Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

  • Halo Infinite(Multiplayer)

  • Exomecha

  • Dirt 5

  • Metal Hell Singer

  • Second Extinction

  • Orphan of the Machine

  • Gears 5

  • R6: Siege

  • Ori and the Will of the Wisps

  • Call of Duty Black Ops: Cold War

  • Devil May Cry 5: Special Edition

  • Forza Horizon 4

    Skal kjøres i 120 fps visst nok. Bare foreløpig liste. 

  •  

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forhåndsbestilte min hos Elkjøp i går, 10/11 som estimert leveringsdato. Første konsollen siden Wii jeg har gleda meg til, så satser på at det her blir bra ?

 

Har vært med på konsollkjøret siden NES kom ut (hadde også tidlig Atari) og spiller mindre nå enn før, men du verden jeg gleder meg til Doom og Forza!

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker å se er Seagate-logoen. Stoler ikke på Seagate-produkter lengre.

Jeg er så sprø at jeg ikke ser helt vekk i fra "veldesignet gå-i-stykker modus", så de får solgt flere slike. Konspiratorisk tanke, ja det er det nok :p

Endret av G
Lenke til kommentar
47 minutes ago, kewell79 said:

Fra extern HDD til intern SSD på Series x :

 

 

Data transferred / Time taken

  • 2 Gb = 00m32s
  • 10 Gb = 02m22s
  • 20 Gb = 04m46s
  • 30 Gb = 06m56s
  • 40 Gb = 09m40s
  • 50 Gb = 12m15s
  • 100 Gb = 23m17s

https://totalgamingaddicts.com/you-dont-need-the-expandable-storage-for-xbox-series-sx-yet/

Flott å lese artiklene man referer til også. Denne testen er gjort mot en xbox one x. Så faktisk mot en 5200rpm disk... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er jo fortsatt nyttig til å vise hvor lang tid det tar å føre over data fra en ekstern HDD. Artikkelen nevner at det kan gå raskere fra HDD til Series X, men det gjenstår å se. 

Eksterne HDD-er kan ende opp som et alternativ inntil SSD-kortene blir billigere og/eller får mer plass. Man får ikke spille Series X spill fra dem, men man kan føre spillene frem og tilbake mellom HDD-en og konsollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Leflus said:

Den er jo fortsatt nyttig til å vise hvor lang tid det tar å føre over data fra en ekstern HDD. Artikkelen nevner at det kan gå raskere fra HDD til Series X, men det gjenstår å se. 

Eksterne HDD-er kan ende opp som et alternativ inntil SSD-kortene blir billigere og/eller får mer plass. Man får ikke spille Series X spill fra dem, men man kan føre spillene frem og tilbake mellom HDD-en og konsollen.

Ærlig talt så synes jeg at Microsoft bør finne opp et mer brukervennlig system. Du forteller at du vil spille et gitt spill, det ligger tilfeldigvis på HDD-en og da synes jeg at styreprogramvaren burde styre med sjongleringen. Noe annet er ikke brukervennlig nok i 2020, IMHO.

Fader nå gir jeg jo fra meg ting jeg kunne patentert, elns. :dribble:

Lenke til kommentar
G skrev (6 minutter siden):

Ærlig talt så synes jeg at Microsoft bør finne opp et mer brukervennlig system. Du forteller at du vil spille et gitt spill, det ligger tilfeldigvis på HDD-en og da synes jeg at styreprogramvaren burde styre med sjongleringen. Noe annet er ikke brukervennlig nok i 2020, IMHO.

Fader nå gir jeg jo fra meg ting jeg kunne patentert, elns. :dribble:

Det brukervennlige systemet er jo SSD-kortene. Det er jo sånn man egentlig skal bruke Series X. Mtp. prisen er det ikke direkte forbrukervennlig (ennå, i hvert fall), men det skal i det minste være lett å bruke.

Å flytte frem og tilbake mellom HDD er en nødløsning.

Edit: Leste innlegget ditt litt feil, tror jeg. Det er ingen dum idé. :) Kanskje det kommer noe sånt etter hvert?

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Leflus said:

Det brukervennlige systemet er jo SSD-kortene. Det er jo sånn man egentlig skal bruke Series X. Mtp. prisen er det ikke direkte forbrukervennlig (ennå, i hvert fall), men det skal i det minste være lett å bruke.

Å flytte frem og tilbake mellom HDD er en nødløsning.

Kanskje det er riktig, kanskje det er en feil måte å tenke på.

Har i tankene at spillutviklerne bør fortsatt ha litt begrensninger, og man kan derfor risikere at spillene ikke oppfører seg bra på HDD, at spillet kanskje ikke oppdager hvilken HW det kjører på. Derfor blir dette Microsofts ansvar å ha en lagringsstyring som ordner opp i floken for brukerne. Det er min ærlige mening om det.

Jeg tenker meg at Microsoft / Sony burde laget det slik at det er ekstra buffer uten SSD-en, slik at flyttingen kan skje "on the fly", mens du starter spillet. Så vil du kunne spille spillet og spillet går automatisk med litt mindre ressurser og innstillinger inntil filene er flyttet inn på SSD for videre spilling. Helt dynamisk!

Litt sånn pikselert / komprimert Netflix-titter opplevelse muligens bare for spilling. Sånn burde spillingen da være å oppleve under et slikt styresystem. Når alle ressursene er på plass, så får du fullverdig oppløsning og det som hører til.

Jeg tror at det hadde krevd en litt saftig "liten" søt buffer som tillegg i konsollene, og veldig smart programmering av styressystemet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Skal ha PS5 og ikke XSX selv, men virker som Microsoft gjør en del riktig denne gangen (Gamepass, Bethesda, "billig" nextgen-alternativ i Series S, kan bruke gamle kontrollere etc). Tror det blir jevnere mellom Xbox Series X/S og PS5 enn hva var tilfellet Xbox One vs PS4.

 

Blir spennende å se hvordan mainstream-markedet reagerer på Series S når mange kanskje ikke får tak i PS5 og den er "nesten" (med store gåseøyne her) like bra som PS5 og koster 2500ish mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, ballerusk said:

Skal ha PS5 og ikke XSX selv, men virker som Microsoft gjør en del riktig denne gangen (Gamepass, Bethesda, "billig" nextgen-alternativ i Series S, kan bruke gamle kontrollere etc). Tror det blir jevnere mellom Xbox Series X/S og PS5 enn hva var tilfellet Xbox One vs PS4.

 

Blir spennende å se hvordan mainstream-markedet reagerer på Series S når mange kanskje ikke får tak i PS5 og den er "nesten" (med store gåseøyne her) like bra som PS5 og koster 2500ish mindre.

Series S er langt fra like bra som PS5, hvor har du dette fra? 

Det spillutviklere sier om Series S er at de ikke klarer å nå målet på 1440p fordi den er for svak kontra XSX. 

Lenke til kommentar
ballerusk skrev (1 time siden):

Skal ha PS5 og ikke XSX selv, men virker som Microsoft gjør en del riktig denne gangen (Gamepass, Bethesda, "billig" nextgen-alternativ i Series S, kan bruke gamle kontrollere etc). Tror det blir jevnere mellom Xbox Series X/S og PS5 enn hva var tilfellet Xbox One vs PS4.

 

Blir spennende å se hvordan mainstream-markedet reagerer på Series S når mange kanskje ikke får tak i PS5 og den er "nesten" (med store gåseøyne her) like bra som PS5 og koster 2500ish mindre.

Series X/S kommer sikkert til å gjøre det bra nok, i hvert fall. :) Microsoft har gjort mye lurt de siste 5 årene. Vet helt ikke hva Phil Spencer gjorde for å få full støtte fra Nadella og styret, men det har i hvert fall gjort underverker for Xbox.

Allostasis skrev (1 minutt siden):

Series S er langt fra like bra som PS5, hvor har du dette fra? 

Det spillutviklere sier om Series S er at de ikke klarer å nå målet på 1440p fordi den er for svak kontra XSX. 

La du ikke merke til gåseøynene? Han gjorde ingen direkte sammenligning mellom konsollene. Han antydet bare at mainstream-forbrukere nødvendigvis ikke kommer til å bry seg så mye om forskjellen som det vi gjør. 

Ellers så får vi jo se angående hva slags oppløsning den kommer til å bruke. Noen utviklere er mer negative enn andre, men det betyr jo ikke at de har rett. Jeg tror dog at konsollen kommer til å slite med 1440p om noen år, når spillene begynner å utnytte maskinvaren på nye måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan like gjerne være at Series S selger, men det som er en ulempe er jo at de fleste vil ha 4K gaming-TV-er framover. Så å sitte med 1440p i 6-8 år framover og litt svak hardware er jo ikke optimalt. Svake bokser har jo levert spillglede før så det blir spennende å følge med på. Men er skeptisk til å lande på dette gimpede produktet selv ja.

Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Det kan like gjerne være at Series S selger, men det som er en ulempe er jo at de fleste vil ha 4K gaming-TV-er framover. Så å sitte med 1440p i 6-8 år framover og litt svak hardware er jo ikke optimalt. Svake bokser har jo levert spillglede før så det blir spennende å følge med på. Men er skeptisk til å lande på dette gimpede produktet selv ja.

Det er heldigvis ikke ment for oss. :)

Jeg liker veldig godt hvor liten den er, men det veier ikke opp for den manglende maskinkraften. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...