Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

G skrev (3 minutter siden):

Denne her sveisen er jo ganske herlig :lol:

Ikke hentesveis, men kanskje litt mer sånn jentesveis? Eller får litt sånne vibber til hårsveis til munker.

Ah minner meg om en gang hos en frisør i Hong Kong. Det var antagelig litt misforståelser ute og gikk, men jeg endte opp med munkesveis. Samme kveld på havnepromenaden i Victoria prøvde noen amerikanske mormonere å redde meg fra buddhismen. :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice :lol:

Spoiler

 

Jeg hadde en gang sånn lærlingklipp, hvor hun skulle få øve på å farge håret. Hadde aldri farget noe på håret før jeg. Også blandet hun i sammen feil farger. Så lurte vi på om det gikk an å korrigere med noen andre farger.

Endte opp med noe liknende hårfarge som Jokeren i Batman følte jeg. Men det var helt gratis da :fun: (ikke den grønne jokeren), men noe i denne fargeprofilen, var ikke kliss likt dette heller, for det var mer lillatoner enn han her:

UntidyDazzlingHellbender-size_restricted

 

Noen som husker denne filmen? :wee:

galxyquest_still_un_cn-0114-28.jpg

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er de frisørgreiene?

Kan det tenkes at motstanden blir så stor at det ikke lengre er mulig å gjennomføre en lockdown som er like vellykket som i mars? Da hadde smitten nettopp kommet til landet, og det kan tenkes at en del faktisk var syke. Siden det var helt tomt ute. Men det var da og itte nå. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Budeia said:

Hva er de frisørgreiene?

Kan det tenkes at motstanden blir så stor at det ikke lengre er mulig å gjennomføre en lockdown som er like vellykket som i mars? Da hadde smitten nettopp kommet til landet, og det kan tenkes at en del faktisk var syke. Siden det var helt tomt ute. Men det var da og itte nå. 

Det var opprinnelig et uskyldig og enkelt spørsmål om folk generellt ville synes at noen med koronafrisyre vil se for uflidde ut, eller om det blir sett positivt på som et bidrag til å holde smittetrykket i samfunnet nede?

Lenke til kommentar
Sitat

Skipslege på smitteskip rapporteres drept:Arnold P. Hicarte, den filippinske mannen som var skipslege om bord på hurtigruteskipet MS «Roald Amundsen», er død.

Det melder Nordlys.

 

Ifølge avisa skal Hicarte ha blitt drept i en kriminell hendelse i hjemlandet.

 

Nordlys siterer det filippinske mediet Remate Online, som skriver at Hicarte trolig var et tilfeldig offer.

 

Dagbladet har vært i kontakt med kommunikasjonssjef Rune Thomas Ege i Hurtigruten. Han henviser til skipslegens arbeidsgiver, OSM Maritime, for kommentar.

 

Geir Sekkesæter i bemanningsbyrået OSM Maritime bekrefter dødsfallet overfor Dagbladet.

 

- Dette har ingenting med hans virksomhet i Norge å gjøre, sier Sekkesæter.

 

Han har ingen ytterligere kommentar til saken.

Uflaks

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (4 minutter siden):

For noe tull. Uttalelsen er  dirkete usmakelig

De andre her må være flaue over at de nedstammer fra de overlevende etter Svartedauden og andre pester. Tenk hvor mange de forfedrene og formødrene kan ha smittet, uten å ha dårlig samvittighet for det. Reneste drapsmenn, må de ha vært. 

Lenke til kommentar
xRun skrev (59 minutter siden):

En liten run-down med noen europeiske land.
Siste stolpe i kurvene var i går:

  Vis skjult innhold

UK.png.408fb0b80c5ac11d8076df24da4e4f3a.pngSpain.png.0ec8d88771faf3571e09582178780ff4.pngItalia.png.9deabacf7a7cd1f2ae3163c505e6a1b6.pngGermany.png.af0d62f4027e508c63d20d975d275604.pngFrance.png.24ff754898462a1b7691a9b2b1b5df4d.png

For referanse: pandemien det ofte sammenlignes med, og den større "second wave" som det kan se ut som vi er i starten på:

  Vis skjult innhold

file-20200601-95032-126zcl7.png

 

Men foreløpig ikke på dødsfall, kun på antall smittede. Krysser fingre og tær for at dødsraten ikke er like høy denne bølgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (59 minutter siden):

Usympatisk uttalelse fra bydelsoverlegen i Grünerløkka bydel. Tror seriøst det har klikka for noen 

 

Ikke så usympatisk som indvivider som i fullt alvor mener det er greit at eldre mennesker dør kvelningsdøden flere år og til og med tiår før tidenj for at man selv kan gp tilbake til sine egne narisisistiek behov for fest, ferier og selvrealisering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
William_S skrev (11 timer siden):

For noe tull. Uttalelsen er  dirkete usmakelig . Snakk til folk som om de er voksne og unngå denne type retorikk. 

Jeg forholder meg til hva legevitenskapen sier og ikke til de som sipper og sutrer for at de ikke kan gjøre nøyaktig som de vil under en pandemi. 

Endret av Morromann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
William_S skrev (23 minutter siden):

For noe tull. Uttalelsen er  dirkete usmakelig . Snakk til folk som om de er voksne og unngå denne type retorikk. 

Det mest usmalelige og avskyelige jeg har lest er de som mener at eldre mennesker bare kan dø kvelningsdøden forid de er ikke er "produktive". Slike holdninger er noe jeg kaster opp av og jeg føler total avsky for de som fremmer slikt.

De mest usmakelige og kvalmende uttalelsene jeg har sett i denne diskusjonen er ikke konspiasjonsteorerikerne, men de som er klar over at det er virkelig men mener at eldre og sårbar mennesker bare kan dø slik at andre kan gjøre nøyaktig som de vil. Da snakker vi om kollektiv narisismisme.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (4 minutter siden):

Det mest usmalelige og avskyelige jeg har lest er de som mener at eldre mennesker bare kan dø kvelningsdøden fori de er ikke er "produktive"

Det er faktisk en del eldre som har overlevd Covid også. Så det er ikke identisk med en dødsdom. 

Musikere, bareiere, frisører og kinoeiere har kanskje ikke de viktigste yrkene. Men det kan bli fullt på gata etterhvert med tiggere som vil ha pengene dine. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk en del eldre som har overlevd Covid også. Så det er ikke identisk med en dødsdom. 

Musikere, bareiere, frisører og kinoeiere har kanskje ikke de viktigste yrkene. Men det kan bli fullt på gata etterhvert med tiggere som vil ha pengene dine. 

Det er en mager trøst for de som er fem fot under jorden og famileiene deres. I en del land er covid ikke bare en pandemi men en pest og jeg vet om to døde i et av landene hvor det er tilfelle og likevel blir jeg møtt med hån og latteriggjøring fra covid-fornektere her i tråden. Motbydelig og bedritent er det.

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 time siden):

Det er jo fakta. Tar du å fester som det er 2019 kan det være foreldrene dine som stryker med. 

Du må huske opå at det er enekelte rundt oss som mener at menneskeverdet har en aldersgrense og sårbare dør og som driter i våre eldre og som ser på de som en "undøvendig utgift". Og de deltar i denne tråden. Etr avskyelig og uhryrlig menneskeyb men de vandrer blant oss.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...