Gå til innhold

Skal få fart på 10 nm: Nå kommer Intels Tiger Lake-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir litt spennende å se.

Forstår godt at Intel ønsker å forbedre seg innenfor GPU’er.

Jeg er mer nysgjerrig på hvordan den vil oppføre seg i laptop-systemer som gjerne inkluderer AMD/nVidia.

Er ganske lenge siden jeg har opplevd issues, men det var en gang i tiden, gjerne i regi av pc-produsenter som proprieterte noen halvmerkelige løsninger, sammen med halvdårlige drivere fra grafikkchip-produsentene. Og, jo, Windows kan jo finne på å overstyre utvikleres drivere med sine egne oldgamle legacy-drivere.

Men, men, la oss håpe de ikke går i samme fella igjen. ?

Lenke til kommentar
Sandormen skrev (På 27.4.2020 den 14.01):

(...) sammen med halvdårlige drivere fra grafikkchip-produsentene. Og, jo, Windows kan jo finne på å overstyre utvikleres drivere med sine egne oldgamle legacy-drivere.

Men, men, la oss håpe de ikke går i samme fella igjen. ?

Slik som Nvidia "Optimus"? Det er lov å håpe - tror det tok nesten ett år etter kjøp før laptopen min (Asus N73Jn, kjøpt 2010) hadde i nærheten av stabile grafikkdrivere, og noenlunde akseptabel grafikkytelse (GT335) selv i spill som League of Legends.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

10 nm? - Det er ventet at AMD lanserer sin andre generasjon 7 nm for salg i august. TSMC som produserer brikkene for dem, forventer at 10% av omsetningen i år kommer fra 5nm-brikker til Apple *. TSMC har utviklet 3 nm en god stund og regner med de første produktene lanseres i 2021. De starter i disse dager opp arbeid med 2 nm. Kilde.

*AMD kommer neppe med 5nm produkter før 1H 2021, så 5nm produktene er nok for noen andre.

 

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...