Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (48 minutter siden):

Denne menigheten/sekten på Karmøy som åpenbart har gitt blaffen i smittevern og avstand bør straffes på en eller annen måte. Det er så ekstremt uansvarlig.

Bedehus sex er et godt kjent uttrykk på Vestlandet og Sørlandet. Hallelulja...spre dere og mangfoldiggjør dere i herrens navn..Hallelulja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@helsten2 artikkelen ovenfor..

Vel om du leser artikkelen, så er det kun første setning som ser ut å være Ryan. Resten av artikkel er jo Tegnell sine utsagn.

 

Quote

Ebola-medisinen virker trolig ikke

Ebolamedisinen Remdesivir viser «ingen signifikante kliniske fordeler» i behandling av koronapasienter, viser en studie publisert i tidsskriftet Lancet.

Over 200 covid-19-pasienter i Wuhan i Kina har deltatt i studien. Legene bak studien sier det ikke er funnet noen positiv effekt ved å gi pasienter Remdesivir, sammenlignet med en kontrollgruppe.

Studien er publisert etter at den amerikanske legemiddelgiganten Gilead, som lager Remdesivir, melder at et storskala-forsøk med Remdesivir har gitt positive resultater. USAs fremste smittevernekspert Anthony Fauci viste til det amerikanske forsøket onsdag.

– Remdesivir har en opplagt, signifikant, positiv effekt på å korte ned sykdomsforløpet. Dette viser at Remdesivir kan blokkere viruset, sa Fauci.

Han mener den kinesiske studien ikke er tilfredsstillende nok.

Remdesivir testes også ut i Norge, som del av en studie fra Verdens helseorganisasjon (WHO).

NTB

https://www.aftenposten.no/koronaviruset

Endret av G
Lenke til kommentar
5 minutes ago, G said:

@helsten2 artikkelen ovenfor..

Vel om du leser artikkelen, så er det kun første setning som ser ut å være Ryan. Resten av artikkel er jo Tegnell sine utsagn.

Er klar over det. Dette er en slags blog ... de slenger på noe nytt på toppen.

Aftonbladet har samme sak - med litt mer tekst:

Quote

 

När WHO i dag hade sin presskonferens fick man frågan om den svenska modellen och världshälsoorganisationens generaldirektör Mike Ryan lyfte fram den som en tänkbar framtida strategi för andra länder. 

– Jag tror om vi ska nå tillbaka till ett normaltillstånd kan Sverige vara en framtida modell. Om vi vill ha samhällen utan nerstängningar så måste kanske samhällen runt om i världen anpasssa sig till en annorlunda fysisk och social distansering under längre tider. Det innebär förändringar hur vi lever våra liv och i Sverige undersöker man hur det här fungerar i realtid, säger han och fortsätter: 

– Det kan finnas saker vi andra kan lära oss av våra kollegor i Sverige. Samtidigt vill jag understryka att Sverige inte har undvikit att kontrollera covid-19 utan man har gjort det på ett väldigt starkt sätt i hela samhället. Det som är annolunda är att man litar på sina invånare att implementera den fysiska distanseringen, nu återstår det att se om det lyckats, säger Mike Ryan. 

Mike Ryan pekade också på de höga dödstal Sverige haft på vårdboenden och äldreboenden. 

– Det är tragiskt nog en erfarenhet som liknar flera andra länder i Europa och något vi alla måste kolla närmare på, hur vi bäst skyddar våra äldre. 

 

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Oddvardm said:

Jeg er skråsikker. Svenskene vil ikke oppnå flokkimunitet fortere enn vaksinen. Økonomien deres vil svekkes like mye som vår om ikke mer. Svenskene er på feil spor.

Oj, ikke mange som er skråsikre nå om dagen... ? 

Holder meg til et gammelt jungelordtak:
"It ain't over till the fat lady sings" (som de sier på svensk)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Det er det ikke. Det er Karmøy, trenger ikke si så mye mer.

EDIT: Eller jo, det kan jeg. Den ene barnehagen som er rammet er en privat barnehage som heter Kirketunet barnehage og tilhører Mo Menighetsråd. Miljøet det er snakk om i mediene er altså et kristent miljø. Som har gitt blaffen i å følge regler om avstand og smittevern.

Men gjelder ikke dette mange barnehager? Jeg har jo lest flere leserinnlegg om barnehager som opptrer som før med klynger og omgang som vanlig?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest b6487...931 said:

Jeg ble testa to ganger denne uka. Kun på bakgrunn av symp. Først 

Anonymous poster hash: b6487...931

Veldig merkelig, jeg har en bekjent som har hostet lungene av seg 1 uke, var ekstremt slapp og trøtt og h*n fikk ingen test. Slapp ikke inn dørene til hverken legen, legevakta eller aleris.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, G said:

Om testing:

Jeg driter egentlig i om jeg får en PCR-test nå. Det er for meg mer interessant å få en antibody-test. Men, jeg er rimelig sikker på at jeg har vært både symptomfri enn så lenge og sannsynligvis ikke har immunitet. Men det smitter jo asymptomatisk så dette kan jo egentlig ingen være sikre på.

Det viktigste med både testing og særlig antibody-testing er jo å få kartlagt faren ved å lette på sosial distansering. Alle sitter jo litt på gjerdet før de tør å oppføre seg mer normalt.

Myndighetene ville derfor ha gjort folket en stor tjeneste ved å tilby antibody-testing for å dempe engstelse. Noe som igjen ville gitt lettelser på det mentale.

Samme her, etter å ha vært syk 2 ganger siden første uka i mars har jeg ikke noe behov for testing lenger. Ble nektet begge gangene.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Den lille faen i meg ønsker nesten at det dør noen i den menigheten, slik at kirkemedlemmene skal innse hvor dumt det er å lytte til kristen presteskap ala Visjon Norge med flere, som legger troen sin i jesusen. Jeg ønsker overhode ikke folk lidelse og død sånn på generellt grunnlag. Men for menigheter så tror jeg faktisk at jeg har unntakstilstander i empatien min. Det hadde faktisk vært veldig nyttig at kristne ble rammet like hardt eller sånn på naturens tilfeldighetsgrunnlag, bare enda hardere enn for normale folk.

majoriteten av vanlige kristne (og andre trossamfunn for den del) bør ikke sammenlignes med Visjon Norge menigheten (eller tilsvarende for andre religioner)

De fleste "middle of the road" religiøse skjønner nok at sykdom og død er noe som kan ramme "til tross" for Gud, Jesus, tro, osv.

Jeg kan skjønne at folk noen ganger kan ønske død over onde mennesker som gjør onde gjerninger, men ikke bare fordi noen er naive, godtroende sjeler.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b6487...931
Theo343 skrev (27 minutter siden):

Veldig merkelig, jeg har en bekjent som har hostet lungene av seg 1 uke, var ekstremt slapp og trøtt og h*n fikk ingen test. Slapp ikke inn dørene til hverken legen, legevakta eller aleris.

Ble henvist av fastlege til en av disse koronalegestasjonene i Bergen. Det var bare meg der. 

Anonymous poster hash: b6487...931

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...