Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

G skrev (5 minutter siden):

Ja, men når man fikk muligheten å velge noe så rimelig, så må jeg si at det klødde litt i fingrene for å lete på hva det var dette var for noe artig noe :laugh:

Hehe. Kan jo fort ende opp med en likevel dersom det kommer noen ville Black Friday eller nyttårs-tilbud. ? Den ser ut som en ypperlig "hytte-Xbox".

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (7 minutter siden):

MS må være forsiktig med å ikke prise den for lavt. Noen kan jo komme på å høste ut SSD-en, dersom den er PC-kompatibel da (det vet jeg ingenting om nå).

Vet ikke helt hvor ettertraktet 512GB SSD kommer til å være i 2021, men du har nok et poeng der. Den offisielle prisen vil nok ligge på 299$ / 3300NOK en stund fremover. Men det kan fort komme noen tilbud hos diverse butikker likevel.

Lenke til kommentar

Det ble jo sagt at nyttår 2020 så skulle 1 Terabyte ned i kr 500-ish. Det skjedde jo ikke.

Nå sies det at både RAM og SSD skal bli rimeligere mot slutten av året og utover litt, pga. overproduksjon. Men, det er aldri godt å si og spå om det materialiserer seg. Så 500 Gig kan bli lite ettertraktet ja. Er alltid en eller annen som er fornøyd med en liten diskstørrelse da. Synes jo selv at den er noe liten, men..

Lenke til kommentar
1 hour ago, Allostasis said:

Series S er langt fra like bra som PS5, hvor har du dette fra? 

Det spillutviklere sier om Series S er at de ikke klarer å nå målet på 1440p fordi den er for svak kontra XSX. 

Det var nok et siktemål for MS, men generelt er det nok ganske mye utvikling innen bransjen, så de feilberegnet vel litt om hva som var praktisk mulig ved å benytte eldre data fra forrige generasjon konsoller.

Tror nok de fleste blir å gå for PS5, deretter XSX og så XSS. MS har skjerpet seg noe for denne launchen, men tror nok Sony drar det lengste strået p.g.a goodwill når salgstallene offentliggjøres etterhvert.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men ser flere snakker om fordelen med batteri løsningen på Xbox kontra Playstations oppladbare.

Kjøper dere batterier fra Panasonic (Eneloop Pro) kommer dere aldri til å se dere tilbake når det gjelder batterier.

Batteriene er det beste du får av oppladbare AA batterier med tanke på kapasitet.

Hvis jeg spiller MYE, bytter jeg kanskje batterier en gang i uken maks.

Dette er god økonomi i lengden.

Jeg vet at Microsoft ikke anbefaler å bruke oppladbare AA batterier i kontrollene sine, men det er sikkert fordi dem vil selge den Play And Charge kitten sin.

Har brukt disse i flere år, aldri skjedd noe eller hatt noe problemer.

https://www.japanphoto.no/panasonic-eneloop-pro-hurtiglader-inkl-4-aa-batterier

 

Endret av luly
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Aldri hatt noe problemer med play and charge kittet til Microsoft heller. Kostet vel en 200 lapp om jeg ikke husker feil. Mindre slitsomt er det også ettersom man ikke trenger å skifte batterier og lade de opp etter 8-20 timer eller hva enn batterier varer om dagen.

Bare plugg inn og spill. 

Lenke til kommentar
MAG8 skrev (8 minutter siden):

Kjøpte en extern SSD til One X på 500GB for rundt ett år siden. Det blir nok en grei nødløsning til eventuelle lagringsproblem på Series X ser det ut som. 

Kan brukes til backup av Series X spill og kjøring av tidligere generasjoners spill. Så man kan flytte Series X spill over til eksterne disken når spillet ikke er i bruk, men man må flytte det tilbake før du kan spille det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 9/25/2020 at 4:12 PM, TheKims said:

Finnes faktisk voksne folk også som oppfører seg slikt å det er rett og slett bare flaut. Denne videoen havnet plutselig i anbefalt på Youtube. Utrolig cringe å se på så dere er advart! Anbefaler å aktivere Adblock så ikke denne fyren tjener på reklame inntekter

 

Gidder ikke se den, er det en PS fanboy?..

Lenke til kommentar
6 hours ago, luly said:

Litt off topic, men ser flere snakker om fordelen med batteri løsningen på Xbox kontra Playstations oppladbare.

Kjøper dere batterier fra Panasonic (Eneloop Pro) kommer dere aldri til å se dere tilbake når det gjelder batterier.

Batteriene er det beste du får av oppladbare AA batterier med tanke på kapasitet.

Hvis jeg spiller MYE, bytter jeg kanskje batterier en gang i uken maks.

Dette er god økonomi i lengden.

Jeg vet at Microsoft ikke anbefaler å bruke oppladbare AA batterier i kontrollene sine, men det er sikkert fordi dem vil selge den Play And Charge kitten sin.

Har brukt disse i flere år, aldri skjedd noe eller hatt noe problemer.

https://www.japanphoto.no/panasonic-eneloop-pro-hurtiglader-inkl-4-aa-batterier

 

Sjekket litt opp, og ser også at faktisk Ikea sine ladbare batterier og ladere får god kritikk, og er langt billigere. Meeeeen ja, dette sporer av litt, selv om det er nok viktig for noen pga kontrollerne.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Ezio said:

Aldri hatt noe problemer med play and charge kittet til Microsoft heller. Kostet vel en 200 lapp om jeg ikke husker feil. Mindre slitsomt er det også ettersom man ikke trenger å skifte batterier og lade de opp etter 8-20 timer eller hva enn batterier varer om dagen.

Bare plugg inn og spill. 

Er min erfaring også, gikk for det billigoppladbare settet som Elkjøp solgte. Kjøpte 4 stk. for å få ekstra batterier. Til nå har vel minst 2 av ladestasjonene feilet. Godt jeg hadde kjøpt 4 ladestasjoner inkl. sine batterier da.

Men, til et annet spørsmål. Går det an å bytte D-pad på Xbox-kontrollerne? For jeg synes D-pad (krysset) er grusomt skarpt å mose på det pilkrysset i slåssespill ala Streetfighter-2D-aktig oppsett. Problemstilling: For skarpe kanter. PS4 er bedre.

Hvordan blir PS5-kontrollerens D-pad, og hvordan blir Xbox Series X-kontrollerens D-pad?

Endret av G
Lenke til kommentar
30 minutes ago, G said:

Er min erfaring også, gikk for det billigoppladbare settet som Elkjøp solgte. Kjøpte 4 stk. for å få ekstra batterier. Til nå har vel minst 2 av ladestasjonene feilet. Godt jeg hadde kjøpt 4 ladestasjoner inkl. sine batterier da.

Men, til et annet spørsmål. Går det an å bytte D-pad på Xbox-kontrollerne? For jeg synes D-pad (krysset) er grusomt skarpt å mose på det pilkrysset i slåssespill ala Streetfighter-2D-aktig oppsett. Problemstilling: For skarpe kanter. PS4 er bedre.

Hvordan blir PS5-kontrollerens D-pad, og hvordan blir Xbox Series X-kontrollerens D-pad?

D-paden blir mer avrundet, ligner på elite kontrolleren sin variant.

image.png.f251174bb45f32c488599c2e0aa13bdc.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quote

Phil Spencer Still Plans for More Consoles After Xbox Series S and X

Quote

We're about putting the player in the center. It's not about the device in the middle anymore and you see that in every other form of media. My TV is with me wherever I go, my music is with me wherever I go. I'm in control of the experience and I think gaming is now going through the same transformation, which is why as you say if you're an Xbox Game Pass subscriber you can now play your great games on the Xbox console, on PC, or on your Android phone via streaming. One subscription gives you access to your catalog and your community whever you go, giving players real choice.

In terms of future hardware, absolutely, I think we're going to see more console hardware down the road. Just like in video, just like in music, it's not that streaming has cut off device innovation. I think we'll continue to see that, and that's absolutely what we're planning for.

Quote

When discussing the differences between the Xbox Series S and X, Spencer likened the two consoles to a high-end and middle-end PC. He also highlighted the importance of providing choice for the customer especially given the current economical situation.

https://wccftech.com/phil-spencer-still-plans-for-more-consoles-after-xbox-series-s-and-x/

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...