Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som skjedde med han som stakk av med Qatar Airlines. Ple plutselig helt stille fra media. Flyet skulle ha landet litt før 22 o går kveld men det står ingenting noen steder. Kan det tenkes at flyselskapet og og myndighetene i Qatar dysser det hele ned og lar ham passere av prestisjegrunner? Eller at han blir tatt hånd om av politiet der uten at henvendelser fra journalister blir besvart? Merkelig sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest b0561...4f0
Morromann skrev (29 minutter siden):

Lurer på hva som skjedde med han som stakk av med Qatar Airlines. Ple plutselig helt stille fra media. Flyet skulle ha landet litt før 22 o går kveld men det står ingenting noen steder. Kan det tenkes at flyselskapet og og myndighetene i Qatar dysser det hele ned og lar ham passere av prestisjegrunner? Eller at han blir tatt hånd om av politiet der uten at henvendelser fra journalister blir besvart? Merkelig sak.

Forklaringen kan være at han tilhører en folkegruppe som media i Norge ikke ønsker at skal få oppmerksomhet for spredning av Covid-19. 

Anonymous poster hash: b0561...4f0

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Morromann said:

Lurer på hva som skjedde med han som stakk av med Qatar Airlines. Ple plutselig helt stille fra media. Flyet skulle ha landet litt før 22 o går kveld men det står ingenting noen steder. Kan det tenkes at flyselskapet og og myndighetene i Qatar dysser det hele ned og lar ham passere av prestisjegrunner? Eller at han blir tatt hånd om av politiet der uten at henvendelser fra journalister blir besvart? Merkelig sak.

Det handler trolig om penger. Det var ingenting å tjene på å plassere han i karentene/fengsel i Qatar så de sendte han videre til destinasjonen.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (42 minutter siden):

Det handler trolig om penger. Det var ingenting å tjene på å plassere han i karentene/fengsel i Qatar så de sendte han videre til destinasjonen.

SÅ enkelt er det nok ikke du. Qatar Airways er et høyprofilert flyselsap og i disse dager hvor flybransjen er i en skikkelig krise er de absolutt opptatt av omdømme og de har alt å tape på om det skulle bli kjent at flyene deres har hatt bekreftede tilfeller av coronasmittede ombord. Så de har nok valg å håndtere saken på "sin måte". Husk at det neppe er rare pressefriheten i et land som Qatar, men jeg er temmelig sikker på at denne idioten akkurat nå befinner seg i veldig veldig deep shit. Mulig det snart kommer en uttalelse fra det nærmeste norske konsulatet i regionen.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (4 minutter siden):

Nopedy nope nopesen ?

Men emiren er nok forbannet over å høre at en allerede bekreftet coronasmittet fra Norge har vært ombord på et av flyene i selskapet hans. Et selskap som har garantert at de er det tryggeste i verden for corona.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hører vi noe mer om Oslo denne uken tro? Var snakk om at det skulle skje noe fra lørdag?

Ellers når det gjelder skam er jeg overbevist om at Høies budskap var i beste mening for å få flere til å teste seg og på den måten senke faren for smittespredning. Det er mulig at sammenhengene ble litt ulne i budskapet men kjernen var god. Jeg tror alle er glade for enhver som tester seg eller tar en selvpålagt karantene uavhengig av om de dro på harryhandel, spaniatur eller parkfest i forkant.

Har du litt gruff i halsen eller bare virker litt slapp på trening og har bedrevet "risikoaktivitet" vurder en test asap. Det vil alle sette pris på og -ingen- får skam stempel av å teste positivt (vi er ikke i tidlige Aids dager nå i 2020), da hjelper du heller alle rundt deg i større grad enn du kanskje innser med det første.

Så håper jeg vi får testapparatet opp i god fart før vi går inn i september og på den måten vil vi være godt rustet til å spore og stoppe spredning så tidlig som mulig inn mot neste influensasesong og vinterhalvåret.

Mitt ønske er at flest mulig får en så god jul som mulig i 2020 (om vi starter arbeidet nå).

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (33 minutter siden):

Men emiren er nok forbannet over å høre at en allerede bekreftet coronasmittet fra Norge har vært ombord på et av flyene i selskapet hans. Et selskap som har garantert at de er det tryggeste i verden for corona.

Vi får se hva som skjer. Hvis vi får en utfyllende og troverdig forklaring så skal jeg løpe rundt huset med to gulerøtter i ørene ? Du begynner å kjenne meg så du vet at jeg er en grinete skeptisk fyr som ikke alltid har rett. Men selv en blind mann (meg) kan finne gull av og til ?

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 minutter siden):

Vi får se hva som skjer. Hvis vi får en utfyllende og troverdig forklaring så skal jeg løpe rundt huset med to gulerøtter i ørene ? Du begynner å kjenne meg så du vet at jeg er en grinete skeptisk fyr som ikke alltid har rett. Men selv en blind mann (meg) kan finne gull av og til ?

Jeg regner med at de allerede sitter i et krisehåndteringsmøte angående hvordan de skal forholde seg til om dette lekker ut til verdenspressen. Aksjene på Qatar Airlines vil jo stupe om dette blir kjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 minutter siden):

Jeg regner med at de allerede sitter i et krisehåndteringsmøte angående hvordan de skal forholde seg til om dette lekker ut til verdenspressen. Aksjene på Qatar Airlines vil jo stupe om dette blir kjent.

Ikke for å være belærende, men tror du det? I en verden av kaos vil en Normann's tullete opptreden bli lagt merke til? Jeg vet ikke, men kanskje du har rett. Men vi er bare 5M + mennesker her på berget.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (32 minutter siden):

Mitt ønske er at flest mulig får en så god jul som mulig i 2020 (om vi starter arbeidet nå).

En mann kom smilende ut fra sjefens kontor her forleden. Han svarte på spørsmål fra kollegaene sine om han hadde fått lønnspålegg at neida det hadde han ikke. Hvorfor så glad da? Ble det neste spørsmålet. "Sjefen garanterte meg at jeg skulle få møte julenissen i år. Det garanterte han da jeg ikke fikk møte ham ifjor". ?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Hører vi noe mer om Oslo denne uken tro? Var snakk om at det skulle skje noe fra lørdag?

Det har ikke vært varslet noen ny pressekonferanse fra Oslo kommune enda. Det er sjeldent dette gjøres på lørdager med mindre det skjer noe i hui og hast. Jeg får pressemeldingene, så kan poste det her så fort det eventuelt skjer noe! Kommunen vil nok snart informere om hvor alle de nye drop-in testpunktene skal være. 

Regjeringen skal derimot ha pressekonferanse som vanlig i morgen, og da ventes det innføring av anbefaling om bruk av munnbind på kollektivtransport nasjonalt, og info om alt det praktiske rundt dette. Både riktig bruk, hvilke munnbind som anbefales, avfallshåndtering rundt dette og så videre. Kanskje det blir anbefalt bruk i andre situasjoner også, men foreløpig er det ikke så mye som tyder på det.

Det kan også være at de anbefaler det kun i de største byene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

 

RB (bak betalingsmur)
Politiet ringes ned av «koronatystere» – her er deres bønn til folket

– Hadde håpet vi skulle slippe dette.

Med økende smitte i samfunnet har også innbyggernes engasjement rundt temaet økt. Det gir ringvirkninger for politiet som nå mottar svært mange henvendelser fra folk. På operasjonssentralen lar de seg frustrere over alle telefonen de får fra «koronatysterne».

– Vi får svært mange telefoner inn til operasjonssentralen om folk som kanskje bryter karantenebestemmelsene. Det er noe vi hadde håpet vi skulle slippe, sier operasjonsleder Terje Marstad i Øst politidistrikt.

Men det er ikke telefonene i seg selv eller de som ringer inn som frustrerer. Det er nødvendigheten av at det skjer.

– Antall henvendelser har tatt seg opp det siste døgnet. Jeg skjønner at smitten øker i samfunnet og jeg forstår at svenskegrensa skal bli stengt igjen. Da er det viktig at folk forholder seg til de koronabestemmelsene, veiledningene og rådene som foreligger.

Marstad sier politiet vurderer hver enkelt melding isolert.

– Vi får mange telefoner og tar selvsagt mot meldingene. Om vi skal iverksette tiltak selv, eller om vi eventuelt overlater disse meldingene til kommunale myndigheter er noe vi vurderer fra sak til sak.

– Har dere hatt operative oppdrag i forbindelse med henvendelsene dere har fått?

– Per nå (onsdag) har vi ikke gjort noe operativt ennå, men det vurderer vi som sagt i hvert tilfelle.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
helsten2 skrev (15 minutter siden):

Politiet ringes ned av «koronatystere» – her er deres bønn til folket

– Hadde håpet vi skulle slippe dette.

Alt Politiet trenger å gjøre er å opprette en egen linje for CORONA-tips. La folk vente i evigheter på svar og så er problemet løst. Det har de god erfaring med for andre ting som folk henvender seg for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

USA:

CDC har publisert oversikt over risiko for innleggelse og død ift. alder.
Sentrert på aldersgruppen 18-29, hvordan høyere og lavere aldre påvirker statistisk risiko.

hospitalization-death-by-age-lg.jpg

Kilde: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/covid-data/investigations-discovery/hospitalization-death-by-age.html
PDF: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/downloads/covid-data/hospitalization-death-by-age.pdf
Kilde for tallmaterialet: National Center for Immunization and Respiratory Diseases (NCIRD), Division of Viral Diseases
 

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...