Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

shockorshot skrev (9 timer siden):

Det at fotballspillere faller om på banen er ikke noe nytt. Jeg husker vi diskuterte det sammen med professoren våres, i videregående organisk kjemi på universitetet, på starten av forrige tiår. Så det var med andre ord et problem tidligere også. Han hadde lest noen par artikler rundt det der det kom fram at den mest sannsynlige synderen for at så mange fotballspillere får hjerteinfarkt, var deres overforbruk av paracet (daglig bruk) over mange mange år (som kan være stressende på hjertet over tid).

Så tja, tipper reset og konspi-folk har bare lyst til å se mønstre for å skylde på covid tiltak/vaksine, selv om det var et problem før covid også.

Det er ikke nytt nei. Alle fotballspillere vet det, og det er alt påpekt

Saken er at flere, deriblant Matt Le Tissier (som var Premier League-kaptein og fremdeles følger fotballen tett), har reagert på at de synes å se en økning i forekomst. Han leser hverken Resett eller er noen konspiratør. Det etterlyses undersøkelse av fenomenet. På lik linje med undersøkning av kvinners menstruasjonsproblemer (kvinner menstruerte før vaksinen de også). Alt begynner i en mistanke basert på ett eller annet symptom, eller annen unormalitet som oppstår. Det betyr ikke at det er konspirasjonsteorier. Det er en selvfølge at bekymring rundt bivirkninger av vaksinen skal tas seriøst og undersøkes ordentlig. Spesielt alvorlige tilfeller. Dette er nye vaksiner og teknologi. Derfor er det også konstatert at slikt skal tas på alvor. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart det ska tas på alvar men det er ju också många som kan göra en detaljerad undersökning där men jämför insidens över tid och försöker få fram vaksinations och smitted status. Undersökande journalism for eksempel eller noen fotball älskande resett läsare.

Nu er det väl mest anektoder och några oppmerksamande tilfällene (förutom Kirsch då som har bevis tillgänglig för alla som vill betala ...).

Människor är dåliga på att förstå denna typen samband på grund av for eksempel konfirmations bias och helt enkelt lite information.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (13 minutter siden):

Människor är dåliga på att förstå denna typen samband på grund av for eksempel konfirmations bias och helt enkelt lite information.  

Absolutt. Man blir gjerne ekstra oppmerksom på det når man har satt noe i armen som er nytt og som kan skape frykt. Derfor må det undersøkes, og det er hva fotballekspertene ber om. Problemet er at de møtes med pekefinger-forakt, men absolutt mulig det bare er enkelte få som bedriver denslags. Tipper helsemyndighetene tar dem mer på alvor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Absolutt. Man blir gjerne ekstra oppmerksom på det når man har satt noe i armen som er nytt og som kan skape frykt. Derfor må det undersøkes, og det er hva fotballekspertene ber om. Problemet er at de møtes med pekefinger-forakt, men absolutt mulig det bare er enkelte få som bedriver denslags. Tipper helsemyndighetene tar dem mer på alvor. 

Men kan ikke fotballseksperterna själva göra en första undersökning? Eller reset kunde ha gjort det? Borde ikke vara så vansklig i detta tillfället. 

Tror faktiskt att myndigheterna också undersöker det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (25 minutter siden):

Men kan ikke fotballseksperterna själva göra en första undersökning? Eller reset kunde ha gjort det? Borde ikke vara så vansklig i detta tillfället. 

Tror faktiskt att myndigheterna också undersöker det.

Hmm.. Tipper fotballfolket har forhørt seg litt seg i mellom, men tenker at skikkelig undersøkelse bør gjøres mer vitenskapelig. Tipper også myndighetene er på ballen.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (15 minutter siden):

Hmm.. Tipper fotballfolket har forhørt seg litt seg i mellom, men tenker at skikkelig undersøkelse bør gjøres mer vitenskapelig. Tipper også myndighetene er på ballen.

Må ikke undervurdere konsekvensen av stress, mindre trening for så kjøre harde økter og eller at de kan ha hatt naturlig covid infeksjon som har gjort endringer i hjerte.

 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Hmm.. Tipper fotballfolket har forhørt seg litt seg i mellom, men tenker at skikkelig undersøkelse bør gjøres mer vitenskapelig. Tipper også myndighetene er på ballen.

Det är en forskjell på att förhöra sig litt seg i mellom och faktiskt samla in data och jag skulle tro att det att samla in data över händelser är det många förutom myndigheterna som kan göra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (12 minutter siden):

Må ikke undervurdere konsekvensen av stress, mindre trening for så kjøre harde økter og eller at de kan ha hatt naturlig covid infeksjon som har gjort endringer i hjerte.

 

Neida. Noe jeg har sagt som skulle tilsi det? Vet at virusinfeksjon kan forårsake slike problemer også. Samtidig vet vi at vaksinen skaper hjerteproblemer hos enkelte. Det er også påvist skader i hjerte hos forsøksmus gitt vaksinen. Så begge hypoteser bør sjekkes.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (8 minutter siden):

Det är en forskjell på att förhöra sig litt seg i mellom och faktiskt samla in data och jag skulle tro att det att samla in data över händelser är det många förutom myndigheterna som kan göra.

Ja. Det begynner som sagt i en mistanke når man overværer noe uvanlig. Tror ikke fotballeksperter driver på det nivået. Sikkert ikke lovlig å innhente private helseopplysninger på den måten heller. Da burde det vært fotballforbundet i tilfelle muligens. Det beste er myndighetene.

Lenke til kommentar

Leste at det skal forskes på det dere snakker om. Som fotballnørd som følger mer med enn hva som er bra for meg, så har jeg ikke noe inntrykk av at slike kollapser skjer oftere nå enn før. Men det får vitenskapen finne ut av. Uansett, om det mot formodning skulle være mer nå, så er det ikke snakk om mye. Etter UEFA startet obligatorisk screening i 2008 har det vært oppdaget mye mer enn før.

Flere har gått ut mot teorien som verserer rundt om kring:

Scientists reject pundits' vaccine 'theory' after three footballers collapse in a week

Covid a more likely cause of surge in footballers collapsing

Meanwhile på Fox News:

 

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (20 minutter siden):

Neida. Noe jeg har sagt som skulle tilsi det? Vet at virusinfeksjon kan forårsake slike problemer også. Samtidig vet vi at vaksinen skaper hjerteproblemer hos enkelte. Det er også påvist skader i hjerte hos forsøksmus gitt vaksinen. Så begge hypoteser bør sjekkes.

Jeg har merket det på hjerte selv etter vaksinen og hadde i langt tid problemer med hvilepulsen..Har ikke orket tenke så mye på det, da jeg får ikke gjort noe med det selv..Meldt ifra bivirkninger og sagt ifra til fastlegen..Oppfølgning finnes jo ikke rundt dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (22 minutter siden):

Jeg har merket det på hjerte selv etter vaksinen og hadde i langt tid problemer med hvilepulsen..Har ikke orket tenke så mye på det, da jeg får ikke gjort noe med det selv..Meldt ifra bivirkninger og sagt ifra til fastlegen..Oppfølgning finnes jo ikke rundt dette..

Håper det går fint med deg. Har merket litt selv også. Vet ikke om det er hjertet, men litt spesielt er det. Har ikke rapportert noe da det er bivirkninger som er kjent fra før (trøtthet, feberfølelse), bortsett fra en stikningsfølelse i brystet, men den kjennes ikke alvorlig ut, og ikke vet jeg om det er vaksinen heller. Det kjedelige er trøttheten som vedvarer så lenge.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (34 minutter siden):

Leste at det skal forskes på det dere snakker om. Som fotballnørd som følger mer med enn hva som er bra for meg, så har jeg ikke noe inntrykk av at slike kollapser skjer oftere nå enn før. Men det får vitenskapen finne ut av. Uansett, om det mot formodning skulle være mer nå, så er det ikke snakk om mye. Etter UEFA startet obligatorisk screening i 2008 har det vært oppdaget mye mer enn før.

Flere har gått ut mot teorien som verserer rundt om kring:

Scientists reject pundits' vaccine 'theory' after three footballers collapse in a week

Covid a more likely cause of surge in footballers collapsing

Meanwhile på Fox News:

 

Bra det skal forskes på. Har heller ikke sett tegn til økning av slikt selv, men regner med en mann som Matt Le Tissier har litt kontakter og bedre oversikt enn meg. Dersom det har noe med aspirering å gjøre så vil det neppe være snakk om mange tilfeller. Først må man være såpass uheldig å få vaksinen i blodåren. Deretter få en reaksjon (som neppe alle får) som forårsaker det. Tenker at covid også kan være en mulig kandidat, men det kan være begge deler. Den ene utelukker ikke den andre. 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

e), bortsett fra en stikningsfølelse i brystet, men den kjennes ikke alvorlig ut, og ikke vet jeg om det er vaksinen heller. Det kjedelige er trøttheten som vedvarer så lenge.

Samme som jeg gikk til legen for en måned siden. Hvor selv sambo har reagert på det ved at jeg ikke klarer å holde meg våken etter kl. 16. Men ingenting hørt fra lege og man aner ikke om det er rapportert.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (29 minutter siden):

Bra det skal forskes på. Har heller ikke sett tegn til økning av slikt selv, men regner med en mann som Matt Le Tissier har litt kontakter og bedre oversikt enn meg. Dersom det har noe med aspirering å gjøre så vil det neppe være snakk om mange tilfeller. Først må man være såpass uheldig å få vaksinen i blodåren. Deretter få en reaksjon (som neppe alle får) som forårsaker det. Tenker at covid også kan være en mulig kandidat, men det kan være begge deler. Den ene utelukker ikke den andre. 

Tror ikke Matt Le Tissier har så mye å fare med her. Men ikke overraskende at han er en pådriver i dette.

Han har vært frempå med noen flere andre rare greier tidligere om covid også. Sammenlignet det å bruke munnbind med holocaust og hevdet Eriksens hjertestans var på grunn av vaksinen. Var gøy da Lineker satt ham på plass.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Tror ikke Matt Le Tissier har så mye å fare med her. Men ikke overraskende at han er en pådriver i dette.

Han har vært frempå med noen flere andre rare greier tidligere om covid også. Sammenlignet det å bruke munnbind med holocaust og hevdet Eriksens hjertestans var på grunn av vaksinen. Var gøy da Lineker satt ham på plass.

Så fordi han har vært skeptisk eller frampå rundt andre ting så tar han feil nå, virker som de fleste som har vært "frampå" tidlig ang covid er de som fikk mest rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...