Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
56 minutes ago, OlavEH said:

De høyeste tallene er kun basert på antall registrerte smittede og døde. Sannsynligvis er det langt flere som er smittet i endel land enn det som er registrert, f.eks i Italia. Sør-Korea er vel det mest "ordnede" av landene er kommet langt i "prosessen" med sykdommen og de har 0,7 %.

?

Ingenting er bedre enn om vi ender opp med en dødlighet under 1% (influensa 0.1-0.2%?). Men helt enig med Raymond i Oslo (på TV nå), her må vi for sikkerhets skyld være solidariske med de gamle og svake.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Simen1 said:

Usmakelig! Du risikerer å få bank, velfortjent.

Men hadde det vært lov å nytte i en nødsituasjon som avskrekkende middel? F.eks. du er ute å går tur, det kommer en foreldregruppe gående med et skokk barn foran seg og på slep?

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 minutter siden):

Usmakelig! Du risikerer å få bank, velfortjent.

 

Everket skrev (2 minutter siden):

Absolutt. Men synes godt at han skal få lov å gjøre det viss han ønsker. Free speech 100%! Men ikke fri fra konsekvenser.

Er humor blitt ulovlig nå?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nei humor er absolutt lov og synes han eller andre at det er morsomt så go for it. Jeg mener bare ikke bli overrasket viss noen overreagerer og gir deg juling.

 

Eller mulig å skrive det var kun ment som humor og da ble det en liten vooosj på meg.

 

Endret av Everket
Lenke til kommentar
Singo skrev (Akkurat nå):

Noen som har et godt svar på

1) Hvorfor italia har så høy dødlighet

2) Hvorfor så få mennesker er friskmeldt i Sør Korea?

1: Som nevnt tidligere har italia europas eldste befolkning. Dette er i hvertfall én bidragsyter. 

2: Det ser ut til at kriteriene for å friskmelde er forskjellig fra land til land. Her i Norge er det vel ingen som blir friskmeldt før det er godt 14 dager, så det er først i dag vi vil kunne begynne å se friskmeldte i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
wampster skrev (19 minutter siden):

Tenker jeg skal lære meg litt italiensk, gå rundt i Oslo og hoste på folk og late som jeg er turist i helgen.

Får ikke mer moro enn man lager sjæl ?

 

Simen1 skrev (15 minutter siden):

Usmakelig! Du risikerer å få bank, velfortjent.

Må bli med en lang kjepp i tilfelle. Bør vel holde 1 meters avstand. 

Lenke til kommentar
Miri skrev (25 minutter siden):

Myndighetene handler nå helt åpenbart i panikk. Kaster seg på det ene forslaget fra Facebokk-grupper til det andre. Dette er en KATASTROFE, og det er ikke viruset jeg snakker om.

Myndighetene handler ikke i Panikk. Trump macho testo-Maskulin helten din ville ikke tenkt seg om, Testo er ja er derimot en handlings hormon, men som kjent bruker den ikke hodet. Testo og adrenalin er affekt hormoner i kamp, fare og stress. Den er mest effektiv personlig i fysisk fare, men absolutt ikke bra i overdose på en statsleder....

Avgjørelsene i Norge har det vært mye rådlegging om, og også derfor det tar litt dyr tid, fordi løsninger må komme på plass feks for samfunnsnyttig mannskap som ikke kan permitteres fra jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Nå som skoler og barnehager skal stenge: For all del ikke fall for fristelsen til å la høyrisiko-personer (besteforeldre) passe supersprederne (barna).

De små snørrete monstrene blir alltid pushet på besteforeldrene. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

image.thumb.png.13f2d43949c3eba165d38e09b2ab7cf2.png

Noen ganger overgår menneskets idioti min fatteevne. Det er i slike øyeblikk man tenker, jojo et virus er kanskje ikke så dumt likevel...

Lenke til kommentar
Singo skrev (11 minutter siden):

Noen som har et godt svar på

1) Hvorfor italia har så høy dødlighet

2) Hvorfor så få mennesker er friskmeldt i Sør Korea?

Jeg har svart på det tidligere, italia har åpenbart ikke kontroll på antall smittede og for det andre så har dem et mye bedre helsevesen i sør korea. Er og et homogent og vel kontrollert land(mer så enn i Italia) hvor alle følger retningslinjene med hygiene osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...