Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leflus skrev (3 timer siden):

De gjorde noen fremskritt på den japanske fronten denne generasjonen, så det er fullt mulig at Persona kan komme til Xbox om noen år. 

Det eneste som kan stoppe Persona er at det spekuleres i om at Sony har betalt Sega og Atlus for eksklusivitet. Dette er bare spekulasjon inntil videre, men det kan forklare hvorfor Persona verken har kommet til Switch eller Xbox.

Er mye som tyder på at ryktene om eksklusivitet stemmer. Persona 5 ville garantert solgt godt på switch f.eks. Og er vel egentlig utviklet til ps3, så burde vært godt mulig å få til der. Er det rykter om hele mainline serien, så man kan tro det samme om 6 også? Hadde blitt en smått bisarr situasjon om Sony hadde eksklusiv avtale om et spill Microsoft eide firmaet som lagde, gitt at ryktene på nett om oppkjøp stemte...

Endret av Måsadåtten
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (11 timer siden):

Er mye som tyder på at ryktene om eksklusivitet stemmer. Persona 5 ville garantert solgt godt på switch f.eks. Og er vel egentlig utviklet til ps3, så burde vært godt mulig å få til der. Er det rykter om hele mainline serien, så man kan tro det samme om 6 også? Hadde blitt en smått bisarr situasjon om Sony hadde eksklusiv avtale om et spill Microsoft eide firmaet som lagde, gitt at ryktene på nett om oppkjøp stemte...

Det er mest denne kilden folk refererer til når de snakker om en mulig eksklusivitetsavtale:
https://personacentral.com/royal-experience-pictures-sie-persona-series-important/

...men igjen, ingenting er bekreftet.

Sett utenfra er det ikke noe som skal kunne stoppe Persona 5 fra å komme til Xbox (eller Switch). Med spill som Titanfall, Street Fighter V, FFXVI og RotTR visste vi i hvert fall at det lå eksklusivitetsavtaler bak.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Ezio skrev (1 time siden):

Men ja kanskje greit å komme ned på jorda igjen etter at de kjøpte bethesda. Det burde jo holde massevis. Så får vi jo se hva fremtiden bringer. Det er hvert fall mye å se frem til

Sett ut i fra hva de hadde fra før, så var jo Bethesda alene ganske "overkill". Så jeg forventer egentlig ikke noen særlig nye store oppkjøp i den nærmeste fremtiden. Kanskje et par mindre uavhengige studioer eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Ezio skrev (10 minutter siden):

219 dollar for 1TB.
Hard skip det der... 

Nå var det jo aldri aktuelt for meg, men sikkert for andre.

Billigere enn hva prisen er på PS5 for tiden. Første M2-SSD på 1TB som vil være kompatibel der ligger på snaue kr. 2.900,-.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CypheroN skrev (1 minutt siden):

Er det fortsatt noen norske nettbutikker som tar imot bestilling av Series X (og det er sjanse for å få maskinen på release-dato)?

Elkjøp tror jeg fortsatt er ganske safe. Står ingenting om at forhåndsbestillingene er utsolgt og bekreftet lagerdato 03.11.2020. Jeg kjøpte med All Access og selger der var ganske sikker (men turte ikke å love noe) på at jeg kunne komme i butikk og hente konsollen på lanseringsdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker. Jeg tenkte å skaffe PS5 (først, i det minste), men rakk ikke salget noe sted. Har en to år gammel One X jeg er fornøyd med, så så ikke behovet for oppgradering på Xbox-fronten med en gang. Nå vurderer jeg likevel Series X ettersom det ikke blir noe PS5 i november (regner jeg med), og vil gjerne spille Cyberpunk på neste generasjon...

Endret av CypheroN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...