Gå til innhold

Sandy Munro: – Tesla er mekanisk blant de beste, men ikke i nærheten av tysk byggekvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simkin skrev (12 minutter siden):

Antirust firmaer var tidlig ute med videoer og snakk om hvor mye de ville ruste fordi de ikke var i alu slik som S/X.

Etter 2 år i saltlake er det altså ikke noe rust å spore, men fremdeles så vil disse bilene om noen år ruste?

Ta deg en bolle selv. 

Jo, det er en god del rust og se. En del paneler har blitt byttet når bilen har vært på service uten at eier får beskjed om det. 

Skal ta meg en kanelbolle, samboer har bakt nå i pinsen.

Lenke til kommentar
Heiti skrev (5 minutter siden):

Jo, det er en god del rust og se. En del paneler har blitt byttet når bilen har vært på service uten at eier får beskjed om det. 

Skal ta meg en kanelbolle, samboer har bakt nå i pinsen.

Ja akkurat.

"Jeg hørt av en venn av en bekjent som hørte fra en som jobba i Tesla"

Endret av Simkin
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Heiti skrev (25 minutter siden):

TU må skille ut elbil til en egen avis, eller så tar hele avisen snart kveld.

TU må få litt faglig integritet igjen og stille spørsmål ved mye av det Musk står bak. Det er så mange løgner i Musk sitt kjølvann at det er  trist at et angivelig teknisk oppegående tidsskrift ikke er mer kritisk til hva som blir sagt og gjort. At eierne av TU ikke er kritisk til fagforeningsknusingen  Musk står bak er direkte skuffende. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Complexity said:

Spent på hvor mange år det tar før det er i bruk da.. har jo vært i bruk i 8 år på Tesla nå..

Tesla støtter ikke ISO15118 meg bekjent. Ikke bland sammen hva som skal til for å lage et lukket system for et par bilmodeller med kun en ladeoperatør, med hva som kreves for å lage et robust standardisert system som kan bli en del av en offentlig tilgjengelig infrastruktur.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, sverreb said:

Tesla støtter ikke ISO15118 meg bekjent. Ikke bland sammen hva som skal til for å lage et lukket system for et par bilmodeller med kun en ladeoperatør, med hva som kreves for å lage et robust standardisert system som kan bli en del av en offentlig tilgjengelig infrastruktur.

Når kom den standarden? Godt mulig Tesla støtter den nå selv om det ikke står noen plass. De er veldig flinke til å oppdatere bilene sine fortløpende under produksjonen.

Var jo plutselig nevnt at bilene skulle støtte V2G f.eks. Vet ikke om det er noe hold i dette dog.

https://www.tu.no/artikler/tesla-skal-ha-bygget-inn-toveis-lader-i-model-3/492559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
41 minutes ago, oophus3do said:

Heier du på kun Tesla eller for elbiler på generell basis? Dette innlegget er nemlig grunn til at folk er piss lei heiajengen. Dere kjører Tesla vs røkla helt uten annet formål enn å forsvare eget kjøp. 

Normale folk hadde heiet på slike nyheter, fremfor å håpe at det ikke skjer siden man da mister et fortrinn Tesla har hatt. 

Så da havner vi på dette igjen som du selv sier. Teslas kjøpekraft i markedet med alle fordelene ser ut til å være mettet, mens folk kjøper Leaf og eGolf som totalt nullifiserer den logikken og unnskyldningen. 

Da hadde jeg vært litt mer interessert i å fundere på hvorfor det er slik fremfor å kun stå på bakbeina konstant. 

Neida, jeg håper jo at jeg en dag slipper å ha 4 ladeapper installert på telefonen. Men misstenker bare at det vil ta litt tid før vi er der.

Og nåværende biler uten internett-tilgang vil jo ikke kunne benytte dette heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (4 minutter siden):

Hallo i luka!!!

Vi har fått ørten rapporter ang. denne tråden. En del av poster vil bli slettet..

Tenk først og post etterpå, ikke omvendt..

Moderatormelding.

Det vil være ganske nyttig om dere viser hva som blir settet og hvorfor. Er et mareritt og komme til tråder som har mange poster sletta i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (6 minutter siden):

Neida, jeg håper jo at jeg en dag slipper å ha 4 ladeapper installert på telefonen. Men misstenker bare at det vil ta litt tid før vi er der.

Og nåværende biler uten internett-tilgang vil jo ikke kunne benytte dette heller.

MEB platformen er laget for å støtte V2X. Så veldig lenge trur jeg ikke det vil være å vente før man starter å se elbiler utenfor den lukkede SuC nettverket ha samme brukeropplevelse. Men som sverreb sier så er det nok litt mer komplisert å sørge for at alt slik fungerer om hverandre, med sikkerheten som kreves. 

Nåværende eldre elbiler må ha alternative løsninger ja. Alt er uansett bedre enn et splittet infrastruktur. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Complexity skrev (6 minutter siden):

Når kom den standarden? Godt mulig Tesla støtter den nå selv om det ikke står noen plass. De er veldig flinke til å oppdatere bilene sine fortløpende under produksjonen.

Var jo plutselig nevnt at bilene skulle støtte V2G f.eks. Vet ikke om det er noe hold i dette dog.

https://www.tu.no/artikler/tesla-skal-ha-bygget-inn-toveis-lader-i-model-3/492559

Det ble tilbakevist naske så kjapt i form av at bilene mangler maskinvare for å støtte V2G. Men ikke et ord fra Musk/Tesla om denne feilinformasjonen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Complexity skrev (6 minutter siden):

Neida, jeg håper jo at jeg en dag slipper å ha 4 ladeapper installert på telefonen. Men misstenker bare at det vil ta litt tid før vi er der.

Og nåværende biler uten internett-tilgang vil jo ikke kunne benytte dette heller.

En trenger ikke tilgang til internett for å få til dette. Det holder å registrere betalingsinformasjonen i bilen og så tar ladestasjonen seg av resten. Ladestasjonen koblet opp mot et moderskip Så ingen runn til å kreve internettilgang for bilene. 

Lenke til kommentar
20 minutes ago, JØI said:

En trenger ikke tilgang til internett for å få til dette. Det holder å registrere betalingsinformasjonen i bilen og så tar ladestasjonen seg av resten. Ladestasjonen koblet opp mot et moderskip Så ingen runn til å kreve internettilgang for bilene. 

Da må jo bilen indentifisere seg på noe vis når den plugges i laderen. Godt mulig den gjør det allerede og da vil det jo fungere. 

Men du må vel registrere bilen din hos alle operatørene. Men alt er bedre enn apper slik det er nå.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Heiti skrev (31 minutter siden):

Det vil være ganske nyttig om dere viser hva som blir settet og hvorfor. Er et mareritt og komme til tråder som har mange poster sletta i ettertid.

Vi kommenterer ikke slike saker i trådene, akkurat nå har vi 9 rapporter som venter på behandling.

Postene blir kun fjernet for brukere, disse blir igjen i forumet/tråden som usynlige poster for dere.

Jarmo :)

Endret av Jarmo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 5/30/2020 at 5:08 PM, Trestein said:

 BMW har kanskje elektroniske dempere på en bil, stillstandsvarme på en, diesel,bensin og hybrid løsninger i samme biltype, ryggekamera i en, radar i en annen osv. Klart man kan ikke putte samme software inn i alle. 

Haha... Min dagjobb er akkurat det du sier man ikke kan - å lage modulær programvare som skal dele kildekode på tvers av alle mulige oppsett. Det er den minste sak i verden. Hvis funksjon slått på, sjekk at tilleggsenhet svarer og stemmer, ellers deaktiver funksjon og logg feil. Det er vanskeligere å få teksten ved siden av en knapp justert riktig vertikalt. ^^;

Edit: eller å få sitatsystemet på diskusjon.no til å virke riktig.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (3 timer siden):

Det er bare å følge med i presse, media, sosiale media uten skylappene dine på. Mange , meg selv inkludert har prøvd å gi deg linker og bevis i lang tid uten at du evner å ta det til deg og bare avfeier det.

Jeg følger med både her og der, men kan ikke se at Tesla er noe verre enn andre. At det finnes påstander og historier betyr for det første ikke at alt stemmer, og for det andre betyr det ikke at det eventuelt er Tesla som er verst. Vi husker jo påstander om farlig batteriavfall som viste seg å være løgnhistorier pushet av tidligere ansatt som ønsket å skade Tesla.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Heiti skrev (3 timer siden):

Godt de har blitt bedre, mine venner kvittet seg med sine Teslaer etter en del dårlige erfaringer. 

Den har vell vært en vinter i Norge? Gi det et par år til. Mange biler får også byttet en del paneler pga rust uten at eier blir informert om det.

Det er vinter andre steder enn bare i Norge.

Jeg tviler sterkt på at de bytter paneler uten å informere eier. Alt de gjør føres opp i faktura og en oversikt over det som er utført. Kunden får en kopi av denne oversikten.

Endret av hekomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
JØI skrev (3 timer siden):

Så vis oss at det finnes ting med Tesla du ikke er fornøyd med. Ingen er perfekte og alle har feilet. Hvor har Tesla sviktet?

Det er ikke jeg som er tema for diskusjonen her, men Tesla. Hvorfor prøver du å vri hele diskusjonen over på meg som person? Her er innlegget full av sakskommentarer som du bare avfeide:

 

Endret av hekomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...