fordi jeg føler meg så liten og fremmedgjort.

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/kEqA/paa-grunn-av-hudfargen-min-blir-jeg-aldri-norsk-nok

Sitat

CRT er basert på marxisme, spar meg for alle unskyldinger rundt dette, det er ren skjær autoritær ondskap.

Spar meg dine misforståelser om CRT.

 

Sitat

Hvis jeg viser til Evergreen, jeg vet ikke om du har hørt om saken ved dette universitetet, men de påstår att alle problemene er de hvites feil.

Hvis jeg viser til KKK, hevder de at alle problemene er svartes feil.  Skal jeg impliserer at alle konservative blir enige med KKK?

 

Sitat

Det er den svakeste etniske gruppen i USA takket være sin individualitet, det finnes lite/ ingen homogenitet iblandt hvite.

Andre etniske grupper klarer aldri  å vedta en lov uten støtte fra hvite stemmere mens det finnes mange lover som ble vedtatt med lite eller ingen støtte fra andre etniske grupper.  Det finne individualitet blant alle etniske grupper, men den dominante kulturen er hvit, skapte av hvite amerikanere i århundrer da det fantes få andre enn europeiske amerikanere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (52 minutter siden):

Et meget saklig motargument!

Fordi påstanden din er helt på jordet.

jjkoggan skrev (53 minutter siden):

Her er problemet-  Det hindrer integrering når samfunnet viser at du aldri helt tilhører samfunnet.

Selv om det kanskje kan virke sånn så er ikke det å ikke bli sett på som norsk nok det som plager meg. Det er fordommene som kommer som følger av at jeg ikke ansees som norsk nok som gjør meg så ekstremt frustrert. Uansett, i mitt hjerte og sinn vil jeg alltid være norsk.

Jeg skriver ikke dette for å bevise at jeg er noe mer norsk enn det andre er, men jeg blir bare så irritert og såret. Irritert, fordi jeg føler meg undertrykt og krenket. Og såret fordi jeg føler meg så liten og fremmedgjort.

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/kEqA/paa-grunn-av-hudfargen-min-blir-jeg-aldri-norsk-nok

Ikke intresert i å lese svada, "krenket" og "undertrykt" rett i fra universitetet denne personen. For ikke så lenge siden så var det en person som klagde på å bli adoptert til Norge, hun mente hun hadde blitt tatt ifra sin identitet. Finnes ingen mulighet til å tilfredstille alle.

jjkoggan skrev (1 time siden):

Spar meg dine misforståelser om CRT.

Ingen misforståelser her, enhver som leser noe som det står rase teori burde virkelig tenke to ganger om for å i det hele tatt ta det seriøst. Skremmende egentlig hvordan man greier å miste all mulige evner til kritisk tenkning; KRITISK RASE TEORI.

jjkoggan skrev (1 time siden):

Hvis jeg viser til KKK, hevder de at alle problemene er svartes feil.  Skal jeg impliserer at alle konservative blir enige med KKK?

Nå har ikke KKK noen form for autoritet over utdanningsinstutisjonene i USA, men når det gjelder den "demokratiske" siden så vil jeg virkelig påstå at de har autoritet, og jeg behøver ikke å stoppe ved Evergreen. Berkley, Harvard, osv.

jjkoggan skrev (1 time siden):

Andre etniske grupper klarer aldri  å vedta en lov uten støtte fra hvite stemmere mens det finnes mange lover som ble vedtatt med lite eller ingen støtte fra andre etniske grupper.  Det finne individualitet blant alle etniske grupper, men den dominante kulturen er hvit, skapte av hvite amerikanere i århundrer da det fantes få andre enn europeiske amerikanere.

Vås, som egentlig bare underbygger mine påstander, du er ikke selvbevist er du vel.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (28 minutter siden):

Fordi påstanden din er helt på jordet.

Du liker å komme med usaklige påstander, ser det ut.  Det er dumt er ikke et motargument.

 

Sitat

Ikke intresert i å lese svada, "krenket" og "undertrykt" rett i fra universitetet denne personen. For ikke så lenge siden så var det en person som klagde på å bli adoptert til Norge, hun mente hun hadde blitt tatt ifra sin identitet. Finnes ingen mulighet til å tilfredstille alle.

Men du er intersert i å uttrykke ine egne observasjoner om utlendinger.

Sitat

Ingen misforståelser her, enhver som leser noe som det står rase teori burde virkelig tenke to ganger om for å i det hele tatt ta det seriøst. Skremmende egentlig hvordan man greier å miste all mulige evner til kritisk tenkning; KRITISK RASE TEORI.

Igjen, det er dumt er ikke et motargument

 

Sitat

Nå har ikke KKK noen form for autoritet over utdanningsinstutisjonene i USA, men når det gjelder den "demokratiske" siden så vil jeg virkelig påstå at de har autoritet, og jeg behøver ikke å stoppe ved Evergreen. Berkley, Harvard, osv.

Det er irrelevant til poenget at det finnes forskjellige meninger blant alle grupper, selv akademikere og med mindre du komme med mer enn anekdoter om hva noe få professorer hevder så blir det meningsløst.

Sitat

Vås, som egentlig bare underbygger mine påstander, du er ikke selvbevist er du vel.

Igjen,  det var dumt er ikke et motargument.

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Navnediskriminering skjer blant flere etnisiteter i Norge, ser det ut

Det er litt kjedelig for sønnen min å bli kalt inn på personalkontoret fordi personalsjefen skal sjekke om han har arbeidstillatelse.

Det føles som en ulempe når du har søkt på om lag 50 deltidsstillinger ved siden av studiet uten noen tilbakemeldinger, men blir innkalt til flere intervjuer så snart søknaden sendes med morens etternavn.

Det hjelper ikke at vi er helnorske, når etternavnet klinger fremmedartet. Bør barna mine skifte for å slippe ulempene?

https://www.nrk.no/ytring/fordommene-mot-uvanlige-navn-1.15679365

 

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg skal redusere det til dette:

jjkoggan skrev (På 12.10.2021 den 20.25):

Det er irrelevant til poenget at det finnes forskjellige meninger blant alle grupper, selv akademikere og med mindre du komme med mer enn anekdoter om hva noe få professorer hevder så blir det meningsløst.

1. Jeg snakker ikke om "hva noen få professorer hevder", jeg snakker om den politikken som blir ført på høyere utdanning i USA, og flere europeiske universiteter, det eneste unntaket er Bulgaria som nektet å finansiere dette, som resultat blir Bulgaria omtalt som homofobisk.

2. Alle universitetene i USA må ha en "humanities" avdeling, selv MIT (og CalTech), som jeg trodde var fritt fra dette søppelet. MIT blir nå saksøkt av en person for flere brudd på "Title 6" og enda flere brudd på "Title 9". "Title 6" er rasediskriminering og "Title 9" er kjønnsdiskriminering, kort fortalt de diskriminerer mot hvite menn. Hvis de også en egen Title x for sexualitet så ville de også blitt saksøkt for dette også.

3. Konservative professorer i USA er redde for å protestere mot denne politikken i frykt av at de ikke vil fornye kontrakten deres, og de vil ta en stille avgang etter kontraktens utgang.

4. Studiene disse aktivistene produserer er/kan være forandret på en måte som vi lekmen ikke ser, det vil si de fjerner ett eller flere spørsmål som viser ett annet svar og som vi lekmenn ikke vet om og de produserer en studie som bekrefter hva de ønsket å bekrefte.

Så når du kommer med tullearkikler som sier "denne personen opplevde x diskrimenering basert på deres navn" så er det at DENNE personen opplevde dette, ikke et tegn på systematisk rasisme, men når universitetene nekter hvite menn egne stipend (for alle andre etnesiteter osv) har stipend til denne demografien så er det systematisk diskriminering basert på en persons uforandelige egenskaper. Du kan finne fattige hvite som også burde få ett bein opp (uten å hevde at de er trans eller queer).

Dermed blir denne artikkelen her:

jjkoggan skrev (21 timer siden):

Det er litt kjedelig for sønnen min å bli kalt inn på personalkontoret fordi personalsjefen skal sjekke om han har arbeidstillatelse.

Det føles som en ulempe når du har søkt på om lag 50 deltidsstillinger ved siden av studiet uten noen tilbakemeldinger, men blir innkalt til flere intervjuer så snart søknaden sendes med morens etternavn.

Det hjelper ikke at vi er helnorske, når etternavnet klinger fremmedartet. Bør barna mine skifte for å slippe ulempene?

https://www.nrk.no/ytring/fordommene-mot-uvanlige-navn-1.15679365

Et stort Mehh fra min side.

P.S. Jeg sier ikke at det er dumt, jeg sier at det er infantilt dumt.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (19 timer siden):

Jeg skal redusere det til dette:

1. Jeg snakker ikke om "hva noen få professorer hevder", jeg snakker om den politikken som blir ført på høyere utdanning i USA, og flere europeiske universiteter, det eneste unntaket er Bulgaria som nektet å finansiere dette, som resultat blir Bulgaria omtalt som homofobisk.

2. Alle universitetene i USA må ha en "humanities" avdeling, selv MIT (og CalTech), som jeg trodde var fritt fra dette søppelet. MIT blir nå saksøkt av en person for flere brudd på "Title 6" og enda flere brudd på "Title 9". "Title 6" er rasediskriminering og "Title 9" er kjønnsdiskriminering, kort fortalt de diskriminerer mot hvite menn. Hvis de også en egen Title x for sexualitet så ville de også blitt saksøkt for dette også.

3. Konservative professorer i USA er redde for å protestere mot denne politikken i frykt av at de ikke vil fornye kontrakten deres, og de vil ta en stille avgang etter kontraktens utgang.

4. Studiene disse aktivistene produserer er/kan være forandret på en måte som vi lekmen ikke ser, det vil si de fjerner ett eller flere spørsmål som viser ett annet svar og som vi lekmenn ikke vet om og de produserer en studie som bekrefter hva de ønsket å bekrefte.

Så når du kommer med tullearkikler som sier "denne personen opplevde x diskrimenering basert på deres navn" så er det at DENNE personen opplevde dette, ikke et tegn på systematisk rasisme, men når universitetene nekter hvite menn egne stipend (for alle andre etnesiteter osv) har stipend til denne demografien så er det systematisk diskriminering basert på en persons uforandelige egenskaper. Du kan finne fattige hvite som også burde få ett bein opp (uten å hevde at de er trans eller queer).

1. Du presenterer ingen data- bare hva du mener "politikken" er. Det er bare inntrykket du får, og er derfor uintersannt 

2.  De fleste studenter  trenger en utdannelse  som inkluderer mer enn bare vitenskap og matematikk ( de trenger språk, literatur, kunst, geografi osv..).  Selv om  et privat universitet kan gjør hva de vil får man ikke Bachelorgraden uten noe humanities

3. Meninger og anekdoter igjen?

4. Alle kan lyve, selv kildene du stoler på, men det er et dårlig motargument uten skikkelig bevis. 
 Legacy stipender får hvite til mye større grad enn svarte, bare fordi deres foreldrene gikk på skolen tidligere, ikke fordi de er flinke eller jobbet hardt, det er noe de arvet, ikke ulik deres hudfargen 

Disse legacy admits skjer oftere enn affirmative action admits og er ofte mindre kvalifiserte.  Merkelig nok så klager ikke mange konservative om denne ufortjent fordel, som så mange andre fordeler mange ikke forstår de har. 

Sitat

 

Dermed blir denne artikkelen her:

Et stort Mehh fra min side.

P.S. Jeg sier ikke at det er dumt, jeg sier at det er infantilt dumt.

 

Det er ikke dumt å peke på etnisk diskriminering,  det gjør du selv hele tiden.

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 19.10.2021 den 22.31):

2.  De fleste studenter  trenger en utdannelse  som inkluderer mer enn bare vitenskap og matematikk ( de trenger språk, literatur, kunst, geografi osv..).  Selv om  et privat universitet kan gjør hva de vil får man ikke Bachelorgraden uten noe humanities

Akkurat dette er helt feil. Når du er kommet til universitetet (i Norge), så har du fått grunnutdanning i språk, kunst og geografi. Geografi er ikke "humanities", men samma det. Poenget er at du er ferdig med grunnutdanningen. På universitetet dypdukker du. Du lærer mer om mindre. To av mine grader kunne jeg oppnådd utelukkende med klassiske STEM-fag, og det er nok bare bra.

Lenke til kommentar
cuadro skrev (2 timer siden):

Akkurat dette er helt feil. Når du er kommet til universitetet (i Norge), så har du fått grunnutdanning i språk, kunst og geografi. Geografi er ikke "humanities", men samma det. Poenget er at du er ferdig med grunnutdanningen. På universitetet dypdukker du. Du lærer mer om mindre. To av mine grader kunne jeg oppnådd utelukkende med klassiske STEM-fag, og det er nok bare bra.

Ingen får bachelorgraden i USA (DJ Slayer snakket om amerikanske universiteter) uten å studere et humanities fag også

Disse er:

The humanities include the study of ancient and modern languages, literature, philosophy, history, archaeology, anthropology, human geography, law, politics, religion, and art

Typically, a B.S. program requires you to take core courses in your area of study, but you take more than half of your courses in general education areas. Regardless of major, most B.S. students take courses in English, general science, chemistry, math, history and humanities.

Hva som skjer i Norge er noe annet 

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en 5-årig Norsk MSc og det inkluderte 2.5vt (1/4 semester) examen philosophicum og vitenskapshistorie, og 2.5vt valgfritt ikketeknisk fag (sosialantropologi i mitt tilfelle).

Jeg tror at realfag og naturvitenskapere (i snitt) tenker på en annen måte enn humanistene. Når nå akademia, aktivisme og samfunn samvirker på måter som påvirker oss alle så tror jeg at myke fag er for viktige til å overlate dem til bare humanoria.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
cuadro skrev (11 timer siden):

Det er godt mulig at universiteter i USA opererer slik. Poenget var at i Norge gjør man ikke det, og det illustrerer helt fint at man ikke trenger å blande "humanities" inn i STEM.

Selvfølgelig, men vedkommendes påstanden gjaldt USA, ikke Norge.  Jeg har studert i Norge og forstår godt forskjellene 

Hadde du gått på en typisk high School i USA ville du forstått hvorfor de krever humanities på universitetene og ikke i Norge.  Jeg tok ikke «helt feil»  Grunnutdanningen i USA er nokså annerledes at man trenger å blande humanities inn i STEM

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 19.10.2021 den 22.31):

1. Du presenterer ingen data- bare hva du mener "politikken" er. Det er bare inntrykket du får, og er derfor uintersannt 

Oversettelse, jeg greier ikke å motsi deg.

jjkoggan skrev (På 19.10.2021 den 22.31):

2.  De fleste studenter  trenger en utdannelse  som inkluderer mer enn bare vitenskap og matematikk ( de trenger språk, literatur, kunst, geografi osv..).  Selv om  et privat universitet kan gjør hva de vil får man ikke Bachelorgraden uten noe humanities

Nå er både kritisk teori, Kritisk rase teori, feminist teori og gender studies en del av humanities. Nå vil ikke jeg være så dum å si at alle fag i humanities er unødvendige, men de 4 er komplett unødvendige.

jjkoggan skrev (På 19.10.2021 den 22.31):

3. Meninger og anekdoter igjen?

I motsettning til dine tullete arkikler som objektivt er anekdoter, den siste du postet er en bedrift som ønsker å ha sitt på den rene når de ansetter noen slik at de ikke blir straffet ved å ansette en som ikke har arbeidstillatelse.

jjkoggan skrev (På 19.10.2021 den 22.31):

4. Alle kan lyve, selv kildene du stoler på, men det er et dårlig motargument uten skikkelig bevis.

Nei, trenger ikke bevis når man ber vise aktsomhet rundt studier skapt av aktivister, spesielt noen man mistenkter for å være en "social justice" aktivist. Disse leter ikke, de produserer funn som passer sitt verdensbilde.

jjkoggan skrev (På 19.10.2021 den 22.31):

 Legacy stipender får hvite til mye større grad enn svarte, bare fordi deres foreldrene gikk på skolen tidligere, ikke fordi de er flinke eller jobbet hardt, det er noe de arvet, ikke ulik deres hudfargen 

Legacy stipend er ikke stipend som blir gitt til fattige hvite, personer som kunne ha gjort det bedre i livet. Å bruke statistikk her er forøvrig uærlig. Legacy stipend er gitt til studenter hvis foreldre har donert til universitetet.

jjkoggan skrev (På 19.10.2021 den 22.31):

Det er ikke dumt å peke på etnisk diskriminering,  det gjør du selv hele tiden.

Den artikkelen handlet ikke om etnisk diskriminering.

Forøvrig hørte jeg i helgen om en gutt som måtte stå foran klassen for å be om unskylding for hva folk med hudfargen hans har gjort. Ironien er at gutten er "mixed race", men er så lyshudet at han kan gå for hvit. Dette er ikke første gangen jeg hører om slik praksis på skolen i USA, gutter som må be om unskylding for hva andre har gjort. Ren ondskap, OG DU FORSVARER DENNE ONDSKAPEN.

Jeg, i motsettning til deg ønsker at INGEN skal bli utsatt for systematisk rasisme, ikke svarte, ikke hvite ikke asiater, ingen.

 

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (9 timer siden):

 

Nå er både kritisk teori, Kritisk rase teori, feminist teori og gender studies en del av humanities. Nå vil ikke jeg være så dum å si at alle fag i humanities er unødvendige, men de 4 er komplett unødvendige.

 

 Ingen universitet i USA krever at alle studenter må studere dine "unødvendige fag",  det gjør de som er interserte i disse fag.

Sitat

I motsettning til dine tullete arkikler som objektivt er anekdoter, den siste du postet er en bedrift som ønsker å ha sitt på den rene når de ansetter noen slik at de ikke blir straffet ved å ansette en som ikke har arbeidstillatelse.

Ingenting galt med anekdoter så lenge en ikke bruker det som den eneste grunnlaget for påstander om det som skjer generellt.

Sitat

Nei, trenger ikke bevis når man ber vise aktsomhet rundt studier skapt av aktivister, spesielt noen man mistenkter for å være en "social justice" aktivist. Disse leter ikke, de produserer funn som passer sitt verdensbilde.

Hittil har du ikke kommet med noe bevis for at alle forskerne er aktivister eller at de jukser.  Påstander uten bevis er uintersannte.

Sitat

Legacy stipend er ikke stipend som blir gitt til fattige hvite, personer som kunne ha gjort det bedre i livet. Å bruke statistikk her er forøvrig uærlig. Legacy stipend er gitt til studenter hvis foreldre har donert til universitetet.

Nei, legacy studenter er bare studenter som har slektninger som gikk på universitet tidliger.   De trenger ikke å donere penger til universitetet og de  kan være fattige.  Det er et privilegium du arver uavhengig av hvor rik du er eller hvis foreldrene donerte penger.

Sitat

Den artikkelen handlet ikke om etnisk diskriminering.

Etnisk diskriminering skjer når en ikke får et jobbintervju fordi ens navnet tilhører et  etnisitet.

Sitat

Forøvrig hørte jeg i helgen om en gutt som måtte stå foran klassen for å be om unskylding for hva folk med hudfargen hans har gjort. Ironien er at gutten er "mixed race", men er så lyshudet at han kan gå for hvit. Dette er ikke første gangen jeg hører om slik praksis på skolen i USA, gutter som må be om unskylding for hva andre har gjort. Ren ondskap, OG DU FORSVARER DENNE ONDSKAPEN.

Du lyver. Jeg støtter ikke slike krav som gutten du refererer til

 

Sitat

Jeg, i motsettning til deg ønsker at INGEN skal bli utsatt for systematisk rasisme, ikke svarte, ikke hvite ikke asiater, ingen.

Du fordømmer ikke  Jim Crow  lover ment til å diskriminere mot minoriteter som rasistiske.  Jim Crow lover er utmerkete eksempler på systematisk rasisme.

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (11 timer siden):

Ingen universitet i USA krever at alle studenter må studere dine "unødvendige fag",  det gjør de som er interserte i disse fag.

Jo, de gjør det. De krever at menn må ta visse "consent" kurs etter krav fra feminister blandt annet. Noe som er totalt unødvendig, men nå er våre perspektiv om hva som er unødvendig er totalt forskjellige.

jjkoggan skrev (11 timer siden):

Ingenting galt med anekdoter så lenge en ikke bruker det som den eneste grunnlaget for påstander om det som skjer generellt.

Som du gjør.

jjkoggan skrev (11 timer siden):

Hittil har du ikke kommet med noe bevis for at alle forskerne er aktivister eller at de jukser.  Påstander uten bevis er uintersannte.

Du forstår ikke argumentet mitt ser jeg.

jjkoggan skrev (11 timer siden):

Nei, legacy studenter er bare studenter som har slektninger som gikk på universitet tidliger.   De trenger ikke å donere penger til universitetet og de  kan være fattige.  Det er et privilegium du arver uavhengig av hvor rik du er eller hvis foreldrene donerte penger.

Totalt uavhengig av hudfarge.

jjkoggan skrev (11 timer siden):

Etnisk diskriminering skjer når en ikke får et jobbintervju fordi ens navnet tilhører et  etnisitet.

Slutt, den studien du siteter her er svært diskutabel, og  er kompilert av aktivister. Denne er jeg sikker på, fordi det står i CV'n til de som står som forfattere til denne studien. SOM ER BEVIS NOK TIL Å TREKKE STUDIENS KREDIBILITET I TVIL. Forøvrig studien er erklært som søppel uansett. De som lagde den studien skulle vært tvunget til å spise den (rå og usaltet)

jjkoggan skrev (11 timer siden):

Du lyver. Jeg støtter ikke slike krav som gutten du refererer til

Du støtter CRT, dette er hvordan de fungerer. CRT er en variant av feminismen, som igjen er en avart av marxismen. Gutter har måtte stått foran klassen og unnskylt for hva andre gutter og menn angivelig har gjort, nå skifter de bare kjønn med hudfarge. Dette er vanlig modus operandi.

jjkoggan skrev (11 timer siden):

Du fordømmer ikke

Vell, jo jeg gjør det. Jeg aner ikke hvordan du har kommet frem til denne konklusjonen, men jeg har alltid foraktet rasister (uansett hudfarge)

jjkoggan skrev (11 timer siden):

Jim Crow  lover ment til å diskriminere mot minoriteter som rasistiske.  Jim Crow lover er utmerkete eksempler på systematisk rasisme.

Nå hører Jim Crow era'en historien til, og burde være noe vil ikke skal gjenta, nå ser det ut til at flere BLM aktivister og deres støttespillere faktiskt ønsker segregering igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...