Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Ser kult ut og ett spill jeg absolutt kommer til å teste på GamePass dag én, men som jeg hadde vært veldig skeptisk til å kjøpe på launch

Bra MS får litt skikkelige horrortitler nå. Vet ikke om folk fikk det med seg, men Tango Gameworks som fulgte med ZeniMax/Bethesa kjøpet er så langt ett rent horror-studio, og mannen bak studioet er Shinji Mikami - mannen bak Resident Evil

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XtaZ skrev (10 minutter siden):

Ser kult ut og ett spill jeg absolutt kommer til å teste på GamePass dag én, men som jeg hadde vært veldig skeptisk til å kjøpe på launch

Samme her. Det er en av de store styrkene med Game Pass. :) 

CaZpeR skrev (8 minutter siden):

Gleder meg til oppfølgeren «Large».

og prequelen: «small»

/stjålet fra YouTube

?

Edit: 
Når vi først er inne på spill som ser kule ut, men som man nødvendigvis ikke vet om man ønsker å bruke penger på. Håper konsollutgaven av Flight Simulator blir seende noenlunde slik ut:

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (31 minutter siden):

Hva skjer med verden? Det eneste logiske svaret må jo være at Japan fikk sånn 10 konsoller totalt.

Ja, klarer ikke å se for meg noe annet. Selv om Xbox har fått en del japanske spill de siste årene, så ligger den et stykke bak Playstation og Nintendo på det området. 

I beste fall blir det en retur til 360-tiden. Og det er hvis det aller meste klaffer for Series X/S i Japan.

...men hvem vet? Kanskje Xbox kjøper noen flere japanske utviklere snart?

Lenke til kommentar
Leflus skrev (8 timer siden):

Kan være at han har sitert posten og glemt å fjerne den før han skrev det innlegget?

Skjer av og til med meg også.

Hei,

Den siteringsfunksjonen er noen ganger litt merkelig. På mobil som jeg sitter nå så virker det som den «tagger» innlegg for sitering og dette blir liggende slik at om man forsøker å svare på et nytt innlegg så ligger den gamle taggen der.

Jeg forsøkte å svare på et innlegg om en som var bekymret for om 1 TB disk var nok og hvordan nedlastingshastigheten på nye spill ville bli. Dette ble det tydeligvis kål og klabb og babb når jeg forsøkte å svare på ..

Håper det var oppklarende og gav litt mening på en forblåst og regnfull torsdagkveld i september.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Hei folkens. 

 

Jeg trenger litt synsing og meninger fra dere. Jeg har stor sett hatt playstation. Det var en liten periode jeg hadde Xbox 360. 

Jeg har kjørt slik:

ps1

ps2

xbox 360 

ps4

Nå har jeg reservert ps5 og xbox den nye. 

Jeg sliter med å velge. Jeg skal ikke ha begge to. Det er for mye penger. 

ps5 ser virkelig ikke pen ut, så her vinner xbox med stor magin. Men jeg trekkes på playstation siden jeg liker håndkontrollen, og har mange spill og noen venner på listen. Uten at jeg kan underbygge det, så virker det som ps ligger langt foran og vil komme med mye mer snerte funksjoner Etc enn Microsoft vil. 

Hvorfor velger dere xbox framfor ps5 ? 

Hva er deres grunner til at jeg skroter forhåndsbestilling for ps5 og bare går for xboxen.
 

Det virker som 80 prosent velger ps5. 

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Leflus said:

Ja, klarer ikke å se for meg noe annet. Selv om Xbox har fått en del japanske spill de siste årene, så ligger den et stykke bak Playstation og Nintendo på det området. 

I beste fall blir det en retur til 360-tiden. Og det er hvis det aller meste klaffer for Series X/S i Japan.

...men hvem vet? Kanskje Xbox kjøper noen flere japanske utviklere snart?

Jeg håper de kjøper Capcom og From Software :p 

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (1 minutt siden):

 Hvorfor velger dere xbox framfor ps5 ? 

Nå kommer jeg sikkert til å ende opp med begge to til slutt, men jeg kommer til å prioritere Series X. Dette er hvorfor:
 
-Game Pass er en helt fantastisk tjeneste som bare blir bedre og bedre. Alle fremtidige Forza, Halo, Fable, The Elder Scrolls, Fallout, Doom og haugevis med andre spill kommer til å komme rett til Game Pass når de blir lansert
-Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg i det hele tatt kommer til å kjøpe noen spill når jeg får min Series X. Kanskje jeg bare spiller Destiny 2, Forza Horizon 4, Gears Tactics, Tetris Effect eller The Medium gjennom Game Pass. Vi får se. 
-Spillmessig har Microsoft virkelig skjerpet seg, og det kommer til å komme en helt drøy mengde spill til konsollen fremover. Liker du vestlige rollespill kommer Series X til å være helt perfekt for deg

-Jeg er investert i økosystemet. Jeg har om lag 300 Xbox, Xbox 360 og Xbox One spill som jeg kan spille på Series X på dag 1. 
-Jeg har vanligvis foretrukket Xbox-kontrolleren. Jeg liker også det faktum at jeg kan bruke mine gamle kontrollere i nye spill på Series X. Kan imidlertid ikke dømme PS5 sin DualSense før jeg har prøvd den.
-Jeg har flere venner som spiller på Xbox

...men du kan bare velge for deg selv, altså. Vi har alle våre preferanser. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Smultring77 said:

Hei folkens. 

 

Jeg trenger litt synsing og meninger fra dere. Jeg har stor sett hatt playstation. Det var en liten periode jeg hadde Xbox 360. 

Jeg har kjørt slik:

ps1

ps2

xbox 360 

ps4

Nå har jeg reservert ps5 og xbox den nye. 

Jeg sliter med å velge. Jeg skal ikke ha begge to. Det er for mye penger. 

ps5 ser virkelig ikke pen ut, så her vinner xbox med stor magin. Men jeg trekkes på playstation siden jeg liker håndkontrollen, og har mange spill og noen venner på listen. Uten at jeg kan underbygge det, så virker det som ps ligger langt foran og vil komme med mye mer snerte funksjoner Etc enn Microsoft vil. 

Hvorfor velger dere xbox framfor ps5 ? 

Hva er deres grunner til at jeg skroter forhåndsbestilling for ps5 og bare går for xboxen.
 

Det virker som 80 prosent velger ps5. 

Her i Norge velger man Playstation 5 uansett hva Sony hadde annonsert. Er iallefall den følelsen man sitte igjen med. Bare det at de skal ha 850kr per ekslusive spill er en stor turn off, er 7 måneder game pass ultimate for kun et singel player spill.

Endret av Raul07
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (5 minutter siden):

Jeg håper de kjøper Capcom og From Software :p 

Haha. Du sikter høyt, altså? ? Begge de to forslagene hadde sendt sjokkbølger gjennom industrien. 

Jeg foreslår disse: 
Level 5 (en reboot av True Fantasy Live hadde vært en ekstremt overraskende hendelse)
JP Games
Mistwalker
White Owl Inc 

Lenke til kommentar
Leflus skrev (4 minutter siden):



...men du kan bare velge for deg selv, altså. Vi har alle våre preferanser. :)

takk for svar. Jeg prøver egentlig å bli overbevist av dere for å heller gå for xbox haha :)  

Trenger flere inputs. 

 

Jeg digger spill som snowrunner, the Witcher, battlefield, gta , last of us, sniper, fable, etc

disse er der kanskje.

MFS kommer vel kun til xbox og pc ...

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (25 minutter siden):

takk for svar. Jeg prøver egentlig å bli overbevist av dere for å heller gå for xbox haha :)  

Trenger flere inputs. 

 

Jeg digger spill som snowrunner, the Witcher, battlefield, gta , last of us, sniper, fable, etc

disse er der kanskje.

MFS kommer vel kun til xbox og pc ...

Alle bortsett fra The Last of Us kommer/finnes til Xbox etter det jeg har forstått. Skaperne bak The Witcher kommer forresten med Cyberpunk 2077 nå i høst, men det kommer til både Xbox og Playstation. 

 Jeg er også spent på Avowed, som er det neste nye store rollespillet fra Obsidian.

 

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (3 minutter siden):

spennende. 

 

har jeg forstått det riktig at alle nye store spill vil hos xbox ligge i gamepass? Man leier de s lenge man betaler ?

Eller må man kjøpe spillene her som på ps5? 

Du kan velge. Game Pass er et abonnement der man leier spillene så lenge man betaler for tjenesten. Du kan også kjøpe spillene individuelt dersom du ikke ønsker å bruke/betale for Game Pass.

Alle Microsoft's spill går inn i Game Pass på dag 1. Så det blir de jeg nevnte tidligere + andre spill som Gears, State of Decay 3, Flight Simulator, Hellblade 2, Starfield, osv. osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...