Gå til innhold

Tesla kan kjøre fra konkurrentene på grunn av koronakrisen


Anbefalte innlegg

hekomo skrev (Akkurat nå):

Det var VW-ansatte selv som omtalte det som en katastrofe. Da er det litt mer enn å bare "sette kvalitet litt høyere", gitt. Spesielt med tanke på at VW-konsernet har måtte tilbakekalle flere hundre tusen biler i det siste på grunna av alvorlige sikkerhetsfeil.

Du tvilholder på tøyset selv om lanseringsviduet forblir den samme som den alltids har vært i lang lang stund? Han sier jo i videoen at det ikke er snakk om store feil, det er småpuss som jo ikke akkurat er uforventet med et nytt OS. Nøyaktig samme historie som Tesla hadde når de lanserte TMS, og TMX foråsvidt. 

hekomo skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe poeng at jeg begynner å mat deg med informasjon som er på linkene, og samtidig slipper vi jo kverulering over et hvert punkt som nevnes, noe som bare må være en bonus.

Du klarer ikke forme egne meninger som forventet. 

hekomo skrev (2 minutter siden):

Tesla er ledende på energitetthet jo. De har som kjent egen batterikjemi.

Men de er jo ikke det? Selv nye

Renault Zoe har høyere energitetthet. Dette har jeg jo fortalt deg før, men du husker det ikke? 

hekomo skrev (3 minutter siden):

Hva har folks betaling av FSD med saken å gjøre? Det som diskuteres her er kartløsning, der

Audi er som vanlig en sinke :)

Du klarer ikke se på videoen om autonom ferdsel og føre egne tanker om den, og skrive dem her? 

Audi er milevis lengre forbi Tesla i autonom ferdsel, det ser man jo i måten de filtrerer data, lager masker og lager det Tesla beskriver som "birds eye view". Kvaliteten og innholdet dem to i mellom er som å hoppe fra 480p til 4k. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (12 minutter siden):

Det er godt folk har forskjellige fritidsinteresser. Noen liker å bruke halve livet på å plukke deler til bil, og andre foretrekker å bare bestille bilen.

Spørsmålet er ikke om man klarer å bruke konfiguratoren eller ikke, men om hvor elendig brukervennligheten er.

At du bruker halve livet i en BMW konfigurator er nok mulig. 

Jeg syntes den var fantastisk. Man endret interiør og kunne virtuelt inspisere hvordan bilen så ut fra alle vinkler. 

Mye enklere enn å tegne et kjøkken men samme muligheter. Bytte ratt, med eller uten trimlister, brunt skinn, bege, sort, se hvordan det ser ut osv. Det verste er at de leverer bilen akkurat slik du bestiller den. 

Men som sagt om du syntes sort eller hvitt er mange nok farger så er tesla bilen for deg. Det er ikke slik for alle

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (46 minutter siden):

Ok, synd for deg. Men videoen viser hvilket kaos det er og er et godt eksempel på hvor lite fokus gammeldagse bilprodusenter har på brukervennlighet.

Kaotisk for noen tydeligvis. Kanskje Porsche henvender seg til de med mer enn gjennomsnittlig intelligens?

hekomo skrev (46 minutter siden):

Er du enig i at det er mulig å ha for mange valgmuligheter og for mange kombinasjoner av ulike valgmuligheter der ulike valg avhenger av andre valg slik at et valg kan påvirke noe annet osv. osv.?

Har du noen gang innredet en ny leilighet? Det er mye mer komplisert, men det er klart hvis et nytt leilighetskompleks bare tilbød respatex-pakken som eneste interiøropsjon så ville vel du og andre Tesla-fans slå til.

Endret av uname -l
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Simkin skrev (10 minutter siden):

Er det mange ID.3-eiere her som sliter med software-problemer på bilen sin? Ikke? Kanskje det skyldes at den ikke har kommet ennå.

Snakker om å koke suppe på spiker. VW holder fremdeles på leveringstidspunktet. Kanskje det blir littegrann forsinket. Uansett så er problemer FØR denne bilen leveres noe som burde være akseptabelt for de flest så lenge det blir fikset før den går til kunder. Og veldig mye bedre enn alternativet mange misjonerer for, nemlig å gi blaffen i å gjøre ting ordentlig og levere biler hvor en drøss funksjonalitet er i evig beta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (Akkurat nå):

Er det mange ID.3-eiere her som sliter med software-problemer på bilen sin? Ikke? Kanskje det skyldes at den ikke har kommet ennå.

Snakker om å koke suppe på spiker. VW holder fremdeles på leveringstidspunktet. Kanskje det blir littegrann forsinket. Uansett så er problemer FØR denne bilen leveres noe som burde være akseptabelt for de flest så lenge det blir fikset før den går til kunder. Og veldig mye bedre enn alternativet mange misjonerer for, nemlig å gi blaffen i å gjøre ting ordentlig og levere biler hvor en drøss funksjonalitet er i evig beta.

Ja det blir spennende dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Trestein skrev (2 minutter siden):

Synten denne kritikken er litt morsom. For oss som husker to år tilbake var det en annen leverandør som ikke fikk produksjonen opp før et halvt år etter plan. Det har jo også vert noen bugs med den.

Om jeg husker riktig ble nevnte leverandør grundig kritisert for det den gangen også... 

Så historien gjentar seg... :roll:

Lenke til kommentar
Trestein skrev (17 timer siden):

Synten denne kritikken er litt morsom. For oss som husker to år tilbake var det en annen leverandør som ikke fikk produksjonen opp før et halvt år etter plan. Det har jo også vert noen bugs med den.

Jeg ønsker bare masse lykke til :)

https://www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2020/04/01/195665305/dro-pa-europa-tur-med-elbilen-anbefaler-ingen-a-gjore-det

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (15 minutter siden):

Prøv å kjøre en tesla fra Berlin til Moskva. El bil kjøring bør helst foregå der det er ladere. Det gjelder alle.

Synes utfordringene ved å kjøre en ikke-Tesla elbil nedover Europa kom rimelig greit frem i den artikkelen. :)

Endret av Simkin
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (6 minutter siden):

Synes utfordringene ved å kjøre en ikke-Tesla elbil nedover Europa kom rimelig greit frem i den artikkelen. :)

Hvis man drar på bilferie i Europa av andre grunner enn å bevise noe eller ha stoff til sin egen blogg, så er nok bil med forbrenningsmotor tingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -l skrev (4 minutter siden):

Hvis man drar på bilferie i Europa av andre grunner enn å bevise noe eller ha stoff til sin egen blogg, så er nok bil med forbrenningsmotor tingen.

Har både en Passat og en Tesla, hadde ikke nølt med å ta Teslaen nedover Europa. Ladenettverket er såpass bra, så hvorfor skulle jeg ikke det?

Hva faen har blogg med dette å gjøre?

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (3 timer siden):

Jass, så så og si alle modder den sier du? Dette har du selvsagt harde fakta på, og ikke bare egen synsing?

Og så er det, hold dere fast folkens, en stor fornøyelse å sitte og rive seg i håret i en labyrint av brukeruvennlige løsninger! Duverden.

Gudbedre ? Synd vi ikke kan gi tommel ned på innlegg.
Det er fakta og det vet du godt.
Hva vet du om brukeruvennlig , kan du vise til kilder eller det er vel kun din syning og rant som vanlig nå som du er blitt litt «butthurt» .

Det å bruke litt tid på å prøve forskjellig å se virtualisert ulike konfigurasjoner er faktisk en stor del av opplevelsen med nybilkjøpet. Men det forstår du jo tydeligvis ikke. ??

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, uname -l said:

Dette høres ut som et mareritt.

https://www.tv2.no/a/10102444/

Var nok sikkert enn mareritt i 2018, med en svær tørst bil som ikke kunne lade på CCS ladere.

Heldigvis litt andre tider, og Model X kan enkelt bygges om til å støtte CCS ladere nå så man slipper å vente i timesvis på AC stolper.

Model 3 er mye mere effektiv og lader mye raskere så en europatur med en slik ville ikke vært noe problem.

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (10 timer siden):

Du tvilholder på tøyset selv om lanseringsviduet forblir den samme som den alltids har vært i lang lang stund? Han sier jo i videoen at det ikke er snakk om store feil, det er småpuss som jo ikke akkurat er uforventet med et nytt OS. Nøyaktig samme historie som Tesla hadde når de lanserte TMS, og TMX foråsvidt. 

Du klarer ikke forme egne meninger som forventet. 

Men de er jo ikke det? Selv nye

Renault Zoe har høyere energitetthet. Dette har jeg jo fortalt deg før, men du husker det ikke? 

Du klarer ikke se på videoen om autonom ferdsel og føre egne tanker om den, og skrive dem her? 

Audi er milevis lengre forbi Tesla i autonom ferdsel, det ser man jo i måten de filtrerer data, lager masker og lager det Tesla beskriver som "birds eye view". Kvaliteten og innholdet dem to i mellom er som å hoppe fra 480p til 4k. 

Det er ikke jeg som skrev artikkelen om de VW-ansatte som omtalte det som katastrofe. En katastrofe er ikke "småpuss". Når det gjelder lanseringstid så er VW kjent for å komme med mange løfter angående elbiler, så vi får se.

Jo, Tesla har egen batterikjemi og er ledende på energitetthet, i det minste pris per kWt.

Audi er en sinke. De må til og med stjele fra Tesla:

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/audi-simply-copy-paste-tesla-website-description

Hadde Tesla gjort noe slik så hadde det blitt slått stort opp og man hadde aldri hørt enden på det. "Å, fæle Tesla huffameg oi oi oi."

Endret av hekomo
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...