Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 7edc3...b7f

Iran har rapportert + 149 inne på worldometers tre eller fire dager på rad nå. Kanskje de bare legger på 149 hver dag fordi det har så mange fra før.

Anonymous poster hash: 7edc3...b7f

Lenke til kommentar

9 februar hadde avisa Bargamo 1,5 side med dødsannonser (noe jeg antar var normalt)

13. mars hadde de 10 sider og da hadde det ennå ikke passert 200 dødsfall per dag (dødsfallene fra 13. mars kommer tidligst i avisa 14. mars). Videoen gikk viralt (pun).

21. mars rapporteres 794 dødsfall siste døgn. Dvs. vi kan vente 40 sider med dødsannonser i avisa Bergamo i mårra 22. mars. Sånn røffly.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
datvindjeleukhe skrev (2 timer siden):

I hvert fall feil å fokusere så mye på det ..
Burde heller fokusere mer på å gjøre det smittevernmessig tryggere å gå på butikken, f.eks. ..

Og kanskje tiltak i Bymarka og andre utfartsområder rundt Trondheim også. Det var kø og kaos her i dag. Sikkert mange som heller ville ha vore på hytta og spredd over eit større område.

 

Forstår at hyttekomunane vil ha minst mogeleg ekstra folk for tida, men er ikkje sikkert at det er det beste tiltake sett i det store bildet.

Lenke til kommentar
Radovan skrev (23 minutter siden):

Han heter faktisk Undertaker , ikke mannen med ljåen ;)

"The man with the scythe", "Grim reaper", er også engelske begreper som brukes. 

De som eier en bolig i utlandet, slipper å holdes på et hotell. Jeg som søring ville jo faktisk måtte vært innendørs på et hotell i flere uker, dersom jeg reiste til Nord-Norge nå. Men karantene er karantene, uansett hvor den foregår.

Lenke til kommentar
3 hours ago, datvindjeleukhe said:

Befolkningstettheten i Spania og Italia er høy, mye høyere enn i Norge.
Det er mulig jeg tenker feil her men jeg synes egentlig at 7 døde er 7 for mye .. liker ikke tanken på at jeg selv skulle miste noen til dette, for ikke å snakke om å havne på intensiven selv.
Tror mange tenker at dette er noe som rammer "andre", ikke en selv eller sine

Tipper dødstall tar en skikkelig oppsving med varmere vær og en ungdom som er drittlei av å ikke feste eller være sosiale. I russetiden kan vi nok få en ny bølge. Sikkert en del flere tilfeller etter påska også.
Det er hverfall uhyre bortkastet at folk dør av dette, spesielt når vi vet hvordan dette kan bli.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Svein M said:

Så litt på tallene i VG for Corona viruset. Ser at vi har vært opp i ca 200 nye tilfeller per dag. Og har nå 2042 smittet (det er bare 1 frisk igjen til nå). Hvis vi er heldige/forsiktige nå så vil toppen snart nås og antall syke vil gå nedover.

Etter hva jeg har lest så registreres ikke friske i et norsk register (Kan noen finne kilde?)
Den ene nordmannen som er frisk er blitt registrert frisk i Italia. (https://www.nrk.no/norge/italiensk-avis_-norsk-koronapasient-i-firenze-er-friskmeldt-1.14945465)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...